2019.05.14. 16:52

Tisztelt Nepperűző!

Egyre jobban vonzódom újra a kétkerekűekhez, eddig csak (8-10 éve) robógóztam (50 és 125 ccm) és Simson-oztam. Folyamatban van a motorjogsim, nagyon nézelődök, már eléggé belekeveredtem.

192 cm, 82 kg, 27 éves vagyok. Fejben vettem már vagy 20 motort, minden héten beleszerettem valami másba, fel se sorolom. Most újra visszajutottam az eredeti dilemmához NC700 vagy CB500. Nem akarom túlbonyolítani, de ezek közül melyiket javaslod, 4000 euró körül nézelődök, három opció van:

- '12-'13-as NC700X manuális

- szintén ilyen idős NC700S DCT

- 3-4 éves CB500X

A lényeg hogy kényelmesen üljek rajta és ne legyen semmi nyűgje. Gyakorlatilag hétvégi kanyargásokra használnám utas nélkül. Vagy jobb motor ezeknél ugyanennyi pénzért egy 2009-es Transalp, esetleg Versys?

Válaszod köszönöm!

Üdv: Bence

Kedves Bence!

A CB500 vs. NC700 kérdést úgy lehet a legkönnyebben eldönteni, hogy szereted-e a fordulatszámot? Ha igen, akkor a CB500  a befutó, viszont ha inkább dízelautós alkat vagy, akkor az NC. NC-ből viszont a DCT-s darabokat ajánlom, azt a blokkot úgy tervezték, hogy automata váltóval legyen jó, a manuálissal szerintem nincs meg  az összhang. Nehéz ezt írásban elmagyarázni, de érezhetően a DCT-vel a jobb.

Viszont a 700-as Transalp szerintem jobb mind az NC-nél, mind  CB500-nél. A CB500 és az NC700 a gyártási optimalizálás oltárán született, platform motorok, amiknél a cél az volt, hogy a minőség súlyos visszavágása nélkül a lehető legolcsóbb legyen a tömeggyártás.

111212middle2

A Transalp sem egy kézműves csoda, de műszakilag sokkal igényesebb dolog, eleve V2-es, amit költségesebb gyártani, viszont a blokk az tényleg elképesztő kiforrott és tartós. Ráadásul terepen messze sokkal jobb, mint bármelyik NC vagy CB - egyszerűen azért, mert egy rendes túraenduró, nem pedig egy optikailag felütött utcai motor.

Üdv:

Nepperűző