Kisebb és újabb motort, vagy régebbi luxusbehemótot?

2019.05.27. 15:30

Kedves Nepperűző,

A tárgyban említett két motor szinte nem is különbözhetne jobban egymástól, azonban mégsem olyan egyszerű a kérdés. Használtan egy 2006-2008-as évjáratú 30-70e km-t futott FJR1300-as nagyjából olyan árban van, mint egy 1-2 éves Tracer 700-as 5-15e km-el, mind a magyar, mind a nyugati piacokon.

Tudom más a méret, de végül is mind a kettő jó túramotor, amik közül az FJR hiába majd kétszer erősebb, mérete miatt inkább terjed, míg a Tracer inkább ficánkol. Mind a kettő jó megoldás és élvezetes, de azért az FJR1300 könnyen csavarná el a fejemet.

Azonban az FJR idősebb, többet futott, ha hosszú távra tervezek, évi 10-14e km-el számolva ez 5-6 év múlva jelentős fontosságú lesz már, ezért az eszem húz a fiatalabb, kevesebb futású Tracer-hez. Persze nem évjáratot és futásteljesítményt veszünk, de 10 év és 50e km különbség nem elhanyagolható. Mit választana eme helyzetben és miért?

Hálás köszönettel:Dániel

Kedves Dániel!

Nem futásteljesítmény/évjárat vonalon indulnék el a helyedben, hanem egy baromi egyszerű kérdés mentén: mire használnád a motort? Mert teszem azt, hiába olcsó a hatkilós GSX-R (amúgy nem olcsó), ha neked kényelmes túramotor kell,  nem lesz megfelelő a bringa.

DSC00022

Ha lényegében csak aszfaltozott úton, két személlyel, és főleg messzire utazva, akkor egyértelműen az FJR a nyerő - mérete miatt jól pakolható, sok motyóval is stabil, és egy egész napos nyélgázas autópályázás után is emberként szállsz le róla. Ugyanerre a Tracer 700 annyira nem jó, két személynek szűk, és a futóművében sincs annyi, hogy emberekkel és motyókkal megrakva igazán jó legyen. Viszont a futóműve kellemesebb a rossz utakon, és akkor sem fogsz leizzadni, ha szembe jön egy kis murvás erdei út.

420A2389

Egyébként mind a két típus vehető, de arra készülj, hogy az FJR fenntartási költségei magasabbak lesznek - eleve, négy gyertya van benne, több olaj kell bele, és az idomok miatt minden szerelés körülményesebb, míg a Tracer kevesebbet fogyaszt, egyszerűbb, kevesebb alkatrészből áll - és hiába újabb, emiatt egy betakarózásból is lehet, hogy olcsóbban talpraállítható.

Üdv: Nepperűző

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.