Nepperűző

Hogy kell eladni, ha nincs vevő?

2012. november 27., 10:47 Módosítva: 2012.11.27 13:38
3

Kedves Nepperűző!

Úgy vagyok ezzel a levelezősdivel, mint egykor a tinimagazinok „doktor válaszol” rovatával, de most én vagyok az, aki aggódik, hogy teherbe eshet-e attól, hogy bevette, mert sajnos nekem sikerült, így írok és kérdezem a hülyeségeket.

Évekig spóroltam, majd megvettem a Harley-t, szerencsére hitel nélkül, zsebből, tíz év fillérb_szás után. Nagyon boldog voltam vele, sőt, a közhiedelemmel ellentben, még túráztunk is, nem csak utánfutótól látta Európát.

Sajnos családi és egészségügyi okokból eljutottam oda, hogy el kell adni, beteg lábam miatt képtelen vagyok használni, az ára meg nagyon jól jönne otthon. Hónapok óta hirdetem, szerintem jó áron (vagyis másnak jó áron, én bukok rajta), de eddig csak imbecilis barmok, szövegértésre képtelen kamaszok vagy egymilliót kínálgató nepperek estek be.

Én normálisan lefotóztam a motort, őszintén leírtam róla mindent, de semmi. Olyan, hogy valaki eljött volna kipróbálni, még nem volt. Ne értsd félre, nem siránkozni akarok, csak néhány jó tippre lennék kíváncsi – hogy kell eladni?

Üdvözlettel:

H. Zsigmond

Távolról sincs vége, olvasson még

Hangos kipufogó: büntetnek?

2012. november 21., 10:20 Módosítva: 2012.11.21 11:01
4

Kedves Nepperűző,

most alkudozom egy GSX-R 1000-re, tavalyi, kevés kilométerrel, korrekt állapotban. Valami szörnyűségesen hangos noname sportdob van rajta. Amikor először ott voltam, ott lógott mögötte a falon az eredeti, de amikor minap megálltam még egyezkedni, már össze volt csomagolva egy dobozban.

Az eladó elmondta, hogy ő azt eladta az ebay-on, pedig szóban megegyeztünk, hogy elviszem a gyárit is. Most azt magyarázza, hogy ez a titán végdob mennyivel jobb, és mit kezdenék a lefojtott gyárival. Szerinte sosem lesz soha szükségem a gyárira? Szerinted

Jack, a kamionos

Kedves Jack,

engedd meg, hogy egy Krúdy Gyula idézettel válaszoljak:

...a hörcsög jóslás nélkül is megérzi a hosszú szűk esztendőt, az akác tudja, mikor lehet kétszer nyílnia, az egér, a béka sejti, hogy milyen idők következnek felette - csak a fejét felfelé hordozó ember nem látja a holnapot"

Szóval verd csak az asztalt, ragaszkodj a megegyezéshez, vagy legalább alkudj, ahogy bírsz. Egyrészt a gyári dob meglepően drága, ha véletlenül szükséged van rá, másrészt világosan látszik, hogy az egymásra épülő rendelkezések a csendes közlekedés irányába visznek minket.

Nem tudhatjuk, melyik nap reggelén vezetik be a decibelmérős szűrést nálunk (elvileg a vizsgán most is figyelni kéne rá), hisz tőlünk nyugatabbra van ilyenre példa, igaz, a külföldiek részére csak szúrópróbaszerűen, például út menti ellenőrzéskor.

A másik, hogy legtöbb esetben a sportkipufogó inkább csak pszichológia a tényező, a nagyobb hang és a vészjósló morajlás miatt hisszük erősebbnek. A sportdobbal nyerhető 1-2 ló (vagy elveszthető 3-4) igazából az ilyen izomgépeknél nem érezhető utcai körülmények között. Ne hagyjuk ki azt sem, hogy az alsó fordulaton esetlegesen fellépő nyomatékvesztés még el is ronthatja az örömünket.

Sóval hallgass a hörcsögre, az akácra, a békára, az egérre vagy rám – próbáld elhozni a gyári kipufogót.

A nepperűző

Sosem kapok rendszámot?

2012. október 31., 11:32 Módosítva: 2012.10.31 13:13
1

Kedves Nepperűző,

olvastam a választ, amit hétvégén írtál egy motoros sorstársamnak a Harley-Davidson kapcsán, amit ajándékba kapott. Részben hasonló problémám van, de tartok tőle, hogy megszívattam magam: Boszniában kirándulva megvásároltam egy Moto Guzzi Nuovo Falcone 500-at.

Az 1974-es gép hibátlanul megy, valami régi rendőrségi vagy katonai kivitel, van jugoszláv rendszáma, de a papírjai nincsenek meg hozzá. A kérdésem az, hogy Magyarországon forgalomba tudom-e helyezni, vagy felejtsem el?

Joe

Távolról sincs vége, olvasson még
  • Ajándék Harley, csak haza kéne hozni

    2012. október 28., 10:39 Módosítva: 2012.10.28 10:45
    64

    Kedves Nepperűző,

    Két lehetőség van a fejemben. Egy biztos, motort szeretnék.

    Édesapám Amerikában élő bátyja nekem adná 1999-es Sportsterét, régi, jól bevált karburátoros darab, de ő vett egy újabb 1200-asat. Megkínált a 883-mal, igazából hülye lennék elutasítani, hisz már régóta ilyen gépre vágyom, meguntam a négy hengert, ilyesmivel szeretnék túrázgatni.

    Sokan riogatnak, hogy milyen drága hazahozni onnan, de érdeklődtem, telefonálgattam, végül akadt egy ismerős cég, aki használt mezőgazdasági eszközöket hoz be – a Harley beférne a konténerbe. Mi kell a hazai forgalomba helyezéshez?

    A másik lehetőség Anglia. Nem, eszem ágában sincs átveretni magam a netes csalókkal, személyesen hoznám haza – kinn él a testvérem, hamarosan költözik haza, kimegyek érte kisbusszal – a csomagok mellé egy motor is beférne.

    Szerintetek melyiket egyszerűbb lepapírozni? Azt vágom, hogy majd negyed millió kifizethetek a semmiért, de a hivatalnokok szemében van különbség az angol és amerikai papírlapok között?

    Géza

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Nyomaték vagy lóerő? Suzuki vagy Honda?

    2012. október 6., 09:46 Módosítva: 2012.10.06 09:46
    6

    Kedves Nepperűző,

    Jelenleg első motorom, egy Yamaha XJ400-as nyergét koptatom.

    Az idei szezonban világossá vált számomra, hogy a 105kg testsúlyomhoz ez a 41 lovas kis jószág nem elégíti ki mindennemű igényemet, így lecserélném, viszont amióta nézegetem a lehetséges utódokat, csak sodródok egyik típustól a másikig. Kezdve a Fazer-ektől a Bandit-S-en át a Hornetig, szinte mindenre azt gondoltam, hogy igen ez lesz a jó választás.

    Egy ideje a Suzuki SV650 felé kacsingatok, mert arról azt hallottam, hogy elég nyomatékos és a jelenlegi Yamahámban pont a pörgetést nem szeretem annyira. Sokszor szeretnék inkább alacsonyabb fordulaton, erőből, nyugodtabban motorozni, de ez azért ne párosuljon lomhasággal sem. Félre értés ne essék, nem 100+ lóerős szörnyetegre vágyok, csak valami erősebbre, fiatalabbra és megbízhatóra.

    Van-e valami félnivaló a V2-es sport/túra motoroknál illetve konkrétan az SV650-nél? (zsibbasztó rezonanciák, széteső blokkok stb.) Árban azt hiszem még csak a régi karburátoros piacba férek bele (max 600eFt), van-e ennek valami típushibája?

    Elfogadok jó tanácsot más márkákból is, de az sem egy utolsó szempont nálam, hogy ha oda kerül a sor, akkor ne egy nehezen értékesíthető kihalt márka legyen. Amire használom, az inkább csak hobby motorozás és ritkán az agglomerációból Budapestre bejárás (dugómentesen, a sorok között előretörve a pirosnál - csak szabályosan). Persze egy fiatalabb géppel egy-egy távolabbi túrát is bevállalnék.

    Köszönettel,

    Tamás

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Robogó 15 ezer forintért? Lehetséges

    2012. szeptember 27., 12:26 Módosítva: 2012.09.27 14:43
    3

    Múlt héten írta első levelét olvasónk, bizonyos Poti. Rövid, de ésszerű érveléséből kiderült, nagyon olcsón vásárolna meg egy régi, Suzuki Sephia ZZ típusú, kistestű, ötven köbcentis robogót. Tizenötezer forintért egy jó kiindulási alaphoz jut csupán, de kedvet érez ahhoz, hogy a lelakott kismotort újjáépítse, akár minden elemére kiterjedő felújítással. Az eladó a barátja, ráadásul szerelő is, így az átverés esélye csekély.

    Figyelmeztettem, hogy jelentős, akár százezer forintig terjedő kiadásra, illetve sok utánajárásra számíthat. Ügyelnie kell arra, hogy csak jó minőségű alkatrészek kerüljenek blokkba, hozzáértő végezze a fék és a futómű felújítását, illetve a fényezést. A felújítást ebben az esetben a teljes szétszereléssel kell kezdeni, vásárolni pedig csak az egyes részegységek állapotának pontos felmérése után szabad. A régi Sephiához újként és bontva is szinte minden kapható, mert a blokk, alapjaiban nagyon sok korabeli Suzuki modellben megtalálható. Igaz, nem egy Yamaha 3KJ, de nem is egy silányabb Honda Dio.

    Poti nem analfabéta, ezért néhány nappal később küldött újabb levelét apró változtatásokkal közöljük. Legyen ez egy ígéretes olvasói sorozat első epizódja! Ha elég kitartó lesz az írásban és a felújításban, hétről-hétre követhetjük, ahogy a félredobott kis Suzukiból újra használható jármű lesz. A koncepció, ahogy a kis pénzből robogózó srác belevág a kalandba, számolva az ügy nehézségeivel, rendkívül szimpatikus. Várjuk a folytatást!

    Üdvözlettel: Zách Dániel

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Átvertek a kínai motorral

    2012. szeptember 18., 11:58 Módosítva: 2012.09.18 11:59
    5

    Kedves Nepperűző!

    Júliusban vettem egy kínai 125-ös motorkerékpárt. A márkája Loncin. A pontos típusát máig nem tudom, de olyasmi, mint az Önök által kedvelt Wave, csak annál sokkal olcsóbb. 230 ezer forintért vettem, 34 kilométer volt benne.

    Már az első próbaúton elment a töltés, és nagyobb sebességnél rengeteget forgott, rossz volt vele utazni. Mivel a próbautat városban tettem, ötvennél nem volt zavaró, de hetven fölött már nagyon. Egy hónap használat után leszakadt a szelep, és egyéb csúfságok is történtek benne.

    Mikor elvittük szerelőhöz, kiderült, hogy nem is Loncin motor van benne. Én azért mertem megvenni, mert jót írtak róla nem csak idehaza, de külföldön is. Miután alaposan átnézte a szerelő, azt mondta, szerinte nem javítható, a váltónak is van baja, és a karburátort is cserélni kéne, mert az megint másról származik.

    Visszamentem az eladóhoz, aki nagy nehezen elmondta, hogy egy pitbike blokkját építették be. Arra nem adott választ, hol az eredeti, csak egy héttel később, mikor kilátásba helyeztem a feljelentést. Mivel nem tudta fedezni a miatta kialakult szervizköltséget, így megkaptam azt a pitbike motorkerékpárt, amibe betette a Loncinem motorját, ami visszaszerelve egyébként hibátlanul működik azóta is.

    A kérdésem a következő – már egy ideje kerülgetem a blokk nélküli gépet a garázsban, azt hiszem vennék hozzá. Hol forgalmaznak ilyet? Milyen márkát érdemes preferálni? Ugye ezzel nem járhatok utcán?

    Üdvözlettel:

    Sanya

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Használt olaszt vennék. Szabad?

    2012. szeptember 14., 10:08 Módosítva: 2012.09.14 11:43
    5

    Kedves Totalbike!

    Motorvásárlással kapcsolatban kérem a tanácsod. Nézegetem a Cagiva River naked/túramotorját, épp az elképzelésimnek megfelelő lenne, néha kettesben hétvégi belföldi túrára, laza krúzolásra, nem túl erős, az ára is jónak tűnik. Nem ismerem a típust, érdemes- e szemezni vele, vagy felejtsem el? Nem vagyok egy nagy szerelő, fontos a megbízhatóság, azért persze szükség esetén a jó alkatrészellátottság, milyen típushibáiról tudsz esetleg, stb.

    Köszönöm a segítséged:

    Géza

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Öreg olaszt lomisoktól, szabad-e?

    2012. szeptember 11., 10:06 Módosítva: 2012.09.11 10:13
    5

    Kedves Árpád!

    Az egyik lomis családnál találtam egy Garellit. Próbáltam beazonosítani, szemre egy KL125-ösnek tűnik a net alapján. Nem kérnek érte sok pénzt, szerintem alkuval is megpróbálkoznék – menthető veterán lehetne?

    Ami furcsa, hogy a motorjához semmi alkatrészforrást nem találtam. Hol kell keresni?

    Laca

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Hallgass az asszonyra, igaza van

    2012. augusztus 29., 07:13 Módosítva: 2012.08.29 07:16
    3

    Üdv!

    Csak egy jó indokot mondjatok, amit otthon beadhatok. Nagy nehezen sikerült megértetnem a feleségemmel, hogy a munkába járáshoz kell egy motor. Naponta átjárok Ausztriába dolgozni, 16 km-t a táv kaputól a melóig.

    A kocsi 10-et fogyaszt, de egy jó 125-össel 3-ból megjárnám. Jogsim is van, korlátlan, még 30 éve megszereztem. Drága feleségem ellenezte a nagymotort, de megbeszéltük, hogy létezik ügyes, biztonságos, spórolós, így a különbözetet majd elnyaraljuk, ez még őt is meggyőzte.

    Osztrák kollégám megemlítette, hogy eladná öreg Yamaháját, XZ550. Kipróbáltam, tetszett a nyolcvanas évekbeli formája meg a V2-es motorja. Nem is kér érte sokat, 800 eurót, de nem tudom hogy adagoljam be otthon. Nem tudtok egy jó indokot miért járok jobban egy nagymotorral, mint a kicsivel? Nektek annyi motorotok van, mit szoktatok mondani az asszonynak?

    köszi

    Zsolt

    Távolról sincs vége, olvasson még

    A rendőr tud számolni: a 130 az nem 125

    2012. augusztus 17., 07:11 Módosítva: 2012.08.17 07:21
    3

    Üdv fiúk.

    Két éve írtatok egy Kawasaki Kaze 130-ról. Nekem nagyon tetszik, a színe is passzolna az öreg ZX9-R mellé, azt hiszem jó lenne városba, meg a feleségem is mászkálhatna vele. Már úgyis van B125 jogsija.

    Ami nekem gyanús, hogy ez tényleg 130 köbcenti, jól érzem, hogy ez nem fér bele? Mert lóerőből jó lenne. Szerintetek gond lenne? Olyan jókat írtatok róla, én rákívántam, bár csak egyet árulnak belőle. Nem terjedt el? Másnak nem kell? Nem megbízható?

    János

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Félmillióval vertek át

    2012. augusztus 9., 10:20 Módosítva: 2012.08.10 08:25
    23

    Tisztelt Totalbike!
    Kedves Árpi!


    Küldöm a Buell Blast ez idáig nem túl vidám történetét:

    A motor hirdetését a hasznaltauto.hu motorok kategóriában találtam.

    Telefonos egyeztetés után 2012. március 25-én (vasárnap) elmentünk megnézni a Bp-re a kereskedésbe, ahol szünnap ellenére készségesen fogadott minket két fiatalember. A motor kipróbálása és szemrevételezése után a megvásárlás mellett döntöttünk, pláne, hogy sikerült beszélni az Erdős Csabival, aki korábban szervizelte a motort és megnyugtatott, hogy nem véres a torka.

    A kereskedő azt mondta, hogy beszámolták a motort egy Golf IV. kabrióba és ezért van náluk, mert amúgy nem foglalkoznak motorokkal. Az adásvételi szerződésen az eladó adatai ki voltak töltve, és alá is volt írva a törzskönyv és a forgalmi szerinti tulajdonos által, tanúként a kereskedés egyik tulajdonosa szerepelt.

    Utólag tudjuk, hogy ez nem így működik, de mivel használtautó kereskedésből nem vásároltunk még, ezért úgy gondoltuk ez egy bevett szokás és jóhiszeműen, bíztunk a kereskedőkben.

    A megvásárolt motorkerékpárt szerettem volna átíratni az okmányirodában, ahol közölték, hogy a Budapest XV. ker. Polgármesteri Hivatal kitiltotta a forgalomból és elidegenítési tilalmat jegyeztek be. (Hitel is volt a rajta, de arról már van papírom, hogy visszafizették.)

    A kereskedő, miután elújságoltam neki a helyzetet bement az illetékes XV. kerületi hivatalba, hogy utána járjon a dolognak. Az önkormányzat rendelkezésére bocsájtotta az adószámla kivonatot, amin kiderült, hogy jelentős adótartozás és közigazgatási bírság a bejegyzések okai.

    Szám szerint kerekítve 70.000 Ft súlyadó tartozás és 450.000 Ft közigazgatási bírság. Az utóbbi 11 rendbeli gyorshajtás. (Az igazsághoz hozzá tartozik, hogy a kilométer óra nem működik a motoron.) Tehát 520.000 Ft összesen. Amúgy 530.000 Ft-ért vettük...

    A kereskedő azt tanácsolta az ottani ügyintézővel folytatott beszélgetés után, hogy tegyük meg a rendőrségi feljelentést és az erről kapott papírt küldjük meg a hivatalnak és leveszik róla a tilalmat.

    A feljelentést meg is tettük a motorkerékpár adásvétele során eltitkolt gépjármű adótartozás ügyében. Ezek után hívtam az ottani ügyintéző hölgyet és kérdeztem hova küldjem a papírt, mikor közölte, hogy leginkább sehova, mert ez nem ilyen egyszerű...

    Nem tudom hol veszett el az információ, vagy én mit érthettem félre...

    A rendőrség nővéremet (neki szántuk a motort, ő a vásárló) tanúként meghallgatta, ahol nem sok jóval kecsegtettek. A központi nyilvántartásban kb. 2008 óta nincs műszaki a motoron, közben meg friss matrica virít a rendszámon és a forgalmiban is szerepel a 2013-ig tartó érvényesség, úgyhogy részükről felmerült még a hamis forgalmi is...

    Azóta a győri okmányiroda osztályvezetőjével egyeztettem, elmondása szerint ez nem feltétlenül van így, csak nincs összehangolva a két nyilvántartás.

    A tilalmat bejegyző XV. kerületi PH adó osztálya a be nem fizetett bírságokat áttették a NAV-hoz végrehajtásra, így a rendőrök felkészítettek minket, hogy ne lepődjünk meg, ha a motort lefoglalják és elárverezik...

    Közben az is kiderült, miután a minap újra beszéltem a kereskedővel, hogy igazából egy férfitól számították be a motort az autóba (miközben hölgy tulajdonossal hirdették), de már ő se iratta át, úgyhogy elképzelhető, hogy az a köztes ember száguldozott és a hölgy azért nem fizetett adót, mert ő eladta. Nyilván ez több kérdést is felvet, hogy akkor miért nem jelentett be az okmányirodában az eladást stb... de ezek már csak találgatások.

    Azóta a kereskedővel nem sikerült beszélnem.

    Tisztában vagyunk vele, hogy mi is hibáztunk, de jóhiszeműen jártunk el és lehet, hogy a végén mi szívunk, mert a kereskedő a pénzénél van, ha motort meg lefoglalják a bírságokat is törlik a régi tulajról... nekünk meg se pénz se motor?! Az meg csak mellékes, hogy természetesen már költöttünk a motorra...

    Innentől meg már csak kérdések vannak, hogy akkor tényleg elvihetik tőlünk a motort? Mit tudunk tenni ez ellen? Fel kell vennünk a kapcsolatot a NAV-al, vagy inkább maradjunk nyugton? Érdemes-e polgári perre menni? (Az biztos, ha erre kerülne sor, akkor csak BP-i ügyvéddel, mert még is csak a „hazai pályát” jobban ismeri.)

    Milyen ügyvédi költséggel lehetne kalkulálni egy ilyen ügyben? Mert ugye a motor 530.000 + X Ft-ba van nekünk, egy elhúzódó perben nem biztos, hogy még egyszer ennyit ki szeretnénk fizetni költségekben. (ügyvéd, utazás, idő, stb) Az rendben, hogy utána a perköltség a vesztest terheli, de mi van akkor, ha azt mondják, hogy mi is hibáztunk és séta... vagy csak pusztán nem lehet behajtani rajta (bárki is legyen most az) semmit.

    Nagyjából ezek a dilemmák vannak a fejünkben. Minden nemű tapasztalatnak, ötletnek és segítségnek nagyon örülnénk és hálásak lennénk.

    Ez lenne a mi sztorink a Buell-al. Az egyetlen ok, amiért nem vittük vissza azonnal a kereskedőhöz a motort amikor jöttek az akadályok (nyilván akkor még nem tudtuk, hogy mennyire gáz a helyzet és bíztunk abban, hogy csak valami adminisztrációs dolog lesz), hogy testvéremnek nagyon ideális ez a gép, és megszerettük.

    Előre is köszönöm, hogy egyáltalán foglalkoztok a problémánkkal, ha bármi megoldás mutatkozik, kérlek jelezz vissza, hogy milyen irányba induljunk.

    üdvözlettel: Laci

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Ez már túl erős, vigyázz!

    2012. augusztus 6., 13:56 Módosítva: 2012.08.06 15:24
    2

    Helló,

    a szomszéd faluban árulnak egy érdekes Cagiva Blues 125-öst. Két hete tettem le a B125-ös jogsit, ez talán megfelelne nekem.

    Nem találtam hozzá adatokat, belefér a kategóriába? Lehet, hogy perverz vagyok, de valamiért meggyőzött a formája – érdemes megvenni?

    G. János

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Motort vennék apámnak. Segítsetek!

    2012. augusztus 1., 10:09 Módosítva: 2012.08.01 11:03
    15

    Tisztelt Nepperűző!

    Régóta dédelgetett álmomat szeretném megvalósítani, ám egyre nehezebb a döntés, fontos lenne egy szakértő vélemény. Segítsetek egy kétségbeesett leányzónak!

    Szóval édesapám betölti az 50-et és fájdalma enyhítésére egy motort szeretnék neki venni, amire már jó ideje spórolok. Nem értek a motorokhoz igazán, csak az elképzeléseimet tudom körvonalazni:

    - Apu szeret gombázni, persze nem úgy, úgyhogy hétvégi mászkálós-lazulós 500-600-as túramotorra gondoltam, lényeg a kényelem, megbízhatóság és a funkció. Nem csajozni megy.

    - Van rá kb. 700 ezer, ebből kellene a lehető legjobbat kihozni. Ha lehet, a fenntartás is megoldható legyen kevésből.

    - Honda Transalpot javasoltak, én speciel Honda NT 650 V DEAUVILLE-t néztem ki neki, de szükségem lenne pár ötletre, mielőtt belevágok a bizniszbe:

    - Milyen gépek vannak ebben a halmazban?

    - Kitől érdemes venni?

    - Mire figyeljek vásárlásnál?

    Nagyon hálás lennék a segítségetekért, küldök nektek sört.

    Köszi: Edit

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Négyüteműt vagy kétüteműt?

    2012. július 26., 12:29 Módosítva: 2012.07.26 12:29
    50

    Üdv!

    Az lenne a kérdésem, mit javasolna endurózásra erdőben barátokkal, rövidebb túrákra.(1-2órás)
    Cr 250 2004 vagy egy crf 450 2007
    Tudom nem túra motor, pályára tervezték viszont olcsóbb mint a crossenduro. Meg nekem jobban is tettszik, éjszaka meg úgy sem túrázgatok. Nem beszélve az edurocross is ü órás valamilyen szinten.
    A 2T azért nem tudom mert azért hosszabb túrán állandóan kanna a hátizsákban 5L benzinnel a hátamon nem kényelmes,ha már egyszer krossz ne legyen felesleges holmi. Nem beszélve arról hogy földes úton ugye 2T öblögetni kell tehát egyenesbe nincs "nyél" gáz. Meg dombon lefelé is öblögetni.

    Talán kényelmesebb egy 4T? Ha jól karban van tartva nem drágább sokkal a 4 t. Tudommal ismerősöm crossokat szerel Baranyában, akár 100-150 vagy még picit többet is el lehet menni 450-nel egy rendbetétellel, ha gondosan karban van tartva. Normál enduróra kell, nem repkedésre. Amivel drágább a 4T szelep de ha jól halottam olvastam különböző szakirodalomban akkor teljes generál után elbírnak szelepek is 200 ü órát normál használat mellet (persze tudom ellenőrizni kell). De az nekem kb. 2 év lenne. 2 évre a 60-80 e Ft kibírható. Dugó és gyűrű meg 2T-ben is van. Volt cr 250-em volt erre használtam jó volt. Viszont crf 450-esem nem volt ezért a kérdés.
    Rövidre zárva, 2T vagy 4T endurora?
    Nagyjából jól vagyok informálva a 2T vs 4Tről?

    Előre is köszönöm a választ.

    Balázs

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Motort vennék, 450 a felső határ

    2012. július 22., 08:29 Módosítva: 2012.07.22 08:29
    20

    Helló Nepperűző!

    Japán belpiacost max. 450k-ért? Egyáltalán szabad ilyet venni? Magánszemélytől, vagy az ilyesmivel foglalkozó cégektől? Vagy inkább felejtsem el?

    Friss a jogsim, alapvetően azért vizsgáztam le, mert a városban szeretnék motorral járni. Néha azért kipróbálnám azt is, hogy milyen túrázni, ezért a 125-ösök kiesnek, talán 250-es, de inkább 400-500-as gépet szeretnék. Mivel nem bohóckodni akarok, a choppereket kizárnám, de minden más jöhet. A budget cirka 400-450 ezer forint, és akkor még marad valamennyi az azonnal szükséges dolgokra, pl. gumi, láncszet, ha kell. Azon törtem a fejem, hogy a japán belpiacosok is megtennék, de nem tudom, mennyire kell tőlük tartani. Vagy ne kísérletezzek?

    T. Jani

    Távolról sincs vége, olvasson még

    900-ast ötvenesként, megőrültek?

    2012. július 18., 11:26 Módosítva: 2012.07.18 11:59
    6

    Kedves Nepperűző,

    évek óta Cagiva Elefant 900-ra vágyok. 16 éves korom óta spórolok, most, három év után nagyjából összeszedtem annyit, hogy az álmodozáson túl is kezdjek valamit.

    Elkezdtem pörgetni a használt motorokkal foglalkozó oldalakat, és rádöbbentem, hogy ilyen gépet egyszerűen nem lehet venni. Ami találtam, és elmentem megnézni, az vagy roncs volt, vagy semmilyen papírjai nem voltak – egy faluban arról próbáltak meggyőzni a szemlátomást lomtalanítással foglalkozó magyar állampolgárok, hogy az utánfutóra spárgázott 900-as jó lesz 50-esként, hisz nem olyan nagy.

    Szerinted érdemes külföldről behozni? Mindenképpen Ducati blokkos túraendurót szeretnék, és ha lehet, nem a kis 750-est. Hol keressek?

    Segítsetek!

    Nándor

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Rendszám nélkül, hobbicélra

    2012. július 12., 10:01 Módosítva: 2012.07.12 10:01
    3

    Tisztelt Nepperűző!

    Enduro motort szeretnék venni, de csak a közeli susnyásban csapatnék vele, közúton alig, szinte soha nem közlekednék vele. Nagyon sok motort hirdetnek papírok nélkül, hobbi enduroként jóval olcsóbban, mint rendszámos társaikat, van amelyikben még vázszám sincs. Ezeket meg szabad venni? Honnan tudom, hogy nem lopottak? Nekem sem kellene rá rendszám, de a vásárlásukkal bizonytalan vagyok.

    Üdv.

    Misi

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Kocamotoros új gépet venne

    2012. július 10., 06:33 Módosítva: 2012.07.10 09:31
    2

    Tisztelt Nepperűző!

    Próbálok tömör lenni. 43 éves vagyok kb. 6-7 évvel ezelőtt szereztem meg a motorjogsit, majd kb. 3 évet motoroztam egy Yamaha YBR 250-es "tanuló" motorral. Majd külföldre kerültem, jelenleg is Angliában élek bár sajna nem "nagylábon" sok honfitársammal együtt.

    Önök biztos nagyobb tapasztalattal és lehetőséggel rendelkeznek, mint én. Kérésem, kérdésem a következő:

    Tudna/tudnának-e ajánlani nekem 2-3 konkrét márkájú és típusú max. 1000 cm3 új motort, amellyel kényelmesen, kevés hozzáértéssel, de nagy kalandvággyal, biztonságosan túrázhatnék, akár társsal is. Illetve a hétköznapokon városi használatban is megállná a helyét a gép.

    Paraméterek: jelenleg még kocamotoros kevés tapasztalattal, biztonság, kényelem - derék, térd problémák :), túrák nem csak tökéletes aszfalton, hozzá nem értés miatt inkább szíj vagy kardán hajtással, végszükség esetén lánchajtás, ha ez a legjobb ajánlatuk.
    Új motor érdekelne, jelenleg nem az ár a mérvadó (majd gyűjtök rá), hanem műszaki, tapasztalati tényezők. Megköszönném, ha tudnának segíteni, ajánlani 2-3 fajta motort.

    Üdvözlettel
    Tamás

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Átver a nepper, vagy béna vagyok?

    2012. július 7., 10:24 Módosítva: 2012.07.07 10:27
    1

    Kedves Nepperűző,

    úgy emlékszem, valamelyik kollégájuknak korábban volt Aprilia Motó 6.5-je. Hetente járok Olaszországba, itt áll egy 1000 euróért, motorja szépen jár, kevés, 9700 kilométer van benne, de a külseje nagyon le van élve.

    Sérült a kipufogódob, szemmel láthatólag valaki alábakolt és behorpadt, ha nagyobb gázt adok, érezni is, hogy fojtja a motorját. A tank teteje a betöltőnyílás körül elrepedt, bár külsérelmi nyomot nem látok rajta. A kormánya görbe, az üléshuzata szakadt.

    A kereskedő állítja, hogy 500 euróért mindent megkapok rá bontva, de nekem gyanús, mert semmit sem találok a neten. A gép formája nagyon tetszik, egyedi és aranyos, teljesítménye nekem maximálisan elég lenne.

    Hol keresgessek rá alkatrészeket?

    Márk

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Régi Suzukit vennék. Szabad?

    2012. június 28., 09:08 Módosítva: 2012.06.28 10:02
    1

    Kedves Nepperűző!

    Motort szeretnék venni, konkrétan Suzuki GSXR 600-ast vagy 750-est, de nagyon bizonytalan vagyok, hogy melyik évjárat legyen. Árban pont a 2000 környéki modellek férnek bele, vagy a SRAD vagy az újabb befecskendezős, azonban nagyon megoszlanak a vélemények, én meg nem vagyok műszakilag tájékozott. Aztán a 600 vagy 750 kérdésben is bizonytalan vagyok, volt már nagymotorom 10 évvel ezelőtt is, 400-as, ebből kiindulva a 600-as bőven elég, de félek, hogy a kihegyezett 600-as motort könnyű széthajtani és eleve rosszabbat tudok csak venni, esetleg nálam is tönkremegy hamarabb, mint a nagyobb 750-es.

    Szeretném, ha elmondanád a véleményedet, mert csak abban vagyok biztos, hogy gixxert szeretnék!

    Köszönettel:

    Fox

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Majd' két méter, mit vegyen?

    2012. június 15., 10:30 Módosítva: 2012.06.15 10:47
    3

    Tisztelt Totalbike!

    Motort szeretnék venni magamnak, amiben semmi extra nincs, azonban 196 cm és 128 kg vagyok. Régebben sokat motoroztam, de akkor 40 kg-mal könnyebb voltam és fiatal. Újrakezdőként elég lenne egy 400-as vagy 500-as motor, de minden motoron annyira rosszul nézek ki és kényelmetlen, hogy csak az endurók jöhetnek számításba, de az új modelleket anyagilag nem érem fel. Amik tetszenek az a régi Yamaha XT600-as vagy a Honda Dominator, illetve a DR600 Suzuki vagy a DR800-as, de elfogadok bármilyen javaslatot.

    Pár dologban azonban bizonytalan vagyok, félek.

    Az első, hogy ezek öreg léghűtésesek, hogyan bírják a lassú városi közlekedést, illetve nem sülnek-e be nyáron, dugóban. A másik, hogy már nem újak, sokat futottak, mit várhatok el ezektől a blokkoktól? Állítólag ezeket a nagy egyhengereseket könnyű széthajtani, mire figyeljek?

    Köszönöm a választ!

    Üdv.

    Misi

    Kedves Misi!

    Sokan vannak ebben a helyzetben, pláne, hogy a kisebb motorok, a 400-as vagy még kisebb japán belpiacos motorok nem csak kicsik, hanem futóművük is körülbelül 65-75 kg-os pilótára vannak belőve, 100 kg-os europid férfiemberrel már erősen túl vannak terhelve, 2 méter testmagasság közelében pedig valóban kényelmetlen az üléspozíciójuk.

    A régebbi egyhengeres, nyomatékos endurók valóban jobb választások, nem véletlenül voltak ezek a motorok nagyon kedveltek a maguk idejében.

    Nem kell félni a besüléstől vagy a városi araszolgatás miatti túlmelegedéstől. Ezek valóban léghűtésesek, de ha nem terheljük, akkor a hőt a hűtőbordák leadják, és dugóban araszolva nincs nagy terhelés a blokkon. Legyenek a bordák tiszták, ne sáros vagy olajos, olajsáros és akkor nem lesz gond.

    A blokk élettartama nehezen meghatározható. Túrára használt, de nem kergetett motornál akár elérheti a 100 ezer kilométert is, de én azt mondanám, hogy számoljunk 50 ezer kilométerrel, ennyit biztosan elmennek felújítás nélkül. Ha pedig közeleg a vég, akkor is jobb, könnyebb és olcsóbb ezeket felújítani, megperselyezni és új dugót tenni bele, mint egy soros négyes esetében. Ezt úgy vesszük észre, ha melegen nehezen indul, vagy esetleg hidegen füstölve indul be. A kopott dugattyú kopogva jár a hengerben, hasonló kopogó hangja van a kezdődő hajtókar csapágyasságnak is, ezek a motorok első problémái, amelyekkel szembesülhetünk. Ekkor a felújítás már nem odázható el. Ha a motor hidegen és melegen is könnyen, füst nélkül indul, akkor nagy baj nem lehet, még sokáig számíthatunk a motorra.

    Az említett típusok közül az egyik legsportosabb és legerősebb a Suzuki 800-as egyhengerese, a legmegbízhatóbb a Honda 600-asa, de nagyon jó kompromisszum a Yamaha XT 600-asa, melyet nagyobb tankkal is lehet találni Ténéré változatban is.

    A döntésnél ne a márka legyen a meghatározó, hanem az állapot. Ezek a motorok eléggé egyformák, jobban járhat egy megkímélt Suzukival, mint egy sokat futott, agyonütött Hondával, noha ez utóbbi újkorában is drágább volt.

    Sok sikert a kereséshez és választáshoz!

    Üdv.

    Nepperűző

    A robogón is visszatekerték az órát?

    2012. június 6., 12:23 Módosítva: 2012.06.06 15:08
    5

    Kedves Totalbike!

    Hosszú kihagyás után ismét robogóra vagy motorra ülnék. 50-125 a megcélzott a kategória – ugyan van jogosítványom nagymotorra, de ez most kisvárosi közlekedésre kell, nem túrázni, abból azt hiszem már vagy harminc éve kinőttem.

    Egy ideje már figyelem a hirdetéseket. Szemet szúrt, hogy a megadott futás köszönőviszonyban sem lehet a valósággal. 10-20 éves gépeknél is odaírják, hogy 15 ezer kilométer van benne, ami ugye évi néhány száz vagy ezer kilométert jelent; nekem ez hihetetlen.

    Mire érdemes figyelni vásárlás előtt? Hogy lehet megállapítani, hogy a visszatekert számsor ellenére mennyit mehettek a robogóval?

    Nem tájékozódom naprakészen a törvényi változásokról, de annyit még én is felcsippentettem, hogy módosítások állhatnak be a rendszámozással kapcsolatban – mire érdemes figyelnem vásárlás előtt?

    Hálás lennék, ha esetleg ajánlanának egy megbízható, négyütemű, takarékos gépet, amely bírja a rosszabb nógrádi utakat is, van csomagtartója hétközben az aktatáskához, hétvégén a horgászfelszerelésemhez. Automata is lehet, de a váltóval is elboldogulok!

    Köszönettel: Dr. L. Márton

    Kedves Márton, tisztelt Doktor úr!

    Jól látja: idehaza a kilométeróra aljában látható számsor semmit sem jelent. Ugyanaz a probléma, mint az autóknál, csak ezeket az egyszerű műszereket még könnyebb visszapörrenteni – az sem ritka, hogy simán kikötik, ne is „menjen bele a kilométer”.

    Amire figyelni kell, az állapot összessége. Motordokink írta korábban: „Használt motor vásárlása még annak sem egyszerű, aki napi szinten foglalkozik motorkerékpár javítással és jó típusismerete van.” – maximálisan igaz, hisz olyan taposóaknák várnak a kevésbé tapasztaltabb vevőkre, amelyek elhárítása súlyos tíz- vagy százezrekbe is fájhat.

    Próba nélkül semmit sem szabad elvinni, ez szabály: ne húzzon se jobbra, se balra, rugózzon, váltson, gyorsítson folyamatosan a konstrukciós határain belül. Érdemes átmozgatni a teleszkópot, figyelve a szimmering állapotára, az olajfilmre, de a kormánynyakcsapágy állapota is kiderülhet némi állványon történő átmozgatással. A korábbi törésnek vannak jelei, a festés és karcolások árulkodóak – a kormányvéget, a tükröket, a lábtartót és kipufogót kell végignézni. Lehetőség szerint alá kell lesni az idomoknak, a javítási nyomokat belül nem nagyon szokták eltüntetni.

    A rendszámos kérdésre nem könnyű a válasz – tájékoztatásul javasolom Zách Dániel cikkének, a Ne higgy a rendszámcsalóknak elolvasását. Számos gyakran feszegetett kérdésre választ ad – szerkesztőségi álláspontunk szerint a rendezett okmányok sokat érnek, csak ilyen megvásárlását javasoljuk. A privát véleményem szerint, az ön igényei alapján egy Honda Innovát, vagy ennek valamelyik mutációját (a Suzukinak és a Kawasakinak is van hasonló) ajánlanám, melyek kaphatók használtan is. 100-130 köbcenti között készültek, motorjuk fekvő, léghűtéses egyhengeres, egyszerű mint egy raklap, azzal a különbséggel, hogy még annál is nehezebben mennek tönkre.

    Váltójuk általában félautomata, vagyis a röpsúlyos kuplunghoz lábkapcsolót párosítanak – a körváltó is elterjedt, ami a világ egyik legnagyszerűbb találmánya, hisz a négyes után egyes jön, nincs visszakapcsolgatás a lámpa előtt. Vázuk terhelhető és pakolható – Vietnamban egész háztartásokat mozgatnak ilyennel úgy, hogy a gyerekeket sem hagyják otthon.

    A fogyasztás kellő felnőttes türelemmel akár két liter is lehet, de háromból simán megáll, míg a robogókhoz képest nagyobb kerék fáin úttartást biztosít. Az élőcsali, a műlegyek, a méretes harcsák vagy a trükkös menyhalkupacok felpakolása sem lesz gond: erre találták ki!

    Remélem tudtam segíteni.

    Üdvözlettel:

    Nepperűző

    Távolról sincs vége, olvasson még