Tisztelt Nepperűző!
5 év kihagyás után újra motor vásárláson töröm a fejem.
Két típus között kellene döntenem: Yamaha XJ600S Diversion '92-'97, vagy Yamaha TDM 850 3VD '92-'94.
A 600-as Divit megbízható gépnek tartom, de két személlyel hosszú túrákhoz talán gyenge egy kicsit. Emiatt - no meg pár ló plusz, meg hosszabb, könnyebben szabályozható teleszkópok miatt - inkább a TDM-et választanám...
Viszont pár ismerős szeretne lebeszélni róla, mondván, hogy
macerás motor... Meg kevés van belőle... Meg drága, és nehezen beszerezhető az alkatrész hozzá. Szeretném megtudni mi az te véleményed erről?
Megbízható típus a TDM?
Vannak bizonyos típushibái amikre érdemes odafigyelni?
Megtisztelő válaszát előre is köszönöm!
Üdv! Marci
Kedves Nepperűző!
Egy 600-as Hornetről szeretnék valami terepképes gépre átülni. Mivel az árkategóriában (6-700 ezer) sajnos gyakorlatilag feleakkora teljesítményű gépek vannak, félek, hogy hamar kevésnek találnám, mivel a tervek szerint a túrák 10-15%-a menne offroad üzemmódban, a többi marad az aszfalton.
Adódik azonban egy lehetőség, mert egy nepper hozna nekem egy Triumph Tiger 955i-t. Ez kompromisszummentes megoldásnak tűnik, ráadásul minden földi jóval fel van szerelve.
A netet bújva teljesen belezúgtam, viszont nagyon kevés infót találtam róla, így adja magát két fontos kérdés:
1, jó-e, megbízható-e a típus? (Nyilván vétel előtt szerelővel nézetem át)
2, nem lesz-e probléma az alkatrészellátással? Gondolom a bontók nincsenek tele az alkatrészeivel...
Ezekről a kérdésekről kérném a véleményed.
Üdvözlettel:
Feri
Tisztelt Nepperűző!
Kérdésem a két hondára vonatkozik, hogy melyik lenne jobb vétel? Láncos, vagy kardános? Kettő, vagy négy henger? Túrázgatni használnám az Asszonnyal hétvégente, a deauvill-be lehet pakolni, akár 1-2 éjszakára is, a hornetbe sajnos nemigen. A hornet pörgősebb, de én teherautó sofőr vagyok, nem szeretnék 170-el "utazóban" járni. Melyik konstrukció van jobban eltalálva? A kardán én úgy gondolom, hogy "igénytelenebb", de valljuk be, hogy a hornet viszont jóval pörgősebb motorral van felvértezve. Legyél szíves segíteni a mérlegelésben, örülnék egy hozzáértő ember tanácsának, eme nagy dilemmában.
Előre is köszönöm a válaszodat.
Gábor
Kedves Nepperűző!
Egyik kollégám a napokban beoltott a motorozással kapcsolatban. Szeretnék indulásnak venni egy 50-es robogót. Yamaha Geart néztem ki, sajnos elég kicsi a kínálat. Azt szeretném kérdezni, hogy 2-3 százezres árkategóriában milyen robogót tudnál javasolni? Csak városban, munkába és iskolába járásra használnám. Bevásárlásnál néha előny lenne, ha egy zsugor víz elférne a lábnál. A Gearről sok jót hallottam, és tudom, hogy nem szép de nekem bejön a formája, hogy nem az az átlag.
Üdv Nepperűző!
Véleményedre lennék kíváncsi, hogy miért alakult ki a magyarországi köztudatban, hogy egy motor kilométerszámlálójában nem lehet több 50 ezernél? Gyakorlatilag egy motor eladhatatlan, ha ennél többet futott, sőt már 40 ezerrel sem vesznek szívesen motort. Ahogy az autót az idős orvos házaspártól szeretne mindenki venni, akik csak hétvégén, száraz, napos időben használták az autót, kizárólag boltba járásra, motornál is megfigyelhető ez a jelenség. Az pedig, hogy a ha.hu-n évjárattól és típustól függetlenül szinte minden motorban 31-33ezer km van, kicsit gyanús.
A kérdés azért is nagyon foglalkoztat, mert idén év elején vettem egy 2009-es Z750-et, 31 ezer km-rel. Szezon végén minimum 38 ezer lesz benne, jövő szezon végén kb 45, mert 6-7 ezer között biztos megyek egy szezonban. A motor amúgy jó állapotú, teljesen meg vagyok vele elégedve, de a fentiek miatt elgondolkodtam, hogy szezon végén el kellene adnom, s keresnem egy színében is ugyanilyet. Teljesen abszurd. Van alapja az 50 ezer km-es szabadulási kényszernek? Külföldön is megfigyelhető ez a gondolkodásmód?
Köszönöm válaszod.
Üdv,
Balázs
A segítségedet szeretném kérni. 22 éves vagyok, 70 kg, 185 cm magas, egész életemben soha nem motoroztam, most a tavasszal kezdtem el egy aprilia SR50-es robogóval, ami annyira bejött, hogy eldöntöttem, szeretném nagyobbra cserélni. Nem kifejezetten az erő miatt, inkább a hosszab távú, 600-700 km-es kirándulások, túrák vonzanak. Engem a KTM 125 Duke fogott meg nagyon, viszont az a szerencsétlen 125-ös nagy kínlodás árán éppen eléri a 120 km/h végsebességet, úgyhogy véleményem szerint nem a legjobb választás egy 600 km-es útra, ezért szemezgetek a 390 Duke-kal, szalonból szeretném venni újonnan, egyszóval a kérdésem az lenne, hogy egy 50-es robogó után, amihez azért hozzá kell tenni 90 km/h órát, tehát elég sportos, nem lesz-e nekem sok az a 390?
Válaszodat előre is köszönöm!
Kedves Becsületesnepper!
Szeretném kikérni a véleményed az első motor megvásárlása előtt. Túl a harmincon átlagos testalkat, 180 magas 85kg, inkább a túrázás és nem az eszetlen száguldásért vagy pályázásért szeretnék motorozni, ebből adódóan úgy gondolom a naked típusok is megfelelőek lehetnek és alapból is ezek tetszenek küllemre a legjobban. Baráti társaságban vannak régi motorosok és mindenki mást mond. Az álom egy Triumph Speed Triple 1050 lenne, de árban nem szeretnék elsőre ennyit áldozni rá, a határ 600-700e Ft körül lenne, nagyon indokolt esetben kicsit több.
Kezdésnek egy konzervatívabb japán vonalon gondolkodtam a klasszik Hornet, Bandit, Fazer, most terítékre került a Kawa 750, viszont erre már van aki azt mondja, hogy elsőre sok lenne. Kérdésem, hogy te tapasztalat alapján mit ajánlanál? Az utolsó kvartettből mire érdemes figyelni, hogy ne karburátoros, hanem injektoros legyen, esetleg ABS jó ha van, de nem létkérdés, illetve vannak e csodák a 10+ éves motorok esetében amik mind kevesebb, mint 30e km futottak külföldi futásukkor vagy inkább próbáljak itthonit keresni? Fenntartási költségek szempontjából is érdekes lehet a történet.
Azért írtam a Triumph-ot, mert ha nagyon szeretnél meggyőzni róla, akkor elgondolkodnék rajta.:)
Előre is köszönöm a válaszod.
Üdv.
Gergő
Kedves Nepperűző!
Egy nagy túraendúrót szeretnék beújítani, mivel eléggé termetes vagyok (186 cm) és a kiszemelt típus a 2004-től gyártott, injektoros Varadero. A kényelméről és megbízhatóságáról már sokat olvastam. A kérdésem az lenne, hogy 65000-75000 km-es futásteljesítménnyel is vehető-e? Sokat bírnak-e ezek a motorok? Ezzel a km-állással ugyanis Németországban 2007-2008-as példányokat is találtam, amelyek nekem árban megfelelnének. Tudsz-e esetleg ezeknél jellemzően előforduló gondokról, amire oda kell figyelnem?
A másik jelölt a Bmw R 1150 GS lenne (hasonló futásteljesítménnyel), de miután minden fellelhetőt elolvastam a két típusról, az az érzésem, hogy a Hondával nagyobb biztonságban lennék. Javíts ki, ha rosszul érzem. :)
Segítséged előre is köszönöm!
Üdvözlet, Tomi
Tisztelt Nepperűző!
Egy VFR1200-zal motorozom. Van valamilyen sornégy alternatívája, amelyik könnyebb? Fontos szempont még a sportosság, a gyári dobozrendszer, a kisebb tengelytáv, illetve az utaskényelem.
Köszönettel:
Zsolt
Kedves Nepperűző!
Hallgatva korábbi tanácsodra, elkezdtem nézegetni a hazai Downtown és Xciting kínálatot, azonban elkövettem azt a "hibát", hogy megnéztem a külföldi hirdetéseket is.
Azt a furcsaságot találtam, hogy azonos futásteljesítmény és kor mellett a külföldi példányok akár 15-20%-kal is drágábbak, mint az itthon elérhetőek (amelyek szintén külfölfdről kerülnek hozzánk).
Gondolom nem tévedek nagyot, ha azt feltételezem, hogy ezeknél a motoroknál némi időutazásra került sor a futásteljesítmény terén. A külföldi árak alapján ezkben a robogókban simán lehet 40-50 000 km, és még így sem tűnik nagy üzletnek a behozataluk.
A fentiek ellenére érdemes bevállalni egy példányt? Ha igen, mire figyeljek?
Üdv:
Zsolt
Kedves Nepperűző!
Okulva olvastam már számos tanácsod, észrevételed még az általam keresett kérdésre is, mégis felteszem a kérdést: mit vegyek?
A motort napi használatra tervezem, amiben lenne bőven városi közlekedés is, de a munka után és hétvégente egy-egy túra is tervben van. Régóta motorozom, amit szeretek feldobni némi egykerekezgetéssel. Tehát egy olyan kompromisszumot keresek, ami lehetővé teszi a városban való közlekedést, a kétszemélyes 2-400 km-es túrát, de nem kell leégetni a kuplungot, ha rá szeretném venni az első kereket a pihenésre. Korábban CBR900RR, TL1000 motorjaim voltak leáttételezve, de szeretnék egy kényelmesebb, városbarátabb teremtést.
Láttam, hogy sok esetben ajánlod a Z750-t, ami elől én sem zárkózom el, de kíváncsi lennék a véleményedre a Triumph Speed Triple R-ről?
További kérdésem, hogy mennyire látod problémásnak akár a 750, akár az 1000-es nakedek használatát a városban?
Hozzáteszem, még azt sem sikerült eldöntenem, hogy sor, vagy V, hiszen a nyomatékrugalmas, dinamikus viselkedés (a hang mellett) a kecsegtető, de a teljesítménybéli (legalábbis a számok szerint) különbség számottevő.
Hosszút távban gondolkozom, és 1,2-1,5 között tervezem a vásárlást.
Segítséged köszönöm!
Péter
Tisztelt Nepperűző!
Egy olyan kérdésem lenne, hogy melyik a legkisebb motor ami még 2 személyes és rendszámos? A méretet itt fizikailag értem vagyis amikor mennénk nyaralni kiszedném a kocsi hátsó ülését és oda raknám be a motort. Mivel külföldön használnánk és ketten, mindenképp rendszámos motor kéne. A helyszínen nagy túrákat nem tervezünk vele, így a kényelem meg a teljesítmény nem számít, csakis a méret.
Üdv. Gyuri
Kedves Nepperűző!
Az utóbbi időben elkezdtem rajongani a terepmotorozásért, de a 600-as Fazer terepképességeit hamar kimerítettem, ezért megfizethető túraenduró után kell néznem.
A napokban érkezik taljánföldről egy BMW F650, amit elég jó áron kaphatnék meg. Így látatlanban a következőket lehet róla tudni: ‘98-as, GS, dakar festéssel. Amennyire tudom, ezek az infók kicsit ellentmondásosak. Ha kiderül, hogy az évjárat az igaz, akkor mt kell róla tudni? Mit érdemes megnézni rajta? Kell valamitől félni?
Üdvözlettel: Máté
Kedves Nepperűző!
Furcsának tűnő igényekhez kérnék segítséget. Mindennapos Budaörs-Gödöllő ingázáshoz keresek régi sportmotort. Nem túl bő a keret, 700 ezer forint, konkrétan a motorra maximum 500 ezret szeretnék áldozni, az egyéb felmerülő költségek miatt. Tekintve, hogy megőrülök a régi formákért, színekért és a sor4-es blokkok hangjáért, elég sok típus maradt fent a rostán, ami érdekelne. Ezek szűkítésében szeretném a segítségét kérni. A következő motorokat néztem ki:
-Honda CBR900RR
-Kawasaki ZX-7R
-Suzuki GSX-R600 SRAD
-Yamaha FZR600R
-Yamaha YZF600R Thundercat
-Yamaha YZF750 SP
Az ingázáson kívül elmennék nyáron pár 5-600 km-s túrára, szerpentinre, pályanapra és rendszeresen szaladgálnék vele Bp. belvárosában is, és minden hétvégén Agárdra. Fontos lenne a penge futómű, megbízhatóság, a jó alkatrész ellátás és a könnyű eladhatóság is. A kényelmetlenségük abszolút nem érdekel, ha cserébe megremeg a lábam a technikától.Van ezek közt tuti befutó, vagy olyan, amit azonnal felejtsek el? Ezért a pénzért várhatok egyáltalán bármi jót? Minimálisat szeretnék csak bukni rajta, jó lenne annyiért eladni, amennyiért most megveszem.
Köszönettel:
Bence
Kedves Nepperűző!
Szeretném lecserélni a Bandit 600-asomat valami jobban pakolható túragépre. Szívemhez oly közel áll a BMW R 1150 GS, amik már legalább ugyan 70 000 km körül járnak, de ahogy hallottam (jól hallottam?) nincs sok probléma velük.
Ezen felül még gondolati szinten felvetődött egy VFR 800-as és egy DL 650-es is.
A problémám ott kezdődik, hogy elég nehéznek tűnik a BMW (75-80 kg vagyok és 25 éves), de sokat járok barátokkal/barátnőmmel túrázni a környező országokba, így tökéletes választásnak tűnhet a BMW (sátor, tartozékok, meg barátnőm ruhái sok helyet foglalnak).
Tudnál valami tippet adni nekem? Keretem 1,4 millió forint + az első karbantartás összege. A TDM formája sajnos nem tetszik, hiába esküsznek rá a haverok.
Üdvözlettel:
Péter
Sziasztok!
Arra az elhatározásra jutottam, hogy miután cirka 2 éve megcsináltam nagymotorra a jogsit, belefogok a motorvásárlásba. Méreteim miatt (193 cm, 105 kg) úgy gondolom, hogy egy túraendúró lenne az ideális választás, és nem is vonzanak a sportmotorok.
A motort napi ingázásra használnám munkábajáráshoz (kb 90km/nap). A Transalp nagyon tetszik, de ott inkább már a 700-as felé tendálok, a befecskendező miatt, de sokan azt írják hogy kívánja a 6. sebességet.
A transalp mellett a DL650, amiből elég nagy a választék, de még szóba jöhet a Kawa Versys és Yamaha TDM 900. Az utóbbi kettőről is jókat írtatok a régebbi teszteken, de megbízhatóságban nem tudom hol állnak. Illetve tartok a TDM-től kezdő motoros lévén.
A Varadero ami igazán tetszik, de ott ti is a 2004 utáni injektorost javasoltátok, ami viszont már a 1,5 milliós kategória.
Ti mit javasoltok?
Köszönettel, Balázs
Tisztelt Nepperűző!
A következő lenne a gondom, adott egy 125 köbcentis rendszámmal rendelkező motorkerékpár, ami átment pár tulajon, de senki nem vette a nevére, rendszám nélkül használták. Amikor hozzám került, megkaptam a forgalmi engedélyt (régi típusú zöld, azaz a 2 lapos) és a rendszámot is. Szeretném a nevemre venni, és levizsgáztatni, hogy zavartalanul közlekedhessek vele. Van-e erre lehetőség? Ha igen milyen módon? Válaszát előre is köszönöm!
Üdvözlettel: Joci
Tisztelt Nepperűző!
Kérdésem a következő: létezik-e "B" kategóriás jogosítvánnyal vezethető automata váltós robogó, aminek a hátsó féke lábbal működtethető, ugyanis a bal kezem nem 100%-os, vezettem ugyan régebben Simson Schwalbét, de a bal kézzel való kuplungolás/fékezés nem a legtökéletesebb opció a számomra. Segítségét előre is köszönöm.
Tisztelettel: András
Tisztelt Nepperűző!
5 éves nagymotor jogsival és 5 év nagyrobogózás után szeretném régi vágyam beteljesíteni és egy klasszikus naked gépet venni. Ki is néztem egy CB900F Hornet-et az utolsó szériákból és relatíve kevés 40 ezer körüli kilométerrel, ígéretes állapotban.
44 éves vagyok így már inkább a nyugodtam gördülés a vágyam néhány sietősebb szakaszon túl. Célom alapvetően hobbi motorozás, néhány nap munkábajárás, esetleg párommal együtt utazás országon belül. Méretileg jónak találom a motort mert 181 cm magasságomhoz és 90 kg-hoz jónak tűnik.
Mire kell figyelnem a motor kapcsán műszaki oldalról? Van valamilyen rendszeres hibája a gépnek? Mik lehetnek a buktatói? A vételt az idény előtt elintézném, így várom szíves válaszodat.
Előre is köszönettel!
üdv,
Feri
Tisztelt Nepperűző!
Első nagymotor vásárlás előtt állok. 600-650e forint a keret, és a következő motorokkal szemezek: Honda CB600 F, Suzuki GSF600, Yamaha FZS600, Kawasaki Zr7, illetve két másik motor, ami kicsit kilóg a sorból: Kawasaki Er-5, Yamaha XJ900 S (ez a kardán miatt tetszik), vagyis nagyjából 2000 körüli motorokról lenne szó.
Felállítanál egy rangsort a fenti motorok vonatkozásában fenntartási költségek szempontjából? Gondolok itt a megbízhatóságra, fogyasztásra, alkatrészárakra, alkatrész ellátottságra, szerviz háttérre, meg ilyenekre.
Válaszodat előre is köszönöm!
Blazeb
Sziasztok!
Most fogom elkezdeni az a1-es jogosítványomat. Már a motorokat nézegetném, csak nem tudom, hogy az én 17 évemhez és 186centis magasságomhoz mi passzolna. A sport/gyorsasagi/túramotorok tetszenek, ezért más fajtát nem is nagyon szeretnék. A Honda CBR125R-t néztem ki magamnak, de amikor megláttam, hogy milyen alacsony, akkor elgondolkodtam, hogy ezt nem biztos, hogy kéne. Esetleg van valami ötletetek, hogy 186 centis lányként mégis milyen motor után nézelődjek?
Köszönöm a választ!
Betti
Kedves Nepperűző!
Azzal a kérdéssel fordulok hozzád, hogy milyen robogót vegyek a pesti belvárosi rohangáláshoz? Van egy 600-as nagy, ezért nem szívesen mennék az ötven köbcentis határ fölé: elég egyre a műszakiztatás/teljesítményadó/átíratás és hasonló bürokratikus kötelezettségek teljesítése. Valamint ha kimerészkedek a városból, arra is ott van a nagy.
A használt kínálatot nézve pedig teljesen tanácstalan vagyok, a 80 ezrestől a félmilliósig terjednek, a nagyobb márkáktól az ismeretlen kínaiakig. Én nagyjából 150-200 ezredesre gondoltam érte, ez reális? Szerinted, ha csakis ötvenesben gondolkodom és nem szeretnék újat venni, akkor mennyit költsek rá, illetve szerinted melyikre lenne érdemes beruházni?
Köszönettel,
Gábor
Kedves Nepperűző!
Nem vagyok egy motor mániás, azonban pár éve BKV-ról 125-ös robogóra váltottam, amit nem bántam meg. Sőt!
Tavaly azonban kiköltöztünk az aglomerációba, és az M0-ásra már kevés a 125-ös robogó, ugyanakkor tapasztalat hiányában fogalmam sincs, mi lenne a következő célszerszám.
Az elvárásaim: injektor, ABS, olcsó fenntarthatóság, alacsony fogyasztás, használt vételár 1 millió alatt és a 110 km/h utazó sebesség tartása ne legyen gond.
Kérem írd meg, van-e olyan robogó vagy motor, ami ezeknek a kritériumoknak megfelel, és hosszabb távon is vállalható az üzemeltetése.
Üdvözlettel:
Zsolt
Kedves Nepperűző!
Tavaly sikerült megszereznem az A korlátlan jogsit. Ennek örömére föl is hajtottam egy nagyon szép CBF600-ast, mivel azzal tanultam. Elsőre tetszett is és a véleményekben/tesztekben sem kapott elmarasztaló ítéletet. Azt a tényt viszont alaposan figyelmen kívül hagytam - amit mások is megénekeltek -, hogy hááát, izé, öööhh (lehet kövezni), de kicsikét sótlan. Ez előtt egy 250-es Banditot hajtottam, aminek ugyan igazi ripacs hülyegyerek karaktere volt, de karaktere volt!
Ezért mostanság hunyorító tekintetem ismét karakteres(ebb) motorok felé vetem. Ráadásul egyik sem mai darab (Honda CM400T , Suzuki VX800, vagy éppen a GS450 - bár ezt inkább egy kis kávérészernek tudnám elképzelni). Nem vagyok lóerő mániás és nem kell százezer köbcenti sem. Az ökörködésből már kinőttem. Vonz a két henger hangja és ezeknek az öreg gépeknek a megjelenése. Nagy egyetlen kérdésem, hogy mennyire ajánlhatóak ezek a vasak, mennyire van még hozzájuk alkatrész ellátás, hogy valamelyiknek megnyújthassam az életét, akár egy-két évtizeddel is.
Üdvözlettel: Kornél
Tisztelt Nepperűző!
Első nagy motor vásárlása előtt állok, miután rengeteg tesztet és cikket elolvastam a 600-as naked kategóriájú motorokkal kapcsolatban, a Honda Hornet-re esett a választásom. 182 cm-es magasságommal és 75 kg-mal úgy gondolom, hosszabb belföldi túra esetén és a városban is megfelelő társam lehet. Abban szeretném a segítségét kérni, hogy a 2005-2006-os generáció vagy a 2007-es évjárattól forgalmazott verzió lenne a jobb választás? Ismert-e típushiba ezeknél a Horneteknél? Ha vásárlásra kerülne a sor, ragaszkodjak a magyar forgalomba helyezésű motorokhoz, vagy külföldről behozott gépet is érdemes fontolóra venni?
Nagyon köszönöm,
Üdvözlettel:
Attila