Izommotor szelidítve

2006.05.08. 11:04

Üléspozíciója a rövidebb lábú tulajok számára kedvező, de némi módosítással ezt is lehet orvosolni. Tesztpéldányunk több pontban már nem gyári állapotú, így a lábtartók mart alumínium konzolokon, a gyárinál jóval hátrébb és feljebb helyezkednek el, így téve sportosabbá az üléspozíciót. Az utas nyakában tartja lábait, akárcsak egy supersport gépen. Egy baleset után átalakításon esett át az üzemanyag tank is, melybe mindkét oldalon bele lett toldva egy-egy csík, így téve azt szélesebbé és nagyobb térfogatúvá.

Mivel a balesetben a lámpa és a műszerfal is sérült, ezek helyére katalógusból rendelt, minimalista alkatrészek kerültek. A képbe csak a plexi nem illik, mivel ez a darab a gyári nagy, kerek lámpához készült és nem illeszkedik a mostaniakhoz. A négy az egybe kipufogórendszer sem eredeti. Gyárilag mindkét oldalon rövid, nagy átmérőjű kályhacsöveket találunk, amit tulajdonosa egy Yoshimura dobra cserélt, így a hátsó teli kerékkel még tömzsibb látványt nyújt.

Az X4-es gazdája gyakran túrázik. A csomagok szállítására a házilag tervezett és legyártott, robosztus, alumínium csomagtartó kínál megoldást. Alapvetően ez a motor inkább élvezkedni hívogatja az embert, nem pedig agyonpakolva túrázni, de a példa is bizonyítja, hogy nincs lehetetlen.

Az X4-esnek Németországban van nagy kultusza, klubot is szerveztek a típus kedvelői. Az őrült tulajok a legelképesztőbb átalakításokkal teszik egyedivé gépüket, mely a turbófeltöltőtől a komplett motortuningon keresztül minden egyéb részletre kiterjed. Hazánkban nem sok darab fut ebből a típusból, ezért ritka látvány a belpiacos 1300-as. Elnyűhetetlen motorja, egyedisége, erőt sugárzó formája, robosztus felépítése révén minden X4-es tulaj büszkén húzhatja ki magát az elismerő tekintetek kereszttüzében.

Műszaki adatok:

Honda X4

Motor: négyütemű, soros négyhengeres, vízhűtéses
Hengerűrtartalom: 1284 cm 3
Furat x löket: 78 x 67 mm
Sűrítési viszony: 9,6:1
Max. teljesítmény: 100 LE 7500-as fordulaton
Max. nyomaték: 122 Nm 5000-es fordulaton
Váltó: ötfokozatú
Hajtás: lánc
Méretek (H x Sz x M): 2200 x 780 x 1165 mm
Tengelytáv: 1545 mm
Hasmagasság: 130 mm
Ülésmagasság: 790 mm
Fordulókör: 2,8 m
Villaszög / utánfutás: 27ş/113 mm
Gumiabroncs elöl: 130/70ZR17 (62W)
Gumiabroncs hátul: 190/60ZR17 (78W)
Fékek: elöl dupla, hátul szimpla tárcsafék
Végsebesség: 190 km/h
Tank: 21 liter
Száraz tömeg: 249 kg