Segítség oldschool motor vásárlásához

2020.06.10. 11:33

Üdvözletem,

Abban szeretném a segítségét kérni, hogy mint A2-es jogsival rendelkező, szeretnék egy régebbi vasat magaménak tudni. Most jött velem szembe egy 1983-as Suzuki GSX 250 E, próbálok utánajárni a típusnak interneten, sok rosszat nem tudtam meg eddig hála az égnek. Most önhöz fordulnék a tanácsért, megéri-e egy ilyenbe belevágni, eléggé nyomott áron hozzájutva? Benne lenne a pakliban, hogy megvalósítom vele gyerekkori álmom egy cafe racer építést. Fenn tartása nem tűnik egy nehéz dolognak, de már nem mai csirke.

Válaszát előre is köszönöm, Szilárd

Kedves Szilárd!

Elnézést a feltételezésért, de arra tippelek, hogy viszonylag kezdő vagy, ezért nem ajánlom sem a veteránozást, sem a motorépítést. Az elsőt azért nem, mert egy ilyen régi motor, még ha ránézésre hibátlannak is tűnik, akkor is sok törődést igényel. Elöregedő kapcsolók, kábelcsatlakozások, elpusztuló gumialkatrészek, amelyek pótlása kicsit sem triviális. Egy 1983-as motorhoz nem lesznek polcról alkatrészek. 37 év alatt rengeteg dolog kophatott rajta, rengeteg dolog lóghat, lötyöghet, ami egyszerű elhasználódás, és mondjuk egy karburátorház felújítása vagy újra cserélése közel sem olcsó vagy egyszerű dolog. Ha az összes tömítést, membránt, kis o-gyűrűt mindenhol cserélni kell, akkor még csak egy maréknyi gumibizbaszt szereztél, és már száz rugó felett jársz költségben, és akkor még nem vettél hozzá új tűt meg fúvókákat, és még nem volt sehol egy betört csavar vagy kiszakadt menet. Ritka motor, utángyártott cuccok nem lesznek nagyon hozzá, de gyárira is várhatsz majd egy hónapot, mire ideér.  És ha nem értesz a szereléshez, nincsenek meg a műszereid, eszközeid, akkor szerelőt sem nagyon fogsz találni, aki hajlandó rászánni az időt egy ilyen régi gép korrekt rendberakására - vagy ha igen, akkor az jó eséllyel más árat fog adni egy ilyen foglalkozós, pepecselős melóra, mint egy olaj- meg fékbetétcserére.

suzuki-gsx-250-e-black-hawk-1981-3

A café racer építést pedig pláne nem ajánlom senkinek - azok a café racerek, amelyek jól néznek ki, azokban elképesztő munka van. Egy jó építés ott kezdődik, hogy szétszedik a motort, és felújítják, de úgy, hogy mindent szemcseszórnak, újrafényeznek, stb... és aztán jönnek az átalakítások, amelyeket tényleg a profik csinálnak meg jól, nagyon kevés olyan lakossági építést láttam, ami nem csak távolról és hunyorgva néz ki jól - és akkor még csak a külsőről van szó. Már egy felnicsere sem triviális, egyáltalán nem biztos, hogy ha szerzel egyet, ami jobban passzol a terveidhez a gyárinál, az beépíthető is lesz komolyabb átalakítás nélkül - pl. dobfékes vagy tárcsafékes a felni, nagyon nem mindegy. Itt például egy viszonylag olcsón épített motorról van szó, olvasd el, hogyan készült a felni, hogy jól is nézzen ki. És ugyanígy vannak egy random kormánycserének is buktatói: simán lehet, hogy a gyári bovdenek rövidek lesznek, vagy pont ellenkezőleg, lógni fognak.

Ha ezeket el tudod fogadni, akkor vágj bele, és készülj, hogy a jó az a végén drága lesz. Ha úgy érzed, hogy már egy jól megcsinált egyedi ülés is drága a pénztárcádnak, akkor engedd el, mert az még a legkisebb tétel lenne.

Üdv: Nepperűző

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.