Országúti büntetés

2007.01.26. 18:58
Lápiember az Alba Regalis oszlopos tagja. Azt szereti, ha saját maga építheti meg motorját, és a mostani bringája is épp olyanra sikerült, mint ő maga. Vad, és nélkülöz minden finomságot.

Nem csalódtam. A Kawasaki Zephyr 750-es rettenetesen szélsőségesre sikeredett. Annak ellenére, hogy még a végkifejletre még egy kicsit várni kell, motorozható és feltűnő jelenség. Az alap Zephyr 750-re csak avatott szem képes azonnal ráismerni, mivel az összes többi alkatrész más-más donortól származik.

Az első futómű - ahogy az üzemanyagtank is - egy Kawasaki GPZ 750 Uni Trakből került a műhelybe, majd a helyére, míg a hátsó traktus valaha egy Kawasaki ZZR 600-ban szolgált. A farokidom némi módosításon esett át, de hozzáértőnek hamar feltűnik, hogy egy Yamaha R6 alkatrészével van dolgunk. Az ülés alatti részeket ragasztott üvegszálas technikával töltötték ki, mellőzve minden kényelmet, így az üléslapot is.

Az ülés igazi hardcore támadás a pilóta ellen, de ez igazából nem túragép, hanem amolyan dohánypapírért járós motor, melyet megülni igazi férfi munka.

A motorblokk egy 1991-es Kawasaki Zephyr 750-ből származik. A váz és az első lámpa majd 10 évvel korábbi, egy 1982-es Kawasaki Z750-en teljesített szolgálatot valaha. A eredeti kormány helyén egy Renthal Naked Bike alumíniumkormány díszeleg. A kezelőszervek Kawasaki GPZ 1100 DFI alkatrészek, sajnos rajtuk már látszik a kor és a használat, így idővel valami csinosabbra cserélik őket.

Az első Brembo fék fémházas fékcsöveket kapott. A módosítás nagyban hozzájárult a lassítás hatásfokának növeléséhez, ami szükséges is, mert zabolátlan jószággal van dolgunk. A főfékhenger és a munkahenger Z750 alkatrész. Az első kerék márkája ismeretlen, csak annyit tudni, hogy olasz és magnéziumötvözet. A féktárcsa felfogatásához speciális közbetétet kellett esztergáltatni, mivel csak így lehetett összehozni a két különböző eredetű alkatrészt.

A villákban eredetileg is voltak a csillapítás szabályzására hivatott szelepek, csak éppen felülről oldalra szerelték őket, így ez a funkció továbbra is működik, csak kicsit másképp. A villamerevítő egy Kawasaki GPZ-jé volt, enélkül irányíthatatlan lenne a szerkezet. Még így is komoly erőfeszítést igényel az egyenes haladás, a villamerevítő nélkül pedig szinte lehetetlen lenne.