2019.09.26. 12:29

Tisztelt Nepperűző !

125-ös motor után megvenném életem első nagymotorját, ebben kérném a segítségét. Nem tervezek nagy száguldozást, ellenben fontosnak tartom, hogy ha városban közlekedem se rángasson alacsony fordulaton a motor, ahogy hallom a sportgépek tulajdonosaitól. A keret 600-800 ezer forint. Eleinte 46 évesen az 535 Viragóval szemezgettem, majd képbe került a Suzuki Marauder 800, ezt kipróbálva a motorerő meggyőző volt de a kormány- üléspozció borzalmas. Azután próbáltam a Suzuki SV650-et, ami az alacsony fordulati nyomatékról híres, de a motorfék zavaró, pláne az alsó 3 fokozatban, és a váltó is nagy erővel volt kapcsolható. Így a barátaim tanácsára kell hallgassak, és csak sornégyes motort kell keressek. A Honda CBF600N (77 LE) motorja tényleg nyomatékosabb lent, mint a Hornet 600 motorja? Illetve van-e bármi hátránya a CBF600N-nek a Hornet 600-hoz képest? Azt leszámítva, hogy a Hornet 98 LE. Mennyire hátrány a Honda porlasztó-szívató használata egy injektoros Yamaha FZ6N-hez képest? Tudom, hogyan kell használni a szívatót, volt Simson, Lada, Skoda 120L a 80-90-es években. Főként Honda-Yamaha 600-as naked gépekben gondolkoznék. Legjobban tetszene a Yamaha XJ6N, de azt csak 2009-től gyártják, és nem fér bele a keretbe (talán ha kivárok decemberig-januárig, és kifognék egy olcsóbb példányt...)

Elölre is köszönöm a válaszát: Csaba

Kedves Csaba!

Mindenek előtt hívja meg a barátait egy sörre, ugyanis azt tették, ami egy igaz barát dolga: lebeszélték egy rossz döntésről - a Viragóról és a Marauderről.

Ha ezzel megvan, jöhetnek a válaszok.

A városi alacsony fordulati rángatás ellen valóban a sok henger a jó megoldás, azok simábban kezelik az alapjáratot - minél kevesebb a henger, annál inkább hajlamos leejtett fordulatnál rángatni. Ennek ellenére egy kis gyakorlással bármivel lehet városban motorozni - például a gázadás, a kuplunghasználat és a visszaváltás megfelelő használatával MINDENNEL lehet lassan és folyékonyan manőverezni.

Honda CBF600
Honda CBF600

A Honda CBF600N és a CB600F Hornet névre és eredetre is hasonlóak, mind a kettőben a CBR600RR lebutított blokkja van - csak a CBF-ben jobban leszedálták. Mindkettő 599 köbcenti, és a 77 és a 98 lóerő közti különbség a hangolásból fakad. Olyannyira azonosak ezeknek a blokkoknak a gyökerük, hogy viszonylag egyszerűen lehet engine swapelni őket ide-oda, láttam már CBF600 blokkal szerelt Hornetet is, amit egy gyanútlan vevőre melegítettek rá, akinek aztán gyanús lett, hogy nem úgy megy, és nem kóser a motorkód.

A Hornetet megtartották sportos motornak, amit forgatni és visíttatni kell, mert ott érzi jól magát, oda optimalizálták a blokk töltéscseréjét, ott működik a leghatékonyabban. A CBF600-nak alacsonyabb fordulaton felépül a nyomatékcsúcsa. Tehát a Hornetnél hiába nagyobb a csúcsnyomaték (65 Nm), az 10 000-es fordulaton áll elő, míg a CBF600-nak az 58 Nm nyomatéka már 8000-nél megvan, és korábban is kezd felépülni.

Hornet
Hornet

Dimenziónyi különbségek nincsenek köztük, egyszerűen a CBF kevésbé pörgős, jobban elvan középtartományban, nem birizgálja folyton az agyat, hogy nézzük meg, mi történik ha, elhúzzuk a piros zónáig.

Mindenképpen ajánlom az injektoros modell választását. Nem azért, mert macera lenne a szivató használata, egy japán motornál azért egészen más a helyzet, mint egy szocialista akárminél, szóval ha rendesen be van állítva, akkor semmilyen plusz nyűg nincs vele, viszont a karburátor felújítása, gatyába rázása, megfelelő beállítása sajnos sok szerelőnek feladja a leckét, a nyomorult tulajdonos meg azt hiszi, hogy akkor ez most ilyen, és kész. Pedig csak simán rossz a motorja.

Az injektorral ilyen szempontból sokkal kevesebb a gond, úgyhogy ha nincs valamilyen személyes vonzódása a karbikhoz, akkor válassza a modernebb injektort. Ha jól tudom, a CBF600-on előbb volt injektor, mint a Horneten, ezért ebben az esetben azt tartom jobb választásnak.

A Yamaha FZ6 a Hornet ellenfele, szerintem mind a kettő kiváló motor, ízlés dolga, kinek melyik tetszik jobban - viszont ajánlom a 900-as Hornetet is. És hogy miért? Ebben a cikkben van róla szó hosszabban.

Üdv: Nepperűző