Milyen alternatívái vannak a Suzuki DR650-nek?

2019.10.29. 14:41

Kedves Nepperűző,

Abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy el tudtam utazni Ausztráliába, hogy itt motorral járjam körbe az országot. Ehhez az úthoz egy Suzuki DR650-est (2006) választottam és azóta nagyon beleszerettem ebbe a motorba, viszont hazautaztatni nem a legjobb döntés lenne anyagilag. Otthon szerettem volna ugyan ezt a modellt megvenni, hiszen ez az egyszerű változata az ADV motorozásnak sokkal közelebb áll hozzám. Viszont, Magyarországon/Európában nem lehet kapni csak az 1996 előtti modelleket.

Tudnál tanácsot adni milyen hasonló 150-160 kg alatti terepre és hosszabb túrázásra is alkalmas motorokat nézzek amik Magyarországon is elérhetőek? Eddig a Suzuki DR-Z400 és a Honda XR650R/L modelleket találtam hasonló árkategóriában amik szintén megbízható motorok (Kicsit tartok a rövid szerviz intervallumoktól.) és alkalmasak amire használnám, esetleg milyen típusokat lenne érdemes még megnéznem?

Ezer köszönet, Bálint

Kedves Bálint!

A mai túraendúrókat olyannak tartom, mint a SUV-okat az autók között: nagyok kényelmesek, de ha egy murvás útnál komolyabb terepen találják magukat, akkor már könnyen zavarba jönnek, az általad becélzott kategória viszont megállja a helyét akkor is, ha hirtelen egy kősivatagban vagy egy sziklás ösvényen találod magad. Árat és évjárat tartományt nem írtál, ezért abból indultam ki, hogy Ausztráliában mit használtál.

DR650 2006
DR650 2006

Alternatívaként a DR-Z400–XR650 vonallal jó irányba indultál el. Ha félsz a gyakori szervizeléstől, akkor Suzukiból az S változatot ajánlom, ez nem üzemórás, így kilométer alapján kell karbantartani. A tömege mindössze 132 kg szárazon, viszont viszonylag kis méretei miatt hosszú távon nem biztos, hogy kényelmes lesz.Honda XR650-ből az L változat inkább utcára és kevésbé terepre való, az R pedig éppen fordítva. Utóbbianak alumínium váza van, csak berúgóval indítható, másfélszer olyan erős (41 vs. 61 le), mint a testvére, melynek váza acél, gombnyomásra kel életre, futóműve egyszerűbb elemekből épül fel, folyadék- helyett léghűtéses, súlya pedig 147 kg, ami 14-gyel több, mint az R változaté. Véleményem szerint az R már-már versenyendúró jellegű, ha viszont így közelítjük meg, akkor ilyen célra sokkal jobbakat találni nála. R-t még talán, L-t szinte biztosan nem fogsz itthon kapni.

DR-Z400
DR-Z400

Yamahából ebben a kategóriában az XT660 család lehet megfelelő. Az R-es változatból Magyarországon is nagy a választék, a legtöbbet csak utcán használták, így könnyen találhatsz olyat, aminek még nem taposták ki a belét. Némileg már az általad belőtt súlyhatár fölött van a száraz tömege, de cserébe egy kiforrott technikájú, jó alkatrészellátottságú, könnyű terepen is ügyesen mozgó motort kapsz. Ha a tereprally vonalat is érzed, akkor az XT660Z lehet a megfelelő választás. Bár a korábbiakhoz viszonyítva elég nehéz (183 kg), akár gyors terepszakaszokon is megállja a helyét, értelmezhető szélvédelme van, rengeteg kiegészítő kapható hozzá, motorja az R változatéval egyező.

XT660R
XT660R

Ára kb. 30%-kal magasabbról indul, 1,2 millió forint alatt nem nagyon találni használható példányt.Ha mégis úgy érzed, hogy bevállalod a gyakoribb szervizeket, akkor képbe kerülhet a KTM LC4 640 Adventure R is. Úgy néz ki, mintha egy kentaur és Wall-E törvénytelen gyereke lenne, de cserébe WP futóműve és Brembo fékei vannak, tankja 28 literes, így a benzinkutak miatt a világ végén sem kell aggódnod, szárazon mindössze 158 kg, idomzata és plexije pedig a menetszél jelentős részétől megvéd egy tempósabb országúti csapatás során is.

ktm-640-adventure-2007-700px

Ha felmászol majd a 945 mm magas nyeregbe, akkor úgy fogod érezni magad, hogy te vagy az, aki leszállítja a gyárnak a 19. Dakar Rally győzelmét, ami kárpótol azért, hogy nem fogják tudni minden sarki szervizben javítani és onnan tudod majd, hogy van még benne olaj, hogy folyik belőle.Ha nekem kellene választanom és a DR650-hez nagyon hasonló élményt keresnék, akkor XR650L, ha pedig csak az élvezetet keresném és nem törődnék a szervizeléssel, akkor KTM.

Üdv: Rafi

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.