Szeretem a motorom, csak megfájdul rajta mindenem

2019.06.28. 12:52

Kedves Nepperűző!

Jelenleg egy 2003-as SV650S motort hajtok, és hiába szeretem, sajnos a fekvő pozíció nem jött be különösebben. A nyakam is meg a hátam is megérez már egy 150-200km-es túrát is. A 188cm magasságomhoz túl hegyes szögben áll a térdem is. Ezért kicsit egyenesebb háttal, kényelmesebben szeretnék motorozni és a könnyen fenntarthatóság is fontos, hogy ne kelljen heteket várni az alkatrészre, ha kell. Első sorban rövidebb túrákra szeretném használni, és örülnék, ha a szerpentinektől sem jönne zavarba.

Max. 1 milliót tudok motor vételre szánni, átírás és szerviz nélkül, de mivel idősebb motorok közül tudok válogatni, ezért örülnék, ha maradna nagyobb dolgokra (pl. féktárcsa csere, stb.).Eddig három típust néztem ki. Tetszik a TDM900, amiből ennyi pénzért egész jókat is kilehet fogni. Jónak tűnik az üléspozíció szempontjából, de a rugózása állítólag nem az igazi. Jókat olvastam az FZ6S-ről is, de nem tudom, hogy az ülés pozíciója mennyire fekvős az SV650S-hez képest.

A Triumph Tiger 955i buta arcát nagyon bírom, de ennek nem tudom mennyire jó az alkatrész ellátása, mennyire betegágy egy japán motorhoz képest.

A +1: néha a keretembe belefér még a GSF1250S Bandit is, de itt is attól tartok, hogy túlzottan fekvő lesz a pozíciója. Illetve egy ilyen öreg bölcsővázas technika a mai aluvázas gépekhez képest mennyire tudja felvenni a versenyt? Ezen típusok közül van amelyik egyértelműen kerülendő? Esetleg, ha van tuti tipped, azt is meghallgatom.

Üdv. Gábor

Kedves Gábor!

Ha az SV-vel nincs egyéb bajod, mint a csutkakormány és a térdszög, akkor érdemes elgondolkoznod azon, hogy csere helyett olcsóbb lehet a meglévő módosítása. SV-nél sokan teszik át az S-re az N-es villahídját és csőkormányát, és gyártatnak hozzá hosszabb fékcsövet (és sajnos nem gyártatnak hozzá hosszabb gázbovdent, pedig kéne), de emiatt pampoghatnak a műszaki vizsgán. Azt már kevesebben tudják, hogy az SV650S-hez létezik gyári, TÜV-ös, magasabb csutka, kb. 35 ezerért, az már önmagában megoldás lehet, és a lábtartó átalakítása sem nagy összeg - még így is kevesebb, mint egy új motor átírásának a költsége.

Gyári, de emelt kormánycsutka
Gyári, de emelt kormánycsutka

A TDM900 minden alkalommal meglep, hogy mennyire jó motor. Lehet a futóművét kritizálni, sőt, a sportmotorokat és néhány ritka kivételt leszámítva az összes japán motor futóművét sokat lehet kritizálni, de amire a TDM való, azt hibátlanul tudja. Az üléspozíciója szerintem kimondottan kényelmes, hiszen egyenes háttal ülsz, és a lábtartó is mélyen van - ez utóbbi terén biztosan jobb, mint az FZ6. Az FZ egyébként nem fekvős, a kormánya viszonylag magas, vagyis egyenes háttal ülsz rajta.

IMG 6562

A Tiger 955i szerintem állat jó motor. Én a 2001-től gyártott, 995 köbcentis, 98 lóerős generációtól kezdeném a keresést, de ha lehet, akkor még inkább a 2004 utáni példányokat keresném - azoknak ugyan rövidebb a rugóútja, de az öntött felnikre már felmegy az abroncs belső nélkül, alapáron járt hozzájuk a középsztender és a markolatfűtés, illetve már 106 lóerő a teljesítményük - az excenteres láncfeszítőt viszont sajnos dobták, amiért nagy kár, szép megoldás volt. A 955i Tigerek futóművétől ne várj csodákat, viszont elképesztően kellemes motor, ráadásul igen tartós is. Az alkatrészellátás nem probléma, viszont érdemes beleásni magadat a cikkszámokba, mert nagyon sok eleme megegyezik különböző japán motorokkal, ami tovább egyszerűsítheti az üzemeltetést. Rossz hír, hogy a 955-ös Tigerek eléggé megdrágultak, nem biztos, hogy ki fog jönni a keretedből.

Triumph Tiger 955i 01  5

Az 1250 Bandit szintén kiváló választás, csodálatos a motorkaraktere és piszkosul megbízható - miért is ne lenne az, a blokkban elképesztő tartalékok vannak, a gyári 98 lóerő csak a töredékét használja ki a lehetőségeknek. A kényelmével nem lesz gondod, és ha teszel alá egy komolyabb futóművet, illetve foglalkozol egy keveset a fékével, akkor egy elképesztően komoly motorod lehet - a bölcsőváz miatt ne aggódj, és a kényelme is szinte túraendurós.

Üdv: Nepperűző

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.