Melyik négyhengeres japánnal a legjobb túrázni?

2020.01.27. 16:40

Tisztelt Nepperűző !

Segítségét szeretném kérni motorvásárlás terén. Sport-túra kategóriában gondolkodom és a kiszemelt gépek közül már nehezemre esik a választás. Jelenleg egy chopperral közlekedem (1,1-es dragstar) 6 éve, és ezt cserélném le a tavasszal.

A kiszemelt motorok a következők:
- Yamaha XJR1300

- Honda CB1300

- Suzuki GSF1250 Bandit S

- Honda CBF1000F (2010 utáni, frissített modell)

Egyébként nagyon tetszenek a pucér naked motorok, de mivel túrázásra is használnám, számítana a szélvédelem is.

Imádom a Dragstart, külsőleg, de kellene valami erősebb, fürgébb, technika. Meg egyébként is a chopperezni ráérek majd 15-20 év múlva (32 éves vagyok).Nem akarok én versenyezni a gyorsaságis cimborákkal , de ha húzom a szarvát, azért induljon meg egy kicsit. Szempont még az olcsó fenntarthatóság, megbízatóság, alkatrész pótlás, kényelem, meg ilyenek.Ha kettőt kiemelhetnék a négy motor közül, akkor az XJR és a CBF közül választanék. Kíváncsi lennék érvekre-ellenérvekre egyik és másik mellett, esetleges hiányosságokra, gyengeségekre stb. A keretem max. 1,7-1,8 millió Ft lenne. Én 180 cm és 75 kg vagyok és csak ritkán használnám utassal, legfőképp hétvégi gurulásokra és évente két-három belföldi (esetleg Erdély) túrára használnám, évi max. 6-8000 km.

Remélem el tud látni néhány jó tanáccsal és segít meghozni a döntést.A válasz előre is köszönöm.

Üdv Gábor

Kedves Gábor!

A fentiek közül egyiket sem gondolnám sport-túra modellnek, ugyanis a sport eléggé hiányzik belőlük - sport-túrának olyasmiket gondolnék, mint a VFR800, a Triumph Sprint ST vagy a Ducati ST4. Az XJR-rel például csúnya meglepetések fognak érni, ha szériában sportolni próbálnál.

Mind a négy kiszemelt motor kellően megbízható és kényelmes, ha ragaszkodsz a szélvédelemhez, akkor az XJR kiesik, vagy legalábbis bénán néz ki nagy plexivel. A CBF1000F, a Bandit S és a felidomos CB1300S-en elég jó a gyári felállás, de különböző utángyártott plexikkel és terelőkkel (MRA, Puig, Kappa, stb...) tovább lehet javítani rajtuk.

A fenntartási költségeket nehéz megmondani, elvégre ha csak kötelező szervizre kell hordani, meg fékbetétet és láncszettet cserélni, akkor nagyjából mindegy - a CBF1000-nél úgy tudom, hogy a szelephézag-állítás meg tudja dobni a költségeket, illetve az elmúlt időszakban több generátorhibás CBF1000-ről is hallottam. Nem tudom, hogy véletlen egybeesés, vagy valós típushiba, ha tippelni kéne, inkább az előbbit tartom valószínűbbnek.

A kopó-fogyó dolgokból úgyis az számít, hogy milyen márkát és honnan veszel, míg azoknál az elemeknél, amik nem üzemszerűen kopnak a motorról, általánosságban azt mondhatjuk, hogy a Suzukihoz olcsóbbak a cuccok, a Hondához drágábbak, a Yamahához pedig kimondottan drágák.

Ha az XJR-t és a CBF-et nézegeted leginkább, akkor azt döntsd el, hogy a klasszikus külső és a régi motorokat idéző vezethetőség fontosabb, vagy a több kraft és a fejlettebb műszaki tartalom (vízhűtés, merev alumínium hídváz, kombinált fék, jobb futómű)?

Alapból a CB1300 egy tuti aduász, megvan a klasszikus külső, de a technika modern, elképesztően kiforrott és megbízható, tényleg bámulatos. Viszont egy Bandit 1250 annyival olcsóbb, hogy ha építtetsz bele egy tuti futóművet, felrakatsz rá egy komoly, radiális főfékhengert és telerakod extrákkal, akkor ugyanazért a pénzért lesz egy hasonlóan megbízható és dinamikus, de sportosabban mozgó motorod, személyre szabva.

Üdv: Nepperűző

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.