2019.04.05. 13:56 Módosítva: 2019.04.05. 13:56

Kedves Totalbike!

Szeretném a segítségeteket kérni robogókkal kapcsolatban: úgy hozta az élet , hogy a XV. kerületben telepedünk le, viszont a munkahelyem Budaörs illetve Kelenföld marad így viszont sajnos le kell mondjak az autóról, ha csak nem akarok a dugóban élni. Sima B-s jogsim van, és sajnos eddig nincs túl nagy tapasztalatom a motorozással kapcsolatban. Szeretnék venni egy 50-es robogót az alábbi feltételekkel: legyen lendületes és minél csendesebb (társasházban fogunk lakni és nem akarom az indításra kelteni a szomszédokat). A távolság tekintetében legalább 100 km egy tankkal. Belvárosi használata miatt könnyen kezelhető. Ne legyen túl szervizigényes. Max keret rá 400-500 ezer Ft.

Segítségeteket előre is köszönöm!

Bence

Kedves Bence!

Te valószínűleg az elektromos robogók célközönsége lennél, de max. félmilliós kereted kevés ahhoz, hogy egy tisztességes minőségű villanyrobeszt vehess. Úgyhogy két opciót tudok kínálni:

Ha a dinamika kevésbé fontos, és inkább áldoznál a csendességre és arra, hogy ne legyen 2T szagod, akkor egy jó négyütemű robogó számodra az igaz út. A Yamaha háromszelepes 50-es blokkja jó választás, a Jog 4T-ben, a Gearben és a Vox/Giggle típusokban egyaránt ez van, a te kereteddel bőven tudsz válogatni közülük. A Piaggio négyütemű ötvenese is jó konstrukció, tehát egy Liberty 4T is megoldás számodra. Azzal sem szokott gond lenni, mindkettő megbízható, a karbantartási ciklusuk pedig 3000 km, és üzemanyagot alig fogyasztanak.

Yamaha Vox
Yamaha Vox

Ha valamivel több dinamikára van szükséged, akkor jöhetnek szóba a kétüteműek, amiből főleg a Piaggio konszernhez tartozó márkákat ajánlom (Piaggio, Aprilia, Vespa), és minél újabbat. 3-4 kilóért már nagyon jó állapotú SR50-eket taláni - az SR50 Factory például szuper - és ebben az ársávban már az injektoros Ditech modellek sem automatikusan kizárandók. De egy szép állapotú Zip vagy Liberty sem rossz választás, sőt ennyiért már Vespát is kapsz, ha arra vágynál.

apriliasr50r 03

A kétüteműek sem hangosak alapból, a lényeg, hogy ne rezós kipufogó legyen rajta, hanem egy abszorpciós - pl. a gyári - amivel egészen kulturált a hangjuk, és ha jól be vannak állítva, akkor nem is füstölnek nagyon. Használj hozzá minőségi olajat, és nem lesz gond.

Üdv:

Nepperűző

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.