2019.06.05. 16:03

Tisztelt Nepperűző!

A Totalbike egyik cikkében írtak 10 jó motorról, ami értékké is válhat. Csupa műszakilag megbízható, ám ritka darabot írtak le. Engem kimondottan a 955i Speed Triple érdekel: formavilága, korrekt kidolgozása, az akkori mérnöki hozzáállás meggyőző számomra. Ráadásul egy kultikus darab. Mentem vele, tetszik amit tapasztaltam. Tudom, hogy tartós darab. Mennyire éljem bele magam? Jó vétel lehet? Van róla tapasztalatod? A mostanában már-már giccses retro hullám nekem nem jön be. Esetleg egy Ducati S4RS, bár az olasz minőség nem győz meg. A Triple finom/erős/egyéni hármasa vonz igazán. Rövid utakra, élménymotorozásra (de nem pályázásra) használnám egyedüli lovasként, utas nélkül. Te mit tennél hozzá?

Válaszodat előre is köszönöm!

Gábor

Kedves Gábor!

Én a Speed Triple 955i-hez csupán egy pár jó gumit tennék hozzá, aztán gyí! Szerintem zseniális motor, és szerintem hamarosan megindul felfelé az áruk. Közhiedelemmel ellenben a Speed Triple nem egy pucér Daytona, például a hengerek nem Nicasilosak, más a dugattyú, a hajtórúd, más a veztengely - lehet őket legózni, de elég körülményes, komoly típusismeret szükséges hozzá. A végtelen megbízhatóságuk részben igaz, de azért láttam már olyat, aminél összeakadtak a szelepek. Szóval megbízható, de előfordul drága hiba.

Vásárlásnál két szempontot adnék, amik alapból is fontosak, de ennél a típusnál viszont különösen: érdemes minél későbbi példányt választani, ugyanis évről évre változtatta apróságokat, és nem azért, mert unatkoztak, hanem mert ezektől egyre jobb lett. A másik pedig, hogy legyen karbantartott - a kilométer nem fontos, az lehet sok, csak a hosszú futás közben kapja meg a karbantartásokat. Mert ugyan jól van összerakva, de ha szét kell szedni, és megint összerakni, akkor a pokolba fogod kívánni az angolokat. A fékek problémásak a típusnál, új korában jónak számítottak a Nissinek, de idővel sok panasz érkezett a tönkremenő főfékhengerre - viszonylag bevett megoldás a Daytona 675 főhengerét feltenni, de hallottam olyat is, hogy valaki GSX-R750 alkatrésszel pótolta, mert az volt otthon, és jó lett - állítólag, de ez most tényleg csak állítólag, nem tudom, hogy igaz-e, de olvastam olyat, hogy érdemes eggyel nagyobb dugattyú-átmérőjű főhengert feltenni.

Én kapásból 2002 utánit keresnék, aminél már áttervezték az idomokat, és könnyebb is lett, és átdolgozták a hengerfejet is.

Üdv:

Nepperűző

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.