Talpig beapriliásodva

2006.06.06. 09:55
Mintha csak direkt megrendelték volna. A májusi szeszélyes időjárás kegyes volt az Nemzetközi Aprilia Nyíltnap szervezőihez, mivel aznap ragyogóan szép, napos, bár kissé szeles időben tarthatták meg a már jó előre beharangozott rendezvényt. A Hungaroringre kiérve csak egy szolid kis tábla mutatta az utat a rendezvény felé, de az esemény annál nagyobb volumenű volt.

Az Aprilia hatalmas tesztflottával és jól megszervezett programmal vonult ki a Hungaroringre, ahol minden az olasz márkáról szólt. A pálya szélén versenyzők, kereskedők sátrai, teherautói és rengeteg Aprilia fogadta a rendezvény látogatóit. A nemzetközi rendezvényre hét országból jöttek az érdeklődők és a fanatikus Aprilia rajongók. Pedig nem is hétvégi programról volt szó! Ha mindez szombatra esett volna, akkor még ennél is nagyobb résztvevő számot lehetett volna elérni. Majd legközelebb.

Azoknak a szerencséseknek, akik meg tudták oldani, hogy munkahelyükről erre a napra elszabaduljanak, nem mindennapi élményben volt részük. Sokan saját motorjukat tették próbára a tesztkörök alkalmával, de azok is kipróbálhatták a teljes modelpalettát, akik még csak most ismerkedtek az olasz gyár termékeivel.

Minden műfajhoz külön pályát jelöltek ki, hogy a tesztelt motorkerékpárból a maximumot lehessen kihozni. Így a robogósoknak külön elkerített részen volt lehetőségük próbálgatni a kisebb-nagyobb gépeket. A supermoto kategória fenegyerekei egy külön erre a célra berendezett pályán radírozhatták a gumikat, és csúszkálhattak kedvükre a szűk kanyarokban. Az új V2-es erőforrással szerelt krosszgépekkel is saját elemükben ismerkedhetett az arra kíváncsi érdeklődő, mivel ezeket a szöcskéket a Hungaroring Adventure Park területén kialakított füves pályán lehetett hajkurászni.

A tesztelők között találkozhattunk a Dakart is megjárt Varga Ákossal és a motoros kaszkadőr mutatványairól híres, illetve a motoros gyorsulási versenyekről már jól ismert Erdős Csabával is, akik szintén örömmel feszegették az Aprilia krosszgépeinek tudáshatárát.

Aki kíváncsi volt a krosszgépek és a profik tudására és nem akart gyalogolni a pálya mellett, azt az Aprilia Taxi vitte a kívánt helyre, ezzel is kényeztetve a nagyérdeműt. A gyár által rendelkezésre bocsátott, több mint 30 motorból álló tesztflotta leginkább az aszfalton való száguldozás szerelmeseinek adott okot az örömre. Mindenki kedvére válogathatott a típusok között, és nem is kellett egy-egy gépre túl sokat várni, mivel akadt mindegyikből bőven.

Miután a regisztráció megtörtént, a boxutcában rajthoz sorakozhatott az aktuális csapat, és kezdetét vehette a száguldás a májusi napsütésben. A startot mindenki feszült izgalommal várta, ez látszott a részvevőkön. A zászlóval adott rajtengedély után felbőgtek az RSV Millék, a Tuonók és néhány Caponord is, és kezdődhetett az adrenalintermelés.

A félóránként induló futamok során mindenki lemérhette saját, illetve az általa választott gép tudását. A közönség soraiban voltak lelkes amatőrök, óvatos kezdők és versenyzők is. A Toth Team Hungary két versenyzője, Tóth Imre és a Roberto Locatelli is jelen volt a neves eseményen, akik szintén a márka hírnevét voltak hivatottak erősíteni. A sok széria motor mellett felbukkant a parkolóban egy-két amatőr és profi versenyzők műhelyéből kikerült, erősen átépített modell.

Aki végigsétált a parkolón, annak a látvány elárulta, hogy hazánkban is nagy kultusza van a híres olasz gyárnak. Itt legalábbis nehéz lett volna bárkit is meggyőzni arról, hogy van más motor is a világon. A nyíltnap profi szervezése, az Aprilia munkatársainak lelkes munkája, kedvessége és segítőkészsége mind hozzájárult ahhoz, hogy az ember talpig beapriliásodva guruljon ki aznap a Hungaroring kapuján.