Melyik 300-as robogó a jobb vétel?

2019.12.18. 11:30

Szia!

Tervben van hogy eladnám a motoromat mivel nem igazán használom mostanában és beszereznék helyette egy nagykerekű, 300 ccm körüli, mindenképpen injektoros használt robogót, városi ingázásra, és ha úgy adódik kisebb túrákra.

A két kiszemelt a Honda SH300i és a Piaggio Beverly 350 Sport Touring. Leginkább karbantartás és megbízhatóság szempontjából nem tudok dűlőre jutni, mert a Honda-fanok csak a Hondát erőltetnék, de én nem vagyok elfoglult. Tudom hogy az olasz kicsit nagyobb testű, erősebb, jobb a fékje.

Nem találok igazán elfogult pro-és-kontra összehasonlítást, így megkérdeznélek Téged hogy mi a véleményed a két motorról?

Köszönöm!

Üdv. Ádám

Kedves Ádám!

Teljesen mindegy, hogy melyiket veszed. Az ne befolyásoljon, hogy az olasz járműveknek rossz a híre, az 500 köbcenti olasz robogóknál egyáltalán nem egyértelmű, hogy megbízhatatlanabbak lennének a japánoknál, a különbség inkább az, hogy ha az olasszal van gond, akkor arra azt mondják, hogy hát, ja, digó szar, míg a japánnál ugyanannál a hibánál jön az előző tulajdonosok szapulása, hogy biztosan az volt a hibás. Megbízhatóságban tehát nincs különbség, arról nem is beszélve, hogy az SH-t olaszok tervezték és olaszok gyártják Olaszországban.

IMG 1580

Mind az SH300, mind a Beverly 350 nagyon jó robogó. Azt nem tudom biztosra mondani, hogy az SH-ból jobb lenne a kínálat, viszont több van eladó, nagyobb a választék, míg Beverly 350 ST-ből nincs nagy merítés, kevesebb példányból válogathatsz.

A Beverly erősebb és nehezebb, a féke mind a kettőn remek, de igaz, a Beverly kombinált féke mintha egy árnyalatnyival jobb lenne, de szerintem nem ezek a vízválasztók a két típus között. A Beverly testesebb (több is rajta a hely) és luxusabb, egy szebb, igényesebb tárgy, egyszerűen jobb ránézni, míg a Honda - ami szintén nem sittszállító - egyszerűbb, inkább tűnik használati tárgynak, mint életstílus-kiegészítőnek.

Az alkatrész a Beverly-hez olcsóbb (legalábbis azokból a forrásokból, ahonnan én vásárolok), a komplett variátor kb. fele annyi a Piaggionál, a gyári szíj a Hondához kb. 42 rugó, a Beverly-hez 26, igaz, itt érdemes elgondolkozni, hogy a gyári helyett van 32 ezerért made in japan Bando szíj is, míg az SH-nál szerintem érdemes kiköhögni a gyárit, mert hiába van 25-ért meg 15-ért is szíj, azokkal azért vannak fenntartásaim. Szíjnál mindig meg kell nézni, hogy ki a beszállító, és ténylegesen hol gyártják, vagyis ne a csomagoláson nézd a feliratot, hanem magán a szíjon, a kettő ugyanis nem mindig egyezik.

A belső és a külső szíjtárcsa elég horror mind a kettőnél, a Hondánál 97 illetve 81 ezer, a Piaggionál viszont csak 71 és 51 ezer forint. A Honda gyári légszűrője 9 rugó, amit szintén érdemes kiadni rá, de van utángyártott akár 1500-ért is, ami valószínűleg olyan is. A Piaggio gyári légszűrője hét rugó.

SH300
SH300

A Hondába elölre és hátra egyaránt 25 ezer a gyári fékbetét, de ebből is van utángyártott, 2-8 ezer között rengeteg opció van. A féktárcsák darabja 60 ezer a gyáriból, de találsz utángyártotta 11-ért is - a Piaggio árai ezzel szemben úgy néznek ki, mintha kapásból az utángyártottat néznéd, a 18 ezer az első, 13 a hátsó tárcsa, fékbetétből pedig 9 az első és 7 a hátsó (utángyártott betétek vannak 1800-4000 forint körül).

Ezek a tények, a személyes kötődés engem az SH felé húzna, de mielőtt elköteleződsz bármelyik mellett, mind a kettőből nézz meg egyet, és amelyiken jobban érzed magad, vedd azt - ha jó példányt fogsz ki, mindenképpen jól jársz.

Üdv.

Nepperűző

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.