Titkos tipp

SYM Symphony SR 125 AC ABS - 2021.

2021.08.08. 07:12

Adatlap sym Symphony SR 125 (125 cm3)

  • Hengerűrtartalom: 125 cm3
  • Hengerszám: 1 hengeres,
  • Teljesítmény: 11.4 LE @ 8000 rpm
  • Nyomaték: 9.2 Nm @ 7000 rpm
  • Tengelytáv: 1355 mm
  • Ülésmagasság: 770 mm
  • Tömeg: 110 kg
  • Tank: 6 l
  • 899 900 Ft

Hogy lehet 900 ezer forintért egy robogó ABS-es, rendszámos, injektoros és még igazi vadóc is?

Az A1/B125-ös kategóriában nehéz olyan motort gyártani, ami valóban fickós, hiszen a maximum 15 lóerős teljesítmény behatárolja a lehetőségeket, csak alálőni lehet. A SYM-nél a Symphony esetében sem maxolták ki a kategóriát, hiszen mindössze 11,5 lóerős. Ennek ellenére lámpától indulva úgy hagyja állva a forgalmat, mint Szent Pál az oláhokat. Ez két dolognak köszönhető: egyik az alacsony tömeg, mindössze 120 kiló, a másik pedig a remek áttételezés. A CVT váltó gyári beállítása nagyon közel van a tökéleteshez, ez pedig ritka. Teljesen lineárisan gyorsul 70 km/h-ig, utána kicsit veszít a lendületből, de 90 km/h-ig sem kell szégyenkeznie. Utána viszont, mintha elvágták volna, már alig gyorsul. Nekem 105 km/h körüli maximumot sikerült összehoznom vele.

A fenti karakter egyértelműen előrevetíti mire is való ez a motor: városi huligánnak. A csapatós munkába járás az igazi terepe. Nem a közlekedési tápláléklánc csúcsa, messze nem az, de a legtöbb autósnak és néhány motorosnak komoly meglepetést lehet okozni lámpától indulva.

Két személlyel is egészen vállalható, autópályára mondjuk egyedül sem érdemes ráfordulni vele, de országúton utassal is megállja a helyét. A hosszú túráknak amúgy az ülés a legnagyobb szabotőre, versenyben van a kategória legkényelmetlenebbje címért. Normál felhasználásnál ez nem jön ki, hiszen a városi ingázás 20 perc alatt nagyrészt letudható, ez az ülés pedig fél óra után kezd el zavaróan nyomni.

Ezt leszámítva nincs gond az ergonómiával, elöl-hátul jól lehet ülni, a kezelőszervek is rendben vannak. Bár én nem értettem, hogy az a távolsági fényszóró kapcsoló, ami alapból tudna fénykürtöt is, ezen a motoron ehelyett miért az ülést nyitja. Számomra a fénykürt sokkal hasznosabb lenne. A másik vicces dolog a motorhibajel, alias csekkendzsin lámpa, ami alapállapotban úgy néz ki, mintha világítana, annyira kitűnik a műszercsoportból. Lámpánál állva leállítottam a motort, hogy megnézzem, hogy ez most világít-e vagy sem. Nem világított, téves riasztás.

A műszeregység egyébként jól olvasható, a sebességet analóg mutatós műszer jelzi, a üzemanyagszintet és egyéb hasznos infókat pedig egy digitális kijelző mutatja.  Benzinből 5 és fél liter fér bele, és a tanksapka mellett egy "E5" feliratú matrica figyelmeztet, hogy ebbe bizony a drágábbik lötty kell. A gyártó honlapja szerint viszont megeszi az E10-et is, de az E5 ajánlott. A 2,5-3 liter körüli fogyasztás miatt vígan töltöttem bele a közel 500 forintos 100-ast is.

Külsőre a motor teljesen rendben van. Nem hoz semmi nagy dolgot, inkább letisztult, némileg divatja múlt forma, de nem kell mindennek űrhajókat utánozni, kicsit a régi SH-t idézi, a bordó ülés optikailag a legerősebb részlet. A nagy kerekek miatt az ülés alatt mérsékelt a raktér, egy sisak azért befér, de ez ilyen, vagy nagy kerék, vagy raktér, a kettő együtt nem megy. A dobozt úgyis gombokért csapja hozzá a forgalmazó, így ezzel és a kesztyűtartóval már egy nagy bevásárlás is megoldható. Ha pedig még egy zsák cementet vagy macskaalmot is haza kell vinni vele, a sík taposó a barátod.

Ezt a multifunkciós közlekedőedényt 900 000 forintért lehet beszerezni. A Honda Forza 125-ből például ennyi pénzért kapnánk egy vázat első villával és kerekekkel meg egy főtengelyt. Ez viszont egy komplett robogó ABS-szel, injektorral és egy adag virgoncsággal. Ennél jobb ár-érték arányú dolog kizárólag a 39 forintos kávé a Közszolgálati Egyetem büféjében. Az ABS-től egyébként nem ájultam el, száraz úton nagy fékezésre megcsúszott a hátulja kicsit. Állítólag ez direkt ilyen, nedves úton jobban beavatkozik, de ezt nem tudtam kipróbálni. Az elöl-hátul tárcsás kombinált fékrendszer amúgy várakozást felülmúlóan teljesít, két személlyel is erőteljesen fog. Az abroncsok CST márkájúak, ami egy távol-keleti gyártó, szóval passzol a távol-keleti motorra. 

A futómű elég sportos, nekem túl kemény is, bukkanókon nagyon felüt - ez szintén konstrukciós sajátosság, a nagy kerék és a magas építés megköveteli a feszes hangolás: a Honda SH és a Piaggio Medley is ilyen. Tehát hiába gördül jól át egy kátyún, az ütést érzed. Bár a túrázás sem kivitelezhetetlen vele, de az extrém hobbi, valójában két dologra jó igazán: városban munkába járni - mindenki örülni fog, a főnök is, hiszen ezzel sosem késel el. Ezen felül futárkodni nem tudok jobbat elképzelni (oké, talán valami elektromosat, de az más foci minden szempontból). És, hogy miért? Sorolom: tök igénytelen léghűtéses blokk; annyiba kerül a gyári alkatrész, mint másba az utángyártott; te vagy az utak királya, hiszen jól megy és a szűk kormánynak hála mindenhol elférsz; sosem eszik három liternél többet és mint már többször írtam: kilencszázezer forint. Egy hasonló felépítésű Honda SH125 (olasz gyártás!) 1 349 000 forint.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.