Melyik olasz sportmotor vehető?

2020.01.14. 13:26

Kedves Nepperűző!

Jövőre motort váltanék, de fejben két véglet között ingázom.Alapvetően az olasz motortervezés szerelmese vagyok, legalább is ami a dizájnt illeti. Eddig Ducati Monsterrel (S4) csapattam a csodálatos magyar utakon, viszont régóta érzem azt, hogy szeretnék valami hasalósabbat, valami erősebbet, valami igazán sportosat.Eleddig szerencsém volt a Ducatimmal, egy fesszabályzó cserén kívül a szokásos kopó/fogyó dolgokat leszámítva nem volt semmi gondom. Persze én is olvasom a fórumokat, beszélek ducatisokkal, és hallom ám az apró - néha nem is annyira apró - hibákat, a “rettegett” főtengely/hajtórúd csapágy kopásokat.Ha a japán vonalat nézem, akkor a Kawasaki ZX széria még az, ami a szememnek se csúnya, és mégsem egy GSX-R, ami kb. minden sarkon szembejön. 2005-2006 körüli évjáratban gondolkozom, mert nagyjából 2 millió forintot szánnék rá, és nyilván nem akarom a legolcsóbbat megvenni.Ebből a pénzből már vehetnék egy remek Ducati 999-et is, ami ha egy S verziót nézek, akkor 136 lóerő, amivel talán már kiegyeznék, de minap bizony megakadt a szemem az MV Agusta F4 1000 S-en is, ami meg már 160 lóerő körül teljesít, ráadásul meseszép. A 999-esről a többi ducatistától már hallottam, nagyjából tudom mire lehet számítani megbízhatóság terén, de pl. az Agustáról nem nagyon tudok semmit. Egyáltalán van itthon erre szakosodott szerelő, aki ismeri ezeket? Az olasz sportmotorgyártást ismerve nem szokványos megoldások itt is lehetnek bőven, ami a japán motorhoz szokott szerelőket fejvakarásra késztetheti.

Szóval a nagy kérdés az, hogy merjek bevállalni, egy ilyen olasz csodát, bízva az eddigi jószerencsémben (tehát az Agustánál mennyire lehet számítani a Ducatiknál jellemző "olaszos hibákra"?), vagy ereszkedjek lejjebb a felhők közül, és válasszak mondjuk egy megbízhatóbb ZX-10R-t?

Motoros üdvözlettel,Tamás

Kedves Tamás!

Leveled alapján azt gondolom, hogy a szíved mélyén már eldöntötted, hogy az olasz motorok iránya lesz a megfelelő számodra. Úgy látom, hogy tisztában vagy a várható problémákkal, és így talán a költségekkel is, azaz nem fogsz harakirit elkövetni, ha ez-az lepotyog a motorodról, vagy ha esetleg egy nagyobb hiba miatt beleszaladsz egy anyagilag húzósabb javításba. Mivel ducatis körökben mozogsz, ezért jól látod, hogy mire számíthatsz egy újabb Ducati vásárlása esetén. 

Az MV Agusta F4 valóban szemet gyönyörködtető látvány. Motorjának felépítése a japánokéra hasonlít, nincs például szárazkuplung vagy gyakran cserélendő fogasszíj. Túlmelegedési problémákról hallani, de más komoly típushiba nem nagyon ismert - viszont random apróságokkal ez is képes előállni.

A Kawasaki ZX-10R vélhetően tényleg megbízhatóbb lenne az olasz motoroknál. A kétmilliós értékhatárba már bőven beleférnek a 2008-tól gyártott modellek is, nem csak az első két szériából tudnál választani.

ZX-10R 2009
ZX-10R 2009

Mivel az olasz motorokat kedveled, ezért a helyedben elgondolkodnék az Aprilia RSV4-en is. Superbike technika az utcán, hihetetlenül kompakt és könnyű, bődületesen erős és a formája is rendben van. Az ára még jellemzően az általad belőtt összeg fölött van egy kicsivel, de némi türelemmel és szerencsével kifoghatsz egy olyan darabot, ami belefér

aprilia-rsv4-klara-g-3 800x0w

keretedbe.

A motorozás a te esetedben csak szórakozás, nem kell ésszerűen döntened, azaz olyan gépet válassz, ami tényleg tetszik. Minek adnál ki pénzt egy olyan tárgyra, amit nem is akarsz igazán?

Üdv: Rafi