Brazil kispálya

2007.06.27. 09:46

Adatlap Honda Cbf 250 2004 (249)

  • Hengerűrtartalom: 249 cm3
  • Hengerszám: 1 hengeres, egyhengeres
  • Teljesítmény: 21 LE @ 8000 rpm
  • Nyomaték: 22 Nm @ 6000 rpm
  • Váltó: 6 seb. váltó
  • Tengelytáv: 1370 mm
  • Ülésmagasság: 780 mm
  • Tömeg: 138 kg
  • Tank: 16 l

3000-ig nem történik semmi, ez alá soha, semmilyen szín alatt ne engedjük a mutatót, mert a blokk kiugrik a vázból. De onnantól húzathatom 7000-ig, a vizespohárnyi dugattyú konokul végigkalapálja a nyomatékgörbét. Gyilkosnak ezt az erőt legfeljebb az nevezné, aki Komaron nőtt fel, de becsületére legyen mondva a Hondának, hogy minden fokozatban képes érezhető - és ami a fontosabb -, kiszámítható gyorsításra.

Az egyhengeres-tulajdonosok rendszerint hamar keresnek maguknak egy jó fogorvost és egy ügyes csontkovácsot, mert az ideje nagy részében percenként ötezerszer fel-le ugráló dugattyú iszonyatos vibrációt kelt. Rövid út: izgató bizsergés az ujjak végében és elhalás az alhasi szerveknél. Közepes táv: kirázódik a mész a gerincből. Hosszú túra: inkvizíciós módszer. Kivéve ezzel itt. A CBF250 négyszelepese 3000-7000 közötti fordulatszám-tartományban alig rezeg. Bármennyit lehet vele menni, a tipikus motorosfásultságon túl egyáltalán nem fárasztó. Csak akkor jönnek elő csúnya rezonanciák, ha megnézed, mi van a fordulatszám-tartomány vége felé, valahol 8000 1/min környékén. Na ott olyan, mint amikor kavicsot törnek vödörben, mellesleg az ereje is elmegy.

187 centimnek meglehetősen gubbasztós az üléspozíció, de egy szóval sem mondanám, hogy kibírhatatlan, inkább csak furcsa. Még ilyen túlméretes vezetővel is nagyon kezes a futómű, szerintem dupla ekkora teljesítménnyel is lazán elboldogulna, legfeljebb a gumikat kellene szélesebbre cserélni. Ehhez még ott van a motor kellemes dorombolása, ami egy egészen enyhe kipufogónyitással igazán kellemes hanggá tehető, és minden kezdeti fenntartás ellenére szeretni kezdtem a kis dögöt.

Na ja, az országút más tészta. Kimegyek a városból, 100-110, és a Honda kis szíve megszakad. Százig még elevickél valahogy, de onnan minden újabb km/h türelem és kegyetlenség kérdése. A vége velem pakkra százhúsz volt, de ha nem ekkora állat ül szegényen, biztosan elviszi a 125-130-at. Ilyenkor kiderül, hogy a kis tömeg miatt mennyire érzékeny az oldalszélre is, ezért egy viharosabb napon a vezetése jól leterheli az agyat. No és egy kamion megelőzése ennyi tartalékkal - hogy is mondjam - vakmerő vállalkozás.

A CBF250 remek kezdőmotor, mert új, garanciális, van rendes futóműve, jókat lehet vele döntögetni és iszonyú könnyű kezelni. Ami jó még benne, hogy ha lélekben kinövöd, de pénzben nem érsz fel egy ötszázas-hatszázas gépig, városban még néhány éven át szeretni fogod. És ha nagyon, de nagyon muszáj, azért arra is jó, hogy ketten lehúzzatok vele Balatonra. De esőruhánál és hitelkártyánál azért ne nagyon vigyetek többet.

Műszaki adatok:

Honda CBF250 - 2007

  • 2501
    Kéne
  • 388
    Nem kéne

Motor: egyhengeres, levegő-olajhűtéses, négyütemű, négyszelepes
Lökettérfogat: 249 cm³
Kompresszióviszony: 9,3:1
Furat x löket: 73 x 59,5 mm
Váltó: hatfokozatú
Teljesítmény: 22 LE 8000 1/min-nél
Nyomaték: 22 Nm 6000 1/min-nél
Ülésmagasság: 780 mm
Méretek (HxSz): 2030 x 745 mm
Tengelytáv: 1370 mm
Első futómű: hidraulikus teleszkópvilla
Hátsó futómű: központi rugós tag
Gumik: 100/80-17 M/C elöl, 130/70-17 M/C hátul
Fék elöl: szimpla 276 mm-es tárcsafék kétdugattyús féknyereggel
Fék hátul: 130 mm-es dobfék
Üzemanyagtank térfogata: 16 liter
Száraz tömeg: 138,5 kg
Ára reg. adóval: 898 000 Ft