Nepperűző

Tízmilliós ajándék, vagy téved az apósom?

2013. június 3., 12:09 Módosítva: 2013.06.03 12:28
18
35 hozzászólás

Kedves Nepperűző!

Apósom évek óta magyarázza, hogy az ő romos Harley-Davidsonja 10 millió forintot ér és majd egyszer a miénk lesz. Én szkeptikus vagyok, hisz ez egy WLA, világháborús, sok készült belőle, és hiányos is. Csak az egyik kereke van, nincsen kormány, meg pár apróság.

Erősíts meg benne, hogy ez így nem ér többet egy-másfél milliónál.

Köszi:

Marci

Távolról sincs vége, olvasson még

Öreg vagyok, Harley-t vennék

2013. május 18., 13:56 Módosítva: 2013.05.18 14:10
17
22 hozzászólás

Kedves Nepperűző!

Van egy Honda CBR1000F-em, imádom, szeretem, sosem adom el – 1988-ban vásároltam újan Németországban, ahová egyetem után kiszöktem dolgozni. Azóta is velem van, 136 ezer kilométert tettünk meg együtt, azt hiszem, ez az egyik utolsó igazi Honda, még a spórolós korszak előtti évekből.

Már vagy 15 éve hazaköltöztem, kevesebbet is motorozom, lassabban is. Utolért az öregség, mert vágyom második motorra, valami Harley-ra. Idősebb gépet szeretnék, ön Shovelt vagy Evót ajánlana? A gyári állapot tetszik, lehet ilyet még manapság kapni, vagy már mindent átalakították? Melyik modellt vegyem, hol keressek, melyik országból hozzam be? (Önöknél olvastam, hogy Amerika problémás.)

várom válaszát.

Zs. János

Távolról sincs vége, olvasson még

Mi van, ha megállít a rendőr az ötvenessel?

2013. május 7., 14:42 Módosítva: 2013.05.07 14:42
9
68 hozzászólás

Tisztelt Nepperűző!

Szeretnék vásárolni egy Gilera DNA50-es kismotort.

A kérdésem, hogy elég-e a gyári igazoló lap az 50ccm-ről és egy adásvételi szerződés egy esetleges rendőri igazoltatásnál? A gépjárművet a jelenlegi tulaj elmondása szerint tavaly év szeptemberében hozta be Ausztriából Magyarországra, de azóta nem igen használták.

Köszönöm!

Robin

Távolról sincs vége, olvasson még

125-öst vagy nagyobbat?

2013. május 1., 08:27 Módosítva: 2013.05.01 08:34
3
37 hozzászólás

Tisztelt Totalbike!

Korábban cikkeztek arról, hogy a B125 jogosítvány megszerzése (pontosabban az átképzés) milyen nehézségekbe ütközik Magyarországon. Én ennek ellenére szeretnék belevágni a dologba, de csak és kizárólag a nyári hónapokban robogóznék. Sajnos nincs semmilyen motoros/robogós tapasztalatom, életemben 1x ültem motoron, akkor is csak utasként, így azt gondolom érthető, hogy van bennem némi aggodalom a téma iránt.

Az 50 ccm3.-es kategóriát már rég elvetettem, azt gondolom, hogy egy megyeszékhelyen ez kevés lenne, pláne meg úgy, hogy alkalmanként 1 utast is szállítanék. 90%-ban városon belül használnánk a motorot, de egy hónapban 1x el szeretnénk vele menni 1 napra városon kívülre, 1-200 km-es túrára. Tisztában vagyok vele, hogy egy 125-ös robogó nem sportmotor, pláne meg nem 2 személlyel, ezért segítségért fordulok Önökhöz. Én 175 cm/75kg vagyok, párom 160/50 kg.

- Elég-e a rövid kirándulásokhoz a 125-ös robogó, vagy az is (az 50-eshez hasonlóan) szigorúan városon belülre korlátozódik?

- Lehet-e 80-90 km/h-s tartós utazósebességet produkálni 2 személlyel városon kívül egy 125-ös robogóval?

- Ha esetleg határeset, akkor pl. érdemes-e rátenni egy nagyobb hengert (pl. 150-180), vagy akkor már inkább csináljak egy normális A jogosítványt és vegyek egy nagyobb (pl. 250-es) robogót?

- 2 vagy 4 üteműt javasol inkább?

- Az utak rossz minősége miatt milyen kerékméretű járművet érdemes venni? (a robogók nagy része kis kerekű)

- Milyen típusokat lenne érdemes megnézni, mit ajánl?

- Mire érdemes odafigyelni vásárláskor?

Segítségét megköszönve:

Lajos

Távolról sincs vége, olvasson még

A Yamaha legnagyobb bukása, mégis megvenném

2013. április 23., 14:01 Módosítva: 2013.04.23 20:45
21
11 hozzászólás

Kedves Nepperűző,

Tudom, úgy általában ismeretlen, ritka youngtimert nem szabad venni, de konkrétan a Yamaha TX750 ellen van valami kifogás? Tudok egy szépet Ausztriában, de mindenki le akar beszélni róla, de nem tudják megmondani mi benne a rossz, csak mondogatják, hogy azért szar, mert...

Szerinted? Egy hangulatos hétvégi gépet szeretnék csak, nem mindennapi használatra.

Szabad megvenni, ha a konkrét példány jó állapotban van és okmányai is vannak?

M. Matyi

Távolról sincs vége, olvasson még

Kis robogó nagy férfinak?

2013. április 15., 15:02 Módosítva: 2013.04.15 20:05
10
47 hozzászólás

Kedves nepperűző!

Fővárosi közlekedéshez keresek 50-es robogót. Nagyjából megvan a kívánt típus, Yamaha Jogok 10 évesnél fiatalabb példányait nézegetem. Csak azt nem tudom megfelel-e az igényeimnek.

A kb. 10 km-re levő munkahelyemre ingázáshoz használnám, és helyenként a Hungária körúton kényszerülnék közlekedni.

A fejtörést az okozza, hogy 190 centi magas és kb. 110 kiló vagyok. Így nem tudom, hogy hosszú távon érdemes-e a Jog-ot választanom (méret, stabilitás, sebesség tartása).

Ami mindenképp fontos, hogy 50-es legyen, mert legálisan szeretném használni, valamint olyan 100-140 ezer forint körüli összeget szánok a vásárlásra. Vagy az 50-esek tényleg csak falura jók?

Segítségét előre is köszönöm, zsír a rovat.

Üdvözlettel,

Csaba

Távolról sincs vége, olvasson még

Fénymásolt svájci forgalmi – elég lesz?

2013. április 3., 10:48 Módosítva: 2013.04.03 10:50
3
14 hozzászólás

Kedves Nepperűző,

Kinéztem magamnak egy 175-ös köbcentis öreg endurót, eddig rendszám nélkül, hobbicélra, „ötvenes papírokkal” használták. Én szeretném forgalomba helyezni, de csak fénymásolt svájci papírjai vannak. Az eladó állítja, hogy "ez mindenre jó, mint a svájci bicska", de nekem gyanús.

Szerinted?

Matyi

Távolról sincs vége, olvasson még

Honda vagy Yamaha, mit vegyek?

2013. március 21., 10:35 Módosítva: 2013.03.21 10:38
15
77 hozzászólás

Tárgy: xjr 1300 vagy cb 1300?

Kedves Nepperűző!

Motorvétel előtt állok és nagyon sok a pro és a kontra mindkét kiszemelt motorral kapcsolatban. Ha a korai 2000-es évekről beszélünk, akkor szigorúan műszaki alapon melyik izommotort javaslod? 750-ről ülnék át négy év után. Viszonylag rendszeresen használnám ingázásra az agglomerációból. Előre is köszönöm!

Atibohoc

Távolról sincs vége, olvasson még

Puha futómű, strapabíró motor

2013. március 19., 10:56 Módosítva: 2013.03.19 11:24
7
14 hozzászólás

Helló Nepperűző!

Yamaha Tricker 250-et szeretnék, minél kevesebb kilométerrel. Elmúltam 50: régen enduróztam, amikor Angliában éltem a nyolcvanas években, akkor még triáloztam is hétvégenként. Jó lenne megint valami olyan gép, ami nem enduró, de könnyű és elhagyhatom vele az aszfaltot.

Nekem ez a Yamaha teljesen kimaradt. Múlt héten csodálkoztam rá Budapesten, jellemző módon nem volt rajta rendszám, „ötvenes papírokkal” használták. Kettőt találtam eladót, igazából tetszenek, de talán te vagy a kollégáid ismeritek. Teszteltétek? Próbáltátok? Szabad megvenni?

Mátyás

Távolról sincs vége, olvasson még

Olcsó sisakot a Lidliből?

2013. március 15., 08:35 Módosítva: 2013.03.15 10:00
20
66 hozzászólás

Szia Tibi,

Még régebben, a Winkler Robi napszemüveges blogján olvastam hogy te már vettél a Lidl-ben motoros bukósisakot. Holnaptól újra van akcióban. Neked bevállt? Érdemes megvenni vagy megéri szerinted többet adni egy márkásabb darabért? Ha van időd válaszolni, nagyra értékelném a véleményed / a szerkesztőség véleményét.

Tisztelettel

Albert

Távolról sincs vége, olvasson még

A feleségem motort szeretne

2013. március 9., 07:25 Módosítva: 2013.03.09 09:24
8
56 hozzászólás

Kedves Nepperűző!,

A feleségem szeretne motort, beiratkozott az A2-es tanfolyamra. Új motort vennénk. Szerinted Kawasaki Ninja 300, Honda CBR250 vagy KTM Duke 200 a jobb?

Nekem Shadow 750 van, 90-100 körüli tempóban kirándulgatunk a baráti házaspárokkal, gyakran napi 4-500 kilométeres etapokon. A feleségem 67 kiló és 169 centi magas. A haja vörös, szóval a zöld, a fekete és a narancsszín is passzolna hozzá.

Üdv:

Jocó

Távolról sincs vége, olvasson még

Jawa vagy ETZ, mit vegyek?

2013. március 5., 10:19 Módosítva: 2013.03.05 10:19
101
81 hozzászólás

Üdvözlöm kedves Nepperűző!

Szeretnék motort venni, egyszerűt, kétüteműt, bejárni munkába, mert törölték a reggeli buszjáratot a falunkból. Tudom, robogóval is jól járnék arra a 10 kilométerre, de motort szeretnék, meg az utak is nagyon rosszak mifelénk, szerintem nem jó ide a kis kerék. Kétüteműt szeretnék, amit a garázsban javíthatok, ha kell. ETZ250-re vagy JAWA350TS-re gondoltam.

Ön szerint melyik a praktikusabb?

Sándor

a hajdúsági olvasó

Távolról sincs vége, olvasson még

Ismeretlen olaszt vennék a lányomnak

2013. február 19., 13:57 Módosítva: 2013.02.19 13:57
6
41 hozzászólás

Szia Nepperűző!

A motorozással ismerkedő lányomnak vennék motort, 250-450 köbcenti közötti gépet gondoltam. Azt mondtam neki, nézzen körül a neten, mit szeretne, aztán majd kitaláljuk. Minap azzal jött haza, hogy ő látott még nyáron egy másik lányt egy helyes motoron, ami egyhengeres volt, alacsony és kicsit chopperes-cruiseres, olyat szeretne, csak nem tudja mi az.

Azt hittem Suzuki Savage volt az, de a képet megmutatva tiltakozott. Nem jutott más eszembe, csak valami ázsiai gépek, de hála az égnek nem az volt. Minap véletlenül megtalálta, hozta a laptopján megmutatni: egy Beta Jonatán az. Szabad ilyet venni? Embert nem ismerek, akinek ilyen lenne, megbízhatóak ezek az olaszok, van hozzájuk alkatrész?

Megvehetem neki?

Üdvözlettel.

H. Márió

Távolról sincs vége, olvasson még

Használt Ducatit szabad venni?

2013. február 16., 08:01 Módosítva: 2013.02.16 08:01
12
60 hozzászólás

Tisztelt Nepperűző

Szeretnék érdeklődni. Életem első motor vásárlása előtt vagyok. (robogót leszámítva tényleg az első). Amit kinéztem egy Ducati Monster 600-as. Sok infót olvastam róla, megbízhatósága megkérdőjeleződött bennem a leírtak alapján. Mindenki inkább az újabb 620 i.e.-t javasolja. Viszont hitel nélkül szeretném megoldani és a 600 ezer forintomba nem fér bele a fent említett modell.

Első körben ez lenne a kérdésem, hogy ön mit gondol erről a gépről?

A másik kardinális kérdés, hogy a legtöbb jó állapotú Olaszországból behozott. A honosítással lehetnek gondjaim? Természetesen nem szeretnék egy legendás átverés áldozata lenni, mit javasol, hogyan lehetek körültekintő, mik azok a procedúrák amit ilyenkor mindenféleképpen meg kell tenni egy vásárlónak.

Előre is köszönöm válaszát szép napot

Üdvözlettel

László

Távolról sincs vége, olvasson még

Suzuki motor német testben?

2013. február 7., 10:50 Módosítva: 2013.02.07 10:50
1
12 hozzászólás

Kedves Nepperűző!

Németországban élek, így lehetőségem van itt venni motort. Mindenképpen utcai kéthengerest szeretnék. Volt már BMW-m, Sportsterem és Ducatim is, de most megakadt a szemem egy német gyártmányú Sachs Roadster 800-on.

Nem sokat tudok róla, annyi rémlik, hogy Suzuki blokkot szereltek belé. Szemérmetlenül olcsón kínálja egy munkatársam, szabad megvenni?

Máté

Távolról sincs vége, olvasson még

Kis férfinak kicsi choppert?

2013. február 6., 14:01 Módosítva: 2013.02.06 14:02
4
30 hozzászólás

Kedves Nepperűző!

Alacsony vagyok, de szeretnék egy kicsi, könnyű chopper motorkerékpárt. Hogy képben legyen, testalkatom leginkább Paudits Béla éhezőművészhez hasonlít, bár feleségem szerint jobbképűbb vagyok. Röhögni szabad...

Eddig robogóztam, de szeretnék motort, jogsim is van, de valami olyat szeretnék, ami alacsony, könnyű, formás. A 250-es meg 400-as kínálatot nézegettem, de nem tudtam határozni: ahány vélemény, annyiféle. Nekem úgy tűnik, mindenki a sajátját dicséri, de ez nekem kevés. Ön mit ajánlana nekem? Nem az erő kell, hanem a kirándulgatás itt a Mecsekben – úgy saccolom, évi 5-6 ezer kilométernél nem mennék többet, bár 40 éve szeretnék elmenni motorral a tengerhez. 800 ezer forint a fölső határ.

S. Gábor

Pécs

Távolról sincs vége, olvasson még

Jogsi: fizetek, mint a katonatiszt?

2013. január 29., 15:15 Módosítva: 2013.01.29 15:16
0
17 hozzászólás

Helló!

Egy motorjogsis kérdéssel fordulnék hozzátok. Hat évvel ezelőtt, húsz évesen türelmetlenségemben nem vártam ki a nagy "A" jogosítványhoz szükséges időt, így egy Akorl. jogosítvány megszerzésére adtam a fejem. Nyilván már az első év után 25kW-nál nagyobb teljesítményű gépet használtam. Mire tavaly eljutottam odáig, hogy na, itt az ideje megcsinálni a különbözeti vizsgát, addigra szembesültem vele, hogy 2012. január óta erre nekem csak akkor lenne lehetőségem, ha egy évnél frissebb a korlátos jogsim. Tehát ha hat éve motorozok, akkor csináljak teljes tanfolyamot, mert elavult a tudásom. Értem én... (nem, ez nem igaz, nem értem).

Idén felcsillant a szemem, hogy az én Akorl. jogosítványomat tanfolyam és vizsgakötelezettség nélkül cserélhetem A2 jogosítványra. Tehát, ha jól értelmezem akkor ha idén lefutom ezt a kört az okmányirodában, akkor (szerintem) egy évnél fiatalabb jogosítvánnyal fogok rendelkezni. Tehát mehetek-e így különbözeti vizsgára, vagy gondoltak erre és fizetnem kell, mint a katonatiszt?

Válaszodat előre is köszönöm,

Péter

Távolról sincs vége, olvasson még

Nem kell a robogó, motort akarok!

2013. január 28., 11:29 Módosítva: 2013.01.28 23:42
11
34 hozzászólás

Tisztelt Nepperűző!

Jelenleg 21 éves egyetemista vagyok. Mivel nem vagyok túlpénzelve hátulról, a pénztárcám mélysége is korlátozott. Ám mindenképpen szeretném lecserélni a Simsonomat. 50-80 cc érdekel, hiszen nem rendelkezem, csak ,,B" kategóriás jogosítvánnyal. Valamint mindenképpen váltós motor, robogók és kis kávédaráló gyorsaságinak csúfolt dolgok nem érdekelnek. Annál inkább a Yamaha DT szerű motorkerékpárok. Ön mit ajánlana? Illetve mire kellene figyeljek? Jelenleg a büdzsé olyan 2-250e ft.

183/95 kg

A minden tisztelettel

Imi

Távolról sincs vége, olvasson még

Hülye amerikaiak?

2013. január 14., 11:22 Módosítva: 2013.01.16 12:33
26
42 hozzászólás

Kedves Nepperűző,

külföldről hoznék be Harley-t, de sok helyen csak a modellkód van leírva, amin lehetetlen eligazodni. Tudnál segíteni egy rövidebb listával, hogy rájöjjek melyik betűhalmaz mit takar? Szerintem tiszta hülyék ezek Amerikában.

Sanya

Távolról sincs vége, olvasson még

Robogót külföldről?

2013. január 10., 10:53 Módosítva: 2013.01.10 11:53
5
42 hozzászólás

Tiszteletem!


Szeretnék robogót (Piaggio Liberty 125ccm 4T) be hozni külföldről de egyáltalán nem vagyok járatos a dologban!
A behozatalt követően hova kell mennem és mit kell csinálnom? Esetleg ezek milyen összegbe kerülnek? Többen is próbáltak lebeszélni róla hogy ez végeláthatatlan bürokratikus labirintus lesz.
Válaszát előre is köszönöm!
Kisgyuresz

Helló.


Annyira nem végtelen az eljárás, de néhány kört bizony meg kell futni.


Ha kiválasztotta a megfelelő példányt, haza kell hozni. Teheti kinti ideiglenes exportrendszámmal, vagy utánfutóm – a magyar P rendszámot kevéssé tolerálják mostanában külföldön.


Feltételezem, hogy használt, már az Európai Unió területén egyszer forgalomba helyezett gépről beszélünk. A teendők és fizetendők idehaza: műszaki vizsgáztatás (ennek költségeibe beépítették az eredetiségvizsgálatot, így most nem kell külön elvinni importkor) és forgalomba helyezés – kb. 55000 forint. A regisztrációs adót ide kattintva tudod kiszámítani.


A forgalomba helyezéshez szükséges az eredeti forgalmi, amin szerepel, hogy az adott országban export célja miatt kivonták a forgalomból. Az üzletkötéshez kétnyelvű adás-vételi szerződést vigyen, az eredeti példányt le kell adni, így nem árt, ha három példányban készítik el, így mindenkinél maradhat egy.
Ha nincs idő és lehetőség a futkározásra, több cég is foglalkozik importügyintézéssel. Ha a papírozás hercehurcája alatt értékes termelő munkát végez, akkor a veszteségek és a tipródás elkerülése végett célszerű szakembert megbízni, bár nélkülük is kivitelezhető.


A Nepperűző

Helló bébi, elvihetlek egy körre?

2012. december 26., 10:11 Módosítva: 2012.12.26 10:11
13
103 hozzászólás

Kedves Nepperűző,

bevallom bőrdzsekiben és farmerban szeretném hétvégenként végigcirkálni a szép utakat, a fagyizó előtt pedig kacsintgatni a formás csajokra, ropogós anyukákra.

Harley-t akarok: 45 éves vagyok, elvált, motorozni tudó és szerető ember, igaz, kihagytam 8 évet a család miatt, de tavaly elkísértem egy barátomat egy vezetéstechnikai tréningre, és kibuggyant belőlem, hogy újra el kell kezdeni.

Azóta lerendeződött körülöttem minden jogi herce-hurca, most már itt az ideje, hogy újabb „nagyértékű” ingóság kerüljön a birtokomba. Eredetileg egy jobb állapotban levő 1200-as Sportstert néztem ki, de azt veszem észre, hogy mostanában megszaporodtak a jóárasított használt Dynák, sőt, a környezetemben tudok 1,9-ért V-rodot is. Ezek miért nem tartják annyira az árukat, nem olyan jók, vagy más magyarázata van?

Van még egy kósza gondolat a fejemben: megláttam egy épített gépet, ezt. Szerinted? Nagy hülyeség volna? Persze tennék bele kisebb kormányt.

Milyet vegyek? A Harley-ben már biztos vagyok.

Köszönöm,

Morzsesz

Távolról sincs vége, olvasson még

Csini robogó nőnek: Honda vagy Yamaha?

2012. december 18., 16:40 Módosítva: 2012.12.18 16:49
1
30 hozzászólás

Szia Nepperűző!

Egyszerű a kérdésem, Yamaha Vino vagy Honda Giorno?

Napi 15-20 kilométerre kéne tavasztól, dombos vidéken lakom, ezzel járnék be Pécsre iskolába.

Nincs jogsim nagyobbra, nem is szeretnék, csak a praktikum miatt gondoltam ezekre, a retró forma viszont jó lenne, azt szeretem, ha szépek a tárgyaim.

Szóval melyik a megbízhatóbb, praktikusabb? Melyiknek jobbak a fékei? Én 53 kiló vagyok, a légellenállásom talán nem túl nagy.

Köszi

Zs. Zsuzsa

Távolról sincs vége, olvasson még

Mikor kell motort venni?

2012. december 7., 06:35 Módosítva: 2012.12.07 06:35
1
22 hozzászólás
Fotó: Cycle Garden

Nepperűző, szevasz. Mikor kell motort venni?

Tavasszal nehezebb alkudni mint most vagy a karácsony felveri az árakat?

Tamás

Távolról sincs vége, olvasson még

Át akar verni a vevő? Igen!

2012. december 4., 14:14 Módosítva: 2012.12.04 15:55
14
150 hozzászólás

Helló Nepperűző,

olvastam a válaszod az eladhatatlan Harley ügyében. Én egy sima Bandit 1200-zal vagyok hasonló cipőben, de az ebay-ra már feltettem.

A minap jelentkezett egy szűkszavú angol, megvan-e még a Suzuki. Írtam, hogy igen. Másnap válaszolt, hogy fizetne paypalon keresztül, küldene szállítót, vinné Angliába. Nekem valahogy gyanús az egész. Ez is átverés lehet?

Márton

Távolról sincs vége, olvasson még

P-rendszámmal külföldön?

2012. november 29., 10:33 Módosítva: 2012.11.29 10:33
8
16 hozzászólás

Uram!

A lényeg az, hogy van hozzáférésem P-rendszámhoz. A probléma az, hogy autós, széles, lapos. Motorra fel lehet tenni?

A másik kérdésem, hogy a P-rendszámot használhatom arra, hogy Németországból hazahozzak vele egy motort?

Köszi

Miki

Szia Miklós,

nem egyszerű kérdés, biztonság kedvéért konzultáltunk a központi okmányirodával. Korábban hallottam olyanról, hogy a hazai rendőrök is keménykedtek a bőven túllógó autós méretű azonosítóval, de elvi síkon nincs különbség, tulajdonképpen használható. Amire vigyázni kell, hogy sokat szigorodott a próbarendszám használhatósága – ha nem vagy a céggel szerződéses munkakapcsolatban, egy ellenőrzéskor kínos kérdésekre számíthatsz.

Az okmányirodában elmondták, hogy akadozik a P-s tábla külföldi elismertsége. Az olaszok kerek-perec elutasítják, de németeknél is könnyen szemet szúrhat, pláne, ha nem megegyező a mérete a motoros keretével.

Azt javasolnánk, inkább a vásárlás, kijelentés és a kötelező körök után helyben kérjetek német ideiglenes rendszámot, amellyel nyugodtan haza tudod hozni, és idehaza forgalomba helyezni.

Üdvözlettel

A nepperűző