2021.10.27. 08:52

Kedves Nepperűző!

Friss A-kategóriás jogosítvány tulajdonosaként szeretném megvenni első nagymotorom.

Ami fontos választás szempontjából:

- 190 magas vagyok és 90-95 kg

- sajnos csak a naked vonal tetszik

- szezonban napi 30-40 km munkába járásra használnám, hétvégénte 100-200 km-es utakra vidékre, nyáron akár 500-600 km-es túrák, főúton, autópályán egyaránt.

- ritkán akár két fővel

- rászánt összeg: 1, 5 millió forint

Sok videó, teszt alapján először 300-500 ccm közötti motorokban gondolkodtam, hogy bizonyos lépcsőzetességgel szerezzek tapasztalatot, majd különböző fórumokon azt olvastam, hogy a magasságom és súlyom miatt valószínűleg kényelmetlenek lennének ezek a motorok (CB 500F, Duke 390, G 310 R, MT-03)

Így elkezdtem nézni a 600 köbcentis kategóriát, ahol a következő motorok tetszettek meg: GSR600, FZ6N, XJ6N, ER6N.

Abban kérném a segítséged, hogy mi lehet jó választás, természetesen nemcsak ezek közül, hanem amit a megadott paraméterek alapján te jónak látsz.

Válaszodat előre is köszönöm!

Szia!

Mivel magas vagy, nagyon nem mindegy, hogy mit veszel - nem is a munkába járós kör lesz durva, a 30-40 kilométert a legkényelmetlenebb sportendurón vagy superbike-on is ki lehet bírni, inkább a túrázás és az utassal motorozás lesz az, ami be fog tenni. A 390 Duke, a G 310 R és az MT-03 olyan motorok, amikkel ezt meg lehet csinálni, pláne fiatalon, de nem igazán alkalmasak ilyesmire. A magasságod miatt viszonylag kevés japán naked fogja kiadni neked, például a GSR600 biztosan nem, az nagyon kompakt, szűk rajta a hely, az utasnak borzalmas, és nagyon nyomatékszegény lent, az ennek a műfajnak a sportosabb vége. Remek motor, de magas embernek túrázni utoljára mondanám. Az XJ6-N-t sem javasolnám, vannak rajongói, tartós motor, de szerintem nagyon puruttya mindene. Az FZ6 már jobb választás, azt is forgatni kell, de abban már van vitamin, tartós, elképesztően kezes, nagyon kellemes vezetni. Annak a sérülékeny váza a gyenge pont, láttunk már olyat, ami egészen kis eséstől is szétnyílt (és láttam olyat is, ami egészen nagy esés után is hibátlan volt, szóval ez szerencse kérdése is).

ER6N-nel rég mentem, de emlékeim szerint az is kicsi motor, de ez az egész műfaj ilyen, a japánok ritkán készítenek olyan nakedet, amin magasabbak is elférnek. Ha maradnál ezen a vonalon, akkor már inkább a Kawasaki Z750-et javasolnám, az nagyon kellemes, tartós, élvezetes és sokoldalú motor.

IMG 3027

Ha főleg a túrázás érdekel, akkor érdemes fontolóra venni a Bandit 1250-et, amely ugyan lényegesen nagyobb az eddigieknél, de egy nyugodt motor nagyon kellemes karakterrel, erre már lehet pakolni, túrán szépen elfut utassal is, atom megbízható és rendkívül tartós is. Ha nem lépnél egyből ekkorát, a Bandit 650 egy jó választás, a tartósságot leszámítva semmiben nem kiemelkedő, de egy nagyon jó konstrukció. Amit érdemes a választásnál szem előtt tartanod, hogy amíg nincs meg a kellő tapasztalatod, próbálj minél fiatalabb, injektoros tömegmodellt választani, az egzotikus modellek felé csak akkor menj el, amikor már megvan a tuti szerelőd, alkatrészforrásod és a kellő tapasztalatod.

Üdv,

Zombi



Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.