2020.08.28. 13:16

Tisztelt Nepperűző!

4 éve egy Piaggio X7-tel kezdtem motorozni, majd jött mellé egy Kawasaki ZR-7, amellyel már túrákra is el tudtam indulni.Helyet is igényelnek, illetve egyik sem egészen azt nyújtja, amit szeretnék, emiatt cserélnék, de lehetőleg egyre, egy öszvérre.

A városi használat fontos, ugyanakkor szeretnék alkalmanként egy-egy 150-250 km-es túrát is megtenni, akár utassal.Emiatt már régóta tetszik a Yamaha T-Max, ill. szinte az összes tesztben ő kerül ki győztesen, noha a következő 2 típus ott jellemzően nem szerepel.Közben egy ismerősön keresztül képbe került a Honda NC700D, illetve NC750D, ami a nyomatékával nyűgözött le, valamint egy kereskedésben láttam az Aprilia SRV850-et, amiről jókat (is) olvasni.

A megbízhatóság és a szervizköltség, valamint a dinamika elsődleges, a bekerülési ár és az utas kényelme inkább másodlagos.

Kérem segítsen dönteni, illetve világítson rá egyik, másik típus előnyeire, hátrányaira! Ha van ezeken túl másik típus is, ami az igényeimnek megfelelne, kérem tegyen róla említést!

Köszönettel: Péter

Kedves Péter!

Az SRV850-nel és a műszakiag lényegében azonos Gilera GP800-zal nincs tapasztalatom, viszont az alkatrészárakat látom, és elég vegyes a kép. Bizonyos dolgokból még a gyári motyó sem drága, például a légszűrő 5500, a fékbetét 10 ezer, aztán vannak olyan tételek, amelyek ha nem is olcsók, de átlagos árban vannak (még mindig gyári alkatrészárakkal), ilyen a hátsó féktárcsa 40 rugóért, vagy első féktárcsák darabja 34-ért.

Viszont ekkora robogóhoz a hajtás alkatrészei nem egyszerűek, és ha ezek már kopottak, és cserélni kell őket, az durva lesz: kuplung 55 rugó, de a szíjtárcsákra és a hozzá tartozó kis bizbaszokra egyből repül 170 ezer, a szíj 40 rugó, a komplett variováltó 83 ezer. Kérdéses, mennyire szereti a rossz utakat, a kátyúk kerülgetése mellett szól a 60 ezer forintos kormánycsapágyszett.

A kihagyott karbantartások és a bekövetkezett balesetek szintén súlyos költségeket okoznak, ha például elmaradtak a fékfolyadékcserék, és megmakkan az ABS, az kapásból 230 ezer, egy ütközésnél pedig minden drága lesz, a hűtőtől kezdve a Kayaba első futóműig, ezekre nem is írok árat, mert horror, úgysem fogja senki megvenni az újat, vagy bontott kerül a helyére, vagy jöhet a kétes minőségű egyengetés és a trükközés.

A TMAX fentartása szintén drága, arról már írtunk, viszont ahhoz jobb eséllyel találsz bontott cuccokat, ha kell - én az SRV és a TMAX közül a TMAX felé hajlanék, de ez leginkább azért van, mert Yamahával van tapasztalatom, az SRV-vel meg nincs.

DSC 5598

Az NC700/750D Integrát nagyon ajánlom, az egész NC sorozatot sokra tartom, jó a dupla kuplungos váltó is, kiváló, hogy kedved szerint bele tudsz nyúlni, például visszaváltani egy előzéshez. Viszont az Integra, ha robogónak is néz ki, valójában egy motorkerékpár, ami ebben a mezőnyben szerintem előny. Oké, rendszeresen kell a láncot fújkálni, mint egy motoron (vagy teszel fel láncolajozót, ajánlott, extrém módon kitolja a lánc élettartamát), de legalább nincs varióváltó kockára kopó görgővel és gyorsan kopó és elszakadó utángyártott szíjjal.

Ráadásul az NC-nek a legbarátibb a fogyasztása, a TMAX-szal eleve nehéz hat liter alá menni, az NC-vel nagyon elszántnak kell lenni, ha egyáltalán 5 liter fölé akarsz menni, amúgy simán elvan 3,5 literrel.

Fenntartási költségben a Honda Integra messze a legjobb a három közül, dinamikában meg nagyságrendileg ugyanott van a TMAX és az Integra: autóból kevés ellenfelük van, de motorok között meg sem erősnek, sem könnyűnek nem számítanak. Csak amikor a TMAX-szal nagyot mész, bever hét liter, az NC meg 4,5-öt.

Üdv: Nepperűző

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.