2019.07.18. 13:56

Kedves Nepperűző!

Érlelődött már bennem egy ideje, hogy vennem kellene egy robogót Budapesti közlekedésre a mindenki számára nyilvánvaló előnyei miatt. Múlt héten kaptam Marcit, az elképesztően vagány Yamaha Champ-et. Valami régen eltörhetett bennem, és azóta vonzódom a retró formákhoz, így nyilván első beleszerettem, amit a robogón található, számomra kínai, de egyébként japán kifejezések csak még szebbé tettek.

Sajnos azonban 1 nap használat után erősödni látszott bennem a gyanu, hogy nem lesz a motor teljesítménye teljesen megfelelő az én elvárásaimnak. Adyliget és Rózsadomb teteje között ingáznék vele munkába minden nap, de sajnos egy Hűvösvölgyi út - Nagykovácsi utca hegymenetben elképesztően lassú és a végére már gyönyörű fehér füstöt ereget a motor. Persze mikor visszahűl, akkor minden oké, ebből is következtetek arra, hogy ezzel próbálja nekem jelezni Marci, hogy köszöni, de az ilyen terhelésből ő többet nem igazán kérne. Sík terepen világbajnok, de be kell látnom, nem nekem való.

A kérdésem az lenne, hogy milyen más 50-es robogót tudnál nekem ajánlani, ami csak városi közlekedésre, a fent leírt viszonylatban meg is állná a helyét? Nem várok sokat, csak annyit, hogy a Kapy úton azért tisztességgel felvigye a 180+ centimet és 80+ kilómat. A keretem szűkös, Marci eladása nyilván nem fog sokat tenni a motoralapba, így szeretném kihozni az utódját 150 ezerből.

(Egyébként sokan javasolták már sport variátorszettet, mint megoldást. Ha úgy döntenék, hogy megtartom a mostanit, akkor mennyi hasznuk van ezeknek a házi praktikáknak és te mennyire ajánlod őket?)

A válaszodat előre is köszönöm!

Gergő

Szia!

A Kapy út nem az ötvenesek pályája, de amelyik nagyjából rendben van, az felmászik ott is. Viszont neked érdemes a combosabb ötvenesek közül válogatni, amik között a Champ nincs ott.

150-ből szerencsére már elég jókat kapni, ennyiért van 50-es Liberty, Piaggio blokkos SR50 vagy Gilera Runner is. A vízhűtéses Piaggio blokkok erősek, megbízhatóak és van hozzájuk minden, de a Minarelli blokkokkal sem szokott baj lenni, és utcai használatnál nem nagyon jönnek ki a különbségek. És a vízhűtéshez sem kell feltétlenül ragaszkodni, a levegősek is jók.

ScooterApriliaSR50group

Ami fontosabb, az az állapot, egy jó kompressziójú, jól beállított, nem elkokszolódott kipufogós 50-es robogónak tudnia kell alattad 65-70-es (valós!) végsebességet.

A variátor tuningja nem ördögtől való, egy jó varió egy jó szíjjal nagyságrendileg tud javítani a robogódon - az alapszabály, hogy csak jó minőségű alkatrészeket használj, és szánd rá az időt a pontos beállításra.

Üdv: Nepperűző

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.