Kezdő motort a hegyen lakónak

2019.11.28. 11:39

Tisztelt Nepperűző!

Friss A-s jogsival, nulla tapasztalattal és baráti körben sem sokkal többel, keresem első motorom. Városi, néha külvárosi használatra, ingázni. Heti 100-150 km környékén, 450 ezerig. Behatároltam magamnak egy-két dolgot, de a tetszik és a nem tetszik között nekem egyelőre főleg szemre és internetre alapozva van különbség, hálás volnék némi jó tanácsért. Nem vágyom nagy erőre, de a hegyre, amin lakom, fel kell tudni jönni, ami tele van jobb kezes utcával. Vagy feljöhetek a hátsó földúton. Korábbi tanácsaid, egy régebbi cikketek és “ez bejön” alapján listáztam magamnak egy kis kupacot, amiből próbálok rájönni melyikeket érdemes valóban nézni:- Varadero 125- CBF250- Fazer 400 (belpiacosság kicsit ijesztő, de a nagytesón tanultam) - KLE 500- BMW F650- Transalp

Bevallom a túra vonal kinézetre jobban megfogott, de nyitott vagyok én bármire, amin kényelmesen ülök és a megbízhatóságért cserébe adok majd neki kényelmes meleg otthont, kedves szavakat és rendszeres karbantartást.

Üdvözlettel, Dávid

Kedves Dávid!

A Varadero 125 teljesen jó, sőt, az egyik legjobb 125-ös, de ha van korlátlan jogsid, akkor hamar kevés lesz a 15 lóerő. A CBF250 szerintem annyira nem nagy szám, igénytelen igásló, akár a CBF125-ös. A Fazer 400 inkább sportos, mint kényelmes, ráadásul forgatni kell, ha menni szeretnél - új korukban zseniálisak voltak ezek a 400-as belpiacos motorok, viszont mostanra óvatos lennék velük. Minden rendelhető hozzájuk, de arra készülni kell, hogy drága lesz, illetve gyakran elég sokat kell várni, mire ideér, amire szükséged van.

Honda Varadero 125
Honda Varadero 125

A KLE500-at sokan kedvelik, én annyira nem - viszont ha jó állapotút találsz, nyugodtan vedd meg, erről itt írtam már.

A Transalp 650 nagy kedvencem, bátran merem ajánlani, 2000-ben jelent meg, 2002-re áttették a gyártást Olaszországból Spanyolországba, és csak 2008-ban küldték nyugdíjba a 700-as Transalp kedvéért, nagy dolgokat nem módosítottak rajta: 2004-ben hozzáigazították az Euro2-höz, illetve lecseréltek pár kapcsolót és kapott vészvillogót, 2005-ben új műszereket tettek fel, és hasonló apróságok. Az általad megjelölt keretből a 600-as Transalpok jobban kijönnek, de azokból a legfiatalabbak is lassan húsz évesek, hiába remek motor, ennyi idő után nagyon sok aprósággal lehet szívni, az elöregedő szívócsonkoktól, a szakadó karbimembránon keresztül a csöpögő benzincsapig, és most csak olyan dolgokat soroltam fel, ami egyszerű gumibizbaszok elöregedésével függenek össze, de meg tudják keseríteni az életed.

Honda XL650V Transalp (2005)
Honda XL650V Transalp (2005)

A BMW F650 szintén nem mai csirke, nálam a Transalp a V2-es blokk miatt előtte van a listán, illetve nem tudok nem arra gondolni, hogy lényegében egy Aprilia Pegasóról van szó (tudom, hogy elég sok különbség van a Pegaso és az F650 között, de a hasonlóság is elég sok). Viszont ha neked fontos a BMW embléma (érthető, nyugodtan vállald fel, nem para), akkor már inkább a BMW F 650 GS-eket nézegesd, azokat már a BMW is komolyabban vette.

Üdv: Nepperűző

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.