Kockázatkerülés maximum 600 ezerből

2020.04.27. 15:36

Kedves Totalbike csapat!

Szeretem a motorokat, viszont nem vagyok függő és túl jól informált sem a kétkerekűekkel kapcsolatban. Olvastam a "Nagy motorvásárlás" cikksorozatot is, hogy okosabb legyek. Munkába járás napi szinten lenne a fő cél, ezt egy minimálisan tuningolt Aprilia SR50-essel abszolválom most, kb. január végétől december első 1-2 hetéig, kb 20 km oda és néha kis kitérővel 30 km vissza. Közterületen, azaz az utcán, de tető és ponyva alatt lakik (januárban tudtam csak garázsban elhelyezni).Költségkeret csak a motorra 5-600 000 Ft lenne, komoly vágyaim nincsenek.Ezen körülmények (és a motorvásárlós cikkek) miatt éreztem, hogy egy Kawasaki ER-5 lenne számomra a legideálisabb, esetleg egy Suzuki GS500.Aztán ma megláttam egy GSF 600 Banditot. Na itt tört el bennem valami.Kérem segítsenek abban, hogy ne csináljak hülyeséget! Egy motoros ismerős van a közelemben, de szerinte egy 1300-as Yamaha-t kéne vennem, mert az "normális motor". :)

Sokkal problémásabb választás a Bandit? 4 henger, 4 karburátor, viszont elöl-hátul tárcsafék. Erősebb is a Kawánál, de ez nem fő szempont, nem akarok már száguldozni, csak haladni. Sokkal többet ehet, mint az ER-5? (annak ódákat zengenek a 4 literes fogyasztásáról) Körülményesebb és költségesebb üzemeltetéssel kell számolnom? Mit fog vele tenni az idő vasfoga? Az időjárás minden körúlményével fog találkozni, mert ha mínusz 5 fok van vagy kettő fokban esik a havas eső, akkor is motorra ülök.

És egyáltalán...szabad megvenni egy jó állapotúnak tűnő, de 23 éves motorkerékpárt?

Válaszukat és segítségüket előre is nagyon szépen köszönöm!

Üdvözlettel: Péter

Kedves Péter!

A Bandit üzemeltetése drágább, de nem csak amiatt, hogy többet eszik (mondjuk ha hat literrel számolsz, akkor nem fogsz csalódni, a motorozás amúgy sem a spórolásról szól), hanem mert drágább rá a gumi, gyorsabban is fogy, ami gyorsabban megy, abból a fékbetét is előbb fog eltűnni, négy gyertya kell bele, ha a karbit fel kell újítani, drágább lesz, stb... szóval a tankolás a legkevésbé fájó költség. Ettől függetlenül nyugodtan vegyél Banditot, ha nem vernek át, és körültekintően vásárolsz, megfogadod azokat a tanácsokat, amik a világ összes vásárlásós cikkében benne vannak, akkor a hatszázas Bandit egy biztonságra törekvő választás.

ER-5 11

Az ER-5 remek motor, de a Bandit egy ligával magasabban játszik - azt nem tudom, hogy neked melyik való, azt viszont igen, hogy azt a motort vedd, amire vágysz, mert a végén úgyis annál fogsz kikötni.

A téli közlekedés alapvetően egyik motornak sem tesz jót, sőt, a motorosnak sem. Talán egy Bandittal nagyobb rizikó havasesőben menni, de ha odafigyelsz a karbantartásokra, a hideg időre a gyári előírásnak megfelelően vékonyabb olajat használsz, gondosan ápolod a zsírzási pontokat, stb... akkor nem lesz vele gondod.

suzuki-gsf-600-bandit-metasuche 6

Bár csak lazán tartozik ide, azt azért érdemes tudni, hogy minél pengébb egy motor, annál érzékenyebb a romló állapotra, annál több karbantartást igényel. Ezért van az, hogy egy Dél-Kelet-Ázsiára optimalizált Honda CG125 a világ összes kilométerével és bajával sem sokkal rosszabb, mint gyári állapotban, míg egy csúcs sportmotoron már az is zavaró, ha néhány tized bar nyomás hiányzik a gumiból. Ezt szokták sokan hibásan úgy értelmezni, hogy az előbbi jó, mert bírja, az utóbbi meg szar, mert sokat kell rá költeni, de igazából mind a kettő jó, csak másra. A Bandit és az ER-5 között nincs ekkora szakadék, de a Banditot emiatt kicsivel jobban le lehet lakni.

Üdv: Nepperűző

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.