Tisztelt Nepperűző!
Egyre jobban vonzódom újra a kétkerekűekhez, eddig csak (8-10 éve) robógóztam (50 és 125 ccm) és Simson-oztam. Folyamatban van a motorjogsim, nagyon nézelődök, már eléggé belekeveredtem.
192 cm, 82 kg, 27 éves vagyok. Fejben vettem már vagy 20 motort, minden héten beleszerettem valami másba, fel se sorolom. Most újra visszajutottam az eredeti dilemmához NC700 vagy CB500. Nem akarom túlbonyolítani, de ezek közül melyiket javaslod, 4000 euró körül nézelődök, három opció van:
- '12-'13-as NC700X manuális
- szintén ilyen idős NC700S DCT
- 3-4 éves CB500X
A lényeg hogy kényelmesen üljek rajta és ne legyen semmi nyűgje. Gyakorlatilag hétvégi kanyargásokra használnám utas nélkül. Vagy jobb motor ezeknél ugyanennyi pénzért egy 2009-es Transalp, esetleg Versys?
Válaszod köszönöm!
Üdv: Bence
Tisztelt Nepperűző!
Robogó vásárlás előtt állok (50 ccm), és a keresgélés során megakadt a szemem egy számomra nagyon szimpatikus darabon: Honda SXR Cross (DIO XR Baja).A problémám az, hogy többszöri keresések ellenére sem találok leírást a fent említett motorról (Dio továbbfejlesztése?). Egyáltalán alkalmas lenne napi 20 km megtételére két település között, munkába járáshoz?
Amennyiben Ön tud segíteni a témában, szívesen fogadom, köszönettel:
Zsolt
Tisztelt Nepperűző!
Sok-sok év után. 32 évesen rászántam magam a motoros jogsi letételére, mert mindig is vonzott a két kerék. Régi nagy vágyam egy Ninja, az új 400-as ragadta meg épp a képzeletemet. Szerinted kezdő motornak jó lehet? 178 centi vagyok, 90+ kg. Leginkább Budapesten furikáznék vele, max az M0-áson, ha valami arra gyorsabb. Vagy kezdőnek mást ajánlanál?
Köszi, Balázs
Tisztelt Nepperűző!
Egy 98'-as VFR-t hajtok, amit nagyon szeretek. Sportos, de el lehet vele indulni hosszabb túrára is. Pl. tavaly is lerántottam egy nap alatt 850km-t vele (do not try this at home!).
Nem szívesen válnék meg tőle, de sportosabb motorra vágyom, és kacérkodom a gondolattal, hogy valami sportra cserélem majd. Persze minden ismerős le akar beszélni. Ebbe ne is menjünk bele...
Viszont jönnek a dilemmák:
- a 600-ast karcsúnak találom (félreértés ne essék, elég kemények a 6 kilósok, és pályára is inkább ekkorával mennék, de amikor túra van, kell a nyomaték is)
- az ezrest feleslegesen soknak találom utcára
- a sportmotorok körében azért a "kényelmesebbet" választanám
- a VFR után elegendőnek találom a 140-150le maximumot
Három lehetőséget látok egyelőre:
- utolsó évjáratú ZX9R
- CBR900RR
- GSX-R 750
Véleményedre lennék kíváncsi, hogy van-e még esetleg ebben a kategóriában konkurens, ha egyáltalán jó irányba indultam. Másik: ZX-9R teszteket olvasva mindenki ámult tőle, viszont sajnos még karbis. Ez mennyire probléma egy ilyen idős motornál? CBR900RR nem annyira szép és nem tudom melyik évjárat a nyerő. GSX-R-nél sem tudom melyik éjárat a nyerő. Kérlek segíts eligazodni, hátha kialakul a helyes irány.
A keret olyan 1 millió. 180cm magas, átlagos alkat vagyok! :D
Köszönettel:
Attila
Kedves Nepperűző!
A minap Andrásnak adott tanácsodat olvastam, és felmerült bennem egy kérdés a "nem pedig egy grizli a Sziklás-hegységből" mondatoddal kapcsolatban.
Eddig régi, szoci és nem szoci motorokat hajtottam, de megérett bennem az elhatározás, hogy elég volt a bütykölésből, minden régi vas megy a háztól! És veszek magamnak valami modernebb, kevésbé munkás mocit. A keretem 800-1 millió forint lenne. Én is nézegettem ezeket a közepes japán nakedeket. Viszont, sajnos a testalkatom alapján én vagy az említett grizli, 190 cm és 120 kiló. Mit javasolsz milyen motorok felé kacsingassak, h ne úgy nézzek ki, mint majom a köszörűkönövön?
Pl. a Moto Guzzi Breva tetszene, de nem tudom, h milyen konstrukció. Neten olvasok róla ezt is, azt is.
Egyébként korlátlan jogsim van, és a kényelmes krúzolást többre értékelem a száguldásnál.
Esetleg menjek el egy kereskedésbe, "próbáljak fel" több gépet, és ne téged fárasszalak a hülyeségeimmel? :)
Köszi szépen a válaszd, üdv:
Tomi
Kedves Nepperűző!
10 éve van A-s jogsim és önmérsékleti okokból mindig is klasszikus kezdő/női motorokat hajtottam. Jelenleg is egy '94-es GPZ500-asom van, ami teljesítmény terén nekem eleget nyújt, de egyre több a nyűgje és feledném már a harmatos fékét és a csörgő motorját.
Kifejezetten karcsú, könnyű, 60-70 LE körüli motort keresek a szokásos feladatokra: évi 3-4 pályanapi mókázás, évi 1-2 800 km körüli túra, meg persze a fagyizóba járás.
Egyébként 2 és 3 hengeres motorok a gyengéim, 180cm és 70kg vagyok a költségvetés pedig 800 000 Ft körül mozog.
Eddig az ER-6 háromféle változata került a radarba, de szerintem nem látok ki a lime zöld ködből. Van még valamilyen típus ami megfelelhet az igényeimnek?
Előre is köszönöm.
Imi
Kedves Nepperűző!
Első nagymotorom vásárlása előtt állok, ebben kérném ki a tanácsát. Korábban nem motoroztam (csak kipróbáltam 1-2 motort), most viszont szeretném megszerezni a korlátlan jogsit, utána pedig vennék egy nagymotort.
Azt szeretném, ha magasabb embernek (189 cm vagyok) is kényelmes, megbízható, alacsonyabb fenntartási költségű (jó fogyasztás) lenne. A keret a vételre, átírásra nagyjából 500 ezer Ft, esetleg kicsit több. Alapvetően a klasszikusabb kinézetű nakedek tetszenek, eddig a Yamaha FZS600 Fazerrel (ez nem annyira klasszikus, de tetszik), Honda Hornettel, Suzuki Bandittal szemeztem; a Suzuki GS 500, Honda CB 500 és Kawa ER 5 nagyon korszerűtlennek és fapadosnak tűnik.
Mit ajánlana?
Válaszát előre is köszönöm.
András
Jó napot!
A nyáron szeretném az A2-es jogosítványomat megszerezni. A problémám az, hogy nagyon szeretem a sportosabb motorokat, viszont 155cm magas vagyok, csak a lábam 75 cm.
Szeretnék megoldást találni arra, hogy egy szép (pl Kawasaki ninja) motorról leérjen a lábam. Rengeteget olvastam már, viszont nem tudom, mennyire bízhatok abban, hogy ilyen magassággal vezethetek bármilyen sportmotort, általában chopperféléket ajánlanak.
A választ nagyon szépen köszönöm!
Vivien
Sziasztok!
Egyik jó haveromnak van egy 2004-es VOR 530-as, magyar rendszámos, műszakis szupermotója, amit nagyon jutányos áron át tudnék tőle venni. Viszont 4. napja kutatok alkatrészek után, és sehol nem találok semmit. Így erről szerintem le kell mondanom, mert nem szeretnék a szopórollerre felülni, hogy aztán legyen egy virágtartóm.
Na de akkor mi legyen? Ebben szeretnék kérni ötletet, tanácsot, hogy milyen motorokat nézegessek?
Mindenképp valami rendszámosat akarok, főként terepen használnám a gépet. Ezért mindenképp valami enduróban vagy szupermotóban gondolkozom. Olyat szeretnék, ami megbízható, nem kell folyamatosan szereltetni hordani, és ha van is vele valami, akkor legyen legalább hozzá alkatrész, bármi ami kell, nem horror áron. És azért minimum akarok egy 25-30 lovat, de inkább még többet. Két motort találtam ilyen feltételekkel, a Yamaha XT660X-et és a WR250X-et.
Mit gondoltok? Pro/contra? Jó helyen keresgélek? Esetleg lenne más ötlet, amit nézzek még meg? A kettő közül a WR250X jobban tetszik, elég jókat olvasok róla.
Cibus
Üdv!
1 millió környékén kényelmes, de nyomokban csibész motort keresek. Bandit 1250S és FZS1000 maradt a kosárban, melyik legyen? A Bandit frissebb és van ABS-es, de vajon elég pörgős? Így került képbe a Fazer. Környékbeli kanyargásokra és olykor, de azért nem ritkán 100-200 km-es "túrákra" használnám.
Köszönöm a szakértést. :-)
G.
Kedves Totalbike!
Szeretném a segítségeteket kérni robogókkal kapcsolatban: úgy hozta az élet , hogy a XV. kerületben telepedünk le, viszont a munkahelyem Budaörs illetve Kelenföld marad így viszont sajnos le kell mondjak az autóról, ha csak nem akarok a dugóban élni. Sima B-s jogsim van, és sajnos eddig nincs túl nagy tapasztalatom a motorozással kapcsolatban. Szeretnék venni egy 50-es robogót az alábbi feltételekkel: legyen lendületes és minél csendesebb (társasházban fogunk lakni és nem akarom az indításra kelteni a szomszédokat). A távolság tekintetében legalább 100 km egy tankkal. Belvárosi használata miatt könnyen kezelhető. Ne legyen túl szervizigényes. Max keret rá 400-500 ezer Ft.
Segítségeteket előre is köszönöm!
Bence
Tisztelt Nepperűző!
Beszereztem nemrég egy Babettát, ami 15 évig pihent egy disznóólban. Sikerült üzemképessé tenni, de nem vagyok elégedett a menetteljesítményeivel. Megyeszékhelyen élek, ráadásul egy dombtetőn. Napi 2x7 km ingázásra használnám a gépet, elég forgalmas úton. Ráadásnak 110 kg vagyok. :)
Kérdésem, hogy mit tud javasolni, ami 50 cm3? Tudom, hogy egy 125-ös jobb lenne de a járulékos költségek miatt nem biztos, hogy megérné, és még jogsit is kéne csinálni.
Hozzáteszem 100-150 000 forintnál többet nem szánok erre és 0 tapasztalatom van a témában.
Nálam a Simson a favorit eddig, de a szívem szakadt meg a Babetta miatt is, mivel reggel hidegen kapásból kenés nélkül egy lejtőn kell legurulnom. Van 4 ütemű alternatíva?
Válaszát előre is köszönöm, Anonim Levélíró
Kedves Nepperűző!
Szeretnék elkezdeni komolyabban motorozni. Az lenne a kérdésem, hogy mit ajánlana kezdő motornak? Nekem a következők nyerték el a tetszésemet. Ez egyfajta iránymutató: Yamaha SRX400, Yamaha XJR400, Kawasaki ER-5, Honda Transalp XL400V, esetleg Honda CB500. A Transalpra azért gondoltam, mert minden nap szeretném használni, hétvégén is elég sokat utazom és talán kényelem szempontjából ez lenne a legjobb. De egyelőre ebben nincs tapasztalatom. Igazából a cél az, hogy egy megbízható, jól kezelhető motort találjak kezdésnek 400, maximum 500 ccm-ig, hogy kitudjam szépen fokozatosan alakítani a saját vezetési stílusom, magabiztosan. Kíváncsi lennék milyen típusok jöhetnének még szóba (street, túra). 178 centi vagyok, 90 kg, 29 éves. Előre is nagyon szépen köszönöm!
Üdvözlettel,
Ádám
Kedves Nepperűző!
Így 40 felé, ismét el szeretnék kezdeni motorozni. Először csak valami kisebb motorra gondoltam, városi használatra, mondjuk egy 125 köbcentisre, majd jövőre upgradelnék valami nagyobbra, amivel már a gyerkőcöt is lehet vinni túrázgatni.
Nézegetem a motorokat, és jelenleg a Honda XL 125, valamint a CBF 125 az, ami tetszik, de nem sokat tudok róluk. Egy ismerősöm azt tanácsolta, hogy az XL 125-ből csak a Varadero-t érdemes venni, de azt is hozzátette, hogy az jóval drágább mind vételárban, mind alkatrészben. Ti melyiket javasolnátok?
Mekkora különbség van a Varadero és a „sima” XL 125 között?
Esetleg egy hasonló kategóriás KTM szóba jöhet (Duke 125), mint alternatíva?
A legfőbb szempont a megbízhatóság részemről, meg a kényelem. Nem kívánok semmilyen extrém dolgot művelni a motorral, mint írtam, az első évben kizárólag városi használatra kellene, majd később, ha már sikerült egy kis rutint szerezni, akkor kisebb, legfeljebb 100-200 km-es túrákra menni gyermekestől, hogy ő is megismerje és megszeresse a motorozást. A második motorra azt a tanácsot kaptam, hogy 650 köbcenti alatt ne is gondolkozzam. Megfelelne erre a célra egy Honda XL 650? Erről a motorról mi a véleményetek?
Azt olvastam, hogy 2007-ben volt a Varadero-n egy frissítés. Melyik motort ajánlanátok, a régebbi, vagy a 2007 utána változatot?
Válaszotokat előre is köszönöm!
Lajos
Tisztelt Nepperűző!
Azzal a kérdéssel fordulok Önhöz, hogy 40 év felett teljesen kezdőként jó döntés lehet egy 650-es V-Strom? Melyik évjáratot ajánlaná és miért? Tapasztalatlan kezdőként magánszemélytől érdemes inkább vásárolni, vagy kereskedesből, ahol talán garanciát is adnak a motor mellé?
Előre is köszönöm válaszát!
Tamás
Tisztelt Nepperűző!
A következő kérdéssel fordúlnék Önhöz. 15 éve van A1-es jogosítványom és 15 éve használok egy 88-as 150-es ETZ-t. Most azonban szeretnék az ETZ mellé egy másik motort, amivel élvezetesebb a túrázgatás.
Első kérdésem az, hogy lenne e olyan motor, ami nagyobb 125ccm-nél és vezethetem ezzel a jogsival, és ha igen akkor mi?
Második kérdésem, hogy milyen jogszabályi váltosások voltak az elmúlt időben a kategória bővítéssal kapcsolatban, elég e egy forgalmi vizsga, vagy teljes oktatás kell hozzá?
Harmadik kérdésem pedig az lenne te milyen motort ajánlanál túrázni szűkös (300-350.000Ft) anyagi kerethez? Tudom nem sok a ráfordítható keret, de sajnos 2 autót is napi használatban kell tartanom, hogy meglegyen a betevő.
Várom mielőbbi válaszod!
Tisztelettel: Attila
Tisztelt Nepperűző!
Gyermekkori álmom a Yamaha FJ1200, és most adódott pénzügyi és egyéb lehetőségek alkalmán egy kedvezőnek tűnő vétel! Tisztában vagyok a racionalitásokkal, van nála jobb, szebb, erősebb, stb... A kiszemelt egy 1994-es FJ1200, ABS-es verzió, kivülről makulátlan, nem csúszik a kuplung, nincs karc rajta, nem eszi az olajat, sok minden cserélve volt rajta.
Mégis elbizonytalanodtam, hogy szabad ilyesmit megvenni manapság? Van még hozzá alkatrész, szerviz háttér, szaktudás? Nekem nagyon teszenek a 80-as 90-es évek vassal megpakolt, egyszerűségükben is szép vasai! Nem érdekel, hogy milyen gyorsan veszi a szerpentineket, hogy 4 helyett 6 litert eszik százon, de az érdekelne, hogy ilyen motor tulajaként az üzembiztonság, szervizháttér nem nehezíti-e meg az örömteli motorozást?
Nagyon várom válaszát, hogy mint szakértő hogyan látja ezen időszak nagy vasait, és konkrétan akár ezt a típust is, mennyire motorozhatóan a mai világban?
Üdvözlettel:
Zsolt
Tisztelt Nepperűző!
Első motorom megvásárlására készülök, jogosítvány megszerzésén kívül közel nulla (tehát szinte ténylegesen nulla :)) nagymotoros tapasztalattal. Mindenképp injektoros, 600-as, naked japánokban gondolkoztam, így maradva az FZ6N/GSR600 párosnál, aztán megpillantottam az Aprilia Shiver 750-et.
A motorral főleg belföldi túrázásban gondolkodom (akár két személlyel) és minimum 4-5 évig szeretném megtartani. Próbáltam minél több tesztet és felhasználói véleményt elolvasni, az Apriliánál sajnos sokkal kisebb a merítés, de nem tudom elengedni a gondolatot és sokkal inkább ahhoz húz a szívem, újabb is a modell és technikailag igényesebbnek tűnik.
Mennyire lehet bajos az alkatrészellátás vagy a megbízhatóság? Van személyes tapasztalatod vele?
900-950 ezer forintnál nem szeretnék többet szánni rá, így Apriliából 2008 körüliek akadnak, míg a japánokból 2-3 évvel öregebbek, akár valamennyivel olcsóbban is.
Válaszodat előre is köszönöm!
Üdvözlettel,
Péter
Tisztelt Nepperűző!
Szeretnék venni egy nagyrobogót, ami legalább 200-250 cm3. Nincs konkrét típus vagy évjárat kinézve még. 300-400 ezer Ft körül gondolkodtam, jó lenne ha ebbe beleférne az átírás is.
Egy nagyon kedves barátom évekig használt egy Piaggio X9 Evolution 200cm3 (2003-as) robogót, de kb. 2013-ban a szezon végén le lett téve, és egy raktárban áll azóta is. Nekem eladná, azt mondta jelképes összegért, kb 150 000 Ft lenne.
Mire kell számítani egy ilyen hosszú állás után, milyen költségekkel kell számolni?
Gondolom akksi, üzemanyag, olajcsere, gumik cseréje alap... Okozhat bárhol nagyobb kárt egy ilyen hosszú állás, amire érdemes felkészülni, akár csak lélekben?
Előre is köszönöm!
Üdv: Ádám
Tisztelt Nepperűző!
Lassan egy évtizede motorozok, annak idején a Hondával kerültem közeli ismeretségbe, és ez a kapcsolat szépen ki is tartott hosszú éveken át (CBR 600 F2 és F3). Ezek a motorok mindig megbízhatóan álltak készen akár túrázni (hazai barangolásokról, vagy akár 2-3000 km-es határokon átívelő körutakról van szó), akár pályamotorozni indult velük az ember.
Nemrégiben képbe került a Triumph Sprint ST 1050 lehetséges utódként. A kérdésem az lenne, hogy a japán előélet után mi várható a Triumphtól utazási/kezelési élmény, megbízhatóság, illetve alkatrész-ellátás tekintetében? Az interneten kutatva nagyjából 50/50%-os arányban vagy az egekig dicsérik, vagy nagyon elmarasztalóan írnak a motorról.
Ha van tapasztalatod a típusról, minden megosztott információt örömmel veszek.
Köszönettel: Kornél
Kedves Nepperűző!
Olyan kérdéssel fordulnék hozzád hogy milyen túra motort ajánlanál nekem, amit elég jól fel lehet pakolni, eléggé stabil kényelmes két főre, és a hosszabb út se jelent neki gondot, ha kell egy kis plusz erő, akkor tudjak még mire számítani! (173 centi vagyok 66 kg, A2-vel rendelkezem)
Köszönöm válaszodat!
Tisztelt Nepperűző!
Egy Triumph Sprint RS 955i boldog tulajdonosa vagyok.
Kisebb kiruccanásokra és hosszabb túrákra is használom az Öreglányt. Szinte problémamentesen tettünk 63e km-et a motorba. Feleségemmel megjártuk vele Olaszországot, Görögországot, Horvátországot. Nem egy túragép, 1000 km/nap felett már kissé zsibbasztós- sőt, nagyon is az. Bár imádom a triple karakterisztikáját és nem cserélném semmire, a hosszú távokra valami más kell, dobozokkal, magas kormánnyal.
Maradnék az angol márkánál. De nem tudom eldönteni, Trophy 900 vagy 1200 legyen a következő vas. Elég a 900-as súlya és ereje, de a 885-ös blokk öregebb konstrukció, mint a most használt 955i. Jobb lehet az 1200-es, vagy a +1 henger csak felesleges bonyolítás és semmivel sem megbízhatóbb, vagy jobb technikailag? Hiszen a két blokk szinte ugyan az. És hát, azt mondják, Triumph-ból vagy triple, vagy semmi, az angolok nem tudnak négyhengerest csinálni...
Ön mit ajánlana?
Esetleg nézzek egy R1100 Rt-t? A bajorokkal egyáltalán nincs tapasztalatom, de pl. az állítható ülés tetszik (ez sajnos fontos, mert csak 175cm vagyok és rövid lábakon élek).
Válaszát előre is köszönöm!
Üdvözlettel, József
Tisztelt Nepperűző!
Kérdéssel fordulnék önhöz. Váltás előtt állok, a tavaszt már egy nyomatékos V2-es sporttúra motorral képzelem el, megtetszett a karakterük, a brutális hangjuk stb...
Dilemmával küszködök, 2 típus mellett tenném le a voksom. Aprilia SL1000 Falco vagy Honda VTR1000F. Néztem SV-ket is, azok annyira nem fogtak meg, így azt kizártam.
Mind az Apriliáról, mind a Hondárol szinte csak pozitív véleményeket találtam.
Inkább az Aprilia fele húz a szívem, tetszik, hogy nem tucatmotor (ennek nyilván sok hátránya is lehet), bár a Honda is nagyon jónak tűnik. Kisebb, nagyobb túrákra szeretnék velük járni, itthon, valamint külföldön. Kell félni a Rotax blokktól?
A keret kb. 1 millió forint.
Segítségét előre is köszönöm!
Tisztelettel,
Péter
Tisztelt Nepperűző!
Kérem segítsen. Mi a különbség a Yamaha WR400 és WR400F között. Nekem erdei offroad használatra kellene, és már a vásárlás előtt állok, csak elbizonytalanodtam. Úgy tudom, hogy a WR-nek kisebb a hűtője, más a kipufogó rendszere és a fékrendszer. A blokk azonos.
Megfelelő lehet nekem, mint amatőr motorosnak egy WR400 az erdei túrákra, vagy inkább a WR400F-et keressem (2000-es évjáratok)?
Válaszát előre is köszönöm!
Üdvözlettel, Ákos
Kedves szerkesztő!
Első nagymotoromat készülök beszerezni. Nem ismeretlen motorozás, viszont az 50 cm3-től nem jutottam tovább (robogó, 50-es váltós oldtimer). Vezettem néhány nagyobb motort, de ennyi.
Az utóbbi időben beleestem a Honda VFR szériába. Leginkább a VFR 800-as, a 1998-tól gyártott lenne az igazi. Nagy ugrás az 50 köbcenti után. A használt gépek között nagyon ritka, alig találni néha egyet-egyet, viszont azok jórészt megvigyázott példányoknak tűnnek.
Valahogy nem tudok dűlőre jutni, hogy kell-e nekem egy ekkora motor, vagy kezdésnek jobb lenne valami 600-as (például Suzuki SV650 N), ami jelentősen kisebb tömeggel rendelkezik.
Honda ugye legendásan tartós, hangjától feláll a szőr a hátamon, Suzuki könnyű, agilis, letisztult és a hangja szintén megér egy misét. :D
Amit biztos tudok az, hogy sornégyest nem szeretnék. Nem érzem az én világomnak. Szomorú tény viszont, hogy a V motorok borzasztó lemaradásban vannak a sornégyesek, sorkettesek által uralt piacon. Nem sok modell van, legyünk őszinték.
Kedves szerkesztőség: Ezeket az igényeket figyelembe véve, milyen típus jöhetne még szóba? :D Jól jönne pár tapasztalaton alapuló pro/kontra ezekre a modellekre, ami megadná az irányvonalat a választásnál. Szervizelhetőség, alkatrészek?
Válaszotokat előre is köszönöm!
Gábor