2020.08.27. 12:37

Kedves Nepperűző!

Mostanában gondolkozom azon, hogy ismét nyeregbe pattannék. Nincsenek nagy terveim, inkább rövidebb utakban gondolkodok, nem hiszem, hogy egy alpesi túrát bevállalnék, nem tervezem, hogy száguldozni fogok. Egyedül, vagy ketten használnánk. Én 55 éves, 175 cm, de 120 kg fölött vagyok, ennek megfelelően nem igazán szeretnék hasalni, felhúzott lábbal motorozni. Az utas (feleségem) leginkább 160 cm és 50 kg alatt lenne. Nem áll tőlem távol a chopper gondolat sem (még nagy robogót pl. piaggio x9 is néztem), de mégis valahogy a túra vonal tetszene jobban. Leginkább a BMW 650 CS/GS (melyik jobb?) Vagy olaszos vonal miatt az Aprilia Pegaso 650 fogott meg a keresgélés során. Bár fiatal koromban sokat szereltem motort, autót, nem lenne ellenemre, ha nem kellene sokat szerelni, és sokat költeni a motorra.

Elsősorban injektorosra gondoltam és talán nem lenne rossz egy ABS. Eddig eléggé a belépő árszint körül nézegettem, 2000, év utáni, 500-700 eFt között, nem tudom mekkora kockázat ez, nem ritka a 60-70 ezres futás sem.

Köszönettel: Ákos

Kedves Ákos!

Ha a kényelmet keresed, pláne két fővel, akkor az általad említett típusok nem a legjobb választások. A BMW F 650 GS elég endurós, a CS pedig nagyon hasonló, illetve a Pegaso sem a kényelem csúcsa - ezeknél a típusoknál egyébként a műszaki tartalom színvonalától sem esek hasra, de megbízhatóságban és fenntarthatóságban átlagosak amúgy, nem kell semmi horrorra számítani. De vissza a kényelemhez: a motor kényelme több dologból adódik össze, én ideveszem a futóművet, az ülést, a szélvédelmet és az ergonómiát. Ezeket így együtt legjobban a túramotorok tudják - a túramotor pedig nem a naked bike-ot jelenti, sőt, nem is a túraendurót, hanem az olyan idomos, a dobozokat alapfelszereltségként tartalmazó, hosszú távú utazásra tervezett gépeket, mint például az FJR1300, a Pan European vagy az R 1200 RT. És hatalmas szerencse, hogy ugyanez létezik kisebb méretben és olcsóbban is, ilyen a Honda Deauville.

Honda NT650 Deauville (2003)
Honda NT650 Deauville (2003)

Létezik belőle ABS-es, mindene tartós, a kevés típushibája pedig ismert, és mostanra jó eséllyel megoldotta valamelyik korábbi tulajdonos. A Deauville tartóssága legendás, a 60-70 ezer kilométeres futás pedig a közhiedelemmel ellenben nem sok egy motornál. A gond az, ha már tízszer megtekerték korábban.

A Deauville-ről egyébként már írtunk itt a Nepperűzőben.

Üdv: Nepperűző

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.