125-öst első motornak, és 650-es másodiknak?

2019.03.12. 16:15

Kedves Nepperűző!

Így 40 felé, ismét el szeretnék kezdeni motorozni. Először csak valami kisebb motorra gondoltam, városi használatra, mondjuk egy 125 köbcentisre, majd jövőre upgradelnék valami nagyobbra, amivel már a gyerkőcöt is lehet vinni túrázgatni.

Nézegetem a motorokat, és jelenleg a Honda XL 125, valamint a CBF 125 az, ami tetszik, de nem sokat tudok róluk. Egy ismerősöm azt tanácsolta, hogy az XL 125-ből csak a Varadero-t érdemes venni, de azt is hozzátette, hogy az jóval drágább mind vételárban, mind alkatrészben. Ti melyiket javasolnátok?

Mekkora különbség van a Varadero és a „sima” XL 125 között?

Esetleg egy hasonló kategóriás KTM szóba jöhet (Duke 125), mint alternatíva?

A legfőbb szempont a megbízhatóság részemről, meg a kényelem. Nem kívánok semmilyen extrém dolgot művelni a motorral, mint írtam, az első évben kizárólag városi használatra kellene, majd később, ha már sikerült egy kis rutint szerezni, akkor kisebb, legfeljebb 100-200 km-es túrákra menni gyermekestől, hogy ő is megismerje és megszeresse a motorozást. A második motorra azt a tanácsot kaptam, hogy 650 köbcenti alatt ne is gondolkozzam. Megfelelne erre a célra egy Honda XL 650? Erről a motorról mi a véleményetek?

Azt olvastam, hogy 2007-ben volt a Varadero-n egy frissítés. Melyik motort ajánlanátok, a régebbi, vagy a 2007 utána változatot?

Válaszotokat előre is köszönöm!

Lajos

Kedves Lajos!

Az XL125-nek és az XL125V Varaderonak a nevükön kívül nincs sok köze egymáshoz. Az XL125 egy Dél-Kelet-Ázsiának gyártott, cső egyszerű és igénytelen igásló, léghűtéses blokkal, míg a Varadero 125 egy műszaki ékkő, egy mesésen finom, vízhűtéses V2-essel, egyszerűen érthetetlen is, hogy a Honda mennyi finomságot és igényességet tett egy ilyen kis motorba. Ha olcsón akarod kihozni, akkor a CBF125 a legjobb, nem fogyaszt, tartós, és tényleg ridegtartásra tervezték.

07HondaVaradero125i12

A Varadero 125 drágább, persze, de egy elképesztően kifinomult szerkezet, ami megfelelő karbantartás mellett a világból kimegy. Ha a kényelem számít, akkor a 125-os váltós motorok közül a kis Vara a legjobb, az tényleg túraenduró, csak kicsiben. Az évjárat nagyjából mindegy, forradalom nem volt, csak az állapotot nézd. A 125-ös Duke jó motor, rendes fékkel és futóművel, megbízható is, de a kényelem soha nem jutna róla eszembe.

Ha rám hallgatsz, nem most döntöd el, mi legyen a második motorod, hanem adsz magadnak időt, hogy esetleg a saját tapasztalataid alapján dönts. Az XL650 Transalp szerintem zseniális motor, meg eleve elfogult vagyok a Transalpokkal - a 650-es egyébként az utolsó, ami 21-es első kerékkel készült, ami megint jó pont nálam.

Honda XL650V Transalp (2005)
Honda XL650V Transalp (2005)

Megbízható motor, a 600-asokhoz képest sokat fejlődött, és már egészen jó áron is találni belőle elfogadható példányt - nyugis túrázáshoz ideális, egyedül az a fránya hatodik fokozat hiányzik belőle.

Üdv:

Nepperűző

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.