Retró robogóból melyik a befutó?

2019.07.10. 12:51

Kedves Iván!

50-es robogó beszerzésén gondolkodom és ezzel kapcsolatban szeretném kérni a segítséged!

Alapvetően napi 5-5 km-es kertvárosi ingázásnál szeretném kiváltani az autót egy vidéki nagyvárosban. Valamiért a retro design tetszik jobban és ha már motor - ha ezeket lehet annak nevezni - akkor valami szerethető is legyen benne. Eddig a Suzuki Verde, Yamaha Vino, Honda Crea hármast nézegettem.

A Verde kicsinek tűnik (185 cm magas vagyok), nincs igazán csomagtartója, viszonylag ritkának tűnik és nem tudom mennyire megoldott az alkatrész ellátottság. A Vino egyetlen hátrányának a fixen előre néző lámpatest tűnik. A Honda kapcsán még nem találtam hátrányt.

Mi a véleményed ezekről a motorokról? Melyik a legmegbízhatóbb? Az égéstérben halottam, hogy valaha "Honda bérenc" voltál, itt is jobb mint a másik kettő? Mindegyikhez van elég alkatrész? Meg szabad venni ezekből a négyüteműt is vagy tényleg annyival gyengébb mint egy kétütemű? (Én a 4 ütemet preferálnám, mert nem feltétlenül szeretném ha az egész iroda azt szagolná, hogy ma motorral jöttem.) Milyen hasonló motort tudsz még ajánlani?

A beszerzéssel kapcsolatban még az lenne a kérdésem, hogy az égéstérben is többször halottam, hogy csak konténeres japán robogót érdemes venni, mert azt még nem barmolták össze itthon. Hol lehet ilyet beszerezni, vannak budapesti telephelyek, ahol ilyennel foglalkoznak?

Segítséged előre is köszönöm!

Üdv: Tamás

Kedves Tamás!

Nem vagyok nagy rajongója a retró robogóknak, ugyanis ezeknél jellemzően az a lényeg, hogy majd a külső eladja, és műszakilag sokszor minden elvárást alulmúlóan hitványak. Gané futómű, dobfékek, szerény teljesítményű léghűtéses blokk - ezek a fő jellemzők.

Vino
Vino

Ha a felsorolt háromból kell választani, mindenképpen a Yamaha Vinót választanám. Bár a Hondáknak általánosan jó a hírük, robogóból nem gondolom, hogy a legjobb választás, elég sok alkatrészt körülményes beszerezni hozzájuk. A Suzuki 50-es robogóit szintén nem ajánlom, a Morini blokkról nem nagyon tudok jókat mondani, jó minőségű alkatrészt pedig általában a Hold árnyékos oldaláról kell hozatni hozzá.

Marad a Vino, ami járműnek szintén hitvány, de legalább a blokkja tartós, jól tuningolható és van hozzá bőven alkatrész, illetve mintha Vinóból lenne rendes kínálat. A fixen előrenéző lámpatest miatt ne aggódj, a Vino a legértelmesebb opció.

A 2T vs. 4T vitát nem tudom eldönteni, 50-esből az én szívemhez a 2T áll közelebb, illetve az én napi útvonalamon kell a dinamizmus, illetve a kollégáim nem szoktak panaszkodni, hogy 2T szagom lenne. De a dinamika csak az egyik oldal, a másik a javítási költség. Ha egy 2T-vel gebasz van, veszel egy jó minőségű utángyártott (pl. DR, Top) hengerszettet 25-ért, és nincs gond, míg egy négyüteműn, ha összeakadnak a szelepek, az már munkadíjban is nagyságrendekkel húzósabb történet. Ha, százezres nagyságrendben kell költeni egy százezer forintos járműre, az mindig rossz érzés.

Konténeres robogót a Red Baron hoz be, de ők nagykerként árulják ki. De nem kell ennyire túlaggódni, nézz meg többet, és amelyikkel a legjobb menni, azt vedd meg, legfeljebb költeni kell rá egy kicsit - egy új gyertya, légszűrő, szíj, szerintem minden vásárlás után alap, és érdemes beszerezni egy jó variót is, természetesen mindegyik tételnél kerülni a gagyit, érdemes elolvasni ezt a cikket.

Üdv:Iván

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.