Kedves utasaink!

2008.07.26. 06:25

A Twin Cam 96B pedig úgy megy, mint egy modern turbódízel. Van egy 2-3 ezer fordulatnyi használható tartománya, ahol olyan, mintha jól menne, aztán gyorsan váltani kell, és bár a kuplung a Harley újkori, könnyen behúzható konstrukciója, a váltót a csattogás, meg a súlyosság kedvéért annyit nehezítették, hogy tényleg érdemes (volna) sarokkal kapcsolgatni. A váltó minden eddiginél nagyobbakat csattan, és nem csak egyesben-kettesben. Ha történetesen épp mi váltottunk, nemcsak a csattanást halljuk, hanem érezzük is, ahogy nem egyszerűen beveszi a fokozatot, hanem valósággal belezuhan, de úgy, mint amikor a kofa elmélázik, és mérés közben a lábára ejt egy ötkilós mérlegsúlyt. Egyesből üresbe valósággal pajszerrel kell kicsattintani. A kiosztása városban elég szivatós, hiszen fordulatszámmérő nincs, az egyes nagyon hamar elfogy, a kettes viszont, ahová jó hamar felkapcsolni, mert ez nem olyan Harley, amit pörgetne az ember, lépésben gurulásnál nem bírja elindítani a Cross Bonest. Nehéz hát elegánsan jönni-menni a városban.

Márpedig a Cross Bones biztos, hogy maximum városba való, erre a fék a garancia. Egytárcsás? Hát, hát, ja, végülis Harley, stílus, érted. Na de hogy egydugattyús?! Erre szeretik azt mondani a harleysok, hogy ez nem sportmotor, nem kell akkorákat fékezni, de a 80-as tempót egy Cross Bones is képes elérni. És akkor rengeteg olyan dolog történhet, amiért érdemes volna hamar megállni, amire a Cross Bones alkalmatlan.

A futómű nagyon jó, egyből olyanokat döntünk vele, hogy úgy érezzük magunkat, mint Valentino Rossi - nyolcvanhat éves korában. A springer villa, hát az olyan, amilyen, jellegzetes stílusban vágnak alkaron az úthibák, egyébként én valami egyszerűbb springer-konstrukciót támogatnék. Ez így, a krómozott lengéscsillapítóval bobberhez méltatlanul kacatos, olyan, mint ha valami las vegasi köztéri szobor esett volna a motor elejére. Oké, 2008-ban már kell a gátló egy springer villára, de én inkább vagy eldugtam volna, vagy le-mattfeketítem.

Ötmillió-hatszázezer. Ennyi egy gyári hotrod, egy konfekció-épített motor, egy oximoron, mint amikor Paris Hilton felvesz egy szakadt pólót, amin Swarowsky kristályokból kirakott Sid Vicious portré van, ezért Steven Spielberg kerti partiján mindenki tudja, hogy Paris máma punk. Ugye, hülyeség? És attól még Versace eladja ezeket az álpunk pólókat aranyáron, lehet is, hogy épp az aranyár a lényeg.

Ötmillió-hatszázezer pedig aranyár. Ennyiből két jó Harley bobbert is építtethetünk magunknak. Egy ilyen 1,5-ös Harley blokk kijön 4000 dollárból, ez olyan 600 ezer forint. Akkor már persze érdemesebb egy kétliteres, 120 lovast venni, nyitott primer hajtással, hatfokozatú váltóval, aztán magunk köré építtetni egy jó rühes patkánybobbert. 3-3,5 millió, és azon fék is van.

Kutya legyek, ha értem a Cross Bonest. Motorozni nem lehet vele, műalkotásnak vékony, egyedinek konfekció. Valami azt súgja, hogy szép mennyiséget adnak el belőle.