Frázisok helyett

2007.01.15. 14:47

Adatlap Suzuki Gsx-R1000 2007 (999)

  • Hengerűrtartalom: 999 cm3

Adatlap Suzuki Gsx-R 1000 2006 (999)

  • Hengerűrtartalom: 999 cm3

A hátsó futóművön ennél jóval több változás fedezhető fel. A felfüggesztés például teljesen új rugós tagot kapott, amely minden irányban állítható, és lecserélték a rugót a vázhoz kapcsoló himbákat is. A tengelytáv 1405 milliméterről 1415 mm-re nőtt.

A fékek mérete nem módosult, elöl továbbra is radiálisan felfogatott, négydugattyús féknyergek dolgoznak a 310 mm átmérőjű tárcsákon, hátul pedig csak apró változás történt az egydugattyús féknyereggel, azt ugyanis áthelyezték a lengővilla fölé, de a tárcsa 220 milliméteres átmérője itt sem változott.

Az új ezres Gixxer valószínűleg nem csupán az ínyencek kényes ízlésének megfelelő műszaki megoldásaival fog újabb vásárlókat csábítani a japán gyárhoz, bár az új tulajdonosok üdvözölni fogják a gyári kormánygátlót, az állítható lábtartókat és az új fényszórót. A választás szempontjából nem kevésbé fontos a gyönyörűen sikerült idomzat. A mozgalmas és lendületes vonalvezetésű műanyagelemek alól szemérmesen előkandikáló blokkból pont annyi látszik, amennyi finoman jelzi, hogy nem egy nájlonba csomagolt játékszerrel van dolgunk.

Aki még határozatlan, hogy melyik modellt válassza, valószínűleg még jobban össze fog zavarodni, hiszen a K7-es GSX-R 1000-es ötféle színkombinációban lesz kapható. A márkához hű kék-fehér kombinációt a típusjelzés pirosa dobja fel. Aki ennél több meleg színre vágyik, választhatja a veszettül dögös bordó-fekete kombinációt, amelyet csak egy-két helyen tör meg az alumínum elemek ezüstje.Aki nem akar a pirosról lemondani, de túl sötétnek találja a feketét, választhatja az ezüst-bordó kombinációt, a sárgával nosztalgiázók egy kicsivel teltebb világos sárgával gondolhatnak vissza a régebbi 600-750-es modellekre. Az abszolút dark ízlésűek pedig tapsikolnak majd örömükben a teljes feketében pompázó változat láttán, amelynek egybefüggő fekete színét csak az oldalidomon vöröslő R betű töri meg.

A versenysport ősöket emlegetni a K7-es Gixxer esetében tehát vélhetően nem üres frázis. Ezt egyébként már az előző, K5-ös modell is bizonyította a pályán: két Superbike Világbajnoki cím és két Endurance-vb cím önmagáért beszél.

Műszaki adatok

Suzuki GSX-R1000 - 2007

Motor: négyütemű, négyhengeres, vízhűtéses, DOHC
Furat x löket: 73,4 x 59,0 mm
Hengerűrtartalom: 999 cm 3
Sűrítési arány: 12,5:1
Váltó: hatfokozatú, mechanikus
Váz: dupla alumínium bölcsőváz
Villaszög / utánfutás: 23,8 fok / 98 mm
Első futómű: fordított teleszkóp, minden irányban állítható rugó-előfeszítés és lengéscsillapítás
Hátsó futómű: központi rugóstag, hidraulikus lengéscsillapítók, tekercsrugók, minden irányban állítható előfeszítés és csillapítás
Gumik: elöl 120/70 ZR17 M/C 58W, hátul 190/50 ZR17 M/C 73W
Fékek: elöl radiális, négydugattyús féknyergek, 310 mm-es dupla tárcsával, hátul egydugattyús féknyergek, 220 mm-es tárcsával
Üzemanyagtartály: 18,0 liter
Hosszúság: 2045 mm
Szélesség: 720 mm
Magasság: 1130 mm
Tengelytáv: 1415 mm
Ülés magasság: 810 mm
Száraz tömeg: 172 kg