Túraenduróból egy nagy öreget vagy egy kisebb újabbat?

2019.06.27. 13:03

Kedves Doktor!

Egy Street Triple-t hajtok már jó ideje folyton mosolyogva de lassan "ki szeretném egyenesíteni a lában" motorozás közben is. 190 cm-es magassághoz nem éppen ideális típus, de amúgy egy csoda! Tetszene a Triumph Tiger, de jó lenne kipróbálni a V2 élményt.

KTM lenne az ideális, de ami tetszik az nem megfizethető és hát a szervizigény is legendás. Egy zsír új V-Storm 650 teljesítménye kompromisszumképes, és az ára is határeset. Az sem utolsó szempont, hogy hosszú évekre megmaradna a kiegészítőkkel való feldíszítés öröme.Másik lehetőség egy 2008-as XL1000 Varadero teljes harci díszben, minimális km-rel. Egy barátom vette, de le kellett tennie, és 4 éve egy garázsban áll. Még ha az ez idő alatt elfáradt dolgokat cserélem, is akkor is bő millióval beljebb leszek. Nem tetszik a nagy súlya de a plusz erő csábító.Mindkettő klasszikus és megvan a maga előnye.Aszfaltos túrákra használnám (évi ~6 e.km) főként 1 személlyel így a sok doboz inkább dísz lenne rajta. Nem száguldozom, inkább a rugalmasság és a dinamizmus vonz a motorozásban.Véleményével segítene egy kicsit a dilemmámon.

Köszönettel: József

Kedves József!

Ebben a felállásban a Varaderót venném, mégpedig azonnal. Nem túlzok, a Varangy egy legenda, megbízhatósága példás, nem nagyon szokott gond lenni vele, kellemesen erős, szerintem a méretéhez képest kezes, a hangja és kényelme csodás.

Honda Varadero
Honda Varadero

Ráadásul a 2008-as darabok kellően késői évjáratok. A Varadero 1999-ben jelent meg, aztá 2001-ben módosítottak a hátsó futóművön. 2002-ben átvitték a gyártást Spanyolroszágba. Nagy változást a 2003-as széria hozott, az már befecskendezős, szabályozott katalizátoros, újak az idomai, a futóműve és már hatos váltót tettek bele - én egyébként innentől venném, de a korábbi évjáratokkal sem voltak bajok.

2004-ben jelent meg hozzá az ABS, átdolgozták a központi rugóstagot, beleértve a rugóelőfeszítés állítását és új műszerfalat tettek fel. 2007 sem hozott nagy forradalmat, megint egy újabb műszerfal jelent meg, módoítottak az ülésen és a kartervédőn. 2011-ben aztán a gyártást áttették Olaszországba, és innentől alap az ABS.

Nem nagyon tudok felhozni ellene érvet - arról nem is beszélve, hogy marad még utána egy millád túrázni, amiből azért el lehet menni ide-oda.

A négy év állás nem tragédia, viszont használatba vétel előtt érdemes egy nagyszervizt megejteni, olajcserével, fékfolyadékcserével, légszűrővel, gyertyákkal, villaolajjal, szelephézag-ellenrőzéssel, hűtőfolyadékkal, mindennel, egyrészt hogy tényleg tiszta lappal induljon a közös életetek, másrészt a Varadero nagyon jó motor, megérdemli a törődést.

Üdv:Nepperűző

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.