Nepperűző

Ismeretlen olaszt vennék a lányomnak

2013. február 19., 13:57 Módosítva: 2013.02.19 13:57
6

Szia Nepperűző!

A motorozással ismerkedő lányomnak vennék motort, 250-450 köbcenti közötti gépet gondoltam. Azt mondtam neki, nézzen körül a neten, mit szeretne, aztán majd kitaláljuk. Minap azzal jött haza, hogy ő látott még nyáron egy másik lányt egy helyes motoron, ami egyhengeres volt, alacsony és kicsit chopperes-cruiseres, olyat szeretne, csak nem tudja mi az.

Azt hittem Suzuki Savage volt az, de a képet megmutatva tiltakozott. Nem jutott más eszembe, csak valami ázsiai gépek, de hála az égnek nem az volt. Minap véletlenül megtalálta, hozta a laptopján megmutatni: egy Beta Jonatán az. Szabad ilyet venni? Embert nem ismerek, akinek ilyen lenne, megbízhatóak ezek az olaszok, van hozzájuk alkatrész?

Megvehetem neki?

Üdvözlettel.

H. Márió

Távolról sincs vége, olvasson még

Használt Ducatit szabad venni?

2013. február 16., 08:01 Módosítva: 2013.02.16 08:01
12

Tisztelt Nepperűző

Szeretnék érdeklődni. Életem első motor vásárlása előtt vagyok. (robogót leszámítva tényleg az első). Amit kinéztem egy Ducati Monster 600-as. Sok infót olvastam róla, megbízhatósága megkérdőjeleződött bennem a leírtak alapján. Mindenki inkább az újabb 620 i.e.-t javasolja. Viszont hitel nélkül szeretném megoldani és a 600 ezer forintomba nem fér bele a fent említett modell.

Első körben ez lenne a kérdésem, hogy ön mit gondol erről a gépről?

A másik kardinális kérdés, hogy a legtöbb jó állapotú Olaszországból behozott. A honosítással lehetnek gondjaim? Természetesen nem szeretnék egy legendás átverés áldozata lenni, mit javasol, hogyan lehetek körültekintő, mik azok a procedúrák amit ilyenkor mindenféleképpen meg kell tenni egy vásárlónak.

Előre is köszönöm válaszát szép napot

Üdvözlettel

László

Távolról sincs vége, olvasson még

Suzuki motor német testben?

2013. február 7., 10:50 Módosítva: 2013.02.07 10:50
1

Kedves Nepperűző!

Németországban élek, így lehetőségem van itt venni motort. Mindenképpen utcai kéthengerest szeretnék. Volt már BMW-m, Sportsterem és Ducatim is, de most megakadt a szemem egy német gyártmányú Sachs Roadster 800-on.

Nem sokat tudok róla, annyi rémlik, hogy Suzuki blokkot szereltek belé. Szemérmetlenül olcsón kínálja egy munkatársam, szabad megvenni?

Máté

Távolról sincs vége, olvasson még

Kis férfinak kicsi choppert?

2013. február 6., 14:01 Módosítva: 2013.02.06 14:02
4

Kedves Nepperűző!

Alacsony vagyok, de szeretnék egy kicsi, könnyű chopper motorkerékpárt. Hogy képben legyen, testalkatom leginkább Paudits Béla éhezőművészhez hasonlít, bár feleségem szerint jobbképűbb vagyok. Röhögni szabad...

Eddig robogóztam, de szeretnék motort, jogsim is van, de valami olyat szeretnék, ami alacsony, könnyű, formás. A 250-es meg 400-as kínálatot nézegettem, de nem tudtam határozni: ahány vélemény, annyiféle. Nekem úgy tűnik, mindenki a sajátját dicséri, de ez nekem kevés. Ön mit ajánlana nekem? Nem az erő kell, hanem a kirándulgatás itt a Mecsekben – úgy saccolom, évi 5-6 ezer kilométernél nem mennék többet, bár 40 éve szeretnék elmenni motorral a tengerhez. 800 ezer forint a fölső határ.

S. Gábor

Pécs

Távolról sincs vége, olvasson még

Jogsi: fizetek, mint a katonatiszt?

2013. január 29., 15:15 Módosítva: 2013.01.29 15:16

Helló!

Egy motorjogsis kérdéssel fordulnék hozzátok. Hat évvel ezelőtt, húsz évesen türelmetlenségemben nem vártam ki a nagy "A" jogosítványhoz szükséges időt, így egy Akorl. jogosítvány megszerzésére adtam a fejem. Nyilván már az első év után 25kW-nál nagyobb teljesítményű gépet használtam. Mire tavaly eljutottam odáig, hogy na, itt az ideje megcsinálni a különbözeti vizsgát, addigra szembesültem vele, hogy 2012. január óta erre nekem csak akkor lenne lehetőségem, ha egy évnél frissebb a korlátos jogsim. Tehát ha hat éve motorozok, akkor csináljak teljes tanfolyamot, mert elavult a tudásom. Értem én... (nem, ez nem igaz, nem értem).

Idén felcsillant a szemem, hogy az én Akorl. jogosítványomat tanfolyam és vizsgakötelezettség nélkül cserélhetem A2 jogosítványra. Tehát, ha jól értelmezem akkor ha idén lefutom ezt a kört az okmányirodában, akkor (szerintem) egy évnél fiatalabb jogosítvánnyal fogok rendelkezni. Tehát mehetek-e így különbözeti vizsgára, vagy gondoltak erre és fizetnem kell, mint a katonatiszt?

Válaszodat előre is köszönöm,

Péter

Távolról sincs vége, olvasson még

Nem kell a robogó, motort akarok!

2013. január 28., 11:29 Módosítva: 2013.01.28 23:42
11

Tisztelt Nepperűző!

Jelenleg 21 éves egyetemista vagyok. Mivel nem vagyok túlpénzelve hátulról, a pénztárcám mélysége is korlátozott. Ám mindenképpen szeretném lecserélni a Simsonomat. 50-80 cc érdekel, hiszen nem rendelkezem, csak ,,B" kategóriás jogosítvánnyal. Valamint mindenképpen váltós motor, robogók és kis kávédaráló gyorsaságinak csúfolt dolgok nem érdekelnek. Annál inkább a Yamaha DT szerű motorkerékpárok. Ön mit ajánlana? Illetve mire kellene figyeljek? Jelenleg a büdzsé olyan 2-250e ft.

183/95 kg

A minden tisztelettel

Imi

Távolról sincs vége, olvasson még

Hülye amerikaiak?

2013. január 14., 11:22 Módosítva: 2013.01.16 12:33
26

Kedves Nepperűző,

külföldről hoznék be Harley-t, de sok helyen csak a modellkód van leírva, amin lehetetlen eligazodni. Tudnál segíteni egy rövidebb listával, hogy rájöjjek melyik betűhalmaz mit takar? Szerintem tiszta hülyék ezek Amerikában.

Sanya

Távolról sincs vége, olvasson még

Robogót külföldről?

2013. január 10., 10:53 Módosítva: 2013.01.10 11:53
5

Tiszteletem!


Szeretnék robogót (Piaggio Liberty 125ccm 4T) be hozni külföldről de egyáltalán nem vagyok járatos a dologban!
A behozatalt követően hova kell mennem és mit kell csinálnom? Esetleg ezek milyen összegbe kerülnek? Többen is próbáltak lebeszélni róla hogy ez végeláthatatlan bürokratikus labirintus lesz.
Válaszát előre is köszönöm!
Kisgyuresz

Helló.


Annyira nem végtelen az eljárás, de néhány kört bizony meg kell futni.


Ha kiválasztotta a megfelelő példányt, haza kell hozni. Teheti kinti ideiglenes exportrendszámmal, vagy utánfutóm – a magyar P rendszámot kevéssé tolerálják mostanában külföldön.


Feltételezem, hogy használt, már az Európai Unió területén egyszer forgalomba helyezett gépről beszélünk. A teendők és fizetendők idehaza: műszaki vizsgáztatás (ennek költségeibe beépítették az eredetiségvizsgálatot, így most nem kell külön elvinni importkor) és forgalomba helyezés – kb. 55000 forint. A regisztrációs adót ide kattintva tudod kiszámítani.


A forgalomba helyezéshez szükséges az eredeti forgalmi, amin szerepel, hogy az adott országban export célja miatt kivonták a forgalomból. Az üzletkötéshez kétnyelvű adás-vételi szerződést vigyen, az eredeti példányt le kell adni, így nem árt, ha három példányban készítik el, így mindenkinél maradhat egy.
Ha nincs idő és lehetőség a futkározásra, több cég is foglalkozik importügyintézéssel. Ha a papírozás hercehurcája alatt értékes termelő munkát végez, akkor a veszteségek és a tipródás elkerülése végett célszerű szakembert megbízni, bár nélkülük is kivitelezhető.


A Nepperűző

Helló bébi, elvihetlek egy körre?

2012. december 26., 10:11 Módosítva: 2012.12.26 10:11
13

Kedves Nepperűző,

bevallom bőrdzsekiben és farmerban szeretném hétvégenként végigcirkálni a szép utakat, a fagyizó előtt pedig kacsintgatni a formás csajokra, ropogós anyukákra.

Harley-t akarok: 45 éves vagyok, elvált, motorozni tudó és szerető ember, igaz, kihagytam 8 évet a család miatt, de tavaly elkísértem egy barátomat egy vezetéstechnikai tréningre, és kibuggyant belőlem, hogy újra el kell kezdeni.

Azóta lerendeződött körülöttem minden jogi herce-hurca, most már itt az ideje, hogy újabb „nagyértékű” ingóság kerüljön a birtokomba. Eredetileg egy jobb állapotban levő 1200-as Sportstert néztem ki, de azt veszem észre, hogy mostanában megszaporodtak a jóárasított használt Dynák, sőt, a környezetemben tudok 1,9-ért V-rodot is. Ezek miért nem tartják annyira az árukat, nem olyan jók, vagy más magyarázata van?

Van még egy kósza gondolat a fejemben: megláttam egy épített gépet, ezt. Szerinted? Nagy hülyeség volna? Persze tennék bele kisebb kormányt.

Milyet vegyek? A Harley-ben már biztos vagyok.

Köszönöm,

Morzsesz

Távolról sincs vége, olvasson még

Csini robogó nőnek: Honda vagy Yamaha?

2012. december 18., 16:40 Módosítva: 2012.12.18 16:49
1

Szia Nepperűző!

Egyszerű a kérdésem, Yamaha Vino vagy Honda Giorno?

Napi 15-20 kilométerre kéne tavasztól, dombos vidéken lakom, ezzel járnék be Pécsre iskolába.

Nincs jogsim nagyobbra, nem is szeretnék, csak a praktikum miatt gondoltam ezekre, a retró forma viszont jó lenne, azt szeretem, ha szépek a tárgyaim.

Szóval melyik a megbízhatóbb, praktikusabb? Melyiknek jobbak a fékei? Én 53 kiló vagyok, a légellenállásom talán nem túl nagy.

Köszi

Zs. Zsuzsa

Távolról sincs vége, olvasson még

Mikor kell motort venni?

2012. december 7., 06:35 Módosítva: 2012.12.07 06:35
1
Fotó: Cycle Garden

Nepperűző, szevasz. Mikor kell motort venni?

Tavasszal nehezebb alkudni mint most vagy a karácsony felveri az árakat?

Tamás

Távolról sincs vége, olvasson még

Át akar verni a vevő? Igen!

2012. december 4., 14:14 Módosítva: 2012.12.04 15:55
14

Helló Nepperűző,

olvastam a válaszod az eladhatatlan Harley ügyében. Én egy sima Bandit 1200-zal vagyok hasonló cipőben, de az ebay-ra már feltettem.

A minap jelentkezett egy szűkszavú angol, megvan-e még a Suzuki. Írtam, hogy igen. Másnap válaszolt, hogy fizetne paypalon keresztül, küldene szállítót, vinné Angliába. Nekem valahogy gyanús az egész. Ez is átverés lehet?

Márton

Távolról sincs vége, olvasson még

P-rendszámmal külföldön?

2012. november 29., 10:33 Módosítva: 2012.11.29 10:33
8

Uram!

A lényeg az, hogy van hozzáférésem P-rendszámhoz. A probléma az, hogy autós, széles, lapos. Motorra fel lehet tenni?

A másik kérdésem, hogy a P-rendszámot használhatom arra, hogy Németországból hazahozzak vele egy motort?

Köszi

Miki

Szia Miklós,

nem egyszerű kérdés, biztonság kedvéért konzultáltunk a központi okmányirodával. Korábban hallottam olyanról, hogy a hazai rendőrök is keménykedtek a bőven túllógó autós méretű azonosítóval, de elvi síkon nincs különbség, tulajdonképpen használható. Amire vigyázni kell, hogy sokat szigorodott a próbarendszám használhatósága – ha nem vagy a céggel szerződéses munkakapcsolatban, egy ellenőrzéskor kínos kérdésekre számíthatsz.

Az okmányirodában elmondták, hogy akadozik a P-s tábla külföldi elismertsége. Az olaszok kerek-perec elutasítják, de németeknél is könnyen szemet szúrhat, pláne, ha nem megegyező a mérete a motoros keretével.

Azt javasolnánk, inkább a vásárlás, kijelentés és a kötelező körök után helyben kérjetek német ideiglenes rendszámot, amellyel nyugodtan haza tudod hozni, és idehaza forgalomba helyezni.

Üdvözlettel

A nepperűző

Hogy kell eladni, ha nincs vevő?

2012. november 27., 10:47 Módosítva: 2012.11.27 13:38
3

Kedves Nepperűző!

Úgy vagyok ezzel a levelezősdivel, mint egykor a tinimagazinok „doktor válaszol” rovatával, de most én vagyok az, aki aggódik, hogy teherbe eshet-e attól, hogy bevette, mert sajnos nekem sikerült, így írok és kérdezem a hülyeségeket.

Évekig spóroltam, majd megvettem a Harley-t, szerencsére hitel nélkül, zsebből, tíz év fillérb_szás után. Nagyon boldog voltam vele, sőt, a közhiedelemmel ellentben, még túráztunk is, nem csak utánfutótól látta Európát.

Sajnos családi és egészségügyi okokból eljutottam oda, hogy el kell adni, beteg lábam miatt képtelen vagyok használni, az ára meg nagyon jól jönne otthon. Hónapok óta hirdetem, szerintem jó áron (vagyis másnak jó áron, én bukok rajta), de eddig csak imbecilis barmok, szövegértésre képtelen kamaszok vagy egymilliót kínálgató nepperek estek be.

Én normálisan lefotóztam a motort, őszintén leírtam róla mindent, de semmi. Olyan, hogy valaki eljött volna kipróbálni, még nem volt. Ne értsd félre, nem siránkozni akarok, csak néhány jó tippre lennék kíváncsi – hogy kell eladni?

Üdvözlettel:

H. Zsigmond

Távolról sincs vége, olvasson még

Hangos kipufogó: büntetnek?

2012. november 21., 10:20 Módosítva: 2012.11.21 11:01
4

Kedves Nepperűző,

most alkudozom egy GSX-R 1000-re, tavalyi, kevés kilométerrel, korrekt állapotban. Valami szörnyűségesen hangos noname sportdob van rajta. Amikor először ott voltam, ott lógott mögötte a falon az eredeti, de amikor minap megálltam még egyezkedni, már össze volt csomagolva egy dobozban.

Az eladó elmondta, hogy ő azt eladta az ebay-on, pedig szóban megegyeztünk, hogy elviszem a gyárit is. Most azt magyarázza, hogy ez a titán végdob mennyivel jobb, és mit kezdenék a lefojtott gyárival. Szerinte sosem lesz soha szükségem a gyárira? Szerinted

Jack, a kamionos

Kedves Jack,

engedd meg, hogy egy Krúdy Gyula idézettel válaszoljak:

...a hörcsög jóslás nélkül is megérzi a hosszú szűk esztendőt, az akác tudja, mikor lehet kétszer nyílnia, az egér, a béka sejti, hogy milyen idők következnek felette - csak a fejét felfelé hordozó ember nem látja a holnapot"

Szóval verd csak az asztalt, ragaszkodj a megegyezéshez, vagy legalább alkudj, ahogy bírsz. Egyrészt a gyári dob meglepően drága, ha véletlenül szükséged van rá, másrészt világosan látszik, hogy az egymásra épülő rendelkezések a csendes közlekedés irányába visznek minket.

Nem tudhatjuk, melyik nap reggelén vezetik be a decibelmérős szűrést nálunk (elvileg a vizsgán most is figyelni kéne rá), hisz tőlünk nyugatabbra van ilyenre példa, igaz, a külföldiek részére csak szúrópróbaszerűen, például út menti ellenőrzéskor.

A másik, hogy legtöbb esetben a sportkipufogó inkább csak pszichológia a tényező, a nagyobb hang és a vészjósló morajlás miatt hisszük erősebbnek. A sportdobbal nyerhető 1-2 ló (vagy elveszthető 3-4) igazából az ilyen izomgépeknél nem érezhető utcai körülmények között. Ne hagyjuk ki azt sem, hogy az alsó fordulaton esetlegesen fellépő nyomatékvesztés még el is ronthatja az örömünket.

Sóval hallgass a hörcsögre, az akácra, a békára, az egérre vagy rám – próbáld elhozni a gyári kipufogót.

A nepperűző

Sosem kapok rendszámot?

2012. október 31., 11:32 Módosítva: 2012.10.31 13:13
1

Kedves Nepperűző,

olvastam a választ, amit hétvégén írtál egy motoros sorstársamnak a Harley-Davidson kapcsán, amit ajándékba kapott. Részben hasonló problémám van, de tartok tőle, hogy megszívattam magam: Boszniában kirándulva megvásároltam egy Moto Guzzi Nuovo Falcone 500-at.

Az 1974-es gép hibátlanul megy, valami régi rendőrségi vagy katonai kivitel, van jugoszláv rendszáma, de a papírjai nincsenek meg hozzá. A kérdésem az, hogy Magyarországon forgalomba tudom-e helyezni, vagy felejtsem el?

Joe

Távolról sincs vége, olvasson még

Ajándék Harley, csak haza kéne hozni

2012. október 28., 10:39 Módosítva: 2012.10.28 10:45
64

Kedves Nepperűző,

Két lehetőség van a fejemben. Egy biztos, motort szeretnék.

Édesapám Amerikában élő bátyja nekem adná 1999-es Sportsterét, régi, jól bevált karburátoros darab, de ő vett egy újabb 1200-asat. Megkínált a 883-mal, igazából hülye lennék elutasítani, hisz már régóta ilyen gépre vágyom, meguntam a négy hengert, ilyesmivel szeretnék túrázgatni.

Sokan riogatnak, hogy milyen drága hazahozni onnan, de érdeklődtem, telefonálgattam, végül akadt egy ismerős cég, aki használt mezőgazdasági eszközöket hoz be – a Harley beférne a konténerbe. Mi kell a hazai forgalomba helyezéshez?

A másik lehetőség Anglia. Nem, eszem ágában sincs átveretni magam a netes csalókkal, személyesen hoznám haza – kinn él a testvérem, hamarosan költözik haza, kimegyek érte kisbusszal – a csomagok mellé egy motor is beférne.

Szerintetek melyiket egyszerűbb lepapírozni? Azt vágom, hogy majd negyed millió kifizethetek a semmiért, de a hivatalnokok szemében van különbség az angol és amerikai papírlapok között?

Géza

Távolról sincs vége, olvasson még

Nyomaték vagy lóerő? Suzuki vagy Honda?

2012. október 6., 09:46 Módosítva: 2012.10.06 09:46
6

Kedves Nepperűző,

Jelenleg első motorom, egy Yamaha XJ400-as nyergét koptatom.

Az idei szezonban világossá vált számomra, hogy a 105kg testsúlyomhoz ez a 41 lovas kis jószág nem elégíti ki mindennemű igényemet, így lecserélném, viszont amióta nézegetem a lehetséges utódokat, csak sodródok egyik típustól a másikig. Kezdve a Fazer-ektől a Bandit-S-en át a Hornetig, szinte mindenre azt gondoltam, hogy igen ez lesz a jó választás.

Egy ideje a Suzuki SV650 felé kacsingatok, mert arról azt hallottam, hogy elég nyomatékos és a jelenlegi Yamahámban pont a pörgetést nem szeretem annyira. Sokszor szeretnék inkább alacsonyabb fordulaton, erőből, nyugodtabban motorozni, de ez azért ne párosuljon lomhasággal sem. Félre értés ne essék, nem 100+ lóerős szörnyetegre vágyok, csak valami erősebbre, fiatalabbra és megbízhatóra.

Van-e valami félnivaló a V2-es sport/túra motoroknál illetve konkrétan az SV650-nél? (zsibbasztó rezonanciák, széteső blokkok stb.) Árban azt hiszem még csak a régi karburátoros piacba férek bele (max 600eFt), van-e ennek valami típushibája?

Elfogadok jó tanácsot más márkákból is, de az sem egy utolsó szempont nálam, hogy ha oda kerül a sor, akkor ne egy nehezen értékesíthető kihalt márka legyen. Amire használom, az inkább csak hobby motorozás és ritkán az agglomerációból Budapestre bejárás (dugómentesen, a sorok között előretörve a pirosnál - csak szabályosan). Persze egy fiatalabb géppel egy-egy távolabbi túrát is bevállalnék.

Köszönettel,

Tamás

Távolról sincs vége, olvasson még

Robogó 15 ezer forintért? Lehetséges

2012. szeptember 27., 12:26 Módosítva: 2012.09.27 14:43
3

Múlt héten írta első levelét olvasónk, bizonyos Poti. Rövid, de ésszerű érveléséből kiderült, nagyon olcsón vásárolna meg egy régi, Suzuki Sephia ZZ típusú, kistestű, ötven köbcentis robogót. Tizenötezer forintért egy jó kiindulási alaphoz jut csupán, de kedvet érez ahhoz, hogy a lelakott kismotort újjáépítse, akár minden elemére kiterjedő felújítással. Az eladó a barátja, ráadásul szerelő is, így az átverés esélye csekély.

Figyelmeztettem, hogy jelentős, akár százezer forintig terjedő kiadásra, illetve sok utánajárásra számíthat. Ügyelnie kell arra, hogy csak jó minőségű alkatrészek kerüljenek blokkba, hozzáértő végezze a fék és a futómű felújítását, illetve a fényezést. A felújítást ebben az esetben a teljes szétszereléssel kell kezdeni, vásárolni pedig csak az egyes részegységek állapotának pontos felmérése után szabad. A régi Sephiához újként és bontva is szinte minden kapható, mert a blokk, alapjaiban nagyon sok korabeli Suzuki modellben megtalálható. Igaz, nem egy Yamaha 3KJ, de nem is egy silányabb Honda Dio.

Poti nem analfabéta, ezért néhány nappal később küldött újabb levelét apró változtatásokkal közöljük. Legyen ez egy ígéretes olvasói sorozat első epizódja! Ha elég kitartó lesz az írásban és a felújításban, hétről-hétre követhetjük, ahogy a félredobott kis Suzukiból újra használható jármű lesz. A koncepció, ahogy a kis pénzből robogózó srác belevág a kalandba, számolva az ügy nehézségeivel, rendkívül szimpatikus. Várjuk a folytatást!

Üdvözlettel: Zách Dániel

Távolról sincs vége, olvasson még

Átvertek a kínai motorral

2012. szeptember 18., 11:58 Módosítva: 2012.09.18 11:59
5

Kedves Nepperűző!

Júliusban vettem egy kínai 125-ös motorkerékpárt. A márkája Loncin. A pontos típusát máig nem tudom, de olyasmi, mint az Önök által kedvelt Wave, csak annál sokkal olcsóbb. 230 ezer forintért vettem, 34 kilométer volt benne.

Már az első próbaúton elment a töltés, és nagyobb sebességnél rengeteget forgott, rossz volt vele utazni. Mivel a próbautat városban tettem, ötvennél nem volt zavaró, de hetven fölött már nagyon. Egy hónap használat után leszakadt a szelep, és egyéb csúfságok is történtek benne.

Mikor elvittük szerelőhöz, kiderült, hogy nem is Loncin motor van benne. Én azért mertem megvenni, mert jót írtak róla nem csak idehaza, de külföldön is. Miután alaposan átnézte a szerelő, azt mondta, szerinte nem javítható, a váltónak is van baja, és a karburátort is cserélni kéne, mert az megint másról származik.

Visszamentem az eladóhoz, aki nagy nehezen elmondta, hogy egy pitbike blokkját építették be. Arra nem adott választ, hol az eredeti, csak egy héttel később, mikor kilátásba helyeztem a feljelentést. Mivel nem tudta fedezni a miatta kialakult szervizköltséget, így megkaptam azt a pitbike motorkerékpárt, amibe betette a Loncinem motorját, ami visszaszerelve egyébként hibátlanul működik azóta is.

A kérdésem a következő – már egy ideje kerülgetem a blokk nélküli gépet a garázsban, azt hiszem vennék hozzá. Hol forgalmaznak ilyet? Milyen márkát érdemes preferálni? Ugye ezzel nem járhatok utcán?

Üdvözlettel:

Sanya

Távolról sincs vége, olvasson még

Használt olaszt vennék. Szabad?

2012. szeptember 14., 10:08 Módosítva: 2012.09.14 11:43
5

Kedves Totalbike!

Motorvásárlással kapcsolatban kérem a tanácsod. Nézegetem a Cagiva River naked/túramotorját, épp az elképzelésimnek megfelelő lenne, néha kettesben hétvégi belföldi túrára, laza krúzolásra, nem túl erős, az ára is jónak tűnik. Nem ismerem a típust, érdemes- e szemezni vele, vagy felejtsem el? Nem vagyok egy nagy szerelő, fontos a megbízhatóság, azért persze szükség esetén a jó alkatrészellátottság, milyen típushibáiról tudsz esetleg, stb.

Köszönöm a segítséged:

Géza

Távolról sincs vége, olvasson még

Öreg olaszt lomisoktól, szabad-e?

2012. szeptember 11., 10:06 Módosítva: 2012.09.11 10:13
5

Kedves Árpád!

Az egyik lomis családnál találtam egy Garellit. Próbáltam beazonosítani, szemre egy KL125-ösnek tűnik a net alapján. Nem kérnek érte sok pénzt, szerintem alkuval is megpróbálkoznék – menthető veterán lehetne?

Ami furcsa, hogy a motorjához semmi alkatrészforrást nem találtam. Hol kell keresni?

Laca

Távolról sincs vége, olvasson még

Hallgass az asszonyra, igaza van

2012. augusztus 29., 07:13 Módosítva: 2012.08.29 07:16
3

Üdv!

Csak egy jó indokot mondjatok, amit otthon beadhatok. Nagy nehezen sikerült megértetnem a feleségemmel, hogy a munkába járáshoz kell egy motor. Naponta átjárok Ausztriába dolgozni, 16 km-t a táv kaputól a melóig.

A kocsi 10-et fogyaszt, de egy jó 125-össel 3-ból megjárnám. Jogsim is van, korlátlan, még 30 éve megszereztem. Drága feleségem ellenezte a nagymotort, de megbeszéltük, hogy létezik ügyes, biztonságos, spórolós, így a különbözetet majd elnyaraljuk, ez még őt is meggyőzte.

Osztrák kollégám megemlítette, hogy eladná öreg Yamaháját, XZ550. Kipróbáltam, tetszett a nyolcvanas évekbeli formája meg a V2-es motorja. Nem is kér érte sokat, 800 eurót, de nem tudom hogy adagoljam be otthon. Nem tudtok egy jó indokot miért járok jobban egy nagymotorral, mint a kicsivel? Nektek annyi motorotok van, mit szoktatok mondani az asszonynak?

köszi

Zsolt

Távolról sincs vége, olvasson még

A rendőr tud számolni: a 130 az nem 125

2012. augusztus 17., 07:11 Módosítva: 2012.08.17 07:21
3

Üdv fiúk.

Két éve írtatok egy Kawasaki Kaze 130-ról. Nekem nagyon tetszik, a színe is passzolna az öreg ZX9-R mellé, azt hiszem jó lenne városba, meg a feleségem is mászkálhatna vele. Már úgyis van B125 jogsija.

Ami nekem gyanús, hogy ez tényleg 130 köbcenti, jól érzem, hogy ez nem fér bele? Mert lóerőből jó lenne. Szerintetek gond lenne? Olyan jókat írtatok róla, én rákívántam, bár csak egyet árulnak belőle. Nem terjedt el? Másnak nem kell? Nem megbízható?

János

Távolról sincs vége, olvasson még

Félmillióval vertek át

2012. augusztus 9., 10:20 Módosítva: 2012.08.10 08:25
23

Tisztelt Totalbike!
Kedves Árpi!


Küldöm a Buell Blast ez idáig nem túl vidám történetét:

A motor hirdetését a hasznaltauto.hu motorok kategóriában találtam.

Telefonos egyeztetés után 2012. március 25-én (vasárnap) elmentünk megnézni a Bp-re a kereskedésbe, ahol szünnap ellenére készségesen fogadott minket két fiatalember. A motor kipróbálása és szemrevételezése után a megvásárlás mellett döntöttünk, pláne, hogy sikerült beszélni az Erdős Csabival, aki korábban szervizelte a motort és megnyugtatott, hogy nem véres a torka.

A kereskedő azt mondta, hogy beszámolták a motort egy Golf IV. kabrióba és ezért van náluk, mert amúgy nem foglalkoznak motorokkal. Az adásvételi szerződésen az eladó adatai ki voltak töltve, és alá is volt írva a törzskönyv és a forgalmi szerinti tulajdonos által, tanúként a kereskedés egyik tulajdonosa szerepelt.

Utólag tudjuk, hogy ez nem így működik, de mivel használtautó kereskedésből nem vásároltunk még, ezért úgy gondoltuk ez egy bevett szokás és jóhiszeműen, bíztunk a kereskedőkben.

A megvásárolt motorkerékpárt szerettem volna átíratni az okmányirodában, ahol közölték, hogy a Budapest XV. ker. Polgármesteri Hivatal kitiltotta a forgalomból és elidegenítési tilalmat jegyeztek be. (Hitel is volt a rajta, de arról már van papírom, hogy visszafizették.)

A kereskedő, miután elújságoltam neki a helyzetet bement az illetékes XV. kerületi hivatalba, hogy utána járjon a dolognak. Az önkormányzat rendelkezésére bocsájtotta az adószámla kivonatot, amin kiderült, hogy jelentős adótartozás és közigazgatási bírság a bejegyzések okai.

Szám szerint kerekítve 70.000 Ft súlyadó tartozás és 450.000 Ft közigazgatási bírság. Az utóbbi 11 rendbeli gyorshajtás. (Az igazsághoz hozzá tartozik, hogy a kilométer óra nem működik a motoron.) Tehát 520.000 Ft összesen. Amúgy 530.000 Ft-ért vettük...

A kereskedő azt tanácsolta az ottani ügyintézővel folytatott beszélgetés után, hogy tegyük meg a rendőrségi feljelentést és az erről kapott papírt küldjük meg a hivatalnak és leveszik róla a tilalmat.

A feljelentést meg is tettük a motorkerékpár adásvétele során eltitkolt gépjármű adótartozás ügyében. Ezek után hívtam az ottani ügyintéző hölgyet és kérdeztem hova küldjem a papírt, mikor közölte, hogy leginkább sehova, mert ez nem ilyen egyszerű...

Nem tudom hol veszett el az információ, vagy én mit érthettem félre...

A rendőrség nővéremet (neki szántuk a motort, ő a vásárló) tanúként meghallgatta, ahol nem sok jóval kecsegtettek. A központi nyilvántartásban kb. 2008 óta nincs műszaki a motoron, közben meg friss matrica virít a rendszámon és a forgalmiban is szerepel a 2013-ig tartó érvényesség, úgyhogy részükről felmerült még a hamis forgalmi is...

Azóta a győri okmányiroda osztályvezetőjével egyeztettem, elmondása szerint ez nem feltétlenül van így, csak nincs összehangolva a két nyilvántartás.

A tilalmat bejegyző XV. kerületi PH adó osztálya a be nem fizetett bírságokat áttették a NAV-hoz végrehajtásra, így a rendőrök felkészítettek minket, hogy ne lepődjünk meg, ha a motort lefoglalják és elárverezik...

Közben az is kiderült, miután a minap újra beszéltem a kereskedővel, hogy igazából egy férfitól számították be a motort az autóba (miközben hölgy tulajdonossal hirdették), de már ő se iratta át, úgyhogy elképzelhető, hogy az a köztes ember száguldozott és a hölgy azért nem fizetett adót, mert ő eladta. Nyilván ez több kérdést is felvet, hogy akkor miért nem jelentett be az okmányirodában az eladást stb... de ezek már csak találgatások.

Azóta a kereskedővel nem sikerült beszélnem.

Tisztában vagyunk vele, hogy mi is hibáztunk, de jóhiszeműen jártunk el és lehet, hogy a végén mi szívunk, mert a kereskedő a pénzénél van, ha motort meg lefoglalják a bírságokat is törlik a régi tulajról... nekünk meg se pénz se motor?! Az meg csak mellékes, hogy természetesen már költöttünk a motorra...

Innentől meg már csak kérdések vannak, hogy akkor tényleg elvihetik tőlünk a motort? Mit tudunk tenni ez ellen? Fel kell vennünk a kapcsolatot a NAV-al, vagy inkább maradjunk nyugton? Érdemes-e polgári perre menni? (Az biztos, ha erre kerülne sor, akkor csak BP-i ügyvéddel, mert még is csak a „hazai pályát” jobban ismeri.)

Milyen ügyvédi költséggel lehetne kalkulálni egy ilyen ügyben? Mert ugye a motor 530.000 + X Ft-ba van nekünk, egy elhúzódó perben nem biztos, hogy még egyszer ennyit ki szeretnénk fizetni költségekben. (ügyvéd, utazás, idő, stb) Az rendben, hogy utána a perköltség a vesztest terheli, de mi van akkor, ha azt mondják, hogy mi is hibáztunk és séta... vagy csak pusztán nem lehet behajtani rajta (bárki is legyen most az) semmit.

Nagyjából ezek a dilemmák vannak a fejünkben. Minden nemű tapasztalatnak, ötletnek és segítségnek nagyon örülnénk és hálásak lennénk.

Ez lenne a mi sztorink a Buell-al. Az egyetlen ok, amiért nem vittük vissza azonnal a kereskedőhöz a motort amikor jöttek az akadályok (nyilván akkor még nem tudtuk, hogy mennyire gáz a helyzet és bíztunk abban, hogy csak valami adminisztrációs dolog lesz), hogy testvéremnek nagyon ideális ez a gép, és megszerettük.

Előre is köszönöm, hogy egyáltalán foglalkoztok a problémánkkal, ha bármi megoldás mutatkozik, kérlek jelezz vissza, hogy milyen irányba induljunk.

üdvözlettel: Laci

Távolról sincs vége, olvasson még