no

Kettő az egyben

Bemutató: Aprilia NA 850 Mana - 2007

2007.02.16. 13:06

A Mana az olasz hagyományokhoz híven szép térhálós csővázat kapott, melyhez alumínium lengővilla tartozik. A vázat a blokkal összhangban fejlesztették, az erőforrás maga is teherviselő elem. A 850-es automata tengelytávja mindösszesen 1463 mm, amely jó fordulékonyságot sejtet. Ezt a Shiverhez hasonló, oldalra kihelyezett központi rugós tag tette lehetővé. Az egység rugó-előfeszítése állítható. Előre szintén a Shivernél látott, fordított kivitelű, 43 mm-es teleszkópvillák kerültek, 120 mm-es rugóúttal. A fékeknél sem kell elbújnia az Égiek mögé a Manának. Elöl két, 320 mm-es féktárcsa és négydugattyús, radiálisan felszerelést féknyereg látható, hátra egyetlen, 240 mm-es tárcsát szereltek.

A Manát birtokolni vágyóknak 800 mm-es ülésmagassággal kell megbarátkozniuk. Ez egyáltalán nem magas, de talán a Mana kényelmére vágyók közül 780-nal páran kiegyeztek volna az emberiség kisebb feléből. A színek közül egyelőre csak a vörös-ezüst ismert, valószínűleg a gyártás beindulása után még lesz 1-2 más árnyalat is. A Pirelli Scorpion Sync abroncsok a jól megszokott 120/70-17 és 180/55-17 méretben kerülnek a gépre. Az egyedüli érdekesség, hogy a hátsó felni 6 hüvelyk széles, amelyet általában már 190 mm széles gumival szerelik, tehát a gyár megadja a lehetőséget a Mana tulajoknak a gumi-divatozásra.

Egy dologgal azonban az Apriliának bizonyosan meg kell küzdenie. Ez pedig a motorosok konzervatív ragaszkodása a sebességváltás öröméhez. Persze, ezt az új típusú nyomatékváltó egy egészen más fajta élménnyel váltja ki, de hogy mégis milyennel, annek megmondhatói - amíg nem kaparintunk meg egy tesztpéldányt - csak az Égiek egyelőre.

Műszaki adatok

Aprilia NA 850 Mana - 2007

Motor: négyütemű, 90°-os, V2-es, 8 szelepes
Furat x löket: 88 x 69 mm
Hengerűrtartalom: 839,3 cm 3
Kompresszió viszony: 10-11 : 1 (Ezt még a gyár se tudja?)
Max. teljesítmény: 75 LE 7250 1/min-nél
Max. nyomaték: 76,5 Nm 5750 1/min-nél
Keverékképzés: Weber Marelli elektronikus üzemanyag-befecskendező
Váltó: 7 fokozatú szekvenciális, választható automata vagy kézi üzemmód
Kuplung: automata
Primerhajtás: szíj
Véghajtás: lánc
Váz: térhálós acélcső
Első futómű: 43 mm-es fordított teleszkópvilla, 120 mm-es rugóúttal
Hátsó futómű: alumíniumöntvény lengővilla, állítható előfeszítésű és csillapítású rugós tag, 125 mm-es rugóúttal
Első fék: 320 mm-es duplatárcsa négydugattyús radiális munkahengerekkel
Hátsó fék: 240 mm-es tárcsafék egydugattyús munkahengerrel
Kerekek: alumíniumöntvény, 3,50 X 17" elöl, 6,00 X 17" hátul
Gumik: 120/70 ZR 17 elöl, 180/55 ZR 17 hátul
Méretek (H x Sz x M): 2080 x 800 x 1130 mm
Ülésmagasság: 800 mm
Tengelytáv: 1463 mm
Villaszög/utánfutás: 24°/ 103 mm
Üzemanyagtank térfogata: 15 liter
Száraz tömege: még nincs adat, de minden bizonnyal jóval 200 kg felett lesz