Nepperűző

Nincs motorjogsim, robogóznék. Mit vegyek?

2014. április 8., 12:38 Módosítva: 2014.04.09 12:43
15
06 Liberty 50 4T

Kedves Nepperűző!

A segítséged illetve a véleményed szeretném kérni robogó vásárlás ügyben. Már régóta gondolkodom egy robogó beszerzésén. Mindig a következő nyár a kitűzött cél, de most már szeretnék végre valóban a tettek mezejére lépni. Ehhez kérném a segítséged.

A cél inkább a praktikum lenne, bár ha e mellé valamennyi élvezeti faktor is társul, azt nem vetném meg. Leginkább a dugóban állást, és a relatíve nagy üzemanyag fogyasztást, tehát az autót szeretném elkerülni, legalábbis a nyári időszakban.

Nagyon szeretnék egyszer A kategóriás jogosítványt, és egy valamire való motort, de mivel jelenleg csak B-s jogosítványom van, csak ötvenes motorban gondolkodom. Persze jó lenne százhuszonötös, de most nem ez volna a szempont.

piaggio-liberty-zarejestrowany-3269792649

Nagykerekűt szeretnék, valamint jó lenne, ha nagyobbacska testű lenne. Nyilván a fogyasztása sem mellékes. A Piaggio Liberty 50-est szemeltem ki. Tetszik ez a motor, nagyobb testű, nagy kerekű, igazából ideális választás lenne az én szempontjaim alapján. Neked mi a véleményed róla? Esetleg más alternatíva?

A rászánt összeg 100-150 ezer forint lenne. Ha nagyon megtetszik valami, akkor maximum kétszáz. Még egy utolsó kérdés a végére: mennyire bírják ezek a kis motorok a egyhuzamban megtett "nagyobb" távokat? Ha tehát ki szeretnék ugrani mondjuk Vácra, azt már nem jó szívvel tolerálják, vagy igazából még örülnek is neki?

Távolról sincs vége, olvasson még

Beleszerettem egy thai prostiba

2013. július 14., 09:31 Módosítva: 2013.07.14 09:31
3

Kedves Nepperűző,

Néhány hete Thaiföldön voltunk és nagyon megtetszett a rengeteg Kawasaki KSR110. Mivel én is alacsony vagyok, különösen szimpatikus volt, így a motorkölcsönzőben ilyet béreltem. Szívem szerint sosem adtam volna vissza, annyira bejött. A feleségem azóta azzal cukkol, hogy beleszerettem egy thai prostiba.

Idehaza Simson robogóval járok, ez még pont jó, bár barátaim sokszor ugratnak, hogy na itt jön a „Zsoké, ló helyett motoron!” – ez van, tényleg nem nőttem nagyra, de a praktikus közlekedési eszközöket kedvelem és igénylem is. Én naponta Kecskemétre ingázom be egy közeli faluból, ez olyan 12-14 kilométer naponta. Erre ugyan megfelel az SR50-em is (nem is adnám el, még újan vettem, amikor megjelent), de annyira beleszerettem a kis négyütemű Kawasakiba, hogy vennék ilyet.

Idehaza azonban nem találtam, rosszul keresem, vagy tényleg nincs? Mit ajánlasz, merre próbálkozzam?

Köszönöm!

F. János

Távolról sincs vége, olvasson még

Olcsó kínait vagy drágább kínait?

2013. július 2., 15:38 Módosítva: 2013.07.02 15:41
6

Tisztelt Uram,

a motoromat már megvettem tavasszal, nem volt egyszerű a választás, de végül is egy KLE500-as Kawasakit vettem, amihez kaptam a feleségemtől kabátot, ami eddig jó volt, de most nagyon meleg.

Érdemes venni valami olcsó nyári kabátot, amellyel a meleg hónapokban sem főlök meg munkába menet? Nem vagyok már olyan fiatal, hogy mindenáron előre menjek a sorok között, így nem okvetlen hűt annyit a menetszél.

Valahogy én úgy képzelem, hogy ezek az olcsó, gondolom kínai kabátok nem védenek annyit, hisz a protektorok is kisebbek. Mi a jó megoldás, szabad ilyet venni?

Üdvözlettel Debrecenből

János

Távolról sincs vége, olvasson még
  • Kincs a kockás pokróc alatt?

    2013. június 13., 12:38 Módosítva: 2013.06.13 12:38
    3

    Kedves Nepperűző!

    A csajom vajdasági és az apósjelölt szomszédjában találtam szép, öreg Lambretta 175-ös robogót. Rendszáma ott sincs, de van hozzá öreg olasz papír, onnan hozták be 1990-ben, állítólag azóta áll egy családi ház udvarra vezető folyosóján egy kockás pokróc alatt. Szerinted érdemes behozni? Kaphatok rá rendszámot valahogy? Vagy inkább egyből az OT legyen a célom?

    Köszi a választ

    Sanya

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Vehetek motorosiskolából levetett gépet?

    2013. június 8., 06:36 Módosítva: 2013.06.08 07:14
    17

    Kedves nepperűző,

    egy angliai cégnél találtam Triumph Legend motorokat. Nem újak, nem karcmentesek, de van rajtuk bukócső és egész korrekt technikai állapotúnak tűnnek – egy dologtól tartok csupán. Mindegyiket oktatási célra használták, egy bizonyos autós-motoros iskola.

    Megnéztem a matricájukat a gépen, egy ismert helyi vállalkozás, ismerőseim azt mondták, hogy megbízható iskola és a járműveik is karbantartottak. Ezzel nincs is bajom: amitől tartok, hogy 70-90 ezer kilométer van bennük. Nem ismerem annyira a típust, nem tudom, mennyire bírják a kilométereket.

    Mit tanácsolsz, szabad ilyet venni? Gondolom Magyarországon nem lesz probléma a forgalomba helyezés.

    Köszi.

    Maci

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Tízmilliós ajándék, vagy téved az apósom?

    2013. június 3., 12:09 Módosítva: 2013.06.03 12:28
    18

    Kedves Nepperűző!

    Apósom évek óta magyarázza, hogy az ő romos Harley-Davidsonja 10 millió forintot ér és majd egyszer a miénk lesz. Én szkeptikus vagyok, hisz ez egy WLA, világháborús, sok készült belőle, és hiányos is. Csak az egyik kereke van, nincsen kormány, meg pár apróság.

    Erősíts meg benne, hogy ez így nem ér többet egy-másfél milliónál.

    Köszi:

    Marci

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Öreg vagyok, Harley-t vennék

    2013. május 18., 13:56 Módosítva: 2013.05.18 14:10
    17

    Kedves Nepperűző!

    Van egy Honda CBR1000F-em, imádom, szeretem, sosem adom el – 1988-ban vásároltam újan Németországban, ahová egyetem után kiszöktem dolgozni. Azóta is velem van, 136 ezer kilométert tettünk meg együtt, azt hiszem, ez az egyik utolsó igazi Honda, még a spórolós korszak előtti évekből.

    Már vagy 15 éve hazaköltöztem, kevesebbet is motorozom, lassabban is. Utolért az öregség, mert vágyom második motorra, valami Harley-ra. Idősebb gépet szeretnék, ön Shovelt vagy Evót ajánlana? A gyári állapot tetszik, lehet ilyet még manapság kapni, vagy már mindent átalakították? Melyik modellt vegyem, hol keressek, melyik országból hozzam be? (Önöknél olvastam, hogy Amerika problémás.)

    várom válaszát.

    Zs. János

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Mi van, ha megállít a rendőr az ötvenessel?

    2013. május 7., 14:42 Módosítva: 2013.05.07 14:42
    9

    Tisztelt Nepperűző!

    Szeretnék vásárolni egy Gilera DNA50-es kismotort.

    A kérdésem, hogy elég-e a gyári igazoló lap az 50ccm-ről és egy adásvételi szerződés egy esetleges rendőri igazoltatásnál? A gépjárművet a jelenlegi tulaj elmondása szerint tavaly év szeptemberében hozta be Ausztriából Magyarországra, de azóta nem igen használták.

    Köszönöm!

    Robin

    Távolról sincs vége, olvasson még

    125-öst vagy nagyobbat?

    2013. május 1., 08:27 Módosítva: 2013.05.01 08:34
    3

    Tisztelt Totalbike!

    Korábban cikkeztek arról, hogy a B125 jogosítvány megszerzése (pontosabban az átképzés) milyen nehézségekbe ütközik Magyarországon. Én ennek ellenére szeretnék belevágni a dologba, de csak és kizárólag a nyári hónapokban robogóznék. Sajnos nincs semmilyen motoros/robogós tapasztalatom, életemben 1x ültem motoron, akkor is csak utasként, így azt gondolom érthető, hogy van bennem némi aggodalom a téma iránt.

    Az 50 ccm3.-es kategóriát már rég elvetettem, azt gondolom, hogy egy megyeszékhelyen ez kevés lenne, pláne meg úgy, hogy alkalmanként 1 utast is szállítanék. 90%-ban városon belül használnánk a motorot, de egy hónapban 1x el szeretnénk vele menni 1 napra városon kívülre, 1-200 km-es túrára. Tisztában vagyok vele, hogy egy 125-ös robogó nem sportmotor, pláne meg nem 2 személlyel, ezért segítségért fordulok Önökhöz. Én 175 cm/75kg vagyok, párom 160/50 kg.

    - Elég-e a rövid kirándulásokhoz a 125-ös robogó, vagy az is (az 50-eshez hasonlóan) szigorúan városon belülre korlátozódik?

    - Lehet-e 80-90 km/h-s tartós utazósebességet produkálni 2 személlyel városon kívül egy 125-ös robogóval?

    - Ha esetleg határeset, akkor pl. érdemes-e rátenni egy nagyobb hengert (pl. 150-180), vagy akkor már inkább csináljak egy normális A jogosítványt és vegyek egy nagyobb (pl. 250-es) robogót?

    - 2 vagy 4 üteműt javasol inkább?

    - Az utak rossz minősége miatt milyen kerékméretű járművet érdemes venni? (a robogók nagy része kis kerekű)

    - Milyen típusokat lenne érdemes megnézni, mit ajánl?

    - Mire érdemes odafigyelni vásárláskor?

    Segítségét megköszönve:

    Lajos

    Távolról sincs vége, olvasson még

    A Yamaha legnagyobb bukása, mégis megvenném

    2013. április 23., 14:01 Módosítva: 2013.04.23 20:45
    21

    Kedves Nepperűző,

    Tudom, úgy általában ismeretlen, ritka youngtimert nem szabad venni, de konkrétan a Yamaha TX750 ellen van valami kifogás? Tudok egy szépet Ausztriában, de mindenki le akar beszélni róla, de nem tudják megmondani mi benne a rossz, csak mondogatják, hogy azért szar, mert...

    Szerinted? Egy hangulatos hétvégi gépet szeretnék csak, nem mindennapi használatra.

    Szabad megvenni, ha a konkrét példány jó állapotban van és okmányai is vannak?

    M. Matyi

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Kis robogó nagy férfinak?

    2013. április 15., 15:02 Módosítva: 2013.04.15 20:05
    10

    Kedves nepperűző!

    Fővárosi közlekedéshez keresek 50-es robogót. Nagyjából megvan a kívánt típus, Yamaha Jogok 10 évesnél fiatalabb példányait nézegetem. Csak azt nem tudom megfelel-e az igényeimnek.

    A kb. 10 km-re levő munkahelyemre ingázáshoz használnám, és helyenként a Hungária körúton kényszerülnék közlekedni.

    A fejtörést az okozza, hogy 190 centi magas és kb. 110 kiló vagyok. Így nem tudom, hogy hosszú távon érdemes-e a Jog-ot választanom (méret, stabilitás, sebesség tartása).

    Ami mindenképp fontos, hogy 50-es legyen, mert legálisan szeretném használni, valamint olyan 100-140 ezer forint körüli összeget szánok a vásárlásra. Vagy az 50-esek tényleg csak falura jók?

    Segítségét előre is köszönöm, zsír a rovat.

    Üdvözlettel,

    Csaba

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Fénymásolt svájci forgalmi – elég lesz?

    2013. április 3., 10:48 Módosítva: 2013.04.03 10:50
    3

    Kedves Nepperűző,

    Kinéztem magamnak egy 175-ös köbcentis öreg endurót, eddig rendszám nélkül, hobbicélra, „ötvenes papírokkal” használták. Én szeretném forgalomba helyezni, de csak fénymásolt svájci papírjai vannak. Az eladó állítja, hogy "ez mindenre jó, mint a svájci bicska", de nekem gyanús.

    Szerinted?

    Matyi

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Honda vagy Yamaha, mit vegyek?

    2013. március 21., 10:35 Módosítva: 2013.03.21 10:38
    15

    Tárgy: xjr 1300 vagy cb 1300?

    Kedves Nepperűző!

    Motorvétel előtt állok és nagyon sok a pro és a kontra mindkét kiszemelt motorral kapcsolatban. Ha a korai 2000-es évekről beszélünk, akkor szigorúan műszaki alapon melyik izommotort javaslod? 750-ről ülnék át négy év után. Viszonylag rendszeresen használnám ingázásra az agglomerációból. Előre is köszönöm!

    Atibohoc

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Puha futómű, strapabíró motor

    2013. március 19., 10:56 Módosítva: 2013.03.19 11:24
    7

    Helló Nepperűző!

    Yamaha Tricker 250-et szeretnék, minél kevesebb kilométerrel. Elmúltam 50: régen enduróztam, amikor Angliában éltem a nyolcvanas években, akkor még triáloztam is hétvégenként. Jó lenne megint valami olyan gép, ami nem enduró, de könnyű és elhagyhatom vele az aszfaltot.

    Nekem ez a Yamaha teljesen kimaradt. Múlt héten csodálkoztam rá Budapesten, jellemző módon nem volt rajta rendszám, „ötvenes papírokkal” használták. Kettőt találtam eladót, igazából tetszenek, de talán te vagy a kollégáid ismeritek. Teszteltétek? Próbáltátok? Szabad megvenni?

    Mátyás

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Olcsó sisakot a Lidliből?

    2013. március 15., 08:35 Módosítva: 2013.03.15 10:00
    20

    Szia Tibi,

    Még régebben, a Winkler Robi napszemüveges blogján olvastam hogy te már vettél a Lidl-ben motoros bukósisakot. Holnaptól újra van akcióban. Neked bevállt? Érdemes megvenni vagy megéri szerinted többet adni egy márkásabb darabért? Ha van időd válaszolni, nagyra értékelném a véleményed / a szerkesztőség véleményét.

    Tisztelettel

    Albert

    Távolról sincs vége, olvasson még

    A feleségem motort szeretne

    2013. március 9., 07:25 Módosítva: 2013.03.09 09:24
    8

    Kedves Nepperűző!,

    A feleségem szeretne motort, beiratkozott az A2-es tanfolyamra. Új motort vennénk. Szerinted Kawasaki Ninja 300, Honda CBR250 vagy KTM Duke 200 a jobb?

    Nekem Shadow 750 van, 90-100 körüli tempóban kirándulgatunk a baráti házaspárokkal, gyakran napi 4-500 kilométeres etapokon. A feleségem 67 kiló és 169 centi magas. A haja vörös, szóval a zöld, a fekete és a narancsszín is passzolna hozzá.

    Üdv:

    Jocó

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Jawa vagy ETZ, mit vegyek?

    2013. március 5., 10:19 Módosítva: 2013.03.05 10:19
    101

    Üdvözlöm kedves Nepperűző!

    Szeretnék motort venni, egyszerűt, kétüteműt, bejárni munkába, mert törölték a reggeli buszjáratot a falunkból. Tudom, robogóval is jól járnék arra a 10 kilométerre, de motort szeretnék, meg az utak is nagyon rosszak mifelénk, szerintem nem jó ide a kis kerék. Kétüteműt szeretnék, amit a garázsban javíthatok, ha kell. ETZ250-re vagy JAWA350TS-re gondoltam.

    Ön szerint melyik a praktikusabb?

    Sándor

    a hajdúsági olvasó

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Ismeretlen olaszt vennék a lányomnak

    2013. február 19., 13:57 Módosítva: 2013.02.19 13:57
    6

    Szia Nepperűző!

    A motorozással ismerkedő lányomnak vennék motort, 250-450 köbcenti közötti gépet gondoltam. Azt mondtam neki, nézzen körül a neten, mit szeretne, aztán majd kitaláljuk. Minap azzal jött haza, hogy ő látott még nyáron egy másik lányt egy helyes motoron, ami egyhengeres volt, alacsony és kicsit chopperes-cruiseres, olyat szeretne, csak nem tudja mi az.

    Azt hittem Suzuki Savage volt az, de a képet megmutatva tiltakozott. Nem jutott más eszembe, csak valami ázsiai gépek, de hála az égnek nem az volt. Minap véletlenül megtalálta, hozta a laptopján megmutatni: egy Beta Jonatán az. Szabad ilyet venni? Embert nem ismerek, akinek ilyen lenne, megbízhatóak ezek az olaszok, van hozzájuk alkatrész?

    Megvehetem neki?

    Üdvözlettel.

    H. Márió

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Használt Ducatit szabad venni?

    2013. február 16., 08:01 Módosítva: 2013.02.16 08:01
    12

    Tisztelt Nepperűző

    Szeretnék érdeklődni. Életem első motor vásárlása előtt vagyok. (robogót leszámítva tényleg az első). Amit kinéztem egy Ducati Monster 600-as. Sok infót olvastam róla, megbízhatósága megkérdőjeleződött bennem a leírtak alapján. Mindenki inkább az újabb 620 i.e.-t javasolja. Viszont hitel nélkül szeretném megoldani és a 600 ezer forintomba nem fér bele a fent említett modell.

    Első körben ez lenne a kérdésem, hogy ön mit gondol erről a gépről?

    A másik kardinális kérdés, hogy a legtöbb jó állapotú Olaszországból behozott. A honosítással lehetnek gondjaim? Természetesen nem szeretnék egy legendás átverés áldozata lenni, mit javasol, hogyan lehetek körültekintő, mik azok a procedúrák amit ilyenkor mindenféleképpen meg kell tenni egy vásárlónak.

    Előre is köszönöm válaszát szép napot

    Üdvözlettel

    László

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Suzuki motor német testben?

    2013. február 7., 10:50 Módosítva: 2013.02.07 10:50
    1

    Kedves Nepperűző!

    Németországban élek, így lehetőségem van itt venni motort. Mindenképpen utcai kéthengerest szeretnék. Volt már BMW-m, Sportsterem és Ducatim is, de most megakadt a szemem egy német gyártmányú Sachs Roadster 800-on.

    Nem sokat tudok róla, annyi rémlik, hogy Suzuki blokkot szereltek belé. Szemérmetlenül olcsón kínálja egy munkatársam, szabad megvenni?

    Máté

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Kis férfinak kicsi choppert?

    2013. február 6., 14:01 Módosítva: 2013.02.06 14:02
    4

    Kedves Nepperűző!

    Alacsony vagyok, de szeretnék egy kicsi, könnyű chopper motorkerékpárt. Hogy képben legyen, testalkatom leginkább Paudits Béla éhezőművészhez hasonlít, bár feleségem szerint jobbképűbb vagyok. Röhögni szabad...

    Eddig robogóztam, de szeretnék motort, jogsim is van, de valami olyat szeretnék, ami alacsony, könnyű, formás. A 250-es meg 400-as kínálatot nézegettem, de nem tudtam határozni: ahány vélemény, annyiféle. Nekem úgy tűnik, mindenki a sajátját dicséri, de ez nekem kevés. Ön mit ajánlana nekem? Nem az erő kell, hanem a kirándulgatás itt a Mecsekben – úgy saccolom, évi 5-6 ezer kilométernél nem mennék többet, bár 40 éve szeretnék elmenni motorral a tengerhez. 800 ezer forint a fölső határ.

    S. Gábor

    Pécs

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Jogsi: fizetek, mint a katonatiszt?

    2013. január 29., 15:15 Módosítva: 2013.01.29 15:16
    0

    Helló!

    Egy motorjogsis kérdéssel fordulnék hozzátok. Hat évvel ezelőtt, húsz évesen türelmetlenségemben nem vártam ki a nagy "A" jogosítványhoz szükséges időt, így egy Akorl. jogosítvány megszerzésére adtam a fejem. Nyilván már az első év után 25kW-nál nagyobb teljesítményű gépet használtam. Mire tavaly eljutottam odáig, hogy na, itt az ideje megcsinálni a különbözeti vizsgát, addigra szembesültem vele, hogy 2012. január óta erre nekem csak akkor lenne lehetőségem, ha egy évnél frissebb a korlátos jogsim. Tehát ha hat éve motorozok, akkor csináljak teljes tanfolyamot, mert elavult a tudásom. Értem én... (nem, ez nem igaz, nem értem).

    Idén felcsillant a szemem, hogy az én Akorl. jogosítványomat tanfolyam és vizsgakötelezettség nélkül cserélhetem A2 jogosítványra. Tehát, ha jól értelmezem akkor ha idén lefutom ezt a kört az okmányirodában, akkor (szerintem) egy évnél fiatalabb jogosítvánnyal fogok rendelkezni. Tehát mehetek-e így különbözeti vizsgára, vagy gondoltak erre és fizetnem kell, mint a katonatiszt?

    Válaszodat előre is köszönöm,

    Péter

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Nem kell a robogó, motort akarok!

    2013. január 28., 11:29 Módosítva: 2013.01.28 23:42
    11

    Tisztelt Nepperűző!

    Jelenleg 21 éves egyetemista vagyok. Mivel nem vagyok túlpénzelve hátulról, a pénztárcám mélysége is korlátozott. Ám mindenképpen szeretném lecserélni a Simsonomat. 50-80 cc érdekel, hiszen nem rendelkezem, csak ,,B" kategóriás jogosítvánnyal. Valamint mindenképpen váltós motor, robogók és kis kávédaráló gyorsaságinak csúfolt dolgok nem érdekelnek. Annál inkább a Yamaha DT szerű motorkerékpárok. Ön mit ajánlana? Illetve mire kellene figyeljek? Jelenleg a büdzsé olyan 2-250e ft.

    183/95 kg

    A minden tisztelettel

    Imi

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Hülye amerikaiak?

    2013. január 14., 11:22 Módosítva: 2013.01.16 12:33
    26

    Kedves Nepperűző,

    külföldről hoznék be Harley-t, de sok helyen csak a modellkód van leírva, amin lehetetlen eligazodni. Tudnál segíteni egy rövidebb listával, hogy rájöjjek melyik betűhalmaz mit takar? Szerintem tiszta hülyék ezek Amerikában.

    Sanya

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Robogót külföldről?

    2013. január 10., 10:53 Módosítva: 2013.01.10 11:53
    5

    Tiszteletem!


    Szeretnék robogót (Piaggio Liberty 125ccm 4T) be hozni külföldről de egyáltalán nem vagyok járatos a dologban!
    A behozatalt követően hova kell mennem és mit kell csinálnom? Esetleg ezek milyen összegbe kerülnek? Többen is próbáltak lebeszélni róla hogy ez végeláthatatlan bürokratikus labirintus lesz.
    Válaszát előre is köszönöm!
    Kisgyuresz

    Helló.


    Annyira nem végtelen az eljárás, de néhány kört bizony meg kell futni.


    Ha kiválasztotta a megfelelő példányt, haza kell hozni. Teheti kinti ideiglenes exportrendszámmal, vagy utánfutóm – a magyar P rendszámot kevéssé tolerálják mostanában külföldön.


    Feltételezem, hogy használt, már az Európai Unió területén egyszer forgalomba helyezett gépről beszélünk. A teendők és fizetendők idehaza: műszaki vizsgáztatás (ennek költségeibe beépítették az eredetiségvizsgálatot, így most nem kell külön elvinni importkor) és forgalomba helyezés – kb. 55000 forint. A regisztrációs adót ide kattintva tudod kiszámítani.


    A forgalomba helyezéshez szükséges az eredeti forgalmi, amin szerepel, hogy az adott országban export célja miatt kivonták a forgalomból. Az üzletkötéshez kétnyelvű adás-vételi szerződést vigyen, az eredeti példányt le kell adni, így nem árt, ha három példányban készítik el, így mindenkinél maradhat egy.
    Ha nincs idő és lehetőség a futkározásra, több cég is foglalkozik importügyintézéssel. Ha a papírozás hercehurcája alatt értékes termelő munkát végez, akkor a veszteségek és a tipródás elkerülése végett célszerű szakembert megbízni, bár nélkülük is kivitelezhető.


    A Nepperűző