Kevesebb műanyagot!

2006.06.27. 11:04

Forgalommentes kanyargós utakon van igazán elemében, csupán apró megingás, amikor a lábtartók leérnek, mégis itt mutatkozik meg a GSR600 másik arca is. Ha gázvisszavétel után ismét ráadjuk a gázt, akkor ideges rángatás figyelhető meg. Emiatt talán a dupla pillangószelepes injektorrendszer okolható, de mivel ugyanazt a 38 mm-es injektort alkalmazzák a GSR-en, mint a GSX-R-en, ami tökéletesen egyenletes üzemanyag-ellátással dicsekedhet, a dolog egy kicsit különös.

A jelenség főleg akkor válik kellemetlenné, ha a város felé közeledünk, és az sem segíti a lassú manőverezést, hogy meglepően szűk a kormány-elfordulási szög. Lehet hogy szentségtörésnek hangzik, de szerintem a Bandit jobb városi gép, mint a GSR.

A futómű oldaláról nézve a dolgot, a GSR vadonatúj alumíniumöntvény vázat és lengővillát kapott. Mindkettő több mint elég ehhez a teljesítményhez. Itt aztán nem spórolt a Suzuki, főleg a szép formájú lengővilla fokozza a minőségérzetet. Sajnálatosan ugyanez nem áll az elejére. A hagyományos, hidraulikus teleszkópoknak csak az előfeszítése állítható, és nem csak látványra de használat közben is olcsó hatást kellt. Azért annyira nem szörnyű, csak nem illik sem a váz teljesítményéhez, sem a motor elvetemült formájához. A fékek jól fognak, és még adagolhatók is, de semmi mást nem mondhatok róluk, mint hogy rendben vannak.

A Suzuki szlogenje a GSR-hez: "Modern Art Meet Race Technology", azaz a modern művészet találkozik a versenytechnológiával. Azért ez nekem nem jön le elsőre. A GSX-R-től származó, de legyengített blokkon kívül nemigen van olyan része, ami a versenyzést juttatja eszembe. Kicsit kéne még rajta dolgozni, hogy bármilyen minőségben ütőképes legyen a versenypályán. De hát valójában egyáltalán nem is oda való. Nekem a versenytechnológia fordított telókat (mint a Horneten), vagy csúszó kuplungot (mint a Ducati S2R-en) jelent, de például ebben a kategóriában elsőként szerelhettek volna radiális féknyergeket, ha a szlogent komolyan gondolták volna.

A széles kormánynak és a sportos váznak köszönhetően boldogan kanyarogtunk. Az ülés kellemes formájú, kifejezetten kényelmes, és tényleg tuti lenne, ha az egészet nem szúrták volna el a tankkal. A kúposan szélesedő tartály ugyanis bármilyen szép is, igen nehéz rajta fogást találni, így aztán előre-hátra csúszkál az ülésben a pilóta. Az ülésmagasság nem túl nagy, még sincs túlzottan behajlítva a térd, és nem terhelődik a csukló sem. A széles kormányt a gyors irányváltoztatásokra teremtették, a menetszél 140 km/h-ig teljesen elviselhető.

A műszerezettség kitűnő, köszönhetően a digitális üzemanyag-szintjelzőnek és a sebességi fokozat kijelzőnek. A nagy fordulatszám-mérő is jól leolvasható, talán az LCD-n kijelzett sebesség értékek kaphattak volna nagyobb számokat. A tükrök viszont éppen csak használhatóak, túl kicsik, és elmosódott benne a kép nagyobb tempónál.

Leparkolva egy átmotorozott nap után azt kell mondanom, hogy a GSR600 nem rossz motor. Jól néz ki, stramm kiállású kis gép, és az ára se rossz. Nem a leggyorsabb kategóriájában, de a legtrükkösebb, a legerősebb és talán a legkülönlegesebb formájú. Mégis, csak egy újabb hatszázas csupasz motor - pedig lehetett volna ennél sokkal több is.

Műszaki adatok:

Suzuki GSR600

Motor: soros négyhengeres, vízhűtéses, 16 szelepes DOHC
Lökettérfogat: 599 cm 3
Max. teljesítmény: 93 LE 12 000 1/min-nél
Max. nyomaték: 60 Nm 10 000 1/min-nél
Váltó: hatfokozatú
Váz: alumíniumöntvény hídváz
Első futómű: 43 mm-es teleszkópvilla, állítható rugó-előfeszítés
Hátsó futómű: központi rugós tag állítható rugó-előfeszítés és csillapítás
Első fék: 310 mm-es dupla tárcsafék négydugattyús féknyergekkel
Hátsó fék: 240 mm-es tárcsafék egydugattyús féknyereggel
Gumi: Bridgestone BT-014
Gumiméret elöl/hátul: 120/70-ZR17, 180/55-ZR17
Tengelytáv: 1440 mm
Ülésmagasság: 785 mm
Villaszög: 25,5 fok
Utánfutás: 105 mm
Száraz tömeg: 183 kg
Üzemanyagtank térfogata: 16,5 liter
Végsebesség: 216 km/h
Ára:1 898 000 Ft