Nepperűző

Túraendúró aszfaltra és terepre

2019. február 1., 09:46 Módosítva: 2019.02.15 06:30
59

Tisztelt Nepperűző!

„A” korlátlan jogsival, szeretnék használt motort vásárolni. Olyan enduró/ túra enduró vásárlásán gondolkozom, ami a klasszikus hosszabb aszfalton megtett motoros túrák mellett alkalmas hobbi terepezésre is. Mivel az alföldön élek, homokos földutakon való hétvégi kisebb csapatásokra, kalandozásokra is használnám.

A kérdéseim ezzel kapcsolatban a következők:

1.) A fent említett célokra mekkora motor az ideális? A 600-asok 50 Le körüli teljesítményét kevésnek érzem az esetlegesen két személlyel is elképzelhető aszfaltos túrákhoz, viszont az 1000-esek (Honda XL, Suzuki DL) túl nagytestűnek tűnnek az offroadozáshoz.

2.) Talán a KTM 950 Adventure megfelelne a fenti kritériumoknak de az ára, a viszonylag nagy szervizigénye és a hibái miatt (nincs megbízható KTM szerelőm) inkább talán japán motor mellett maradnék elsőre.

Összefoglalva olyan endurót/ túraendúrót keresek, ami terepen sem kezelhetetlen elefánt, van benne craft az országúti két személyes haladáshoz is és megbízható, viszonylag normális áron fenntartható. A keretem 1 millió forint.

A választ előre is köszönöm!

Üdv: Ádám

Távolról sincs vége, olvasson még

Országútra ötvenes robogót?

2019. január 30., 20:02 Módosítva: 2019.02.15 06:30
43

Kedves Motordoktor!

Két város között ingáznék naponta oda-vissza (=2x21km) összesen napi 42 km-t. Nagyon tetszenek a retro robogók. Személyautó jogosítványom van. Külön motorra nincs. Milyen típusút ajánl erre a célra, naponta országúton közlekedni? Valamint mely márkákat és milyen köbcentiset?

Válaszát előre is köszönöm!

Anikó

Távolról sincs vége, olvasson még

Melyik chopper jó túrázni?

2019. január 25., 09:54 Módosítva: 2019.02.14 06:54
88

Kedves Nepperűző!

Munkábajáró, rohangálós Suzuki SV650N mellé keresek nagyobb choppert 2 személlyel való túrázáshoz 1,5-2,0 millió forint között. 3 fő szempont nem fontossági sorrendben: (1) chopper feeling (2) kényelmes legyen 2 főnek (3) megbízhatóság. Hosszú távon szeretném a motort megtartani. Két típus van elsősorban a a listán:

1. Suzuki VS1400, öt sebességes, 2000-es évjárattól, jó állapotú 1.3-1,5 millió körüli áron. Habár sokáig gyártották, elég kevés tesztet, használt tapasztalatot találok a neten. A népítéleten is csak pár rövid értékelés van ahhoz képest, hogy a motor elég elterjedt. Itt a kérdés főleg a megbízhatóság, van-e típushiba, van-e valami speciális dolog, amire ennél a motornál figyeljek vásárláskor?

2. Harley-Davidson Sportster, 2005-2010 között 1,5-2 millió körül. Itt a fő kérdés, hogy mennyire kényelmes 2 főnek (persze ki kell próbálni, tudom). Injektoros vagy karburátoros legyen? 1200 vagy 883?

A választ előre is köszönöm!

Üdv: Ákos

Távolról sincs vége, olvasson még

Melyik Aprilia SR50 vehető, és melyik nem?

2019. január 11., 15:04 Módosítva: 2019.02.06 06:18
42

Kedves Nepperűző!

Főként városi szaladgáláshoz keresnék első robogót. Egy 2009-es Piaggo motoros, injektoros Aprilia SR50-et néztem ki. Több fórumon, teszten olvastam, hogy a DI-TECH-es rendszer eléggé kényes, könnyen elromlik, drágán javítható. Azt is hallottam, hogy ez a Morini blokkos DI-TECH-ekre igaz, az újabb Piaggo motorosokra már nem. Nem ragaszkodnék az injektorhoz, de azt is olvastam, hogy ezek kulturáltabban járnak, tisztábban pufognak, kevesebbet fogyasztanak és erősebbek picit.

Nem tudom mennyire valósak az innen-onnan összeszedett infoim, ezért kérnék segítséget, hogy a fenti gép megvételével extra kockázatot vállalnék-e.

Köszönettel:

Robi

Távolról sincs vége, olvasson még

Lecserélném a kormányt, lesz-e gond?

2019. január 8., 13:02 Módosítva: 2019.02.06 06:18
63

Tisztelt Nepperűző!

Kormányt szeretnék cserélni a motoromon. Túra-sport jellegűről inkább magasabb, túrázósra. Kínai webáruházakban baráti áron lehet kapni a paramétereknek megfelelőt. Kell-e valami kockázattal számolnom, illetve a műszaki vizsgán kell-e valamilyen dokumentumot felmutatni az új kormányról. Van-e jogszabály, ami tiltja a kormány cseréjét?

Köszönöm válaszod!

Üdv.: István

Távolról sincs vége, olvasson még

Túra-sport 190 felett

2019. január 7., 15:55 Módosítva: 2019.01.24 06:57
69

Tisztelt Nepperűző!

Motorvásárlás előtt állok és a túra-sport kategóriában próbálom megtalálni a következő "társam". Szeretnék sportosan közlekedni, de szeretném, hogy egy esetleges 200+ km-es túrára is bevethető legyen, így a dobozolhatóság is igen jó lenne.

Jelenleg a Kawasaki Z1000SX és a BMW R 1200 RS között vacillálok igazán (bár a BMW minden jóval való felszereltsége engem inkább taszít, mint vonz), de egy hatalmas kérdőjel van előttem: ez a 2 típus, vagy maga a túra-sport kategória mennyire hozható össze valakivel, aki a 190 alatt még nem volt hajlandó megállni a növésben, én speciel 192 cm magas vagyok.

A kérdésem az lenne, hogy magasságom miatt mennyire passzolnának hozzám a fent említett típusok vagy valamilyen másik opció után kéne néznem?

Válaszodat előre is köszönöm!

Dominik

Távolról sincs vége, olvasson még

Megbízható 125-ös magas embernek

2019. január 3., 16:33 Módosítva: 2019.01.13 08:33

Tisztelt Nepperűző!

Bocs ha TL;DR; lesz kicsit.

Tehát három csodálatos rettegésben eltöltött évnyi Budapest/agglomerációs Vinózás és Aeroxozás után friss B125-tel szeretnék egy pár száz kilométeres túrázásra is alkalmas motort venni, kb. 800 ezer és 1 misi között.

Kitételek:

- 4T, hogy ne legyek folyton büdös, ha ingázok majd vele,

- 188 cm testmagassághoz passzoljon,

- ne robogó legyen mert korlátlan A-s jogsi az irány (Ez van, elkapott a dolog.),

- ABS, hogy parás fékezéskor csak kicsit halljak meg, és lehetőleg csak fejben

38 éves vagyok, szóval itt már lefolyt a nagyja a Dunán, nem akarok nagy bugit, inkább csak lightos krúzolásra vágyom és élményekre - na jó egy kis bugi is jöhet. Utassal nem számolok, mert ennyi rutinnal azt még felelőtlenségnek érzem. Az ABS viszont nagyot vág az elérhető palettán, mivel a robogók kisetek, szóval azt inkább a “nice to have” vonalra tenném.

Na vissza a lényeghez.

Perpill a Honda XL125V, Yamaha WR125X vagy R, Yamaha XT 125, KTM Duke 125 viszketéseim váltakoznak, na meg a TW 125, de annál még fehér holló is több jött eddig szembe, amin rendszám volt. A VanVan is szimpi, de valahogy annyira nem adja, magasabb Suzukit sehol nem látok. Ja, és bizalom inkább csak japán vasak felé van a részemről. Ugyanakkot a WR-nél félek, hogy 1-2 óra után kettévág. A Varadero tűnik a jokernek, de ott is esélyes, hogy el kell valakinek rabolnom a családját, hogy pénzért eladja nekem.

A sógóroknál Duke vonalon a magasságomból adódó majom a köszürűkövön faktorból következő kényelmetlenségektől félek (térdbe érő kormány satöbbi). Ja meg a KTM-nél fogalmam sincs, hogy szentendreiként kihez vinném. Ha baja van kb. Kecskeméten meg Győrben vannak népek, akik az interneten is felvállalják, hogy ilyet meg tudnak szerelni. Otthoni bütyköléshez meg programozóként nem tűnik annak a tipikus faéknek a dolog.

Tehát a kérdéseim a következőek lennének. A fenti vasak közül melyik a legmegbízhatóbb, legkényelmesebb, legbiztonságosabb édeshármas variációt nyújtó pajtás az elkövetkezendő 1-2 évre? Szerviz vonalon mire számíthatok, illetve mire figyeljek? Ja, és ha van más szempont, amit esetleg nem vettem figyelembe, akkor szívesen veszek bármi infót.

Előre is köszönöm a megtisztelő válaszát, illetve boldog új évet kívánok.

Köszönettel: Sándor

Távolról sincs vége, olvasson még

Első motornak túraendúró?

2018. december 12., 11:27 Módosítva: 2019.02.06 06:18
31

Kedves Nepperűző!

Első motorom megvásárlásán töröm a fejem bő egy hónapja, ebben kérném a segítségét.

Alapvetően a túraendúrók felé húz a szívem, nagy álmom egyszer egy új Africa Twin. Ez még egy relatíve távoli terv, viszont nagy vonalakban ehhez hasonlót keresek. Így kötöttem ki a KTM 990 Adventure-nél, ami hasonlóan magas, keskeny, erőben nagyjából egy szinten mozognak. Néztem a 950 Adventure-t is, de kissé riaszt az ABS hiánya.

Jómagam 183 cm és 75 kg vagyok. Tervben van 1-2 éven belül kisebb túrák a környező országokban két személlyel.

A kérdésem, hogy mennyire ajánlaná ezt a modellt kezdőnek, valamint ha cserélik benne a kötelezőket, jellemző-e a típusra komolyabb meghibásodás. Vagy felejtsem inkább el, és nézzek egy Yamaha XT660Z után, esetleg más gép, amit eddig nem vettem számításba?

A keretem 1,7 millióig tart.

Válaszát előre is köszönöm,

Bence

Távolról sincs vége, olvasson még

Menyi az ideális futott kilométer?

2018. december 3., 11:48 Módosítva: 2019.02.06 06:18
9

Tisztelt Nepperűző!

Motorvásárlás előtt vagyok, és szeretnék egy kis segítséget kérni. Choppermániás vagyok, ezért a kiszemeltem egy Yamaha XVS 1100 Dragstar. Csak sajnos kilométerfutás-függő vagyok, már ha van ilyen betegség.

A kiszemelt típusból az eladó pédányok között 70 000 és akár 90 000 km-t futott masinák vannak többségben, néha egy-két 30 000 km alatti. Személy szerint én legszívesebben a harminc mínuszosokból vennék egyet.

Az lenne a kérdésem, hogy mennyi az a kilométerállás, ami már soknak számít, és mennyi az, ami még simán vehető.

Tehát érdemes-e inkább ezekből válogatni, már ha van ilyen keveset futott, vagy nyugodtan vehetek egy többet használt motort.

Valamint a kilométerfutással kapcsolatban, mennyire megbízhatóak ezek a Dragstarok? Mennyit mehetek vele nyugodtan anélkül, hogy komolyabban hozzá kellene nyúlni.

Válaszát előre is köszönöm.

Üdv. Gábor

Távolról sincs vége, olvasson még

Melyik váltó az igaz út: CVT vagy DCT?

2018. november 28., 10:51 Módosítva: 2019.01.13 08:33
45

Kedves Nepperűző!

Jó ideje motorozom, eddig sornégyekkel, de abból többel is volt már dolgom. Legutóbb egy GSR600-at hajtottam, viszont megelégeltem, hogy a 80-90% budapesti használat során nonstop váltogatni kellett (és szerintem a motor se szerette). Új kiszemeltjeim a Tmax 500 és az NC 700 (a Hondából az Integra és az S verzió is jöhet DCT-vel, az X kizárva). Sajnos egy korábbi írásodban kifejted, hogy a néhány éves motorok használt piaca a vakond segge alatt van, így Hondából a választék nagyjából 1,7 milliótól indul, amit kicsit sokallok még úgy is, hogy ezt 2012-től forgalmazzák. Yamahából 1,3 körül már kapni 2008-körüli példányokat (amit ugyancsak sokallok, de legalább elérhetőbb ár számomra).

Őszintén szólva nekem a Tmax is oké lenne arra, amire használnám, de a CVT-t valahogy nem tekintem egy ligának a Honda-féle DCT-vel szemben. Kérdésem: kell-e félnem a CVT-s nyűgöktől, vagy a Tmax megbízhatósága valóban pariban van az NC700 faék egyszerűségű (persze a DCT része az pont nem egy szokványos megoldás) konstrukciójával szemben? Esetleg ha van még hasonló teljesítményben és árban titkos tipp (automata váltós, városban egy Burgman 650-nél jobban használható), akkor az érdekelne.

Nagyon köszönöm a választ!

Csabi

Távolról sincs vége, olvasson még

Nagydarab embernek elég lehet hatszáz köbcenti?

2018. november 26., 16:26 Módosítva: 2018.12.18 06:28
3

Tisztelt Nepperűző!

Sokakhoz hasonlóan én is az első nagymotor vásárlása előtt állok 125 ccm után. Leginkább a 600-as Banditokkal szimpatizálok, azonban mivel nem kis darab vagyok (110 kg, 185 cm) nem tudom, probléma lenne-e a méretem az ilyen nakedekhez, vagy érdemesebb a Bandit S szériát nézegetnem, mivel tudtommal az nagyobb valamivel. Vagy felejtsem el a naked gépeket? Mert így sem úgy sem néz ki jól egy ekkora sofőr rajta?

További kérdésem az lenne, hogy amennyit rá tudok szánni (kb. 500-550 ezer magyar pengő), abból ‘95-2000 es évjáratú Banditák elérhetőek. Általában csak jókat olvastam róluk, de probléma-e, hogy ilyen idősek, közel 25 évesek? Vagy engem még 3-4 évig még becsületesen kiszolgálnak?

A segítségét elöre is köszönöm!

Zoli

Távolról sincs vége, olvasson még

Nagymotor mellé olcsó 150-es robogót

2018. november 21., 13:36 Módosítva: 2019.01.13 08:33
1

Tisztelt Nepperűző!

Egyáltalán nem vagyok ott ebben a témában, ezért kérdezem önt.

Milyen robogót vegyek? Minden nap lezongorázom a Szigetszentmiklós (M0), Érd (6,M6), Árpád híd háromszöget, tehát mennem kell autópályán és városban is jócskán. Sajnos délután pont a csúcsforgalomban. Most egy 750e-s Ducati Monsterem van, ami eléggé fordulékony, de nem annyira keskeny, mint egy robogó, és sajnálom szegény motort, annyira sok a kátyu.

Szóval egy 150-250 köbcentis robogóra gondoltam, ami nem nagytestű, de azért tudok vele haladni mind városban, mind az autópályán.

Ha egy bukó pakolhatóság lenne az ülés alatt, annak örülnék, de a doboz se zavarna. Esetleg plexi, ami gondolom az autópályán a 100-as tempónál jól jönne. A keret 150-200 ezer lenne max, amit ha tudok, elintézek tavaszig.

Köszönöm válaszát!

Ede

Távolról sincs vége, olvasson még

Utánfutó vagy próbarendszám?

2018. október 16., 14:00 Módosítva: 2018.12.04 06:56

Tisztelt Nepperűző!

A kérdésem két részből áll, elsősorban a Triumph Tiger 1050 típussal kapcsolatos véleményére lennék kíváncsi. Olvastam róla, néztem long-term review-kat is, nem sok rosszról nyilatkoztak. Amiket nézegettem, azok már a 2010 körüli évjáratból valók, de mindenképpen ABS-es motorok, a keret 2,5 millió lenne átírással.

Ebből ered a kérdés második fele, itthon mindössze 7, de a mobile.de-n is csak 13 db eladó felel meg a kereséseimnek. Olvastam a behozatalról is, az érdekelne, hogy miben különbözne lábon hazahozni a motort, akkor is kell a külföldi kivonópapír? Hol és hogyan tudnék ilyen esetben biztosítást kötni? Vagy ne nehezítsem az életem és inkább béreljek utánfutót?

Előre is köszönöm,

Dávid

Távolról sincs vége, olvasson még

Hiányzik a mesterkulcs, nagy a baj?

2018. szeptember 28., 11:44 Módosítva: 2018.10.18 11:34
13

Tisztelt Nepperűző

Vásárolni szeretnék egy 250-300 köbcenti körüli robogót. Találtam egy 2010-es 250-es Yamaha Xmax-ot, szép is jó is, az elképzelésemnek pont megfelel (kicsit bele is szerettem), de van egy kis bökkenő. Csak egy kulcs van hozzá, és az nem a mesterkulcs. Én úgy tudom, a mesterkulcs pótlása a motorvezérlő cseréjével jár, ami kb 250 ezer forint. A tulaj szerint 60 ezerből megvan.

Tartok tőle, nekem van igazam. Megköszönném, ha megerősítenél vagy megcáfolnál.

Előre is nagyon köszönöm!

Attila

Távolról sincs vége, olvasson még

Mit illik a próbaúton, és mit nem?

2018. szeptember 7., 11:17 Módosítva: 2018.10.30 07:16
100

Tisztelt Nepperűző!

Nem vagyok gyakorlott motoreladó, ezért fordulok hozzád kérdésemmel.

El szeretném adni motoromat, azonban nem tudom, hogy motoroknál hogyan szokott lenni a próbaút.

Nyilván nem örül neki a vevőjelölt, ha azt mondom, hogy a próbaúton nem vezethet, vagy ha én akarok mögötte ülni, azonban egy motornál mégiscsak nagy kockázatot látok a próbaútban.

Attól kevésbé félek, hogy nem hozza vissza, mert elkérem egy igazolványát, talán még széthajtani sem föltétlen tudja ilyen rövid idő alatt, a mai technikák gondolom védve vannak eléggé.

Azonban mi van, ha elesik a próbaúton?

Nyilván nem fogom ismerni az illetőt, nem tudom, hogy hogyan tud motorozni, mit akar csinálni a próbaúton.

Mi ilyenkor a szokás?

Bízni kell?

Válaszod előre is köszönöm.

Gábor

Távolról sincs vége, olvasson még

Tele kell-e rakni a nadrágot plusz 20 kilótól?

2018. szeptember 5., 15:54 Módosítva: 2018.10.16 06:40
31

Kedves Nepperűző!

Tudom már sokszor felmerült ez a kérdés, végig is olvastam mindet, de még mindig nem sikerült dűlőre jutni.

Második motoromat tervezem megvenni 3 év V2-es Spada-zás után, de döntésképtelen vagyok. A két kiszemelt: 2005-06(fordított teló) Honda Hornet 600, valamint első gen. Kawasaki Z750. (Amennyiben pénz úgy engedné tél vége felé akkor elgondolkodtató mindkettőből a következő széria is, 2007 utáni)

Nagyon sokat olvastam már mindkettőről, és épp emiatt is a fenntartások. Alapvetően napi szintű használatra venném városba, Pest-Dunaharaszti ingázással. De emellett tervbe vannak Transzfogaras és hasonló hosszabb túrák.

Az eddigi olvasott tesztekből számomra az derül ki, hogy a Honda kényelmesebb lenne a hosszabb túrákon, jobban pakolható és kényelmesebb az utas számára is, valamint a narancssárga színével kápráztató szerintem.

A kawa ezzel szemben ha minden igaz a +150cc miatt nyomatékosabb alulról, nem kell úgy pörgetni hogy haladni tudjak városi környezetben. Viszont egy másik aggály a több mint 20 kilóval nagyobb súlya...nem-e lenne emiatt nehezebb az autók közt való navigálás.

Megbízhatóság és fenntartás szempontjából ha jól tudom ugyan az a két motor, valamint árban is nagyon hasonló, így ezeket nem vettem alapul.

Szóval mennyivel kell jobban pörgetni a hornetet, mennyivel kényelmetlenebb a kawa, és zavaró a plusz súlya? Melyik lehet tökéletes társam? :)

Köszönettel: Norbi

Távolról sincs vége, olvasson még

Nagykerekű robogó: olasz vagy japán?

2018. szeptember 4., 16:49 Módosítva: 2018.10.25 08:40
4

Kedves Nepperűző!

125-ös robogó vásárlása előtt állok.

Jelöltem a Piaggio Medley 125 és a Honda SH125i, formára is, beltartalomra is mind a kettő nagyon bejön (szemben pl. a PCX-szel). Egyik kérdésem: melyiket vennéd? Az SH bevált igásló, a Medley viszonylag új konstrukció.

A második kérdésem, hogy meggondolatlan őrültség e meglépni az új gép vásárlását (1,2m), vagy inkább pár éves modell felé tendáljak (pl.: SH, 2013, 750k).

Előre is kösz.

István

Távolról sincs vége, olvasson még

Túraendurót az 1200-as Bandit után

2018. augusztus 31., 15:26 Módosítva: 2018.10.02 06:39

Kedves Nepperűző!

Immáron 7. szezonomat űzöm a 2006-os 1200-as olaj-levegős Bandit SA-mmal, beletettem több, mint 50.000 km-t, rengeteg felejthetetlen élményt nyújtott nekem, megszámolni se nagyon tudnám hány országban jártam vele, és mindig megbízhatóan viselkedett, sosem féltem elindulni vele. Persze mindig megkapta amire szüksége van, 6000 km-enként olajcsere, és sose spóroltam az alkatrészeken.

A Bandit nagyon jó alternatíva volt eddig, sportos, megy is, és kanyarokban sem hagy cserben. Azonban elmúltak a fiatalos évek, és az idei erdélyi túrán vettem észre, hogy fáj a derekam, a térdem pedig szeretne kifordulni ebben az üléspozícióban. Így aztán fájó szívvel (és asszonyi haraggal) ugyan, de erősen gondolkodom a cserén.

Ami fontos lenne számomra, hogy menetteljesítményben, dinamikában legalább olyan jó legyen, mint a Bandit, de szeretnék kényelmesebb üléspozíciót. A túraendurók felé szemezgetek, úgy gondolom azok lehetnek jó alternatívák. Amik tetszenek: Yamaha Super Tenere, Honda Varadero, Kawasaki Versys 1000, esetleg az újabb 1000-es V-Strom. A keret kb. 3 millió Ft lenne. Persze tetszene a BMW túraenduro vonala is, de úgy gondolom annak a fenntartási költségei magasabbak, mint a többi lehetőségé.

Az lenne a kérdésem, hogy milyen további alternatívát tudnál javasolni, vagy milyen más modell jut még eszedbe, ami ötvözi egy túraenduro és egy Bandit tulajdonságait? Főleg túrázásra használom mostmár, de az fontos szempont, hogy az asszony is kényelmesen üljön mögöttem, lehessen dobozolni, és akár 1-2 hétre is el tudjak indulni vele.

Előre is köszönöm!

Tamás

Távolról sincs vége, olvasson még

Túraendurót egy vagy két hengerrel?

2018. augusztus 15., 15:01 Módosítva: 2018.09.10 06:42

Tisztelt Nepperűző!

Nemrég váltam meg az első igazán klassz nagymotoromtól, egy '94-es KLE500-as Kawasakitól, ennek keresem jelenleg az utódját. A Kawa által teljesen beleszerettem a túraendúrókba, így mindenképp ilyet szeretnék. Lényegében azért váltam meg tőle, mert kicsit bővült a ráfordítható keret, és valamivel modernebbet/erősebbet keresnék.

Nagyjából évi 5-6 ezer kilométert szeretnék menni, melyben lehet azért hosszabb külföldi túra is, sok autópályás kilométerrel (120-130-as tempó számomra elég utazóban). De mindenképpen ragaszkodnék ahhoz a hatalmas fun factorhoz, hogy az aszfalt vége nekem nem akadály. A ráfordítható keret 700-900 ezer forint.

A kérdésem az lenne, hogy ilyen használatra alkalmas-e egy egyhengeres ~650-es motor, vagy a 120-130-as utazó már kívánja a két hengert? Illetve ha 2 henger, akkor melyik jön legkevésbé zavarba egy kissé lazább talajtól?

Amiket eddig számításba vettem, nagyjából a 2000-es évek környékéről:

- az Ön által is gyakran ajánlott Suzuki Freewind

- Honda FMX 650, amire sokan azt modják, hogy lomha

- Pegaso 650 vagy F650 GS

Illetve kéthengeresek:

- Honda transalp (inkább a 650 - 700 as)

- Kawasaki Versys 650

- Ducati Multistrada 620

- Esetleg Yamaha TDM (4TX vagy 900), bár édesapámnak volt, és nem ajánlja, mert hogy nehéz dög és sokat eszik.

Természetesen számít a megbízhatóság is, de úgy tudom, hogy a felsorolt típusok ebben remekelnek (kivéve a Ducati, arról nincs sok infóm). Egyéb észrevételem, hogy az 1 hengeresek általában elöl 1 féktárcsával rendelkeznek, és a KLE500-on az egy tárcsát gyengének éreztem.

Remélem minél teljesebben sikerült leírnom a fejemben kavargó kérdéseket. Válaszát és segítségét előre is nagyon köszönöm.

Üdvözlettel,

Balázs

Távolról sincs vége, olvasson még

Aprilia Atlantic 500-at vettem, mi fog elromlani rajta?

2018. július 6., 12:17 Módosítva: 2018.09.04 06:26
6

Kedves Nepperűző!

Beleszerettem egy 2004-es Aprilia Atlantic 500-as bálnába és megvettem. Hogy hiba volt-e majd elválik. Sokat lehet hallani a Piaggio-s betegségekről, de hogy pontosan mire számítsak, mit ellenőrizzek az nincs összeszedve sehol sem, vagy csak én nem találom.

Tudnál segíteni? Én magam szerelgettem az összes robogómat, eddig szóval a szereléstől nem félek, de ezekhez már szerelési útmutató, miegymás is kellene. Biztosan itt is volt már cikk a típushibákról, de nem találom.

Tisztelettel:

Janis

Távolról sincs vége, olvasson még

Új motorok vs. majdnem újak

2018. július 5., 15:34 Módosítva: 2018.08.01 06:45
38

Kedves Nepperűző!

Gyűjtögetem serényen a nagy motorra szánt keretet, de sajnos nem tudom eldönteni, hogy mégis mire. Szerencsére a Mátra mellett lakom, így hétvégente tudok felhasználói élményeket begyűjteni a motorokról a gazdáktól.

Amit tudok magamról:

185 cm, 110 kg és jelenleg egy 150cc-s motort hajtok.

Többféleképpen motorozok, szeretek Simsonosan üldögélni, de próbálgatom az agresszívabb üléshelyzeteket is. A motorom mérete miatt többnyire egyedül járok vele, de néha sikerül páromat is felcsalnom rá, és kezdi is szeretni.

A keret amiben gondolkozom az 2 millió Forint (+ 1 millió, új motorért akár egy évet várok).

A motort egy igazi mindenesnek szeretném használni, napi 30 km-es inga melóba, akár két személlyel, és egy hosszabb túrától se szeretném, hogy megrettenjen.

Természetesen már visszaolvasgattam előző tanácsaidat, ott akadt meg a szemem néhány motoron. Főleg sporttúra motorokat gondolok győztesnek, de sajnos - nem sajnos a naked bike-ok is tetszenek. Még egyiken sem ültem, de szeretném szűkíteni a megnézendő motorok számát azzal, hogy mik tetszenek.

Kedvelt és ajánlott motorok: Honda CBF 1000 (2011), Suzuki Bandit 1250 (2015), Kawasaki Z750, Yamaha TDM900

Kaptam egy fülest, hogy ha már ennyi pénzt szeretnék motorvásárlásra költeni, már érdemes akár az új motorok között is szét néznem. A gyártok oldalát pásztázva azt láttam, hogy most inkább a naked bikeokból lehet válogatni. Lehetnek ezek is mindenesként használni? Néztem videókat túrákról mindenfajta motorokkal, de nem tudom, hogy a mitfahrernek is kényelmesek voltak-e. Új motor esetén természetesen várnék, hogy gyűljön a pénzem. Nem vagyok elfogult egy márkával szemben sem. Ha lehetne egy kívánságom, szeretnék egy zsír új Suzuki GSF Bandit 1250S-t venni, nagyon szépek.

Összefoglalva,

- Létezik most piacon lévő olyan túramotor, amiről ha levesszük a dobozokat akkor egy városban is kecses, virgonckodásra is alkalmas motort kapunk?

- Szempontjaim: sokoldalúság, friss modell, reális fogyasztás, utaskényelem.

- Körülbelül 1 literes motorokra mennyi az éves kötelező? Van erre esetlegesen egy kalkulátor, ami mutatja, hogy mitől függ?

- Van esetleg, vagy lesz-e a használtan felsorolt motoroknak újnak mondható leszármazottja?

Nagyon szépen köszönöm, hogy elolvastad kis esszémet! :)

Éljen a TotalBike/Car!

Üdvözlettel,

Zs

Távolról sincs vége, olvasson még

Fojtott motor külföldről

2018. július 4., 10:19 Módosítva: 2018.07.13 06:20
7

Kedves Motordoktor!

Külföldön (pl.:Németországban) viszonylag sok 35kW-ra fojtott motort lehet kapni, ha egy ilyet vesz az ember (külföldi forgalmiban 35kw van hivatalosan bejegyezve), akkor itthon forgalomba lehet helyezni 35kw-os papírokkal, vagy ugyanúgy egyedi műszaki vizsga van, amin a motor megbukik, mivel nagyon kevés szervizben csinálnak hivatalosan fojtást meg kevés motornak létezik gyárilag fojtott változata (nyilván itt tizen éves darabokról van szó), vagy esetleg 70kw-nál nagyobb teljesítményről lett lefojtva külföldön.

Ha sikerül itthon forgalomba helyezni, de mondjuk pár év múlva ki szeretné venni az ember a fojtást, akkor ez lehetséges (pl.: új műszaki vizsgával)?

Köszi a választ,

Domi

Távolról sincs vége, olvasson még

5 ok, hogy ne vegyél ilyen gyilkos gagyit

2018. június 28., 12:25 Módosítva: 2018.07.18 15:04
142

Kedves Nepperűző!

Abban szeretném a segítségedet kérni, hogy megtetszett egy bukó, amiről összesen ennyit sikerült megtudnom:

"I just confirmed that this item does not have any certification other than certifications recognized in China."

Róla van szó:

Direkt nem rakok linket, nehogy eszébe jusson valakinek ilyet venni (Zombi)
Direkt nem rakok linket, nehogy eszébe jusson valakinek ilyet venni (Zombi)

Addig nem merem megvenni, amíg 100%-ig meg nem bizonyosodtam róla, hogy egyben marad a fejem benne, de nem tudom, merre is induljak, egyáltalán mik a követelmények Kínában, így kötöttem ki nálad, hátha találkoztál már ilyesmivel.

Előre is köszönöm a segítséget:

Bogi

Távolról sincs vége, olvasson még

50-es négyütemű: mit szabad, mit kerüljek?

2018. június 26., 15:01 Módosítva: 2018.07.09 06:37
16

Kedves Nepperűző!

Azzal kezdem, hogy az ideális megoldás a B125 lenne, tudom, de a hazai megvalósítás egy vicc. Akkor majd egyszer A2, pénzben, időben nagyjából ugyanott vagyok. De megoldás most kell.

Tehát B-jogsival vezethető robogóra van szükségem, két fő kritériummal:

- 4 ütem (most Gilera Runnerem van, imádom, de büdös lesz a ruhám, nem mehetek ezen tárgyalni)

- nincs garázs, nincs kert; utcán, ház előtt fog lakni szegény

Tehát olyan robogóra van szükség, ami bírj a strapát, nem akarják azonnal ellopni (utca be van kamerázva azért), és Budapesten sem öklel fel mindenki azonnal, mert cammogok (nem a Runner dinamikáját várom, tudom, 4T; de azért itt is vannak különbségek a modellek között).

Konkrét célpontok:

- Honda Today

- Piaggio Zip 4T

- Vespa ET4 4T

- esetleg Honda Dio 4T

Pénz 300ezerig lenne rá, de nem tudom, akarok-e ennyit költeni egy utcán éjszakázó motorra...

Előre is köszönöm a választ!

Üdv:

Peti

Távolról sincs vége, olvasson még

1 kW-on problémázni fog a rendőr?

2018. június 25., 14:56 Módosítva: 2018.07.13 06:20
35

Kedves Nepperűző!

Rendszeresen ajánlják A2-es motornak a Kawasaki ER-5-öt, de nem szokták hozzátenni, hogy fojtott. Nem is igen látni belőle fojtottat. 35 helyett 36 kW, 1 kW-ot meg nem igen fojtogat ugye senki. Jellemző akkor, hogy gyári állapotban használják A2-esként? Nem foglalkoznak ezzel az 1 kW-tal, vagy mi a helyzet ezzel?

Köszi a választ!

Márton

Távolról sincs vége, olvasson még