no

Országúti büntetés

2007.01.26. 18:58

Módosításra ítéltetett a lábtartó és a váltó, illetve fékkar helyzete is. Lápiembernek hatalmas lábai vannak - nyilván, hogy el ne süllyedjen a lápban -, ezek a végtagok korábban folyton beakadtak ide-oda közlekedés közben.

Nem tudni, hogy a 4 az 1-ben Sebring-rendszer milyen típushoz készült, de kisebb hajlítgatás után könnyen felszerelhetővé vált, így biztosítva a zord külsőhöz a megfelelően rettenetes hangot. A karburátorokban Dyno Jet Stage III-as kit nyit nagyobb kaput az üzemanyag előtt, de mivel öreg motorról van szó, ez alig-alig érezhető.

Az építésben a tulajon kívül sokan részt vettek, így kivette részét a munkából Töki is, akinek az egyedileg tervezett Ignition Advancert köszönheti a gép. Ez gondoskodik az optimális gyújtásról. A matt fekete fényezés "G" munkája. Ők mindketten Alba Regalis tagok, így a munka családban maradt.

A motor már így is országúti büntetés, de ha elkészül, a legzordabb eleme lesz a forgalomnak. A kormánycsapágy és az első villa kissé feladja a leckét a vezetőnek, mivel bebicsaklásra hajlamos, és az egyenesfutást csak minimálisan támogatja. Ez a helyzet még nagyobb tempónál sem javul sokat, bár olyankor már könnyebb a művelet.

Gyorsan menni nem szeret, inkább a rövidtávfutó szerepet szánjuk neki. 160-170-nél gyorsabban már nem érdemes vele száguldozni, ekkor már a legtapasztaltabb pilótákat is utoléri a halálfélelem. Nem beszélve arról, hogy csak az első fékre hagyatkozhatunk, mivel a hátsó még a szerelőpadon gondolkodik, vajon milyen módon kerülhetne fel a lengővillára, és hogyan harapdálhatná végre a féktárcsát. Ez ám a macsó érzés - csak a szénakazal véd meg.

Kawasaki Zephyr 750 átépítés

Végsebessége szolid ugyan, de ahogy ezt eléri, az már véletlenül sem mondható annak. Az áttételmódosítás miatt olyan vehemenciával gyorsít, hogy ember legyen a talpán, akinek nem szorul össze egy pillanatra a gyomra, és nem kezd fohászkodni valamely égi lényhez. Igen, égi lényhez, mert halandó nem marad meg a közelben. A kis falusi utakon száguldozva az emberek lehúzódnak az útról, hogy tisztes távolból figyeljék viharos vonulását, és csodálkozó tekintettel fordulnak a matt fekete dög után.

Akárcsak egy Mad Max filmből előtolt kellék. Megfosztva minden sallangtól, a Kawasaki Zephyr 750 nyers erejét, dacos törvényen kívüliségét és büntető kiállását még Mel Gibson megirigyelhetné.

Műszaki adatok:

Motor: léghűtéses, négyhengeres, négyütemű
Hengerűrtartalom: 738 cm 3
Furat x löket: 66 mm x 54 mm
Vezérlés: DOHC, hengerenként kétszelepes
Sűrítési viszony: 9,5:1
Karburátor: Keihin CVK32x4
Gyújtás: tranzisztoros
Teljesítmény (gyári adat): 72 LE 9000-es fordulaton
Nyomaték (gyári adat): 54 Nm 7500-as fordulaton
Kenés: nedves karteres
Kuplung: többtárcsás, olajfürdős
Váltó: ötfokozatú
Hajtás: lánc