A Suzuki 600-as Bandit sikere ébresztette rá a többi motorgyártót, hogy bizony ennek a középkategóriás motorforma motornak van létjogosultsága. A Honda sem sokat késlekedett, 1998-ban piacra dobta saját modelljét a középkategóriás naked bike osztályban, a Hornetet. Aki meglátta a vaddarazsat, menten beleszeretett. Sem formájában, sem színeiben nem hozott semmi meglepőt, mégsem lehetett neki ellenállni.
Angliában főleg kicsi biztosítási költségei
miatt lett annyira népszerű, hiszen 600 köbcentije ellenére úgy néz
ki, mint egy komoly bűnöző. De nem panaszkodtak a német és a
francia motorosok sem, akik megvásárolták, sőt nálunk sem.
Eddig Európában 65000 darabot adtak el az olaszországi Honda Atessa gyárban készülő méregzsákból. Öt évvel ezelőtti bemutatkozása óta mindösszesen annyi változás történt, hogy a 16-os kerekeket a jóval könnyebben irányítható 17 colos méretűre cserélték, valamint 2000-ben megjelent a félidomos verzió, a S változat.
A Hornet továbbfejlesztéséhez az - olasz szokás - meghallgatták a Hornet tulajdonosok véleményét is. Hibapontja: sem rugózása, sem fékereje nem elegendő az extrémebb igénybevételhez, az élesebb kanyarvételhez. A másik igény a hosszabb hatótávolság, és kisebb fogyasztás. Tehát volt min változtatni.
Külsőre a tavaly bemutatott 900-as Hornet által képviselt
vonalat követi, duci golyó helyett kecsesen szögletesebb,
élesebb formát kapott. A tank szélesebb felül és keskenyedik az
ülés felé. A farokidom is hegyesebb lett, a motor vonalába simul,
és szögletes ívekkel határoltak az újra tervezett oldalidomok. Az
ülést újrahúzták, oldalról keskenyebb, mindamellett hosszabb. A
motoros 15 mm-rel előrébb ül, előnyösebb az üléspozícióban, jobb a
tömegeloszlás, gyorsabb és gondtalanabb a kanyarodás. A párnarész
szintén át lett dolgozva, nőtt a szintkülönbség az utas és a vezető
helye között, ezzel nagyobb lett a hely az ülés alatt.
Előre egy egészen
új fejlesztésű, duplaizzós fényszórót építettek. A méretes
lámpa jellegzetes vonást ad az arcnak, az eddigi 169 mm átmérőjű
helyett 180 mm-es az osztott első lámpa, amit üveg helyett
polikarbonát lencsével gyártanak. A bemutatón lejátszott reklámfilm
rosszfiúit egyenesen elvakította, a valóságban remélhetőleg kiváló
látási viszonyokat teremt sötét éjszaka, anélkül, hogy a
szembeforgalmat túlságosan zavarná. A régi H4-es izzóval
ellentétben az új lámpában használt H11-es izzók 400%-kal tovább
bírják. A hátsólámpa több égős, az ülés alá finoman berejtették a
900-as Hornethez hasonlóan.
A Hornetre annyira jellemző óriási, jobb oldalon szinte
közvetlen az ülés mellett kivezetett kipufogót megtartották,
amennyire lehetett még magasabbra és még közelebb húzva az üléshez.
A mosógépdobszerű borítást szerencsére erről az új modellről már
hanyagolták. A rozsdamentes kipufogó 4-2-1 elrendezése maradt, de
új rendszerű katalizátor került bele, és a dobszerkezet is
változott a nagyobb teljesítményű motorhoz igazítva. Persze minden
jellemzője messze megfelel az Euro 2-normáknak.