Tisztelt Nepperűző!
Gyakran heti 900 km-et teszek meg Kymco 300-as nagyrobogómon ingázva (tavaly 10e km-et mentem). Szeretnék egy megbízható, keveset fogyasztó motort venni, mivel az autópályára a jelenlegi gépem nem igazán való. A keret 1 millió. Mit ajánl? A Suzuki V-Storm 2007-től jó lesz?
Köszönöm:
Gyuri
Kedves Nepperűző!
Információt szeretnék kérni egy motortípusról. Engem a Kawasaki ZZR-1200 érdekelne, de nem az erősségei vagy a hátránya hanem a fenntartási költsége. Bújtam a fórumokat kerestem klubokat, de kimondottan az 1200-as ziziről semmiféle érdemi információt nem találtam. Mikre kell odafigyelni ennél a típusnál, vannak e gyári hibái és mennyire szervizigényes a motor?
Üdv!
Zoli
Kedves Nepperűző!
Először is köszönöm az áldozatos munkád. A kérdésem az lenne, hogy mit javasolsz, ha nem akarok 125-ösnél nagyobb motort venni? Az elképzelés, hogy az országban, időnként közeli országokban csatangolnék egyedül. Volt egy Honda CBR125-öm, azzal egy fenékkel kimentem Triesztbe. Mi a jobb: CBR125R, egy sokkal újabb Keeway RKV125, vagy egy Honda Varadero 125? Kb. 500-600 ezer forintom lenne a mókára. Esetleg valami más?
Üdv: Tomcika
Üdvözlöm!
41 évesen napi 70km-t ingázom egy 98-as 660-as Ténéré-vel. Csomaggal, utassal az én esetemben nem kell számolni. Váltanék újabbra és dögösebbre ami ne legyen öt évnél öregebb. Amik közül nem tudok választani az a Ducati Monster vagy a Harley-Davidson Sporster. Tudom két különböző stílus de nem a stílusért motorozom, hanem mert szeretek. A Monsternél a száraz kuplung nyitott fedélel nagyon teszik, a Sporsternél a kipufogó öblögetése. A teljesítmény nem mérvadó, ismereteim szerint talán a súly és a futómű jobb a Monsternél viszont a Sporstert kötelező szervízre ritkábban kell vinni kevesebb törődést kíván.
Azt akarom amelyikről nagyobb mosollyal szálok le a munkahelyemen és itthon. Segítségét előre is köszönöm!
Tamás
Kedves Nepperűző!
Motort szeretnék váltani. Jelenleg egy régi (84-es) átfaragott (letisztított?) 750-es Magnát hajtok, de összegyűlt némi pénzem, és úgy döntöttem, hogy a sok átalakítgatás, építgetés vezérlésproblémák, javítgatás, sírás-nevetés után megválok tőle. Elég sokat motorozom, szezonban azzal járok munkába, napi 100-200 km-t megyek, felét Pesten, felét a pályán, sokszor 2 személlyel. A régi álmom, hogy veszek egy Harley Sportstert. Kb. 2 millióm lenne rá, és ahogy tapasztaltam, ebben az árkategóriában mindenféle fabrikált sporit találni 1990 és 2008 között. A letisztultabbakat nézegettem, a krómhegyektől, a sasos-halálfejes-nagymagyarországos tankfestésektől, az agyondöntött villáktól, és a kanyarseprős bőrlifegőktől hülyét kapok. Egyébként nagyon tetszik a vonalvezetése, és a stílus, amit képvisel. Aki meg a Sporit női Harleynak tartja, az járjon Elektra Glide-al, de én még fiatal(40) vagyok hozzá... :D . A kérdésem, hogy mire kell odafigyelni vásárlásnál? Mely évjáratokkal, átalakításokkal kell vigyázni? Bírni fogja-e úgy, hogy nem megy rá a szervizre az ingem-gatyám? mennyire megbízható? Elgondolkodtam még egy bigblokkos vason is, főleg a nagybandit és a GSX1400 tetszik, de az egy teljesen más világ. Jóval olcsóbban ki is lehetne jönni belőle, és biztos praktikusabb és megbízhatóbb is. Azonban eléggé a Spori felé húz a szívem, és a járművásárlást én egy abszolút emocionális dolognak tartom, és szeretem, ha valaminek van tradíciója, és stílusa, azonban ennyi pénzért, ilyen futásteljesítménnyel nem szeretnék ésszerűtlen döntést hozni, mivel mindennapi használatban lenne.
Válaszát előre is köszönöm
Gergő
Tisztelt Nepperűző!
Feleségemnek szeretnék venni 50 köbcentis robogót. Mindenféleképp 4 üteműt szeretnék, nem akarok bajlódni a benzin kevergetéssel. Női motor kellene (ha van ilyen), 20 ezres városba, kerékpár helyett. Fontos a megbízhatóság. És a könnyű kezelhetőség. Milyet ajánl? Milyen típusok jöhetnek szóba? Válaszát előre is köszönöm!
Tisztelettel: Lajos
Tisztelt Nepperűző!
Azon morfondírozom az elmúlt időszakban hogy mire cseréljem Suzuki Freewindem. Az átlag utazóm olyan 110, de nem lenne baj, ha ennél tudna többet is. Elég lenne úgy 130, emellett annyira pakolhatónak kell legyen, hogy egy hetes túrára fel tudjam málházni, illetve az utas kényelemben legyen. A másik énem pedig ha egy szerpentinre talál (sűrűn teszem) akkor ne jöjjön zavarba. Tehát egy mindenes kell ja és max. 1 mikulás van rá.
Ha esetleg más típus jut eszedbe, írd meg!
Köszönettel: Donor Kolega
Üdvözlet!
30 éves létemre egy éve vettem meg az első robogóm, egy 150ccm-s Vespát. Az első budapesti kilométerek után beleszerettem a két kerékbe, ősszel letettem a korlátlan A jogosítványt, a Vespát viszont még télen sem raktam le.
Most vennék egy picit komolyabb gépet, rendszámmal, hogy a kisasszony is felülhessen mögém. Keretem erre kb. 500 ezer forint. Eleinte Vespa 200 GT-ket néztem, ezek pont ennyiért vannak, de úgy érzem, itt már nagyon nagy a divatos márka felára, nem éri meg csak azért ennyit fizetni, pláne, hogy ennyiért nagymotorok is vannak, ami azért mégis dögösebb.
Nézegettem Suzuki GS500F-t, Fazereket, ám tanácstalan vagyok, milyen motort vegyek. Leginkább Budapesten használnám, és hétvégente rövidebb túrákra. Nem célom rögtön meghalni egy ezresen, nem csinálok presztízkérdést a köbcentiből, felőlem lehet akár 250ccm-400ccm is, ha amúgy szép/jó/praktikus. 150ccm-s Vespa lehet megmarad mellé, de ha tökéletesen helyettesíti az újabb, akkor mehet bele az árba az ára.
Nagyon köszönöm előre is a segítséget!
Tivadar
Tisztelt Nepperűző!
Motor vásárlás előtt állok, 3 évnyi GSX-F750 tapasztalat után valami fickósabb gépet szeretnék, de maradnék a sport túra stílusnál. A keret 1 millió +/- 200 ezer forint. A kiszemeltek közé tartozik az SV1000, de a két henger nyersségétől tartok kicsit, a VFR800 túlárazottnak tűnik, a befutó az FZS1000 lenne. Esetleg még a FZ6S is játszana, de szerintem nem nyújtana többet a GSXF után, csak kezesebb lenne. A kérdésem a kényelemre, kezelhetőségre és megbízhatóságra irányul, sajnos még nem próbáltam a példányok közül egyiket sem.
Köszönettel: Májkül
Tisztelt Nepperűző!
Kezdő motorosként ülnék fel első komolyabb (eddig főleg robogóztam 125cm3) vasamra, s ebben szeretném tanácsát kérni. 193 cm magas és 78 kg vagyok, illetve mindig is tetszettek a túra, illetve túraendúró motorok, így ezeket nézegetem. Mivel alig van még rutinom, nem merek egyből felülni egy Transalpra, ezért kisebb opció után gondoltam nézni. Jó lenne valami 250-400 köbcentis, de nem nagyon találtam. A kis 125-ös Varadero viszont jónak tűnik, csak félek, hogy az pedig már túl kevés lenne egy néhány száz km-es túra esetén, főleg hogy az árából egy Transalpot is vehetnék. Tehát kezdjek 125-össel, fel merjek egyből ülni egy renden 600/650-re, vagy esetleg van köztes lehetőség? Pl. Németországban néztem NX250 Dominatort, szimpatikus gép. Egyébként a Suzuki 650 Freewind mennyivel rosszabb egy Transalpnál, ez is felmerült bennem? Illetve kicsit más vonal de a Honda Deauville is érdekelhet, de az árban kicsit magasabb, ugyanis a keretet 700E Ft körül húzom meg. Ön mit javasolna, mit ajánlana számomra leginkább?
Válaszát előre is köszönöm: Benedek
Tisztelt Nepperűző!
A kérdés indokául szolgáljon egy kis előélet: dombos vidéken lakom Németországban, keresek egy tavasztól őszig munkába járáshoz (napi 35 km oda-vissza, havi kb. 1000 km májustól novemberig) használható 125-ös robogót. Jelenleg egy négyütemű 50-esem van, fojtás nélküli, de sajnos dombra fel kb. 45 km/h-ig visszaesik a tempó, lefelé persze kiakadt órával "száguldok" 70-80-nal. Ezt én kevésnek érzem, igénylem a legalább 100 km/h-s sebességet dombra fel is, és mivel nincs még nagymotor jogsim, egy B125-öst csinálnék meg először otthon, majd remélhetőleg azzal a jogsival Németországban is közlekedhetem (ennek még nem néztem utána, ha van infója róla szívesen olvasom). A keresést 1000-1500 euróig szűkítettem, és a következő számomra tetsző motorok bukkantak fel. Kérem ezek közül állítson fel nekem 1. megbízhatóság, 2. alacsony fogyasztás függvényében egy hármas sorrendet, hogy melyikeket válasszam, és kérem pár szóban jellemezze a legfontosabb hibát, hiányosságot, amit a motorok megtekintésénél, kipróbálásánál figyeljek meg, kérdezzek rá. Ha esetleg elkerülte a figyelmem a kiszemelt motorok közül már korábban tanácsolt példánya, a linknek is örülök, esetleg ha van más javaslata a kérdéses élethelyzetre, akkor szívesen várom, kivéve a postás robogó kinézetű példányokat :)!
1. Gilera Nexus, Runner
2. Yamaha X-Max 125
3. Aprilia Sport City
4. Honda PCX
5. Peugeot Jet Force
6. Peugeot Blacksat Kompressor - ilyet nem találok a használtpiacon, de miért nem, nem ez a neve?, még Önök is tesztelték
7. Peugeot Darkside
Köszönöm! Üdv. Laci
Tisztelt Nepperűző!
Burgman 200 motorkerékpárt vennék városban munkába járáshoz, hétvégi kirándulásokhoz. Mire kell figyelnem ennél a típusnál, mennyire megbízható motorok? Kíváncsiságból kérdezném, hogy a régi és a 2014-es típus között a formai és műszerfal változáson kívül technikailag történt-e komolyabb változtatás? Kiránduláskor én 90-100 km/órás utazósebességet várnék el tőle, ez reális elvárás?
Köszönöm a segítséget!
András
Tisztelt nepperűző!
Szeretnék elkezdeni stuntridingolni kis pénzből. Kezdeti technikák/trükkök elsajátításához elegendő egy átalakított Simson Enduro? Átalakítás alatt értem azt, hogy végáttétel módosítás, óvatos motortuning és egyéb kiegészítők. Vagy már az elején ETZ legyen a kezdő vas?
Válaszát előre is köszönöm!
Üdv.: János
Kedves Nepperűző!
Első motorom megvásárlása előtt vagyok. Már régóta kinéztem magamnak a Yamaha FZ6 N-t. Tekintve, hogy mennyire elterjedt motor, temérdek információ van róla a neten, így a megfelelő darab kiválasztása nem is lett volna gond, viszont a közel 100 lóerőtől mindig is tartottam, ezért tovább kerestem a típusok között. Így akadtam rá az MT-03 -ra. Vagány forma, külső rugótag (igazából ezt oldalra szerelt központi rugóstagnak hívjuk - a szerk.), nagy nyomaték, egy henger, szerelem első látásra. Utánaolvastam, csupa pozitív kritika, pont arra használnám amire ajánlják. Mivel ritka típus, kevés eladó példányból lehet csak válogatni ezért szeretnék tanácsot kérni, hogy az általános dolgok mellett mire érdemes odafigyelni egy ilyen gép vásárláskor. A legtöbb eladó darab 2006-os, 2007-es évjárat, tehát túl nagy probléma nem lehet, de elég sokba kerül ahhoz, hogy mindenre odafigyeljek. Válaszát előre is köszönöm.
Üdv:
Pufi
Kedves Nepperűző!
Rövidesen belecsöppenek a pesti életbe, és robogóvásárlásra szánnám el magam. Praktikusság szempontjából sajnos le kell mondjak a rendes motorról. Kissé zavarodottan állok a kínálat előtt, ezáltal a segítséged szeretném kérni. Városi használatra kellenne főként, de néha a Budapest-Szeged útvonalat is abszolválnám vele.
Jó lenne a megbízhatóság, de nem akarok egy unalmas műanyagdarabot se hitvány dizájnnal. Magasságom nem jelent különösebb gondot, 177cm-t ütöm meg. A2-es jogosítvány adott, én kb. 300-500ccm-re gondoltam. A keret cirka 5-600 ezer forint lenne.
Előre is köszönöm a válaszod!
Üdv: Ádám
Tisztelt Nepperűző!
Tanácsát kérném 50 köbcentis robogó vásárlásához. Kisvárosi ingázásra használnám napi szinten, mert sajnálom a diesel kisautómat arra a 2 kmre beindítani. Az volna a gondom, hogy élesben még nem robogóztam, nem ismerem a típusokat, teljesen laikus vagyok a témában. Addig jutottam, hogy mindenképp valamilyen automata váltós kis japánt szeretnék, nálam első a megbízhatóság, de nem vagyok márka fanatikus, minden tanácsnak nagyon örülnék. Árban nagyjából ilyen 2000-es évek környéki darabokra van keretem.
Tisztelettel: Dávid
Szia!
Imádom a motorokat, de a megszerzett korlátlan jogosítványom már hosszú évek óta lapul a zsebemben motor nélkül. Végre megvásárolnám első motoromat. A Ducati Monster 696 vonalait imádom (a gyöngyház fehéret), és talán nem lenne túl nehezen motorozható. Szép, ugyanakkor megbízható motort szeretnék. Szívem szerint BMW S 1000 RR-t vennék, de nem szeretném megöngyilkolni magam, plusz a legolcsóbb használtak is 3 millió környékén vannak. Mennyire ajánlott egy ilyen Monster első élményekhez? Zűrös motornak számítanak? Sokkal többe kerül a fenntartása, mint az ebbe a kategóriába tartozó társaié? Nagyon hideg fejjel autózok (és motoroznék is), szóval ezért nem szeretnék kisebbel kezdeni. Lenne körülbelül ilyen szép, de jobb motor a piacon? Használtat vennék természetesen. Vagy álljak be a sorba és a használt 696 árából inkább új Honda CB500 legyen? A Ducati szépsége annyira csábító.
Előre is köszönettel: Laci
Kedves Nepperűző!
Nagyon szívesen letenném az A2-es jogosítványt (még csak 20 vagyok) a meglevő B mellé. Azon is elgondolkodtam, hogy milyen motor lenne megfelelő elsőre, ha tényleg eljutok addig. Miután 196 centi magas vagyok, sajnos nem mindegyik motor jöhet szóba. Funkció szempontjából főleg budapesti közlekedésre használnám, illetve városok között, esetleg autópályán, ha mondjuk Balatonra megyek, vagy ilyesmi. Illetve alapszintű túrázásra. Magas-Tátrába, Erdélybe, Kárpátaljára, mindenhova, ahova csak eljutok vele. Tehát igazából általános használatra kellene. Amiken gondolkodtam, az a Yamaha WR250R, mert úgy hallottam olcsók az alkatrészek, meg nem tűnik egy bonyolult szerkezetnek, meg ha jól informálódtam, megbízható. Meg mostanában a Yamaha YBR250-nek is utánaolvasgattam kicsit, és szintén eléggé tetszik. A hosszútávú célom majd lehet az lenne, hogy elmenjek a cruiser vonal irányába.
Szerinted ezek közül, a fentebb leírtak alapján nekem melyik lenne a jobb (előnyök-hátrányok esetleg)? Vagy milyen egyéb motorok vannak még, amik beleillenének a képbe (sajnos teljes mértékben zöldfülű vagyok)?
Válaszodat előre is köszönöm!
Üdv,
Henrik
Kedves Nepperűző!
Első nagymotor vásárlása előtt állok (eddig egy yamaha SR125-öt nyúztam) és több motor is szóba jött. Hobbimotort keresnék kisebb túrákra, és az is szempont, ha nem egy pénznyelő fenntarthatóság szempontjából. A keret 500 ezer forint átírással, 183 cm és 83kg vagyok.
Az egyik választás a Kawasaki ER-5 lenne, amiről sok jót olvastam itt az oldalon, egyszerű, kezes gép, és nem egy vagyon a fenntartása.
A kérdésem viszont a másik kinézettre vonatkozna, az Aprilia Pegaso 650-re. Érdemes nézegetni ezt a fajtát ilyen árkategóriában? Fenntarthatóság, megbízhatóság szempontjából mennyire lehet számítani rá?
Tudom, hogy két különböző motorról van szó, és ki kell próbálni mind a kettőt, de szeretném megtudni, hogy egyátalán megéri-e nézegetni.
Ha van esetleg más javaslat is ebben az árkategóriában szívesen fogadom (tudom a CB500 jön ilyenkor mindig szóba, de ha esetleg van azon kívül).
Válaszát előre is köszönöm
Attila
Tisztelt Nepperűző!
Napi 130 km-es ingázáshoz keresek nagyon alacsony fenntartású motort, robogót. 96%-ban főútvonalon hajtanám, a maradék 4%-ot városban. Jelenleg egy Toyota Avensis D4-D-vel teszem meg ezt a távot 4,4 literes átlagfogyasztással. Ettől keresek jelentősen olcsóbb célbajutási lehetőséget.
Első gondolatom: Honda CBF125, a második Honda SH150. Mit lenne érdemes tudnom e két típusról? Mire kell figyelni, mik a típushibák? Az SH150-ből a 2005 előtti karburátorosak is annyira takarékosak vagy ez az injektoros változatok kiváltsága?
A keret amit a motorra szánnék max. 300 ezer forint átírással együtt.
Előre is köszönöm a segítséget!
mzdoktor
Tisztelt Szerkesztőség, Kedves Nepperűző,
Motor, illetve pontosabban robogó vásárlással kapcsolatban szeretnék tanácsot kérni.
Egy robogót szeretnék venni, főleg városi használatra, Dél illetve Észak-Buda között, munkába járáshoz. A két év tapasztalat a kis 50-es Malagutival elég volt, hogy rájöjjek, városon belül a motorozásnak (számomra) nincs alternatívája.
Sorolom:
- parkolás (városon belül már sem ingyen, sem fizetve nem lehet parkolni)
- gyors (buszsáv, dugókban előregurulás, áttolom a zebrán és már ott is vagyok)
- kis fogyasztás
- a kocsi marad otthon a családnak, illetve hétvégére
- motorozni jó
Itt az ideje, hogy feljebb lépjek. Bár a legjobban a naked motorok tetszenek, beláttam sajnos, hogy egy robogó ésszerűbb választás. Viszonylag hardcore robogósnak számítok, mivel télen csak kb. 1,5-2 hónapra szokom át az autóra. A Malaguti Ciaknak nincs plexije, illetve nincs burkolat a kéz fölött, ezért remélem, hogy egy normális robogóval esetleg ezt a szünetet is csökkenthetem.
Amit kinéztem: Yamaha Xmax 250, illetve Kymco Xciting 300.
Indoklás: ezek a leginkább motor kinézetű robogók, az Xmaxról elég jó teszteket lehet olvasni, az Xcitingről a tulajdonosok írnak jókat. Fontos szempont a nagy csomagtartó, illetve a viszonylag nagyobb és szélesebb kerék. A Yamaha Tmax bár a legmotorabb robogó, anyagiak miatt nem alternatíva, a 125-ös kategória pedig az időnkénti két embernek már kevés. A fogyasztást, ha lehet, szeretném 3,5 literrel megúszni 100 kilométerenként.
Használat:
80 % munkahelyre oda vissza (napi 20-25 kb.), illetve városon belül mindenhova
10 % ketten (városon belül)
10 % Bp. körül (Szentendre-Monor)
Ár: kb. 500 ezer forint a fájdalomhatár + átírás. Ezért az árért Kymco-ból kb. 2 évvel fiatalabbat lehet venni, mint X-Maxból (X-Maxból ennyi pénzért injektoros helyett csak karburátoros van). Mivel nem vagyok egy nagy szerelőzseni, ha lehet, magyar forgalmisat vennék (amit már használnak jó esetben, és nem egy eladás miatt raknak össze több darabból).
Üdvözlettel:
Peczek
Tisztelt Totalbike!
Egy 2007 évjáratú, 21 000 km-t futott Kymco Grand Dink 125 tipusú robogó megvásárlását tervezem. Tudnának tanácsot adni, hogy mely elemeket, alkatrészeket kell tüzetesen ellenőrizni, mik a gyengeségei a típusnak? Mennyire megbízható az alakatrészellátása és (akár független) szervízháttere a márkának?
Köszönettel,
Szabolcs
Tisztelt Nepperűző!
Nagyon töröm a fejem egy Yamaha BT1100 Buldog vásárlásán, egyrészt mert nagyon tetszik a gép, másrészt mert kardánosat szeretnék, ami nem chopper és így nem is sok választás marad. Találtam is két nagyon megfelelő példányt 2004 illetve 2005-ös évjáratút. Nem találtam viszont tartósteszteket, vagy bármi komolyabb infót a típusról, annak megbízhatóságáról, hibáiról. Ezek a dolgok már nyílván kiderültek az eltelt idő alatt. Mivel ezek a gépek még most is meglehetősen drágák, nem merek belevágni hozzáértő tanácsa nélkül. Nagyon megköszönnék egy tájékoztató tanácsot, nehogy darázsfészekbe nyúljak!
Üdv:
Tibor
Kedves Nepperűző!
Egy ideje nézegetem a Suzuki csúcsrobogóját a Burgman 650-et, többet ki is próbáltam, már hosszabb távon is és nagyon tetszett. Segítségét kérném, hogy a típus vásárlásakor mire érdemes odafigyelni különösen és vásárlás után mik azok az alkatrészek, problémák amikre figyelni kell, amik erre a típusra jellemzőek lehetnek.
Vidéken élek, csak a nyári szezonban motorozok, kisebb-nagyobb túrákra is tervezek, külföldre is, de ritkábban nagy városban is használnám. Eddig kb 6-8 ezer km-t motoroztam egy nyáron, úgy gondolom, hogy ez kevesebb ezután sem lesz.
Fontos, hogy nagy legyen, kényelmes két személlyel is, bőséges pakolható tér legyen benne, és gond nélkül tudjak vele menni akár néhány száz km-t egy seggel. Ez lenne az első robogóm és úgy gondolom, hogy ebben a típusban minden igényemet megtaláltam és mindemellett imádom a bumfordi arányait, formáját és méreteit.
Évjáratban 2009-2011 körül, árban pedig 1,5-1,7m Ft között gondolkodom.
A kérdésem továbbra is, hogy mikre figyeljek vásárlásnál és mik azok a dolgok amire különösen oda kell figyelnie egy Burgman 650 tulajdonosnak.
Segítségét előre is köszönöm!
Üdvözlettel:
Tamás
Kedves Nepperűző!
Egyre másra olvasom a Totalbike-on, hogy melyik robogót kerülje az ember, viszont két típust nem találtam, amivel én szimpatizálok. Az egyik az Aprilia Atlantic 250 2006-os évjárata, a másik egy Honda Forza 250 szintén ezen évjárata.
Érdekelne hogy a két modellnél milyen típus hibák vannak, és mire kellene oda figyelni, melyiket gazdaságosabb fenntartani, és hogy ezeknél a robogóknál mi számít sok kilométeresnek? Mennyi ezeknek az élettartalmuk, amíg gyűrűztetni vagy fúrni kell őket?
Nem gondolom hogy egy 30-40 ezret futott robogót teljesen le kell írni. Mi az ön véleménye?
Elsőként a kedvezőbb ár miatt az Aprilia volt szimpatikus, de az olasz robogók rossz híre miatt elpártoltam tőle és inkább a Honda felé húzok.
Amire én használnám az M0-ás és az M5-ös Budapest felé vezető része lenne napi 60 km megtételével, minimális belvárosi használattal. Nagyobbat nem szeretnék a 90-100-as tempó nekem bőven elég, ezért is a 250-es méret.
Válaszát előre is köszönöm.
Alby