Üdvözlöm!
Ősszel csináltam meg az A2-es jogosítványomat, és most készülök az első motorvásárlásomra. Valamilyen sport-túra motoron gondolkozom. Nem a sebesség miatt venném, persze az is érdekel, de inkább hogy nagyobb túrákra elvigyen. Valamint a hegyek között dolgozom Ausztriában, bírja az emelkedőket. Eddig autóztam, de a nyárra szeretném, ha a motor venné át a helyét.Aa magasságom átlagos, 185 cm és 95 kg vagyok. Amit rászánnák az olyan 6-800000 Ft körüli összeg. Friss jogosítványhoz milyen motor lenne ideális?
Előre is köszönöm a választ!
Benjamin
Tisztelt Nepperűző!
A Honda CB500 után szeretném megvenni a régi álmomat, egy Kawasaki ZX-7R-t vagy ZX-9R-t. A keret 600 ezer, úgyhogy a 9R-ből csak 1999-ig vagyok jó. Milyen dolgokra kell odafigyelni és melyik típust ajánlaná. Főleg munkába járáshoz használnám, meg majd később a pályanapokra vinném ki. És mennyire nagy kockázat egy ilyen idős sportmotort venni?
Tanácsát előre is megköszönöm!
Üdv:
Jenő
Kedves Szerkesztőség!
Valakinek van e bármi tapasztalata Kawasaki ZR-7 (1999) típusú motorkerékpárral? A neten nem igen találok róla semmit...
Üdv. István
Kedves Nepperűző!
Hamarosan fizetős lesz a parkolás a munkahelyem közvetlen közelében. Mélygarázs hely kb. 25 ezer forintra rúg havonta, úgyhogy valamit tennem kell. Jó pár évig motoroztam, tehát ez kézenfekvő megoldás lenne. Ám azóta családot alapítottam, így innen a passzív biztonság kényszere. Tudtommal egy ilyen kétkerekű létezett (illetve létezik), az a BMW C1.
Ezzel kapcsolatban van néhány kérdésem:
- magyar kínálat nem túl mély. Megéri kintről behozni vagy várjak a magyar forgalmis példányokra?
- kb. mekkora költségre lehet számolni? Vételár, átírás, esetleges honosítás, kötelező vétel utáni szervizek külön-külön?
- mire kell figyelni, van-e valamilyen típushibája?
- milyen éves szerviz költségre számolhatok kb évi 8 ezres futásteljesítmény esetén? (Gumiárak, kopó fogyó alkatrészigények.)
Fontos szempont, hogy esőben/fagyban is beérjek és lehetőleg ne igazán kelljen öltözködnöm. Persze lehet, hogy így is motoros nadrágot és dzsekit és bukót húzok...
Tényleg csak ez az egy megoldás egymillió forinton innen? (Persze minél inkább a félmillió forint környékén tartva a vételárat.) 50 cm nem opció, mert el kell érnie legalább a 80 km/h sebességet a járműnek.
Köszönettel:
Schwalbés
Üdv!
Első motoromra gyűjtök, nyáron már szeretnék lehetőség szerint venni egyet.
Magamról: 176 cm magas, higgadtan vezető, előregondolkodó srác vagyok. Munkába járni és túrázni szeretnék, akár külföldön is.
A vágy tárgya(i):
Mindig is szerettem a KTM-eket, a kedvenceim a 2003-2004-es 640 Adventure, és a 2008 óta gyártottt 690-es Enduro. Ezek mind igen magasak, többek között ezért is tervezem a gyakorlást, hogy egy lábbal is biztosan fogni tudjam majd a gépet.
A 640 ADV használtam 700-950 ezerért már van, kérdés, hogy ezekhez mennyire lehet még alkatrészeket kapni, illetve mi számít túlságosan sok kilométernek egy ilyen motornál?
A 690-eseket láttam 1 és 1,5 millió között. A régebbiekhez 5000 km-ként írják az olajcserét. Ez mennyire számít elfogadhatónak?
Az esszerűség oldaláról egyetlen motort találtam, ami még szóba jöhet, ez pedig a Honda CRF250L. Használtam kb annyiba kerül, mint a 690-es (2008-2009), gondolom a fenntartása olcsóbb. Viszont gyengébb. Nem szeretnék egy szezon után erősebb motor után nézni.
Hallgassak az eszemre (és az örök intelemre), hogy első motornak valami kicsi, gyengét vegyek, vagy inkább a szívemre hallgassak, és a hosszú távú terveimre?
Nincsenek motoros ismerőseim, így minden tanácsot szívesen fogadok!
Köszönöm,
Samu
Kedves Nepperűző!
Szeretném kikérni a véleményét Kawasaki ER-5 (2000) motorról.
Adódott egy lehetőség, hogy korrekt áron sikerülne hozzájutni, megbízható forrásból származó, elvileg jó műszaki és esztétikai állapotúhoz 300-350 ezer közt, ami ráadásul lakhelyemen található.
Ön szerint érdemes elmenni 150-200 kilométert hasonló árú Suzuki SV 650-ért (1999-es) vagy olcsóbb Yamaha XJR 400-ért (1998-as), vagy a rizikó és az esetleges felesleges útiköltség miatt ezen felesleges gondolkodnom és inkább a megbízhatóbb forrásból származó ER-5 mellet döntsek?
A tanácstalanságom oka, hogy a Kawasakinál a Suzuki és a Yamaha külsőleg jobban tetszik, viszont inkább ésszerű döntést szeretnék hozni, mintsem emocionálisat.
Üdvözlettel: István
Tisztelt Totalbike!
Örömmel olvasom a motorkerékpár vásárlással kapcsolatos ajánlásaikat, én is tanácsot szeretnék kérni. Intézzük el a méret kérdést: 195 cm magas vagyok és 120 kg. Ehhez a termethez keresek hobbi motorkerékpárt, csak túrázni, kirándulni tervezek vele (esetleg utassal is). Fontos, hogy viszonylag egyenes háttal tudjak ülni és, hogy az ülés lábtartó távolság nagyobb legyen, mint egy naked-bike-on. Nem vágyom erőgépre, de 50-60 Le-t azért tudjon a "jelölt" és biztosítson annyi szélvédelmet, ami elviselhetővé teszi az utazást. A fentiekből talán kiderül, hogy a túra-endúrók között nézelődöm.
A nehézségek: egyfelől nem szeretnék 600-700 ezer Ft-nál többet költeni, hiszen csak hobbi; másfelől nem tetszenek a 2008 előtti Transalp-ok. Ezekkel a megkötésekkel milyen típust tudna ajánlani (tekintettel az alkatrész árakra is, ha esetleg elesnék, valamit cserélni kellene)?
Előre is köszönöm!
Vince
Ps: Nézegettem a TDM-et (4Tx), de nincs saját tapasztalatom. Ezt mennyire ajánlja? A 900-as már túl drága, de megérné egy ilyen típust kivárni az injektor és a plusz fokozat miatt?
Motort vagy robogót vásárolna és tanácsra van szüksége? Erre a címre várjuk kérdéseit.
Kedves Nepperűző!
Tavasszal szeretnék A2-es jogosítványomhoz olyan gépet vásárolni, amivel a reggeli, délutáni dugóban nyomulhatnék előre az autósok között, illetve hétvégi motorozásokra is jó barát. A nagy favoritok nálam a supermotok illetve a naked motorok.
Az eddig kinézett szerkezetek:
- Husqvarna 450/510/610 SM (35kW -os forgalmival)
- Yamaha XT660X
- Suzuki SV650N (35kW -os forgalmival)
- Ducati Monster (ebből is a forgalmi szabja meg, de melyiket érdemes?)
A Husky tetszik a legjobban, ezután a másik három következik holtversenyben. A felsoroltak közül melyiket lenne célszerű választani megbízhatóság, fenntartás szempontból? Illetve ezeken kívül van-e jobb opció a fentebb sorol két kategóriában?
Köszönöm!
Dániel
Jó napot!
Japán ezrest vásárlása előtt állok. Hayabusa volt az előd, most valami sportosabbat szeretnek. Másfél millió forint lenne a keret plusz átírás. A szívem GSX-R1000 K5 felé hajlik, de számításba jöhet a CBR1000 2006 körüli évjáratban. Viszont az R1-el is szimpatizálok. Önnek mi a három típusról a véleménye? Sajnos baráti körben sincs egyik típus sem, így a népítéletre tudok csak hagyatkozni. Vannak ezeknel a típusoknál valami szériahibák, amikre figyelni kell?
Segítségét előre is köszönöm.
József
Tisztelt Totalbike!
Böngészgettem a nepperűzőt de eddig nem igazán találtam választ a kérdésemre.
Hosszútávra szeretnék egy 125-ös robogót vásárolni. Eddig egy 50 ccm-es robogóval jártam és úgy érzem, a biztonságom érdekében egy 125ccm-es robogóra lenne szükségem.
Sokat nézegettem az interneten és talán a Honda PCX125 volt az a modell ami meggyőzött.
Amire használnám:
- Nagyrészt városban használnám esetleg 2 személlyel, illetve ritkán 1 személlyel országúton(Bp-Balaton)
- Lehetőleg télen nyáron használnám amíg nem esik a hó
Kicsit félek a magasságom miatt mivel 192 centi vagyok (amin B125-re vizsgáztam Liberty alig fértem el rajta nem tudtam rendesen kanyarodni).
Fontos lenne számomra egy megbízható robogó ami hosszú ideig ki tud szolgálni minden gond nélkül, ha megkapja a rendszeres előírt karbantartást.Szeretném kérni a véleményüket, szerviz tapasztalataikat az adott modellel kapcsolatban, esetleg ajánlani másik modellt az elvárásaimnak(összeghatár nettó max. 650-700E ft de nem feltétlen szeretném az összes pénz rákölteni). Én eddig új robogók közül nézelődtem mivel az áfát le tudok írni, így nem kerül árban messze egymásról a használt és az új modell ára a PCX esetén.
Tanácsukat előre is köszönöm
Üdvözlettel: Zsolt
Kedves Nepperűző!
Megvenném végre egy régi kedvencemet, az első generációs Yamaha X-MAX 250-et, immár az injektoros kivitelűt. A keret (csak a vételárra) úgy 5-600.000 Ft. Mióta megjelent ez a típus, ellenállhatatlanul vonz, a korabeli tesztek is az egekig magasztalták, de azokban ugyebár még nem lehetett szó szervíztapasztalatokról.
Korábban volt már echte "Made in Japan" Suzuki robogóm, amit nagyon szerettem, és ami haláláig hozta azt a kérlelhetetlen japán megbízhatóságot, amit már több korábbi járművemmel is megtapasztalhattam. Most viszont a Yamaha megvásárlása kapcsán nagyon zavar, hogy bár mindenképp japán motort szeretnék, ezt a gépet Spanyolországban gyártják, olasz alkatrészekből. Értem én, hogy a Minarelli gyártja a blokkot, ami ugyebár a Yamaha Group tulajdona, de mégiscsak olasz, épp úgy, mint minden más is a robogón, leszámítva talán a csapágyakat. Egyszerűbben fogalmazva: "nem lesz ebből baj"?
Érdeklődtem már márkakereskedésekben is, mindenütt megnyugtattak, hogy a minőségellenőrzés így, megy úgy, de az autóiparban eltöltött 11 évem tapasztalatai alapján ez csak duma, a gyakorlat sokszor jóval bonyolultabb és ijesztőbb. Kérdeztem pár tulajt is, az ő válaszaikból pedig egyértelműen az jött le, hogy mindenki aszerint dícséri vagy szidja az X-MAX-ot, hogy egészséges vagy leharcolt példányt sikerült-e vennie.
Olvasgatva az Ön tanácsait, hamar feltűnt, hogy mennyi apró részletet ismer az egyes típusok sötét dolgaiból. Gondoltam megkérdezem, hátha tud olyan adalékkal szolgálni, ami segíthet eldönteni, hogy vásároljak-e vagy sem. Talán még annyit, hogy mi az a futásteljesítmény, ami felett már egy megkímélt példány is igényelne egy komolyabb generál szervizt?
Magát a gépet természetesen próbáltam, imádtam (bár igen kemény volt a futóműve a budapesti utakra), pont megfelelne a céljaimnak.
Válaszát előre is köszönöm.
Tisztelettel:
István
Motort vagy robogót vásárolna és tanácsra van szüksége? Erre a címre várjuk kérdéseit.
Tisztelt Nepperűző!
Egy mindennapi használatra (munkábajárás, városban butáskodás) és esetleg néha-néha egy-egy pályázásra is alkalmas szupermotót szeretnék venni. Eddig egy Suzuki DR-Z400SM-em volt de ellopták. Viszont legalább megfertőződtem. A DR-Z mind motorerőben, mind fékerőben kicsit gyengécske volt, de hálás voltam a könnyű súlyért cserébe. Gyakorlatilag már mindenfajta supermotót nézegetek, az eddigiekben kikértem mindenki tanácsát, de teljesen össze-vissza véleményekkel találkoztam. Talán még fontos adalék, hogy egy Yamaha R6-ot is használok hétvégenkénti motorozásra és néha pályázásra. Autóm nincs. A supermotó a városi napi örömérzet megszerzéséhez kellene és néha el is gurul a gyógyszer.
Tanácsát előre is megköszönöm!
Balázs
Motort vagy robogót vásárolna és tanácsra van szüksége? Erre a címre várjuk kérdéseit.
Tisztelt Nepperűző!
Régi vágyam egy cruiser, eljött a kor, amikor meg is engedhetem magamnak..
A kiszemeltem a BMW R 1200 C, max. 25-30 000 körül futott példányt keresek (illetve találtam).
A kérdésem, hogy mennyire megbízható ez a típus, mikre érdemes figyelni, egy ilyen 10 év feletti motornál? Teljesen laikus vagyok, hosszútávra venném, kevés nyári motorozáshoz és kvázi egy befektetésnek,amit később a fiam örökölhetne :-)
Minden jó tanácsot szívesen veszek.
Üdvözlettel: István
Motort vagy robogót vásárolna és tanácsra van szüksége? Erre a címre várjuk kérdéseit.
Tisztelt Totalbike!
Márciusban töltöm huszonötödik születésnapomat, és szeretném magam meglepni egy 2005/2006-os, 1000 ccm-es, (elvileg) 24500 km-t futott GSX-R-rel. A kérdésem hasonló lenne, mint a Honda CB 1300-as sporttársnak: vásárlásnál, mekkora hangsúlyt fektessek az évjáratra, a futott km-re, illetve milyen tényezőkre érdemes odafigyelni?
Kicsit szkeptikus vagyok a márkát illetően, ugyanis egy 2004-es 750-es GSX-F-fel sokat kellett a szervizbe járnom, és ha jól tudom, ugyanaz blokk van benne, lebutítva.
De hát kategóriájában mégis csak az ezres Gixer a legerősebb?!
Segítségüket előre is köszönöm!
Tisztelettel:
Szabó Csaba
Motort vagy robogót vásárolna és tanácsra van szüksége? Erre a címre várjuk kérdéseit.
Motort vagy robogót vásárolna és tanácsra van szüksége? Erre a címre várjuk kérdéseit.
Motort vagy robogót vásárolna és tanácsra van szüksége? Erre a címre várjuk kérdéseit.
Tisztelt Totalbike!
Olvastam ezt a cikküket, és hasonló kérdésem lenne. Ősszel sikeresen megszereztem az A1-es jogsit (hála önöknek = B125 vizsga, amit ezúton is nagyon köszönök!). 14 év robogózás után felváltanék az 50cc-ről 125-re.
Kérem ajánljanak olyan
- 125cc 4 ütemű
- rendszámos,
- automata robogót,
- ami megbízható,
- olcsón szervizelhető
- 200-300 között használtan megvehető,
- és max kb. 50eFt-ot kellene induló szervíznek rákölteni
- könnyű,
- nagykerekű, jól bírja a kátyúkat
- pakolható (nagy doboz hátra felszerelhető, de nem pizzás)
- jól lehet vele szlalomozni Budapesten a forgalomban
- 10 évnél fiatalabb
- jól bírja a Buda és környékbeli hegyi utakat
- csak ingázásra fogom használni és csak 15C fok felett ;)
Eddig a Honda SH-1-est néztem ki. Főleg japánok érdekelnek, de ha az olaszok között is vannak megbízhatóak, akkor melyek azok?
Köszönöm szépen!
Üdv:
Gergő
Motort vagy robogót vásárolna és tanácsra van szüksége? Erre a címre várjuk kérdéseit.
Motort vagy robogót vásárolna és tanácsra van szüksége? Erre a címre várjuk kérdéseit.
Motort vagy robogót vásárolna és tanácsra van szüksége? Erre a címre várjuk kérdéseit.
Motort vagy robogót vásárolna és tanácsra van szüksége? Erre a címre várjuk kérdéseit.
Motort vagy robogót vásárolna és tanácsra van szüksége? Erre a címre várjuk kérdéseit.
Üdvözletem!
Motort vagy robogót vásárolna és tanácsra van szüksége? Erre a címre várjuk kérdéseit.
Motort vagy robogót vásárolna és tanácsra van szüksége? Erre a címre várjuk kérdéseit.
Motort vagy robogót vásárolna és tanácsra van szüksége? Erre a címre várjuk kérdéseit.
Motort vagy robogót vásárolna és tanácsra van szüksége? Erre a címre várjuk kérdéseit.