Nepperűző

Vannak egyszerű kérdések is

2015. április 15., 17:43 Módosítva: 2015.04.16 16:42
46
 

Tisztelt Nepperűző!

Gyakran heti 900 km-et teszek meg Kymco 300-as nagyrobogómon ingázva (tavaly 10e km-et mentem). Szeretnék egy megbízható, keveset fogyasztó motort venni, mivel az autópályára a jelenlegi gépem nem igazán való. A keret 1 millió. Mit ajánl? A Suzuki V-Storm 2007-től jó lesz?

Köszönöm:
Gyuri

 

Kedves Gyuri!

Jó lesz.

Üdv:
Nepperűző

Motort vagy robogót venne? Kérdezze a Nepperűzőt!

Rámegy a gatyám is egy durva motorra?

2015. április 11., 12:02 Módosítva: 2015.04.13 06:26
16

Kedves Nepperűző!

Információt szeretnék kérni egy motortípusról. Engem a Kawasaki ZZR-1200 érdekelne, de nem az erősségei vagy a hátránya hanem a fenntartási költsége. Bújtam a fórumokat kerestem klubokat, de kimondottan az 1200-as ziziről semmiféle érdemi információt nem találtam. Mikre kell odafigyelni ennél a típusnál, vannak e gyári hibái és mennyire szervizigényes a motor?

Üdv!
Zoli

 
 

Kedves Zoli!
Vásárlás előtt mindenképpen ellenőrizze az olajszintet, mert ha gyakran nyelezik autópályán, akkor bizony csipeget a kenőanyagból – és ha nem töltik után, akkor előbb utóbb megszűnik a kenés, és csúnya dolgok történhetnek. Ezeket a csúnya dolgokat fülre elég jól ki lehet szűrni, gyanús csörgéseknek, zörgéseknek nincs helye az amúgy precízen működő négyhengeresnél. Adódtak problémák a vezérműtengelyekkel is, ám ezt a gyár nem ismerte el hibának, nem hirdettek rá visszahívást, mert nem lehetett bizonyítani, hogy nem a tulajdonos hanyagsága miatt történt a baj. Az viszont tény, hogy garanciaidőn belül ezeket ingyen cserélték. Mivel ezek németországi tapasztalatok, megkérdeztem a Kawasaki műszaki igazgatóját is, aki az olajfogyasztásról szóló híreket nem cáfolta, a vezérműtengelyt érintő kérdésekről viszont nem hallott, bár hozzátette, itthon nagyon keveset adtak el a ZZR-1200-ból, emiatt csak minimálisak a tapasztalatok, amik pedig vannak, azok elégedett tulajdonosokról szólnak.
Kawasaki ZZR-1200
Kawasaki ZZR-1200

A fenntartási költségei a használat módjától függnek, arra ezért lehet számítani, hogy a gumit és a benzint azért jól fogyasztja, a biztosítás és az adók sem olcsók egy ilyen motorra. Az alap kötelező szervizekre is elmegy simán húszezer forint, és akkor még nem kellett sem tárcsát sem fékbetétet vagy kuplungot cserélni.

Üdv:
Nepperűző

Motort vagy robogót venne? Kérdezze a Nepperűzőt!

125-öst túrázni?

2015. április 10., 18:03 Módosítva: 2015.04.11 18:38
20

Kedves Nepperűző!

Először is köszönöm az áldozatos munkád. A kérdésem az lenne, hogy mit javasolsz, ha nem akarok 125-ösnél nagyobb motort venni? Az elképzelés, hogy az országban, időnként közeli országokban csatangolnék egyedül. Volt egy Honda CBR125-öm, azzal egy fenékkel kimentem Triesztbe. Mi a jobb: CBR125R, egy sokkal újabb Keeway RKV125, vagy egy Honda Varadero 125? Kb. 500-600 ezer forintom lenne a mókára. Esetleg valami más?

Üdv: Tomcika

 
 

Kedves Tomcika!
A Keeway RKV távolról sokkal jobban néz ki, mintha közel engedjük magunkhoz. Látványos alkatrészekből áll, gáztartályos, pirosra festett hátsó rugóstagok, fordított villa, piros féknyereg csipkézett szélű tárcsával, de ez önmagában nem jelent minőséget. A blokk viszont a DR125-ből származik, vagyis megbízható technika, így ha akad valami gond, az a Kínában hozzáadott körítéssel lesz. A CBR125-tel neked valószínűleg neked több tapasztalatod van, túrázásra mégis a Varadero 125-ön ajánlanám. Az apró V2-es nagyon tartós, apróságok miatt viszont érdemes a 2004 utáni modellek közül válogatni, mert azoknál módosították a hűtővíz elvezetését úgy, hogy fűtse karburátort, ezáltal gyorsabban bemelegszik.
Honda Varadero 125
Honda Varadero 125

Szerintem rendkívül jó motor, 50-60 ezer kilométer után sem szokott vele gond lenni, a szervizek csak a kötelező karbantartásokról és töréskárokról tudnak beszámolni a típus kapcsán. Ráadásul elég kényelmes, jó a szélvédelme, remekül pakolható – sőt, a kategória talán egyetlen rendes túramotorja, amihez nem kell különösebb elszántság, ha hosszabb útra akarsz menni. A 125-ösökhöz képest nagyobb súlya, és a kéthengeres kialakítás miatt nem annyira virgonc, de ha megvan a lendület, 90-100 km/h-val nagyon jól el lehet vele barangolni.

Üdv:
Nepperűző

Motort vagy robogót venne? Kérdezze a Nepperűzőt!

Haver, szerintem rossz emberhez fordultál

2015. április 9., 17:39 Módosítva: 2015.04.10 16:17
25

Üdvözlöm!

41 évesen napi 70km-t ingázom egy 98-as 660-as Ténéré-vel. Csomaggal, utassal az én esetemben nem kell számolni. Váltanék újabbra és dögösebbre ami ne legyen öt évnél öregebb. Amik közül nem tudok választani az a Ducati Monster vagy a Harley-Davidson Sporster. Tudom két különböző stílus de nem a stílusért motorozom, hanem mert szeretek. A Monsternél a száraz kuplung nyitott fedélel nagyon teszik, a Sporsternél a kipufogó öblögetése. A teljesítmény nem mérvadó, ismereteim szerint talán a súly és a futómű jobb a Monsternél viszont a Sporstert kötelező szervízre ritkábban kell vinni kevesebb törődést kíván.

Azt akarom amelyikről nagyobb mosollyal szálok le a munkahelyemen és itthon. Segítségét előre is köszönöm!

Tamás

 
 

Kedves Tamás!
Az az érzésem, hogy önnek életmód-tanácsadóra és nem nepperűzésre van szüksége a választáshoz – a két motor annyira más világ, hogy nem is tudom, hogy van-e olyan pontjuk, aminél nem teljesen hülyeség belefogni az összehasonlítgatásba. De ne mondják, hogy a Nepperűző nem segít! Mielőtt akár csak felszínesen is belemennénk, azért megemlítem, ha tényleg nem akar öt évnél idősebb motort venni, és ha a Ducati esetében a nyitott kuplungfedél az egyik trigger, akkor elég rossz hír, hogy a rendelkezésre álló típusok listáját a Monster 1100 Twin Spark utolsó évjáratára szűkíted, ugyanis a 696, a 796, a 1100 EVO és 1200 már olajfürdős tengelykapcsolóval készült.
Ducati Monster 1100 S - az utolsó száraz kuplungos széria
Ducati Monster 1100 S - az utolsó száraz kuplungos széria
A többtárcsás száraz kuplung kinyitása egyébként nem csak díszítés, hanem egy ajánlott funkcionális átalakítás, ugyanis ha túlmelegszik, kiéghet a kinyomócsapágyakból a zsír, és tönkremehet. Az alapjárati csörgést sokan zavarónak találják, de terhelésen (menet közben) a Ducati V2-ese őrületesen szépen szól. Azt jól tudod, hogy a Ducatik különleges szervizigényekkel rendelkeznek, és ez nem feltétlenül azt jelenti, hogy lépten-nyomon elfossák magukat, hanem hogy a karbantartásukhoz drága célszerszámok és alapos típusismeret szükséges – és ez tényleg csak kevés helyen van meg.
Harley-Davidson XR 1200 X
Harley-Davidson XR 1200 X
A Harley-Davidsonok is alapvetően megbízható típusok, de sok olyan finomság ott is, amivel érdemes tisztában lenni – ha valaki főleg láncos japán motorokat berhelt, biztosan fogja a fejét vakargatni a nyomórudas V2 némelyik megoldásán. Ugyanakkor egy Sportster blokk tényleg nagyon megbízható, ráadásul a hidrotőkék miatt nem kell például szelephézagot állítgatni, mint a legtöbb motoron.
A Ducati Monster és a Harley-Davidson Sportster közötti legközelebbi pont talán a Harley-Davidson XR 1200 X, amit érdemes lehet nézegetni egy kicsit.

Üdv:
Nepperűző

Motort vagy robogót venne? Kérdezze a Nepperűzőt!

Hülye vagyok, ha Harley-t akarok?

2015. április 6., 15:00 Módosítva: 2015.04.07 12:08
31

Kedves Nepperűző!

Motort szeretnék váltani. Jelenleg egy régi (84-es) átfaragott (letisztított?) 750-es Magnát hajtok, de összegyűlt némi pénzem, és úgy döntöttem, hogy a sok átalakítgatás, építgetés vezérlésproblémák, javítgatás, sírás-nevetés után megválok tőle. Elég sokat motorozom, szezonban azzal járok munkába, napi 100-200 km-t megyek, felét Pesten, felét a pályán, sokszor 2 személlyel. A régi álmom, hogy veszek egy Harley Sportstert. Kb. 2 millióm lenne rá, és ahogy tapasztaltam, ebben az árkategóriában mindenféle fabrikált sporit találni 1990 és 2008 között. A letisztultabbakat nézegettem, a krómhegyektől, a sasos-halálfejes-nagymagyarországos tankfestésektől, az agyondöntött villáktól, és a kanyarseprős bőrlifegőktől hülyét kapok. Egyébként nagyon tetszik a vonalvezetése, és a stílus, amit képvisel. Aki meg a Sporit női Harleynak tartja, az járjon Elektra Glide-al, de én még fiatal(40) vagyok hozzá... :D . A kérdésem, hogy mire kell odafigyelni vásárlásnál? Mely évjáratokkal, átalakításokkal kell vigyázni? Bírni fogja-e úgy, hogy nem megy rá a szervizre az ingem-gatyám? mennyire megbízható? Elgondolkodtam még egy bigblokkos vason is, főleg a nagybandit és a GSX1400 tetszik, de az egy teljesen más világ. Jóval olcsóbban ki is lehetne jönni belőle, és biztos praktikusabb és megbízhatóbb is. Azonban eléggé a Spori felé húz a szívem, és a járművásárlást én egy abszolút emocionális dolognak tartom, és szeretem, ha valaminek van tradíciója, és stílusa, azonban ennyi pénzért, ilyen futásteljesítménnyel nem szeretnék ésszerűtlen döntést hozni, mivel mindennapi használatban lenne.

Válaszát előre is köszönöm
Gergő

 
 

Kedves Gergő!
Ha Sporit akarsz, nyugodtan vegyél egyet – megbízhatóan túlméretezett, tartós motor. Amit a rossz nyelvek elavultnak hívnak, a rajongók kiforrottnak, nézőpont kérdése. Ami viszont tény, hogy az eredeti szelepszár-szimeringeket dízel VW Golféra szokták cserélni, illetve előfordul, hogy a hátsó hengerfej leszorító csavarjai berohadnak. A régi daraboknál gond volt az olajfogyasztás, a 2000 utániaknál ez nem jellemző, legfeljebb a láncfeszítőnél szivároghat egy kicsit. A 2004 előtt a pozitív főkábelt túl erősen szorították össze, amitől a szálak elszakadhattak, de ezt a pár ezer forintos tételt garanciában cserélték. Ha erre vágysz, nem foglak lebeszélni róla.
Harley-Davidson Sportster XL 1200 C. C mint Custom
Harley-Davidson Sportster XL 1200 C. C mint Custom
Azért térjünk ki a másik kiszemeltedre, a Suzuki GSX1400-re is. A 106 lóerős teljesítmény említése nem döbbent meg senki, de amúgy is a nyomaték a lényeg: 2500 és 6000 között 120 Nm-t ad le, ami bármikor elcsavarja a hátsó gumit. És nagyon nagy szerencse, hogy a Suzuki nem érte be egy felfúrt Bandittal. A futóműve minden paraméterében állítható, a motorja injektoros, a felhasznált anyagok is igényesek, az ülés kényelmes, a műszaki tartalom pedig elég robosztus ahhoz, hogy ne legyen vele sok gond.
Suzuki GSX1400
Suzuki GSX1400

A korai, 2001-es és 2002-es modelleknél előfordultak harcok a szivárgó rugóstagokkal, tízből egy motort érintett, és némelyiknél garanciális csere után is előfordult. Érdemes megnézni a rugóstagok állítócsavarjának épségét is, ugyanis a csillapító egységek darabja szemmel is jól látható, 100 ezer forint körüli tétel. A 2005-ös és 2006-os típusokat érintette egy visszahívási akció az indításgátló vevője miatt. Ha a motor olajfolyástól mentes, rendszeresen szervizelt, még magas futásteljesítménnyel is kockázatmentes vétel.

Üdv:
Nepperűző

Motort vagy robogót venne? Kérdezze a Nepperűzőt!

Robogót az asszonynak!

2015. április 4., 17:33 Módosítva: 2015.04.05 12:45
27

Tisztelt Nepperűző!

Feleségemnek szeretnék venni 50 köbcentis robogót. Mindenféleképp 4 üteműt szeretnék, nem akarok bajlódni a benzin kevergetéssel. Női motor kellene (ha van ilyen),  20 ezres városba, kerékpár helyett. Fontos a megbízhatóság. És a könnyű kezelhetőség. Milyet ajánl? Milyen típusok jöhetnek szóba? Válaszát előre is köszönöm!

Tisztelettel: Lajos

 
 

Kedves Lajos!
A kétütemű robogóknál sem kell önnek kevernie a benzint, az időszámítás kezdete után gyártott darabok már szinte kivétel nélkül külön olajozásúak, vagyis 5-600 kilométerenként fel kell tölteni az olajtartályt és kész.
Piaggio Liberty 50 4T - szép is, jó is, csak ne levetett osztrák postásmotor legyen
Piaggio Liberty 50 4T - szép is, jó is, csak ne levetett osztrák postásmotor legyen

Ha ezek ellenére is ragaszkodik a négyütemű ötveneshez, akkor a Hondákat ajánlom – nem azért, mert más nem tud normális ötvenest gyártani szelepekkel, hanem azért, mert ez a legegyszerűbb válasz, magamnak is ott kezdeném a keresgélést. Jó hírnévnek örvendenek még a Piaggio 50-es négyüteműi, és a Kymcókra sem nagyon szokott panasz lenni, az különböző gyanús nevű, vagy fiatal kora ellenére gyanúsan olcsó kínai típusoktól viszont tartózkodnék. A kezelhetőség ezeknél nem annyira kardinális kérdés, egyik sem egy megveszekedett vadállat, vagy irányíthatatlan szörnyeteg.
Személyes kedvenc: Honda Zoomer 50
Személyes kedvenc: Honda Zoomer 50
Személyes kedvencem a Honda Zoomer, a zömök munkagép jellegével imádnivaló színfolt a robogók között, de egy nőre viszonylag nehéz rámelegíteni, nem az a klasszikus csajos jármű. Mert ugye a legfontosabb szempont, hogy a feleségnek mennyire tetszik, elvégre ő fog járni vele.

Üdv:
Nepperűző

Motort vagy robogót venne? Kérdezze a Nepperűzőt!

Naked vagy túraenduró?

2015. április 2., 17:39 Módosítva: 2015.04.03 06:46
34

Tisztelt Nepperűző!

Azon morfondírozom az elmúlt időszakban hogy mire cseréljem Suzuki Freewindem. Az átlag utazóm olyan 110, de nem lenne baj, ha ennél tudna többet is. Elég lenne úgy 130, emellett annyira pakolhatónak kell legyen, hogy egy hetes túrára fel tudjam málházni, illetve az utas kényelemben legyen. A másik énem pedig ha egy szerpentinre talál (sűrűn teszem) akkor ne jöjjön zavarba. Tehát egy mindenes kell ja és max. 1 mikulás van rá.
Ha esetleg más típus jut eszedbe, írd meg!

Köszönettel: Donor Kolega

 
 

Kedves Kolega!
Az olvasók kedvéért azért legyen itt, hogy a leveled tárgya "BT1100 vagy TDM900" volt, ezért nem fogok azonnal előjönni az Aprilia ETV1000 Caponorddal, ami egyébként ideális lenne, hiszen kényelmes, jól pakolható, igényesen megépített, tartós motor, aminek a típushibái (feszültségszabályozó, indítórelé) elég könnyen megelőzhetők/javíthatók, de az előítéletek miatt sokkal jobban áron megvehetők, mint a japán konkurensek.
Yamaha BT1100 Bulldog
Yamaha BT1100 Bulldog

A Yamaha BT1100 Bulldogról már írtam, és a véleményem azóta sem változott, és a TDM900-ról sem nagyon tudok rosszat mondani, mentes a 850-es előd nyűgösségétől. Már lentről nagyon kellemesen megy, nem kell szétforgatni, ezért a fogyasztást is nagyon jóra ki lehet hozni, óvatosan vezetve 4 literrel is el lehet járni, ami 450 km-es hatótávot jelent. Az azért elég, nem? A fékrendszer is nagyon jó, a bizonyos részei ugyanarról a polcról származnak, ahonnan már az R1-hez is vettek már le dobozt. Szerintem érdemes 2005 utáni, ABS-es darabokat keresni.
Yamaha TDM900
Yamaha TDM900

A kilométerállás csak érdekesség, 50 000 kilométer fölötti futással is simán vehető, de arra azért számítani kell, hogy a hátsó gátló viszonylag hamar öregszik és kilágyul, illetve a féktárcsák vetemedése fordult szórványosan elő. 2006-ban a típusra volt egy visszahívási akció a TPS (fojtószelep szenzor) miatt, érdemes utánajárni, hogy a kiszemelt példányon elvégezték-e a cserét. A TDM kényelem és pakolhatóság terén veri a BT1100-at, és lendületes szerpentinezésben nem tud annyival kevesebbet, hogy megérje a BT1100-at választani, de ez utóbbi állítást árnyalja, hogy elfogult vagyok a túraendurók irányába.
A már emlegetett Aprilia ETV1000 Caponord
A már emlegetett Aprilia ETV1000 Caponord

Alternatívaként elég sok minden szóba jöhet, például a már említett Aprilia Caponord is, de például a Suzuki DL650 is megfelel a vázolt elvárásoknak.

Üdv:
Nepperűző

Motort vagy robogót venne? Kérdezze a Nepperűzőt!

Élet a Vespa után

2015. április 1., 17:07 Módosítva: 2015.04.02 15:35
6

Üdvözlet!

30 éves létemre egy éve vettem meg az első robogóm, egy 150ccm-s Vespát. Az első budapesti kilométerek után beleszerettem a két kerékbe, ősszel letettem a korlátlan A jogosítványt, a Vespát viszont még télen sem raktam le.

Most vennék egy picit komolyabb gépet, rendszámmal, hogy a kisasszony is felülhessen mögém. Keretem erre kb. 500 ezer forint. Eleinte Vespa 200 GT-ket néztem, ezek pont ennyiért vannak, de úgy érzem, itt már nagyon nagy a divatos márka felára, nem éri meg csak azért ennyit fizetni, pláne, hogy ennyiért nagymotorok is vannak, ami azért mégis dögösebb.

Nézegettem Suzuki GS500F-t, Fazereket, ám tanácstalan vagyok, milyen motort vegyek. Leginkább Budapesten használnám, és hétvégente rövidebb túrákra. Nem célom rögtön meghalni egy ezresen, nem csinálok presztízkérdést a köbcentiből, felőlem lehet akár 250ccm-400ccm is, ha amúgy szép/jó/praktikus. 150ccm-s Vespa lehet megmarad mellé, de ha tökéletesen helyettesíti az újabb, akkor mehet bele az árba az ára.

Nagyon köszönöm előre is a segítséget!
Tivadar

 
 

Kedves Tivadar!
Ha szabad tippelnem: a Vespád ugye ötvenesként használt? Szerintem szabadulj meg tőle, és majd költsd rá a motorra: nagyszerviz, új gumik, ruházat, ilyesmikre.
Yamaha FZS600
Yamaha FZS600

Ötszázból inkább Yamaha FZS600-at ajánlanám: erősebb, kezesebb, agilisebb, érdekesebb és jobb, mint a Suzuki GS500, amit igazából csak azoknak ajánlanék, akiket az A2-es kategória korlátai szorongatnak. Ebből az összegből szóba jöhetnek még a karburátoros Suzuki SV650-esek és a Kawasaki ZR-7-eket, illetve ebben az árkategóriában jó vétel lehet még a Honda NTV650: szép egykarú lengővilla, a Transalpból is ismerős V2-es blokk, nyugodt karakter, jó kezelhetőség, és példás megbízhatóság jellemzi a típust.
Honda NTV650 Revere
Honda NTV650 Revere

Üdv:
Nepperűző

Motort vagy robogót venne? Kérdezze a Nepperűzőt!

Fickós motor extrákkal?

2015. március 31., 16:13 Módosítva: 2015.04.01 17:09
1

Tisztelt Nepperűző!

Motor vásárlás előtt állok, 3 évnyi GSX-F750 tapasztalat után valami fickósabb gépet szeretnék, de maradnék a sport túra stílusnál. A keret 1 millió +/- 200 ezer forint. A kiszemeltek közé tartozik az SV1000, de a két henger nyersségétől tartok kicsit, a VFR800 túlárazottnak tűnik, a befutó az FZS1000 lenne. Esetleg még a FZ6S is játszana, de szerintem nem nyújtana többet a GSXF után, csak kezesebb lenne. A kérdésem a kényelemre, kezelhetőségre és megbízhatóságra irányul, sajnos még nem próbáltam a példányok közül egyiket sem.

Köszönettel: Májkül

 
 

Kedves Májkül!
Az SV1000 csábító lehet, hiszen megbízható technika, ráadásul sokat gyártottak belőle, illetve a vele műszakilag rokon TL1000 és V-Strom 1000 is elterjedt típusok. Emiatt mind a kopó-fogyó alkatrészek, mind a bontott elemek könnyen és jó áron elérhetők hozzá. Érdemes 2004-es, vagy annál később modellt választani, ugyanis az első évjáratoknálmég adódtak gondok, illetve jellemző lehet a típusra az olajfogyasztás – egyébként megbízható típus, a nagy kéthengerestől nem kell félni, inkább ízlés dolga, hogy bejön-e. Kezesnek egyébként kezes, a kényelem viszont már neccesebb, hiszen a mélyre szerelt csutkakormány nem mindenkinek a szíve csücske.
Honda VFR800Fi
Honda VFR800Fi

A VFR800-ról már korábban írtam, továbbra is főleg a fogas kerekes vezérlésű, VFR800Fi típusokat ajánlom, amik a 750-es elődhöz hasonlóan tartósnak bizonyulnak. Az FZ6-tal kapcsolatban egyetértek veled, valóban nem lenne nagy újdonság a GSX-F után, sőt, az is lehet, hogy csalódásnak élnéd meg.
Yamaha FZS1000 Fazer
Yamaha FZS1000 Fazer

Az FZS1000 első évjáratainak futóműve nem volt telitalálat, két évvel később, 2003-ban át is dolgozták. Nagyon jó vele motorozni, erős, mint a veszedelem, de előfordulhatnak karbiszinkron problémák, az EXUP rendszer is megadhatja magát, illetve a 40 000 kilométerenként szükséges szelephézag-állítás is igen bonyolult és drága feladat a 20 szelepes motornál – ha ezek közül bármelyikkel is gond van, érdemes másik, jobb állapotú példányt keresni. Egyébként rendkívük jó utazómotor, hosszú távon teljesen vállalható testtartással.

Üdv:
Nepperűző

Motort vagy robogót venne? Kérdezze a Nepperűzőt!

Kis túragép kezdőknek

2015. március 29., 14:27 Módosítva: 2015.03.30 14:29
41

Tisztelt Nepperűző!

Kezdő motorosként ülnék fel első komolyabb (eddig főleg robogóztam 125cm3) vasamra, s ebben szeretném tanácsát kérni. 193 cm magas és 78 kg vagyok, illetve mindig is tetszettek a túra, illetve túraendúró motorok, így ezeket nézegetem. Mivel alig van még rutinom, nem merek egyből felülni egy Transalpra, ezért kisebb opció után gondoltam nézni. Jó lenne valami 250-400 köbcentis, de nem nagyon találtam. A kis 125-ös Varadero viszont jónak tűnik, csak félek, hogy az pedig már túl kevés lenne egy néhány száz km-es túra esetén, főleg hogy az árából egy Transalpot is vehetnék. Tehát kezdjek 125-össel, fel merjek egyből ülni egy renden 600/650-re, vagy esetleg van köztes lehetőség? Pl. Németországban néztem NX250 Dominatort, szimpatikus gép. Egyébként a Suzuki 650 Freewind mennyivel rosszabb egy Transalpnál, ez is felmerült bennem? Illetve kicsit más vonal de a Honda Deauville is érdekelhet, de az árban kicsit magasabb, ugyanis a keretet 700E Ft körül húzom meg. Ön mit javasolna, mit ajánlana számomra leginkább?

Válaszát előre is köszönöm: Benedek

 
 

Kedves Benedek!

Nyugodtan vegyel Transalpot, elég magas és nehéz vagy ahhoz, hogy ne okozzon gondot egy 200 kiló körüli motor kezelése. A Transalp egyébként nagyon jó választás, nagyon barátságos, kezes, karakteres motor, amivel öröm kimenni a világból. Nekem régi kedvencem, és bár vannak típushibái (feszültségszabályozó elszállása, kontakossá váló gyújtásdoboz), egy nagyon tartós, szerethető motor, jó hanggal és vibrációkkal. Persze, van sok jobb-szebb jármű, de ár-érték arányt tekintve eléggé rendben van.
Honda XL600V Transalp (1998)
Honda XL600V Transalp (1998)

A 125-ös Varadero szintén jó motor, ismerek olyat, aki nagyokat túrázott vele. 16-17 éves korában. Aztán vett egy nagyobb motor, amivel még nagyobbakat túrázott – hiába megbízható, hiába nagyon tartós, hiába a legjobb a kategóriájában, attól még csak egy 125-ös kéthengeres motor. Ha van lehetőség nagyobbra, akkor nagyobbat kell venni.
Suzuki XF650 Freewind (1997)
Suzuki XF650 Freewind (1997)

A Suzuki XF650 Freewindről szintén jó véleménnyel vagyok, írtam is már róla, piszok megbízható. A Transalppal összevetve viszont már nem annyira jó, a Hondának a kéthengeres blokk miatt jobb a karaktere, illetve valahogyan kényelmesebb is.
Honda NT650 Deauville (2003)
Honda NT650 Deauville (2003)

Deauville-ből érdemes 2003 utániakat keresni, amiknek már átdolgozták a fényszóróját és a fékrendszerét, illetve könnyebb dugattyúkat kapott a blokk, amitől simább lett a járása, illetve akkoriban fésülték át a primer hajtást és a kuplungot is, amitől csendesebb lett, valamint nőtt az integrált dobozok mérete. A Deauville sem macerás motor, bár a 12 ezer kilométerenként előírt szelephézag-ellenőrzés macerás, sok bontást-ügyeskedést kíván, cserébe nem nagyon igényel extra törődést. A 650-eseknél az üzemanyagszivattyú meghibásodása gyakori típushiba (általában 40 000 km környékén adja meg magát), amihez Németországból lehet felújító készletet rendelni, a gyári új egység viszont 50 ezer forint. Van egy harmadik út is, a megelőzés: a pumpát szétszedve megfelelő helyre be kell forrasztani egy diódát, ami megóvja az érintkezőket a beégéstől – az interneten több útmutató is található, amik mellé már csak minimális barkácsolási érzék szükséges, és a probléma már nem is probléma.

Üdv: Nepperűző

Motort vagy robogót venne? Kérdezze a Nepperűzőt!

125-ös robogót dombvidékre

2015. március 27., 13:18 Módosítva: 2015.03.28 12:08
2

Tisztelt Nepperűző!

A kérdés indokául szolgáljon egy kis előélet: dombos vidéken lakom Németországban, keresek egy tavasztól őszig munkába járáshoz (napi 35 km oda-vissza, havi kb. 1000 km májustól novemberig) használható 125-ös robogót. Jelenleg egy négyütemű 50-esem van, fojtás nélküli, de sajnos dombra fel kb. 45 km/h-ig visszaesik a tempó, lefelé persze kiakadt órával "száguldok" 70-80-nal. Ezt én kevésnek érzem, igénylem a legalább 100 km/h-s sebességet dombra fel is, és mivel nincs még nagymotor jogsim, egy B125-öst csinálnék meg először otthon, majd remélhetőleg azzal a jogsival Németországban is közlekedhetem (ennek még nem néztem utána, ha van infója róla szívesen olvasom). A keresést 1000-1500 euróig szűkítettem, és a következő számomra tetsző motorok bukkantak fel. Kérem ezek közül állítson fel nekem 1. megbízhatóság, 2. alacsony fogyasztás függvényében egy hármas sorrendet, hogy melyikeket válasszam, és kérem pár szóban jellemezze a legfontosabb hibát, hiányosságot, amit a motorok megtekintésénél, kipróbálásánál figyeljek meg, kérdezzek rá. Ha esetleg elkerülte a figyelmem a kiszemelt motorok közül már korábban tanácsolt példánya, a linknek is örülök, esetleg ha van más javaslata a kérdéses élethelyzetre, akkor szívesen várom, kivéve a postás robogó kinézetű példányokat :)!

1. Gilera Nexus, Runner
2. Yamaha X-Max 125
3. Aprilia Sport City
4. Honda PCX
5. Peugeot Jet Force
6. Peugeot Blacksat Kompressor - ilyet nem találok a használtpiacon, de miért nem, nem ez a neve?, még Önök is tesztelték
7. Peugeot Darkside

Köszönöm! Üdv. Laci

 
 

Kedves Laci!
Az ön esetében a először utána olvasnék a német a szabályoknak pontosan, mert úgy tudom, hogy Németországban B kategóriás jogosítvánnyal automatikusan vezethet A1-es kategóriának megfelelő robogót, vagyis ha csak kint használná robogóját, felesleges itthon letennie a B125 néven emlegetett, egyszerűsített módon megszerezhető A1-es jogosítványt.
Honda PCX125
Honda PCX125

A felsorolt típusok közül leginkább a Honda PCX-et ajánlom, nagyon praktikus, megbízható típus, itthon is sok fogyott belőle, és elég pozitívak a szerviztapasztalatok. A start-stop rendszere mondjuk igazából csak városban érvényesül, de anélkül is kellően takarékos. A második helyre a Yamaha X-Max 125 csúszik be, kidolgozása, minősége nagyon meggyőző, de a nagyobb test miatt valamivel lomhább, és többet fogyaszt, mint a kisebb méretű konkurensei. Cserébe viszont kényelmesebb és komfortosabb utazni rajta.
Yamaha X-Max 125
Yamaha X-Max 125

A Gilera Nexus sorozat régóta a kedvenceim közé tartozik: főleg a 250-es és 300-as modelleket tartom nagyra, de a 125-ös is ugyanolyan zseniálisan néz ki, csupán a sportos külsőhöz nincs meg a kellő motorerő. De csak a nagyobb modellhez képest gyenge, a 125-ösök között átlagos dinamika jellemzi.
Gilera Runner 125 (2007)
Gilera Runner 125 (2007)

Ezek mind elég megbízható típusok, a fogyasztásuk is használattól függően 3-3,5 liter között mozog, valamint szervizköltségeik között sincs lényegi különbség – érdemes mind a három típust nézni, és a legjobb állapotút megvenni.
Egyébként az Aprilia Sport City 125-öt is remek robogó, a Peugoet típusokkal viszont nincs tapasztalatom.

Üdv:
Nepperűző

Motort vagy robogót venne? Kérdezze a Nepperűzőt!

Eladhatatlannak mondják, de piszkosul jó

2015. március 24., 13:07 Módosítva: 2015.03.25 17:42
14

Tisztelt Nepperűző!

Burgman 200 motorkerékpárt vennék városban munkába járáshoz, hétvégi kirándulásokhoz. Mire kell figyelnem ennél a típusnál, mennyire megbízható motorok? Kíváncsiságból kérdezném, hogy a régi és a 2014-es típus között a formai és műszerfal változáson kívül technikailag történt-e komolyabb változtatás? Kiránduláskor én 90-100 km/órás utazósebességet várnék el tőle, ez reális elvárás?

Köszönöm a segítséget!
András

 
 

Kedves András!

A Suzuki Burgman 200 nagyon jó városi robogó, és kisebb túrákon is megállja a helyét, a 90-100 km/h-s utazót szépen tudja. Kikértem a Burgman Bázis véleményét – náluk többet kevesen tudnak a típusról, és ők is nagyon jó véleménnyel vannak róla, lényegében csak dícsérni tudták. Jó a fékje, jól vezethető, kényelmes és ergonomikus – a régi és az új egyaránt nagyon eltalált modell, csak a tapasztalatuk szerint szinte eladhatatlan.
Suzuki UH200 Burgman
Suzuki UH200 Burgman
Két apróságot leszámítva hibamentesek: a műszerfal sajnos nem lett tökéletes, az üzemanyagszint és a hőfok kijelzője hajlamos a meghibásodásra, ennek a cseréje hatvanezer forint. Ezt 2010-2011 környékén kijavították, vagy legalábbis az az utáni típusok még nem elég idősek ahhoz, hogy előjöjjenek a hibák. A másik jellegzetesség, hogy a fényezetlen fekete műanyagok viszonylag hamar elveszítik a színüket, de ez csak esztétikai nyűg. Minden egyéb szempontból remek robogó a Burgman 200. Szervizintervallumai átlagosak, hatezer kilométerenként kéri a törődést, a hajtásszíjat pedig 24 ezer kilométerenként, vagy négy évente kell cserélni, attól függően, hogy melyik következik be előbb. Az olajfogyasztás nem jellemző a típusra.

Üdv:
Nepperűző

Motort vagy robogót venne? Kérdezze a Nepperűzőt!

Stuntolnék: Simson vagy MZ?

2015. március 21., 18:47 Módosítva: 2015.03.22 10:32
24

Tisztelt nepperűző!

Szeretnék elkezdeni stuntridingolni kis pénzből. Kezdeti technikák/trükkök elsajátításához elegendő egy átalakított Simson Enduro? Átalakítás alatt értem azt, hogy végáttétel módosítás, óvatos motortuning és egyéb kiegészítők. Vagy már az elején ETZ legyen a kezdő vas?
Válaszát előre is köszönöm!

Üdv.: János

 

Kedves János!

A hazai stuntlegendák is régi szoci motorokon kezdték – Herczeg "Mókus" Balázs például Simsonon mutatta be először a korszakalkotó trükkjeit, ráadásul a Simson Star máig a Tróger Show elengedhetetlen kelléke. De ha egy Európa-bajnok példája kevés lenne, mondok mást: Angyal Zoltán világbajnok lett, és ő az alapokat egy MZ-n szedte össze. Ezek alapján mondhatni, hogy teljesen mindegy, mivel kezded, a kitartás a legfontosabb.
Herczeg "Mókus" Balázs és a Simson Star
Herczeg "Mókus" Balázs és a Simson Star


Üdv:
Nepperűző

Motort vagy robogót venne? Kérdezze a Nepperűzőt!

Megbízhatok a vagány Yamahában?

2015. március 20., 17:50 Módosítva: 2015.03.21 17:12
2

Kedves Nepperűző!

Első motorom megvásárlása előtt vagyok. Már régóta kinéztem magamnak a Yamaha FZ6 N-t. Tekintve, hogy mennyire elterjedt motor, temérdek információ van róla a neten, így a megfelelő darab kiválasztása nem is lett volna gond, viszont a közel 100 lóerőtől mindig is tartottam, ezért tovább kerestem a típusok között. Így akadtam rá az MT-03 -ra. Vagány forma, külső rugótag (igazából ezt oldalra szerelt központi rugóstagnak hívjuk - a szerk.), nagy nyomaték, egy henger, szerelem első látásra. Utánaolvastam, csupa pozitív kritika, pont arra használnám amire ajánlják. Mivel ritka típus, kevés eladó példányból lehet csak válogatni ezért szeretnék tanácsot kérni, hogy az általános dolgok mellett mire érdemes odafigyelni egy ilyen gép vásárláskor. A legtöbb eladó darab 2006-os, 2007-es évjárat, tehát túl nagy probléma nem lehet, de elég sokba kerül ahhoz, hogy mindenre odafigyeljek. Válaszát előre is köszönöm.

Üdv:
Pufi

 
 

Kedves Pufi!

Vegyél.
Az XT660-ból származó egyhengeres piszok tartós darab, elég sok típusba szerelték, de nem csak Yamahákba, hanem például a Derbi Mulhacén 659-be is. A határait akkor fogod érezni, amikor autópályán gyorsan mennél messzire – olyankor hirtelen kényelmetlen lesz, elfogy az erő és megnő a fogyasztás, az MT-03 inkább városi-szerpentines motor, mintsem túrázó.
A kicsit buta futóműve (elöl enyhén puha, hátul kemény) nem zavaró, ráadásul egy kicsit mókolt kipufogókkal csodás hangolt lehet neki varázsolni.
Yamaha MT-03
Yamaha MT-03
Igazából elég csak a törésnyomokra, az általános állapotra és a kopó-fogyó dolgokra odafigyelni, egyedi igényei nincsenek. Formailag tényleg nagyon jó, a hangulata is megvan, de egy Yamaha FZ6 azért szélesebb tartományban használható motor, a 100 lóereje pedig nem teszi életveszélyessé: az csak magas fordulaton jelentkezik, oda pedig nem keveredik csak úgy véletlenül az ember.

Üdv:
Nepperűző

Motort vagy robogót venne? Kérdezze a Nepperűzőt!

Nagyrobogót, de milyet?

2015. március 18., 16:33 Módosítva: 2015.03.20 11:19
18

Kedves Nepperűző!

Rövidesen belecsöppenek a pesti életbe, és robogóvásárlásra szánnám el magam. Praktikusság szempontjából sajnos le kell mondjak a rendes motorról. Kissé zavarodottan állok a kínálat előtt, ezáltal a segítséged szeretném kérni. Városi használatra kellenne főként, de néha a Budapest-Szeged útvonalat is abszolválnám vele.

Jó lenne a megbízhatóság, de nem akarok egy unalmas műanyagdarabot se hitvány dizájnnal. Magasságom nem jelent különösebb gondot, 177cm-t ütöm meg. A2-es jogosítvány adott, én kb. 300-500ccm-re gondoltam. A keret cirka 5-600 ezer forint lenne.
Előre is köszönöm a válaszod!

Üdv: Ádám

 
 

Kedves Ádám!

Ha ragaszkodsz a 300-500 köbcenti közé eső mérethez, akkor első sorban a Yamaha Majesty 400 és a Suzuki Burgman 400 jöhet szóba, amiből én inkább az előbbit ajánlom – Suzukiből a 2007 utániak a jók, azok pedig a fent megjelölt keretnél drágábban mennek. De ezt a témát már korábban kifejtettem.
Yamaha Majesty 400: nincs vele gond
Yamaha Majesty 400: nincs vele gond

Ha lemegyünk 300 köbcentiig, ott a Kymco Downtown és Xciting 300 található, ezekről elég megbízható, jól kidolgozott típusok – hozzák a nagy japán gyártóktól elvárt minőséget, míg árban a valamivel problémásabb olaszok szintjén mozognak. Fővárosi használatra szerintem felesleges a 400-as méret, egy 250-es Yamaha X-Max vagy X-City, esetleg egy Gilera Nexus 250 is tökéletes lehet, időnként pedig egy Budapest-Szeged távot ezekkel is kényelmesen meg lehet járni, ráadásul ezek egyaránt elég megbízható, minőségi robogók.

Üdv:
Nepperűző

Motort vagy robogót venne? Kérdezze a Nepperűzőt!

Ötvenes robogót kisvárosba

2015. március 17., 17:13 Módosítva: 2015.03.19 06:56
20

Tisztelt Nepperűző!

Tanácsát kérném 50 köbcentis robogó vásárlásához. Kisvárosi ingázásra használnám napi szinten, mert sajnálom a diesel kisautómat arra a 2 kmre beindítani. Az volna a gondom, hogy élesben még nem robogóztam, nem ismerem a típusokat, teljesen laikus vagyok a témában. Addig jutottam, hogy mindenképp valamilyen automata váltós kis japánt szeretnék, nálam első a megbízhatóság, de nem vagyok márka fanatikus, minden tanácsnak nagyon örülnék. Árban nagyjából ilyen 2000-es évek környéki darabokra van keretem.

Tisztelettel: Dávid

 
 

Kedves Dávid!

Ez minősített esete annak, hogy állapotot kell venni, nem típust. A nyolcvan 80-100 ezer forint körüli sávban már nagyon jó darabokat lehet kapni, ennyi pénzért egészen jó Yamaha Jogokat, Honda Diokat, Yamaha Neosokat és BWS-eket lehet kapni. Egyetlen mértékegység az állapot. Mivel ezeknél talán csak a blokk és a hajtás nagy költség, ezek legyenek rendben: ne legyen lekokszosodva, működjön a különolajozás, legyen gyári, járjon szépen, csörgésektől mentesen, induljon könnyen, rángatás nélkül menjen. A hajtásszíj ne lógjon, a görgők és a tárcsák ne legyenek kopottak, ha ez mind oké, akkor rá lehet térni a fékekre, a vázra és legvégül az esztétikumra – ha az első kettő stimmel, általában a többi is rendben van.
A Yamaha BWS elég jól néz ki
A Yamaha BWS elég jól néz ki
Ezeknek a karbantartása sem követel különösebb szakértelmet: 3000 kilométerenként elég cserélni a hajtásolajat, kimosni és újra olajozni a légszűrőt, beállítani a fékeket, illetve rendszeresen feltölteni az olajtartályt.

Üdv:
Nepperűző

Motort vagy robogót venne? Kérdezze a Nepperűzőt!

Ducati Monster első motornak?

2015. március 16., 09:53 Módosítva: 2015.03.17 11:41
4

Szia!

Imádom a motorokat, de a megszerzett korlátlan jogosítványom már hosszú évek óta lapul a zsebemben motor nélkül. Végre megvásárolnám első motoromat. A Ducati Monster 696 vonalait imádom (a gyöngyház fehéret), és talán nem lenne túl nehezen motorozható. Szép, ugyanakkor megbízható motort szeretnék. Szívem szerint BMW S 1000 RR-t vennék, de nem szeretném megöngyilkolni magam, plusz a legolcsóbb használtak is 3 millió környékén vannak. Mennyire ajánlott egy ilyen Monster első élményekhez? Zűrös motornak számítanak? Sokkal többe kerül a fenntartása, mint az ebbe a kategóriába tartozó társaié? Nagyon hideg fejjel autózok (és motoroznék is), szóval ezért nem szeretnék kisebbel kezdeni. Lenne körülbelül ilyen szép, de jobb motor a piacon? Használtat vennék természetesen. Vagy álljak be a sorba és a használt 696 árából inkább új Honda CB500 legyen? A Ducati szépsége annyira csábító.

Előre is köszönettel: Laci

 
 

Kedves Laci!
Mivel nagyon úgy tűnik, hogy neked Ducati 696 kell, ezért nem is nagyon próbállak lebeszélni: ha a szervezeted ezt a külsőt kívánja, ha előbb van meg a típus, mint a felhasználási terület, akkor nem pazarolom egyikőnk idejét sem arra, hogy más típusokat ajánljak.
A negyedik mondatodban már megbízhatóságról álmodozol, ami a szóbeszéd szerint nem a Ducati sajátja. Itthon olyan keveset adtak el ebből a típusból, hogy azok alapján nehéz megítélni a típust. Szintén gyanakvásra ad okot, hogy a külföldi használtmotor oldalakon sem látni igazán sokat futott példányokat, 35 ezernél több nem igazán van az órájukba. Ez az a táv, amikor még minden mechanikai elemnek makulátlannak kell lennie, de egy középkategóriás modern motornak a főegységein ötvenezer alatt sem nagyon szabadna használati nyomokat találni. Tehát jelentős futásról máshol sincs nagyon tapasztalat, így a hosszútávú megbízhatóságot is inkább csak tippelni lehet.
Ducati Monster 696
Ducati Monster 696
Apró gondok viszont adódhatnak, és ezekeről tudni is lehet: bizonyos szenzorok időnként meghülyülhetnek, ilyen például a hőszenzor, a fojtószelep szenzor (TPS) vagy az üres visszajelző kapcsolója. Volt már példa túlfogyasztásra, amit a vezérlés frissítése orvosolt, illetve több panasz érkezett a visító hátsó fékre, amit garanciában cseréltek az akkor még fiatal motoroknál. A tulajdonosok gyakran panaszkodnak még a hideg időben történő indításra: bár mindig beindul, de általában csak némi szenvedés után.
A fenntartását a 12 000 kilométerenként esedékes szelephézag ellenőrzés (szükség esetén állítás) teszi költségessé, illetve a vezérlés karbantartása. Ezekhez célszerszámok és komoly típusismeret szükséges, amik csak kevés helyen állnak rendelkezésre – ott viszont emiatt a magas árak ellenére is hosszúak a várólisták.
Ducati Monster 696
Ducati Monster 696
Jó hír, hogy a 696-nak már nem száraz kuplungja van, hanem jóval tartósabb olajfürdős, illetve a kormányelfordítási szöge is nagyobb, mint a korábbi modelleknek, így szűk helyeken is könnyebb vele manőverezni.
És hogy vegyél? Hát persze, mert simán van annyira jó motor, hogy esetleg egy-két kisebb nyűgöt el lehessen neki nézni. A futóműve szuper, kellemes a karaktere, jók a fékei, könnyű és kompakt, remekül motorozható. Ha pedig már benne van ötven-hatvan ezer kilométer, oszd meg velünk a tapasztalataidat!

Üdv:
Nepperűző

Motort vagy robogót venne? Kérdezze a Nepperűzőt!

Első motor kalandozáshoz

2015. március 13., 14:58 Módosítva: 2015.03.14 06:47
29

Kedves Nepperűző!

Nagyon szívesen letenném az A2-es jogosítványt (még csak 20 vagyok) a meglevő B mellé. Azon is elgondolkodtam, hogy milyen motor lenne megfelelő elsőre, ha tényleg eljutok addig. Miután 196 centi magas vagyok, sajnos nem mindegyik motor jöhet szóba. Funkció szempontjából főleg budapesti közlekedésre használnám, illetve városok között, esetleg autópályán, ha mondjuk Balatonra megyek, vagy ilyesmi. Illetve alapszintű túrázásra. Magas-Tátrába, Erdélybe, Kárpátaljára, mindenhova, ahova csak eljutok vele. Tehát igazából általános használatra kellene. Amiken gondolkodtam, az a Yamaha WR250R, mert úgy hallottam olcsók az alkatrészek, meg nem tűnik egy bonyolult szerkezetnek, meg ha jól informálódtam, megbízható. Meg mostanában a Yamaha YBR250-nek is utánaolvasgattam kicsit, és szintén eléggé tetszik. A hosszútávú célom majd lehet az lenne, hogy elmenjek a cruiser vonal irányába.
Szerinted ezek közül, a fentebb leírtak alapján nekem melyik lenne a jobb (előnyök-hátrányok esetleg)? Vagy milyen egyéb motorok vannak még, amik beleillenének a képbe (sajnos teljes mértékben zöldfülű vagyok)?

Válaszodat előre is köszönöm!

Üdv,
Henrik

 
 

Kedves Henrik!

A Yamaha WR250R kiváló választás, nem nagyon tudok ellenérvet felhozni. Eszeveszetten megbízható, mi például kétszázezer kilométer után szedtünk szét egyet – százezernél az előző munkahelyemen bontottuk szét, és mértük végig, akkor lényegében minden újszerű volt benne - és kiderült, hogy csodálatosan tartós. Csupán apróságok fordulhatnak elő, pedig egy egy ilyen kicsi, pörgős, erős blokknál nem kézenfekvő, hogy mindent elbír. A futóműve elég penge, és az sem véletlen, hogy a Yamaha az adventure kategóriába teszi, és hát bármelyikünk nagyon szívesen keveredne egy WR250R nyergében kalandokba. Arra viszont készülj, hogy egy ilyen verseny-szabású endurón a szélvédelem nulla, te pedig magas vagy, és beléd kap a szél. Emiatt, és a 30 lóerő körüli teljesítmény miatt az autópálya inkább szenvedés, mint kényelmes opció, és az ülés sem kimondottan kényelmes. Bár a fent említett futár WR tulajdonosa szintén óriás termetű, és ő egy nap alatt kimotorozik Hamburgba.
Yamaha WR250R. Ne keverjük össze a Yamaha WR250F-fel, ami sporteszköz
Yamaha WR250R. Ne keverjük össze a Yamaha WR250F-fel, ami sporteszköz

A WR valóban egyszerű, a kopó-fogyó alkatrészek fajlagosan olcsók hozzá, és valóban egyszerű technika, de ezt ne keverjük az igénytelenséggel: a kis Yamaha nagyon finom műszer, szuper megmunkálással és anyagminőséggel. Még valami: a WR250R-t ne keverd össze WR250F-fel, ami viszont egy versenyenduró, kihegyezett teljesítménnyel, üzemórás szervizigényekkel.
A Yamaha YBR250-től nem vagyok elragadtatva
A Yamaha YBR250-től nem vagyok elragadtatva

Az YBR250-ről már nem vagyok ilyen jó véleménnyel, minősége, kidolgozottsága messze esik a WR-től, ráadásul tudomásom szerint kuplungproblémáktól sem mentes: két embert ismerek, akik újonnan vették, és mindekettejüknél olyan 20-30 ezer kilométer körül, nem sokkal a garancia lejárta után szétesett a tengelykapcsoló, ami százezer forint körüli szervizszámlát eredményezett.
Honda XL600V Transalp
Honda XL600V Transalp

Mivel hosszú utakat is tervezel, felhívnám a figyelmedet a nagyobb túraendurókra is: a Honda XL600V Transalp, a Suzuki XF650 Freewind, a Yamaha XT660R vagy egy Honda NX650 Dominator egyaránt jó választás lehet számodra, hiszen ezek mindegyike megfelel az A2 kategória korlátainak, miközben nagyobbak, nyomatékosabbak és kényelmesebbek, mint a fenti kiszemeltek.

Üdv: Nepperűző

Motort vagy robogót venne? Kérdezze a Nepperűzőt!

Első nagymotor ötszázer forintból

2015. március 12., 15:54 Módosítva: 2015.03.14 06:47
64

Kedves Nepperűző!

Első nagymotor vásárlása előtt állok (eddig egy yamaha SR125-öt nyúztam) és több motor is szóba jött. Hobbimotort keresnék kisebb túrákra, és az is szempont, ha nem egy pénznyelő fenntarthatóság szempontjából. A keret 500 ezer forint átírással, 183 cm és 83kg vagyok.
Az egyik választás a Kawasaki ER-5 lenne, amiről sok jót olvastam itt az oldalon, egyszerű, kezes gép, és nem egy vagyon a fenntartása.
A kérdésem viszont a másik kinézettre vonatkozna, az Aprilia Pegaso 650-re. Érdemes nézegetni ezt a fajtát ilyen árkategóriában? Fenntarthatóság, megbízhatóság szempontjából mennyire lehet számítani rá?


Tudom, hogy két különböző motorról van szó, és ki kell próbálni mind a kettőt, de szeretném megtudni, hogy egyátalán megéri-e nézegetni.
Ha van esetleg más javaslat is ebben az árkategóriában szívesen fogadom (tudom a CB500 jön ilyenkor mindig szóba, de ha esetleg van azon kívül).

Válaszát előre is köszönöm
Attila

 
 

Kedves Attila!
Az ER-5 ellen továbbra sincs érvünk, szóval térjünk is rá egyből a Pegasora. A motorja rokon a BMW F650-ével, de teljesen más a hengerfej: az BMW beérte négy szeleppel, az Aprilia ötöt használ. Az osztrák blokk egyébként megbízható, súlyos hibákra nem kell számítani, minden alkatrész beszerezhető hozzá, igaz, az osztrák blokkhoz sok minden elég drága. Ha szépen indul, és nem eszi őrült ütemben az olajat, nagyon nem kell miatta aggódni. A korai karburátoros modellek tudtak elég torkosak lenni, a későbbi injektoros típusokról viszont csak kevés információm van, azok alapján átlagosan megbízhatók.

Ha tetszik a Pegaso formaterve, szerintem nézz rá a Suzuki XF650 Freewindre is – nagy vonalakban ugyanazt tudja, csak kikezdhetetlenül megbízható, és nem nagyon hallottam olyat, hogy normál üzemben becsapná a hét litert. Az Aprilia részleteiben igényesebbnek tűnik (hát igen, az olaszok) de az a helyzet, hogy ha ezektől nem hatódsz meg, akkor semmi pluszt nem adnak az életedhez. Az Aprilia fordított teleszkópja se vezessen meg, azt például az utolsó szériáknál hagyományosra cserélték, tehát érdemi előnyökkel nem jár.

Üdv:
Nepperűző

Motort vagy robogót venne? Kérdezze a Nepperűzőt!

A fillérbaszás magasiskolái

2015. március 10., 07:43 Módosítva: 2015.03.11 10:37
57

Tisztelt Nepperűző!

Napi 130 km-es ingázáshoz keresek nagyon alacsony fenntartású motort, robogót. 96%-ban főútvonalon hajtanám, a maradék 4%-ot városban. Jelenleg egy Toyota Avensis D4-D-vel teszem meg ezt a távot 4,4 literes átlagfogyasztással. Ettől keresek jelentősen olcsóbb célbajutási lehetőséget.
Első gondolatom: Honda CBF125, a második Honda SH150. Mit lenne érdemes tudnom e két típusról? Mire kell figyelni, mik a típushibák? Az SH150-ből a 2005 előtti karburátorosak is annyira takarékosak vagy ez az injektoros változatok kiváltsága?
A keret amit a motorra szánnék max. 300 ezer forint átírással együtt.
Előre is köszönöm a segítséget!

mzdoktor

 
 

Kedves mzdoktor!

Kérdésed elég durván feladta a leckét, mert napi 130 kilométer zömében országúton az a táv, ahol a 125-ösök már elvéreznek. Egyrészt komfort tekintetében a nyomába sem érnek az Avensisnek, illetve a legtöbb 80-90-100 km/h-s tempónál már nem az a mega-takarékos opció, ilyenkor már sokat forognak, és elkérik a 3-3,5 litert, ami már csak egy literrel kevesebb, mint a Toyota bámulatos eredménye.

Ajánlanám a CBF125-öt, hiszen annak a robogóknál valamivel hosszabb a végáttétele, de jó állapotú, magyar papíros darabokat ennyi pénzért ritkán találni. Az SH125-ről már írtunk, és ugyanezek igazak a 150-es változatra is, ám ez utóbbi nagy valószínűséggel Olaszországból érkezett (a 150-es robogókat az olasz piac hívta életre, mert ott ez a minimum, amivel fel lehet menni az autópályára), így érdemes gyanakodni, hogy nem pontosan annyit futott, mint amit állítanak róla. A karburátoros darabok sem fogyasztanak sokat, a lényeg, hogy pontosan be legyenek állítva. A Kymco Agility még az ajánlott kategóriába tartozik, hiszen nagyon megbízható és takarékos, ám a Grand Dink a nagyobb méret miatt már általában három liter fölött fogyaszt.

A 125-ös spórolás világrekordja egyébként a Honda ANF125 Innova, tehát ha nem idegenkedik a röpsúlyos kuplunggal kombinált körváltótól, akkor ezzel jelentősen le tud faragni az útiköltségekből, ráadásul nagyon megbízható, olcsón fenntartható szerkezet.
Ebben az ársávban némi szerencsével már Yamaha YBR125-öt is ki lehet fogni, ami legendásan tartós motor, nem véletlen, hogy a futárok is nagyon szeretik – ráadásul mentes a 250-es nagytestvér szégyenletes kuplungproblémájától.

A felsoroltak ismert, gyakori típusok, amiből van jó és rosszabb állapotú a piacon. Egyik sem tuti vétel, a használt jármű mindig lutri, ezekkel talán a kockázat kevesebb.
Egyébként én lennék az utolsó, aki lebeszélne bárkit a motorvásárlásról, de jelen esetben nagyon úgy tűnik, hogy csak rendkívül hosszú távon térülne meg ez a befektetés.

Üdv:
Nepperűző

Motort vagy robogót venne? Kérdezze a Nepperűzőt!

Robogót ingázásra. De melyiket?

2015. március 6., 15:49 Módosítva: 2015.03.07 12:31
17

Tisztelt Szerkesztőség, Kedves Nepperűző,

Motor, illetve pontosabban robogó vásárlással kapcsolatban szeretnék tanácsot kérni.
Egy robogót szeretnék venni, főleg városi használatra, Dél illetve Észak-Buda között, munkába járáshoz. A két év tapasztalat a kis 50-es Malagutival elég volt, hogy rájöjjek, városon belül a motorozásnak (számomra) nincs alternatívája.
Sorolom:
- parkolás (városon belül már sem ingyen, sem fizetve nem lehet parkolni)
- gyors (buszsáv, dugókban előregurulás, áttolom a zebrán és már ott is vagyok)
- kis fogyasztás
- a kocsi marad otthon a családnak, illetve hétvégére
- motorozni jó

Itt az ideje, hogy feljebb lépjek. Bár a legjobban a naked motorok tetszenek, beláttam sajnos, hogy egy robogó ésszerűbb választás. Viszonylag hardcore robogósnak számítok, mivel télen csak kb. 1,5-2 hónapra szokom át az autóra. A Malaguti Ciaknak nincs plexije, illetve nincs burkolat a kéz fölött, ezért remélem, hogy egy normális robogóval esetleg ezt a szünetet is csökkenthetem.

Kymco Xciting 300
Kymco Xciting 300


Amit kinéztem: Yamaha Xmax 250, illetve Kymco Xciting 300.
Indoklás: ezek a leginkább motor kinézetű robogók, az Xmaxról elég jó teszteket lehet olvasni, az Xcitingről a tulajdonosok írnak jókat. Fontos szempont a nagy csomagtartó, illetve a viszonylag nagyobb és szélesebb kerék. A Yamaha Tmax bár a legmotorabb robogó, anyagiak miatt nem alternatíva, a 125-ös kategória pedig az időnkénti két embernek már kevés. A fogyasztást, ha lehet, szeretném 3,5 literrel megúszni 100 kilométerenként.

Használat:
80 % munkahelyre oda vissza (napi 20-25 kb.), illetve városon belül mindenhova
10 % ketten (városon belül)
10 % Bp. körül (Szentendre-Monor)

Yamaha X-Max 250
Yamaha X-Max 250


Ár: kb. 500 ezer forint a fájdalomhatár + átírás. Ezért az árért Kymco-ból kb. 2 évvel fiatalabbat lehet venni, mint X-Maxból (X-Maxból ennyi pénzért injektoros helyett csak karburátoros van). Mivel nem vagyok egy nagy szerelőzseni, ha lehet, magyar forgalmisat vennék (amit már használnak jó esetben, és nem egy eladás miatt raknak össze több darabból).

Üdvözlettel:
Peczek

 

Kedves Peczek!

A Yamaha X-Max-ról már itt és itt kifejtettem a véleményem, ami az azóta eltelt időbe sem változott. A Kymcókról is elég jó tapasztalataim vannak. Úgy tűnik, nagyon pontosan felmérted, hogy mire van szükséged – nem is próbállak eltéríteni egyik típustól sem, mind a kettőnél csak általános dolgokra kell figyelned: törésnyomokra, a főegységek állapotára, a karbantartottságra és a kopó-fogyó alkatrészek állapotára.

Üdv:
Nepperűző

Motort vagy robogót venne? Kérdezze a Nepperűzőt!

Beszéljünk a típushibákról!

2015. március 5., 09:33 Módosítva: 2015.03.06 12:04
13

Tisztelt Totalbike!

Egy 2007 évjáratú, 21 000 km-t futott Kymco Grand Dink 125 tipusú robogó megvásárlását tervezem. Tudnának tanácsot adni, hogy mely elemeket, alkatrészeket kell tüzetesen ellenőrizni, mik a gyengeségei a típusnak? Mennyire megbízható az alakatrészellátása és (akár független) szervízháttere a márkának?

Köszönettel,
Szabolcs

 
 

Kedves Szabolcs!

A Kymco Grand Dink 125 nagyon megbízható robogó, 21 ezer kilométer alaphelyzetben meg sem kottyan neki. Ha a minimum szervizt megkapják, a léghűtéses Kymco blokkok is elmennek nagyobb javítások nélkül százezret, a Grand Dink folyadékhűtésű blokkja pedig még többet is. Ennél a modellnél tehát nem típushibáktól kell rettegni, hanem az elhanyagoltságtól és a sumákságtól.
Kezdjük mindjárt az elsővel, ami felmerült bennem: reális az a 21 ezer kilométer? Ilyenkor mindig érdemes csekkolni a motor előéletét, és ha kiderült, hogy mondjuk Olaszországból hozták be, és hetvenezerről tekerték vissza, akkor egészen máshogy kell hozzáállni. Ha hazai darab, akkor ezt akár vehetjük reálisnak is, robogóknál Magyarországon általában évi 2-3 ezer kilométeres futással, motoroknál évi 5 ezer kilométerrel szoktam számolni, és ha nagyon nem közelít a matek, akkor már érdemes gyanakodni.
A gyanakvást kövesse az olajszint ellenőrzése: ha nagyon alacsony, akkor az előző tulajt egyáltalán nem érdekelte - ha az olaj nincs rendben, a többi karbantartás sem lesz. Ugyanakkor az olaj színéből felesleges bármilyen következtetést levonni, aki ránézésre szakért, az kókler, mint a tévén keresztül gyógyító figura.
Én a szigorú arccal feltett sablonkérdésekben sem hiszek, egyszerűbb ellenőrizni a féktárcsát, mint önellentmondásba kényszeríteni egy dörzsölt eladót. A túlságosan kopott tárcsa ugyanúgy gyanúsra ad okot, mint a makulátlan új: 21 ezernél már kell látszania rajta kopásnak, használattól függően 60-70 százalékosnak kell lennie.
Ezek után érdemes belenézni a hajtásba, a lógó, leharcolt szíj, a szögletesre kopott görgők azonnal jelzik a hanyagságot. Ezekkel, és egy próbakörrel általában fel lehet mérni a fő hibákat, ha viszont nincs elég rutinod ebben, érdemes egyeztetni egy szervizzel, ahol a szakértő szemek kiszúrják az átverést.
A Kymco hazai márkaképviseletét felszámolták, de ez nem jelenti azt, hogy bármit is nehéz lenne beszerezni hozzá. Minden alkatrész rendelhető, ha éppen nincs készleten, akkor is pár napon belül megérkezik az ausztriai raktárból. Szerelői téren sem jelent extra kihívást, hiszen egyszerű a típus, nem kíván különleges modellismeretet, egy átlagosan megbízható és becsületes szerelő minden karbantartást el tud végezni rajta, mindene ugyanott található, mint más robogókon. Illetve akik korábban a szerződött márkaszervizekben praktizáltak, azok továbbra is dolgoznak, és ismerik a modelleket, mint a tenyerüket.
A Kymco Grand Dink 125 karbantartási ciklusáról zavar van a fejekben. A gyári előírás szerint 2000 kilométerenként szükséges az olajcsere (kb. egy liter 15W40 kell bele), négyezrenként pedig olajszűrőt, légszűrőt, gyertyát (DPR7EA-9) és váltóolajat (kb. két deci a SAE 90-ből) is kell cserélni. Ezt viszont a magyar importőr annyival variálta, hogy a kétezrenként javasolt olajcserét hozzácsapták a négyezres szervizhez, ami során mindent elvégeztek, és semmilyen meghibásodást nem tapasztaltak. A gyárilag előírt 2000 km-enkénti szelephézag ellenőrzés is erős túlzás, bőven elég 8000 km-enként rászánni az időt és a pénzt. Vásárlás után viszont a felsoroltak mindegyikét érdemes kapásból megcsinálni, bármit is állít az eladó. A műszerfalon van egy négyzet alakú lámpa, ami kétezer kilométerenként pirosan felvillan, jelezve a szerviz szükségességét, ezt a robogó kulcsával lehet nullázni.

Üdv:
Nepperűző

Motort vagy robogót venne? Kérdezze a Nepperűzőt!

Túramotor, nem darázsfészek

2015. március 3., 13:45 Módosítva: 2015.03.04 18:45
89

Tisztelt Nepperűző!

Nagyon töröm a fejem egy Yamaha BT1100 Buldog vásárlásán, egyrészt mert nagyon tetszik a gép, másrészt mert kardánosat szeretnék, ami nem chopper és így nem is sok választás marad. Találtam is két nagyon megfelelő példányt 2004 illetve 2005-ös évjáratút. Nem találtam viszont tartósteszteket, vagy bármi komolyabb infót a típusról, annak megbízhatóságáról, hibáiról. Ezek a dolgok már nyílván kiderültek az eltelt idő alatt. Mivel ezek a gépek még most is meglehetősen drágák, nem merek belevágni hozzáértő tanácsa nélkül. Nagyon megköszönnék egy tájékoztató tanácsot, nehogy darázsfészekbe nyúljak!

Üdv:
Tibor

 
 

Kedves Tibor!

A Yamaha BT1100 Bulldog már a 2001-es bemutatásakor is elavultnak számított, műszaki alapjai legutóbb a 80-as években voltak frissek, amikor a léghűtéses kéthengeres blokkot még a Yamaha TR1-be és az ezres Viragoba szerelték. Azóta pedig sok víz lefolyt már a Duna patján letámasztott Drag Star 1100 előtt. Ettől függetlenül nem kell leírni az öreg Bulldogot, és nem véletlenül tartja máig elég jól az árát: a hozzáértők sokra becsülik, és a régi helyett a kiforrott szót szeretik használni.
A BT1100 pedig rendkívül kiforrott, nagyon megbízható darab, minimális karbantartási igényekkel rendelkezik. Igényesen megépített, strapabíró darab. Egyetlen típushibáról van tudomásom, miszerint az önindító szabadonfutója egy idő után feladja a szolgálatot. Minden más viszont rendkívül tartós.
Amiket ön nézegetett, azok a facelift utáni modellek, egy alapos átvizsgálás után bármelyik megvehető: a törésnyomok és helytelen karbantartás mellett a kopó-fogyó dolgokat érdemes csekkolni, féktárcsa, fékbetét, gumi, mert ha ezeket mind egyszerre kell cserélni, az bizony zsebbe nyúlós történet.
Érdemes lehet még az első futóművön keményíteni, ha a tuning rugó túl drága, egy méretre esztergált pogácsa is jó megoldás lehet, egy ilyen beavatkozástól javulni fog az úttartás. Az 1100-as blokk 65 lóereje nem a világ teteje, de a 88 Nm nyomaték mindenért kárpótolja a tulajdonost, talán csak egy hatodik gang hiányzik a váltóból.
A BT1100 Bulldogot meleg szívvel ajánlom mindenkinek, aki szereti a karakteres naked bike-okat, az élettelien vibráló nagy kéthengereseket és a nyugodt, de lendületes motorozást. Nem akkora formai tűzijáték, mint az utódjának számító MT-01, de nagyon rendben van.

Üdv:
Nepperűző

Motort vagy robogót venne? Kérdezze a Nepperűzőt!

Mire figyeljek, ha Burgmant veszek?

2015. március 2., 09:16 Módosítva: 2015.03.03 11:32
33

Kedves Nepperűző!

Egy ideje nézegetem a Suzuki csúcsrobogóját a Burgman 650-et, többet ki is próbáltam, már hosszabb távon is és nagyon tetszett. Segítségét kérném, hogy a típus vásárlásakor mire érdemes odafigyelni különösen és vásárlás után mik azok az alkatrészek, problémák amikre figyelni kell, amik erre a típusra jellemzőek lehetnek.
Vidéken élek, csak a nyári szezonban motorozok, kisebb-nagyobb túrákra is tervezek, külföldre is, de ritkábban nagy városban is használnám. Eddig kb 6-8 ezer km-t motoroztam egy nyáron, úgy gondolom, hogy ez kevesebb ezután sem lesz.


Fontos, hogy nagy legyen, kényelmes két személlyel is, bőséges pakolható tér legyen benne, és gond nélkül tudjak vele menni akár néhány száz km-t egy seggel. Ez lenne az első robogóm és úgy gondolom, hogy ebben a típusban minden igényemet megtaláltam és mindemellett imádom a bumfordi arányait, formáját és méreteit.
Évjáratban 2009-2011 körül, árban pedig 1,5-1,7m Ft között gondolkodom.
A kérdésem továbbra is, hogy mikre figyeljek vásárlásnál és mik azok a dolgok amire különösen oda kell figyelnie egy Burgman 650 tulajdonosnak.

Segítségét előre is köszönöm!

Üdvözlettel:
Tamás

 
 

Kedves Tamás!

Évjárattól függetlenül olyan 40 ezer kilométer után előfordulhat a vízpumpa szivárgása – ezt a megjelenő folyásnyomok jelzik. A 2005 előtti modellek  váltójából érkező, kopogó hang egy közdarab beépítésével megszüntethető ártalmatlan jelenség, de a rendellenes zajok kiszűrése nem egyszerű feladat. A rengeteg alkatrészből álló erőátvitel egyébként mindig ad ki valamennyi zajt.
Szerintem nagyon fontos, hogy ellenőrizzük az eladó szervizhátterét, ugyanis a Burgman 650 sok szempontból összetettebb, mint más robogó, például elképzelhető, hogy a típust nem ismerő hanyag szerelő rossz helyre töltötte a váltóolajat – sőt, ami még rosszabb, azt sem tudta, hogy van ilyen a hajtás- és a motorolajon kívül.

Ha a váltó nem tökéletes, érdemes kapásból elállni a vásárlástól, ugyanis a javítás drága. Érdemes még tudni, hogy a 2005 előtti modelleknél a kevlár erősítő hajtásszíj körülbelül hatvanezer kilométert bír. Ha szakad, százezer forint körüli tétel.
Sajnos elég gyakori hiba, hogy nem töltenek olajat a köztes hajtásba, és az ott lévő csapágy elforog, és a termelődő brutális hő kiolvastja a blokkot és a fogaskerekeket. Ilyenkor blokkcsere az egyetlen megoldás, ez körülbelül 200 ezer forintos történet - nem véletlen, hogy a Burgman Bázisnál a 650-esek átvizsgálását ezzel kezdik.

Üdv:
Nepperűző

Motort vagy robogót venne? Kérdezze a Nepperűzőt!

Honda vagy Aprilia?

2015. február 26., 13:25 Módosítva: 2015.02.27 13:12
11

Kedves Nepperűző!

Egyre másra olvasom a Totalbike-on, hogy melyik robogót kerülje az ember, viszont két típust nem találtam, amivel én szimpatizálok. Az egyik az Aprilia Atlantic 250 2006-os évjárata, a másik egy Honda Forza 250 szintén ezen évjárata.

Érdekelne hogy a két modellnél milyen típus hibák vannak, és mire kellene oda figyelni, melyiket gazdaságosabb fenntartani, és hogy ezeknél a robogóknál mi számít sok kilométeresnek? Mennyi ezeknek az élettartalmuk, amíg gyűrűztetni vagy fúrni kell őket?
Nem gondolom hogy egy 30-40 ezret futott robogót teljesen le kell írni. Mi az ön véleménye?
Elsőként a kedvezőbb ár miatt az Aprilia volt szimpatikus, de az olasz robogók rossz híre miatt elpártoltam tőle és inkább a Honda felé húzok.
Amire én használnám az M0-ás és az M5-ös Budapest felé vezető része lenne napi 60 km megtételével, minimális belvárosi használattal. Nagyobbat nem szeretnék a 90-100-as tempó nekem bőven elég, ezért is a 250-es méret.

Válaszát előre is köszönöm.
Alby

 
 

Kedves Alby!
A Honda NSS250 Forzából nagyon kevés van itthon – ezek előélete nehezen ellenőrizhető, de ha alapvetően rendben van, nem jelent nagy kockázatot. Arra viszont figyelni kell, hogy ne nagyon törd meg, mert arra a gatyád is rámehet – bontott elemeket a Hold árnyékos felén sem fogsz találni hozzá, a gyári idomok berendelésére pedig a gatyád is rá fog menni. Elég egy betört fényszóró és átkozni fogod a napot, amikor nem egy gyakori olasz típust vettél. Egyébként egy piszkosul jó robogó, megbízható blokkal, PGM-Fi befecskendezéssel.
Honda NSS250 Forza X
Honda NSS250 Forza X

A hajtást megvizsgálva egyébként általában elég pontos képet kapni jármű állapotáról. Ha szép, gyári szíj van benne, ha a görgők nem kopottak, akkor valószínűleg a többin sem spróoltak. Ugyanígy érdemes a féktárcsákat is megnézni: ha egy zsír új, illetve rommá kopott, egyaránt gyanakodni kell, hátha mégsem 20-25 ezer kilométer van benne, ahogyan az óra mutatja. Én simán bevállalnám, mert kellően jó, megbízható és különleges.
Az Aprilia Atlantic 250 műszakilag nagyjából azonos a Piaggio csoport többi 250-es robogójával, ebből kifolyólag nagyon pontosan lehet tudni, mire kell számítani. A lista azért lesz hosszabb, mint a Hondáé, mert ezekből sokkal több van, és több tapasztalat gyűlt össze a szervizekben. Érdemes azonnal csekkolni a kormánycsapágyakat – ha Olaszországból érkezett a robogó, 40-50 ezer kilométer már minimum benne van. A 250-es Piaggio blokk egyébként elég megbízható, sokkal kevesebb nyűgre kell számítani, mint az 500-asoknál.
Aprilia Atlantic 250
Aprilia Atlantic 250

A feszültségszabályozó például elég ritkán romlik el, és a vízpumpa is csak elvétve szokott szivárogni – ha fent engedi el a folyadékot, akkor egy filléres tömítéssel kell számolni, ha lent, akkor viszont vagy csere, vagy az egység teljes felújítása. Előfordulhat az üzemanyagszivattyú elpusztulása is: ha a még meleg motort nagy melegben nem tudjuk beindítani, csak az AC zümmög, akkor 10 százalékban egy biztosíték ment ki, a többi esetben az AC haldoklik.

Üdv: Nepperűző