Nepperűző

Ez már túl erős, vigyázz!

2012. augusztus 6., 13:56 Módosítva: 2012.08.06 15:24
2

Helló,

a szomszéd faluban árulnak egy érdekes Cagiva Blues 125-öst. Két hete tettem le a B125-ös jogsit, ez talán megfelelne nekem.

Nem találtam hozzá adatokat, belefér a kategóriába? Lehet, hogy perverz vagyok, de valamiért meggyőzött a formája – érdemes megvenni?

G. János

Távolról sincs vége, olvasson még

Motort vennék apámnak. Segítsetek!

2012. augusztus 1., 10:09 Módosítva: 2012.08.01 11:03
15

Tisztelt Nepperűző!

Régóta dédelgetett álmomat szeretném megvalósítani, ám egyre nehezebb a döntés, fontos lenne egy szakértő vélemény. Segítsetek egy kétségbeesett leányzónak!

Szóval édesapám betölti az 50-et és fájdalma enyhítésére egy motort szeretnék neki venni, amire már jó ideje spórolok. Nem értek a motorokhoz igazán, csak az elképzeléseimet tudom körvonalazni:

- Apu szeret gombázni, persze nem úgy, úgyhogy hétvégi mászkálós-lazulós 500-600-as túramotorra gondoltam, lényeg a kényelem, megbízhatóság és a funkció. Nem csajozni megy.

- Van rá kb. 700 ezer, ebből kellene a lehető legjobbat kihozni. Ha lehet, a fenntartás is megoldható legyen kevésből.

- Honda Transalpot javasoltak, én speciel Honda NT 650 V DEAUVILLE-t néztem ki neki, de szükségem lenne pár ötletre, mielőtt belevágok a bizniszbe:

- Milyen gépek vannak ebben a halmazban?

- Kitől érdemes venni?

- Mire figyeljek vásárlásnál?

Nagyon hálás lennék a segítségetekért, küldök nektek sört.

Köszi: Edit

Távolról sincs vége, olvasson még

Négyüteműt vagy kétüteműt?

2012. július 26., 12:29 Módosítva: 2012.07.26 12:29
50

Üdv!

Az lenne a kérdésem, mit javasolna endurózásra erdőben barátokkal, rövidebb túrákra.(1-2órás)
Cr 250 2004 vagy egy crf 450 2007
Tudom nem túra motor, pályára tervezték viszont olcsóbb mint a crossenduro. Meg nekem jobban is tettszik, éjszaka meg úgy sem túrázgatok. Nem beszélve az edurocross is ü órás valamilyen szinten.
A 2T azért nem tudom mert azért hosszabb túrán állandóan kanna a hátizsákban 5L benzinnel a hátamon nem kényelmes,ha már egyszer krossz ne legyen felesleges holmi. Nem beszélve arról hogy földes úton ugye 2T öblögetni kell tehát egyenesbe nincs "nyél" gáz. Meg dombon lefelé is öblögetni.

Talán kényelmesebb egy 4T? Ha jól karban van tartva nem drágább sokkal a 4 t. Tudommal ismerősöm crossokat szerel Baranyában, akár 100-150 vagy még picit többet is el lehet menni 450-nel egy rendbetétellel, ha gondosan karban van tartva. Normál enduróra kell, nem repkedésre. Amivel drágább a 4T szelep de ha jól halottam olvastam különböző szakirodalomban akkor teljes generál után elbírnak szelepek is 200 ü órát normál használat mellet (persze tudom ellenőrizni kell). De az nekem kb. 2 év lenne. 2 évre a 60-80 e Ft kibírható. Dugó és gyűrű meg 2T-ben is van. Volt cr 250-em volt erre használtam jó volt. Viszont crf 450-esem nem volt ezért a kérdés.
Rövidre zárva, 2T vagy 4T endurora?
Nagyjából jól vagyok informálva a 2T vs 4Tről?

Előre is köszönöm a választ.

Balázs

Távolról sincs vége, olvasson még

Motort vennék, 450 a felső határ

2012. július 22., 08:29 Módosítva: 2012.07.22 08:29
20

Helló Nepperűző!

Japán belpiacost max. 450k-ért? Egyáltalán szabad ilyet venni? Magánszemélytől, vagy az ilyesmivel foglalkozó cégektől? Vagy inkább felejtsem el?

Friss a jogsim, alapvetően azért vizsgáztam le, mert a városban szeretnék motorral járni. Néha azért kipróbálnám azt is, hogy milyen túrázni, ezért a 125-ösök kiesnek, talán 250-es, de inkább 400-500-as gépet szeretnék. Mivel nem bohóckodni akarok, a choppereket kizárnám, de minden más jöhet. A budget cirka 400-450 ezer forint, és akkor még marad valamennyi az azonnal szükséges dolgokra, pl. gumi, láncszet, ha kell. Azon törtem a fejem, hogy a japán belpiacosok is megtennék, de nem tudom, mennyire kell tőlük tartani. Vagy ne kísérletezzek?

T. Jani

Távolról sincs vége, olvasson még

900-ast ötvenesként, megőrültek?

2012. július 18., 11:26 Módosítva: 2012.07.18 11:59
6

Kedves Nepperűző,

évek óta Cagiva Elefant 900-ra vágyok. 16 éves korom óta spórolok, most, három év után nagyjából összeszedtem annyit, hogy az álmodozáson túl is kezdjek valamit.

Elkezdtem pörgetni a használt motorokkal foglalkozó oldalakat, és rádöbbentem, hogy ilyen gépet egyszerűen nem lehet venni. Ami találtam, és elmentem megnézni, az vagy roncs volt, vagy semmilyen papírjai nem voltak – egy faluban arról próbáltak meggyőzni a szemlátomást lomtalanítással foglalkozó magyar állampolgárok, hogy az utánfutóra spárgázott 900-as jó lesz 50-esként, hisz nem olyan nagy.

Szerinted érdemes külföldről behozni? Mindenképpen Ducati blokkos túraendurót szeretnék, és ha lehet, nem a kis 750-est. Hol keressek?

Segítsetek!

Nándor

Távolról sincs vége, olvasson még

Rendszám nélkül, hobbicélra

2012. július 12., 10:01 Módosítva: 2012.07.12 10:01
3

Tisztelt Nepperűző!

Enduro motort szeretnék venni, de csak a közeli susnyásban csapatnék vele, közúton alig, szinte soha nem közlekednék vele. Nagyon sok motort hirdetnek papírok nélkül, hobbi enduroként jóval olcsóbban, mint rendszámos társaikat, van amelyikben még vázszám sincs. Ezeket meg szabad venni? Honnan tudom, hogy nem lopottak? Nekem sem kellene rá rendszám, de a vásárlásukkal bizonytalan vagyok.

Üdv.

Misi

Távolról sincs vége, olvasson még

Kocamotoros új gépet venne

2012. július 10., 06:33 Módosítva: 2012.07.10 09:31
2

Tisztelt Nepperűző!

Próbálok tömör lenni. 43 éves vagyok kb. 6-7 évvel ezelőtt szereztem meg a motorjogsit, majd kb. 3 évet motoroztam egy Yamaha YBR 250-es "tanuló" motorral. Majd külföldre kerültem, jelenleg is Angliában élek bár sajna nem "nagylábon" sok honfitársammal együtt.

Önök biztos nagyobb tapasztalattal és lehetőséggel rendelkeznek, mint én. Kérésem, kérdésem a következő:

Tudna/tudnának-e ajánlani nekem 2-3 konkrét márkájú és típusú max. 1000 cm3 új motort, amellyel kényelmesen, kevés hozzáértéssel, de nagy kalandvággyal, biztonságosan túrázhatnék, akár társsal is. Illetve a hétköznapokon városi használatban is megállná a helyét a gép.

Paraméterek: jelenleg még kocamotoros kevés tapasztalattal, biztonság, kényelem - derék, térd problémák :), túrák nem csak tökéletes aszfalton, hozzá nem értés miatt inkább szíj vagy kardán hajtással, végszükség esetén lánchajtás, ha ez a legjobb ajánlatuk.
Új motor érdekelne, jelenleg nem az ár a mérvadó (majd gyűjtök rá), hanem műszaki, tapasztalati tényezők. Megköszönném, ha tudnának segíteni, ajánlani 2-3 fajta motort.

Üdvözlettel
Tamás

Távolról sincs vége, olvasson még

Átver a nepper, vagy béna vagyok?

2012. július 7., 10:24 Módosítva: 2012.07.07 10:27
1

Kedves Nepperűző,

úgy emlékszem, valamelyik kollégájuknak korábban volt Aprilia Motó 6.5-je. Hetente járok Olaszországba, itt áll egy 1000 euróért, motorja szépen jár, kevés, 9700 kilométer van benne, de a külseje nagyon le van élve.

Sérült a kipufogódob, szemmel láthatólag valaki alábakolt és behorpadt, ha nagyobb gázt adok, érezni is, hogy fojtja a motorját. A tank teteje a betöltőnyílás körül elrepedt, bár külsérelmi nyomot nem látok rajta. A kormánya görbe, az üléshuzata szakadt.

A kereskedő állítja, hogy 500 euróért mindent megkapok rá bontva, de nekem gyanús, mert semmit sem találok a neten. A gép formája nagyon tetszik, egyedi és aranyos, teljesítménye nekem maximálisan elég lenne.

Hol keresgessek rá alkatrészeket?

Márk

Távolról sincs vége, olvasson még

Régi Suzukit vennék. Szabad?

2012. június 28., 09:08 Módosítva: 2012.06.28 10:02
1

Kedves Nepperűző!

Motort szeretnék venni, konkrétan Suzuki GSXR 600-ast vagy 750-est, de nagyon bizonytalan vagyok, hogy melyik évjárat legyen. Árban pont a 2000 környéki modellek férnek bele, vagy a SRAD vagy az újabb befecskendezős, azonban nagyon megoszlanak a vélemények, én meg nem vagyok műszakilag tájékozott. Aztán a 600 vagy 750 kérdésben is bizonytalan vagyok, volt már nagymotorom 10 évvel ezelőtt is, 400-as, ebből kiindulva a 600-as bőven elég, de félek, hogy a kihegyezett 600-as motort könnyű széthajtani és eleve rosszabbat tudok csak venni, esetleg nálam is tönkremegy hamarabb, mint a nagyobb 750-es.

Szeretném, ha elmondanád a véleményedet, mert csak abban vagyok biztos, hogy gixxert szeretnék!

Köszönettel:

Fox

Távolról sincs vége, olvasson még

Majd' két méter, mit vegyen?

2012. június 15., 10:30 Módosítva: 2012.06.15 10:47
3

Tisztelt Totalbike!

Motort szeretnék venni magamnak, amiben semmi extra nincs, azonban 196 cm és 128 kg vagyok. Régebben sokat motoroztam, de akkor 40 kg-mal könnyebb voltam és fiatal. Újrakezdőként elég lenne egy 400-as vagy 500-as motor, de minden motoron annyira rosszul nézek ki és kényelmetlen, hogy csak az endurók jöhetnek számításba, de az új modelleket anyagilag nem érem fel. Amik tetszenek az a régi Yamaha XT600-as vagy a Honda Dominator, illetve a DR600 Suzuki vagy a DR800-as, de elfogadok bármilyen javaslatot.

Pár dologban azonban bizonytalan vagyok, félek.

Az első, hogy ezek öreg léghűtésesek, hogyan bírják a lassú városi közlekedést, illetve nem sülnek-e be nyáron, dugóban. A másik, hogy már nem újak, sokat futottak, mit várhatok el ezektől a blokkoktól? Állítólag ezeket a nagy egyhengereseket könnyű széthajtani, mire figyeljek?

Köszönöm a választ!

Üdv.

Misi

Kedves Misi!

Sokan vannak ebben a helyzetben, pláne, hogy a kisebb motorok, a 400-as vagy még kisebb japán belpiacos motorok nem csak kicsik, hanem futóművük is körülbelül 65-75 kg-os pilótára vannak belőve, 100 kg-os europid férfiemberrel már erősen túl vannak terhelve, 2 méter testmagasság közelében pedig valóban kényelmetlen az üléspozíciójuk.

A régebbi egyhengeres, nyomatékos endurók valóban jobb választások, nem véletlenül voltak ezek a motorok nagyon kedveltek a maguk idejében.

Nem kell félni a besüléstől vagy a városi araszolgatás miatti túlmelegedéstől. Ezek valóban léghűtésesek, de ha nem terheljük, akkor a hőt a hűtőbordák leadják, és dugóban araszolva nincs nagy terhelés a blokkon. Legyenek a bordák tiszták, ne sáros vagy olajos, olajsáros és akkor nem lesz gond.

A blokk élettartama nehezen meghatározható. Túrára használt, de nem kergetett motornál akár elérheti a 100 ezer kilométert is, de én azt mondanám, hogy számoljunk 50 ezer kilométerrel, ennyit biztosan elmennek felújítás nélkül. Ha pedig közeleg a vég, akkor is jobb, könnyebb és olcsóbb ezeket felújítani, megperselyezni és új dugót tenni bele, mint egy soros négyes esetében. Ezt úgy vesszük észre, ha melegen nehezen indul, vagy esetleg hidegen füstölve indul be. A kopott dugattyú kopogva jár a hengerben, hasonló kopogó hangja van a kezdődő hajtókar csapágyasságnak is, ezek a motorok első problémái, amelyekkel szembesülhetünk. Ekkor a felújítás már nem odázható el. Ha a motor hidegen és melegen is könnyen, füst nélkül indul, akkor nagy baj nem lehet, még sokáig számíthatunk a motorra.

Az említett típusok közül az egyik legsportosabb és legerősebb a Suzuki 800-as egyhengerese, a legmegbízhatóbb a Honda 600-asa, de nagyon jó kompromisszum a Yamaha XT 600-asa, melyet nagyobb tankkal is lehet találni Ténéré változatban is.

A döntésnél ne a márka legyen a meghatározó, hanem az állapot. Ezek a motorok eléggé egyformák, jobban járhat egy megkímélt Suzukival, mint egy sokat futott, agyonütött Hondával, noha ez utóbbi újkorában is drágább volt.

Sok sikert a kereséshez és választáshoz!

Üdv.

Nepperűző

A robogón is visszatekerték az órát?

2012. június 6., 12:23 Módosítva: 2012.06.06 15:08
5

Kedves Totalbike!

Hosszú kihagyás után ismét robogóra vagy motorra ülnék. 50-125 a megcélzott a kategória – ugyan van jogosítványom nagymotorra, de ez most kisvárosi közlekedésre kell, nem túrázni, abból azt hiszem már vagy harminc éve kinőttem.

Egy ideje már figyelem a hirdetéseket. Szemet szúrt, hogy a megadott futás köszönőviszonyban sem lehet a valósággal. 10-20 éves gépeknél is odaírják, hogy 15 ezer kilométer van benne, ami ugye évi néhány száz vagy ezer kilométert jelent; nekem ez hihetetlen.

Mire érdemes figyelni vásárlás előtt? Hogy lehet megállapítani, hogy a visszatekert számsor ellenére mennyit mehettek a robogóval?

Nem tájékozódom naprakészen a törvényi változásokról, de annyit még én is felcsippentettem, hogy módosítások állhatnak be a rendszámozással kapcsolatban – mire érdemes figyelnem vásárlás előtt?

Hálás lennék, ha esetleg ajánlanának egy megbízható, négyütemű, takarékos gépet, amely bírja a rosszabb nógrádi utakat is, van csomagtartója hétközben az aktatáskához, hétvégén a horgászfelszerelésemhez. Automata is lehet, de a váltóval is elboldogulok!

Köszönettel: Dr. L. Márton

Kedves Márton, tisztelt Doktor úr!

Jól látja: idehaza a kilométeróra aljában látható számsor semmit sem jelent. Ugyanaz a probléma, mint az autóknál, csak ezeket az egyszerű műszereket még könnyebb visszapörrenteni – az sem ritka, hogy simán kikötik, ne is „menjen bele a kilométer”.

Amire figyelni kell, az állapot összessége. Motordokink írta korábban: „Használt motor vásárlása még annak sem egyszerű, aki napi szinten foglalkozik motorkerékpár javítással és jó típusismerete van.” – maximálisan igaz, hisz olyan taposóaknák várnak a kevésbé tapasztaltabb vevőkre, amelyek elhárítása súlyos tíz- vagy százezrekbe is fájhat.

Próba nélkül semmit sem szabad elvinni, ez szabály: ne húzzon se jobbra, se balra, rugózzon, váltson, gyorsítson folyamatosan a konstrukciós határain belül. Érdemes átmozgatni a teleszkópot, figyelve a szimmering állapotára, az olajfilmre, de a kormánynyakcsapágy állapota is kiderülhet némi állványon történő átmozgatással. A korábbi törésnek vannak jelei, a festés és karcolások árulkodóak – a kormányvéget, a tükröket, a lábtartót és kipufogót kell végignézni. Lehetőség szerint alá kell lesni az idomoknak, a javítási nyomokat belül nem nagyon szokták eltüntetni.

A rendszámos kérdésre nem könnyű a válasz – tájékoztatásul javasolom Zách Dániel cikkének, a Ne higgy a rendszámcsalóknak elolvasását. Számos gyakran feszegetett kérdésre választ ad – szerkesztőségi álláspontunk szerint a rendezett okmányok sokat érnek, csak ilyen megvásárlását javasoljuk. A privát véleményem szerint, az ön igényei alapján egy Honda Innovát, vagy ennek valamelyik mutációját (a Suzukinak és a Kawasakinak is van hasonló) ajánlanám, melyek kaphatók használtan is. 100-130 köbcenti között készültek, motorjuk fekvő, léghűtéses egyhengeres, egyszerű mint egy raklap, azzal a különbséggel, hogy még annál is nehezebben mennek tönkre.

Váltójuk általában félautomata, vagyis a röpsúlyos kuplunghoz lábkapcsolót párosítanak – a körváltó is elterjedt, ami a világ egyik legnagyszerűbb találmánya, hisz a négyes után egyes jön, nincs visszakapcsolgatás a lámpa előtt. Vázuk terhelhető és pakolható – Vietnamban egész háztartásokat mozgatnak ilyennel úgy, hogy a gyerekeket sem hagyják otthon.

A fogyasztás kellő felnőttes türelemmel akár két liter is lehet, de háromból simán megáll, míg a robogókhoz képest nagyobb kerék fáin úttartást biztosít. Az élőcsali, a műlegyek, a méretes harcsák vagy a trükkös menyhalkupacok felpakolása sem lesz gond: erre találták ki!

Remélem tudtam segíteni.

Üdvözlettel:

Nepperűző