Rendszámos motor, főleg terepre

2019.04.12. 08:42

Sziasztok!

Egyik jó haveromnak van egy 2004-es VOR 530-as, magyar rendszámos, műszakis szupermotója, amit nagyon jutányos áron át tudnék tőle venni. Viszont 4. napja kutatok alkatrészek után, és sehol nem találok semmit. Így erről szerintem le kell mondanom, mert nem szeretnék a szopórollerre felülni, hogy aztán legyen egy virágtartóm.

Na de akkor mi legyen? Ebben szeretnék kérni ötletet, tanácsot, hogy milyen motorokat nézegessek?

Mindenképp valami rendszámosat akarok, főként terepen használnám a gépet. Ezért mindenképp valami enduróban vagy szupermotóban gondolkozom. Olyat szeretnék, ami megbízható, nem kell folyamatosan szereltetni hordani, és ha van is vele valami, akkor legyen legalább hozzá alkatrész, bármi ami kell, nem horror áron. És azért minimum akarok egy 25-30 lovat, de inkább még többet. Két motort találtam ilyen feltételekkel, a Yamaha XT660X-et és a WR250X-et.

Mit gondoltok? Pro/contra? Jó helyen keresgélek? Esetleg lenne más ötlet, amit nézzek még meg? A kettő közül a WR250X jobban tetszik, elég jókat olvasok róla.

Cibus

Kedves Cibus!

Megértem, hogy fázol a VOR-tól - kellő elszántsággal kideríthető, hogy a motorjuk elemeit honnan legózták össze, de erről nekem sem a problémamentes üzemeltetés jut eszembe. Általában azok a motorok könnyen fenntarthatók, amelyeknek van itthon hivatalos képviselete és kereskedése.

Yamaha WR250R
Yamaha WR250R

A Yamaha XT660 és a WR250 egyaránt jó motor, és bár távolról hasonlítanak egymásra, elég eltérő szemlélet szerint épültek. A WR250 nem véletlenül volt újkorában drágább a 660-asnál: elképesztő igényességgel épített típus volt, több megoldása az YZ250 versenymotorból származott - ez egyébként a magyarázat az elképesztő tartósságára.

Az XT660 egy lakossági alapmodell, a főegységek tartósak, de nem különösebben igényes a kidolgozottsága - futóműben, vázban teljesítményben viszont távol van attól, amit kifinomultnak vagy igényesnek hívunk, inkább amolyan tartós igásló.

Szervizköltségekben a kettő között nincs eget rengető különbség, inkább a felhasználási területük az eltérő. A WR250 lényegében egy sportenduró, könnyű, kezes, agilis, míg az XT660 egy univerzálisabb modell, kényelmesebb, nehezebb, de erősebb és nyomatékosabb, országúti használatra alkalmasabb darab.

Te mind a kettőből a szupermotó változatot nézted, terepre viszont azok kevésbé alkalmasak, a 17-es kerekek nem terepre valóak, és jó dual-sport abroncs is ritka ebben a méretben.

Ajánlom még figyelmedbe még a Suzuki DR-Z400-at, tartós, jó konstrukció, nem nagyon tudok róla rosszat mondani.

Üdv:

Nepperűző

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.