Kezdő motor legfeljebb 500 köbcentivel

2019.03.19. 13:09

Kedves Nepperűző!

Szeretnék elkezdeni komolyabban motorozni. Az lenne a kérdésem, hogy mit ajánlana kezdő motornak? Nekem a következők nyerték el a tetszésemet. Ez egyfajta iránymutató: Yamaha SRX400, Yamaha XJR400, Kawasaki ER-5, Honda Transalp XL400V, esetleg Honda CB500. A Transalpra azért gondoltam, mert minden nap szeretném használni, hétvégén is elég sokat utazom és talán kényelem szempontjából ez lenne a legjobb. De egyelőre ebben nincs tapasztalatom. Igazából a cél az, hogy egy megbízható, jól kezelhető motort találjak kezdésnek 400, maximum 500 ccm-ig, hogy kitudjam szépen fokozatosan alakítani a saját vezetési stílusom, magabiztosan. Kíváncsi lennék milyen típusok jöhetnének még szóba (street, túra). 178 centi vagyok, 90 kg, 29 éves. Előre is nagyon szépen köszönöm!

Üdvözlettel,

Ádám

Kedves Ádám!

Ha a megbízhatóság számít, akkor jó irányba keresgélsz, viszont első motornak érdemes tömegmodellt választani. Egyrészt mert abból van kínálat, tudsz válogatni, kiválasztani a tuti állapotot, másrészt ahhoz könnyeben találsz alkatrészt, jobb eséllyel van hozzá készleten, bontóban bármi, amire szükséged lehet. Így nem kellenek guruk, tuti források, zugbontós szakik, vagyis olyan emberek, akiket csak az elkövetkező években fogsz megismerni.

xjr400

A négyszázas japánok jók, de nem kimondottan ajánlom őket. Természetesen ha egy ismerőstől, jó áron egy tényleg tuti karbantartott darab kerül a radarodra, akkor nyugodtan vegyél. Egyéb esetben viszont gondolj arra, hogy ezek a négyszázasok japán belpiacra készültek, és ugyan egy időben rengeteget hoztak belőlük Európába, de azért tudd, hogy az nem ma volt. És ezeket jellemzően kezdőmotorként használták, a kezdő motoros pedig nem csak motorozásban, hanem üzemeltetésben és a karbantartásban is kezdő, ráadásul sokszor a pénz sem veti fel őket, ezért gyakran katasztrofális a 400-as belpiacos japánok állapota. És a helyzeten az sem javít, hogy ezek nagyon jó minőségű, precízen gyártott motorok, amikhez a precízen gyártott, jó minőségű alkatrészek igen drágák - és sokszor csak nagyon lassan és körülményesen rendelhetőek, ez pedig a gányolás melegágya.

CB500
CB500

Az SRX400 elég kényelmetlen, a Transalp 400 helyett nyugodtan vegyél 600-asat, az sem egy erőgép, de legalább odébb tud állni. Az XJR400-nál pedig nagyon drága dolgokba lehet beleszaladni, például tisztességesen kivitelezett karbifelújítás simán száz rugó fölé jöhet ki, és akkor még szó sem esett arról, hogy mi van, ha elfosódik az egyik hátsó Öhlins gátló.

Kawasaki ER-5
Kawasaki ER-5

Az ER-5 és a CB500 viszont ideális erre a célra, mind a kettő megbízható és jó motor, rengeteg alkatrésszel, élvezetes kezelhetőséggel, olcsó üzemeltetéssel.

Üdv:

Nepperűző

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.