Sok kilométerrel olasz motort?

2020.05.15. 10:44

Kedves Nepperűző!

Azzal a kérdéssel fordulnék hozzád, hogy mennyire ajánlatos egy közel 70.000 km-t futott, 15 éves Breva 750-t megvásárolni? Ha jól sejtem, akkor a léghűtéses V2-es blokk nincs kimaxolva, így biztosan tartós. Viszont mindennek lehetnek előnyei és hátrányai is. Pl. a kardán hajtásról sincs infóm, hogy mennyire strapabíró.Mikre kell fokozottan figyelni a motor kipróbálásakor, és mik azok a jellemzők, amik természetesek ilyen futás teljesítménynél?Előre is nagyon köszönöm!

Üdv, Csaba

Kedves Csaba!

A hetvenezer kilométeres futás egyáltalán nem számít soknak, az éves szinten ötezer kilométer, ami nagyon könnyen összejön: egy párnapos túra, meg nyáron némi ingázás és havonta egy hétvégi gurulás, és hopp, bele is szaladt a motorba. Ebből kiindulva teljesen átlagos állapotra kell számítani. Azért gondolják sokan, hogy egy 10 év körüli motorban 20-30 ezer kilométernek kell lennie, mert a piac ezt igényelte egyszer, és a rafinált népek oda tekerték vissza az összeset. Három éves korában 10 ezerre, aztán öt évesnél 15 ezerre, így tovább, és így lett az, hogy minél több tulajdonosa volt egy motornak, annál kevesebb a kilóméter benne. Ismerek olyat, aki a kétezres évek elején vett szalonból egy új motort, három év múlva mocskosul visszatekerve eladta, majd pár év múlva még annál is kevesebb kilométerrel látta viszont, mint amennyire ő pörgette vissza.

Moto Guzzi Breva V 750 2004

Viszont ha egy motor sokáig volt egy tulajnál, az pedig nem babrálta, hanem csak használta, abban 10-15 év után minimum 70 ezer lesz, miközben az állapota továbbra is kiváló. Az ilyen középkorú Guzzikkal kapcsolatban nem tudok szörnyű dolgokról, inkább összerakásbeli problémák fordultak elő, azok viszont 70 ezer alatt csak kiderültek.

Sem a blokk, sem a váltó, de még a kardán miatt sem aggódnék - ha megnézed a Guzzik kardáncsapágyait, fogod érteni, hogy miért nem szokott velük probléma lenni, markánsan túltervezett darabok.

Ha valamiért aggódnék, akkor az a kuplung, de hetvenezer kilométer után egyáltalán nem nagy ügy - az is kopóalkatrész, csak valamivel körülményesebb cserélni, mint a fékbetétet.

Üdv: Nepperűző

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.