600-as Hornet - édesszájúaknak

2002.12.18. 16:08

 
   
   

A motorblokk a kor és a fiatalabb őrültek igényeinek megfelelően erősebb lett. Alapul továbbra is a 98-as CBR600F blokkja szolgál vízhűtéses, soros négyes egységével. Kisebb nagyobb módosítások azért beestek. A hengerfej szívó és kipufogó oldali részét átdolgozták, ahogy a szelepvezérlést és a gyújtást is, a módosítással az egyenletesebb gázvételt és erősebb motort célozták meg. Mellesleg javult az üzemanyag-felhasználás gazdaságossága, és nem utolsó sorban a legutolsó környezetvédelmi előírásokat is könnyebben teljesíti.

A szivacsos légszűrőbetétet száraz papírszűrővel váltották ki, ami nagyobb is, mint az eddigi, segítve ezzel, hogy mindig a megfelelő mennyiségű hideg levegő jusson a porlasztóba. A légszűrőből tiszta levegő megy a kipufogóba is, ami hígítja a kipufogógáz káros anyag koncentrációját.

 
   
 

A hűtés hatásfokát egy 20 mm-rel szélesebb hűtővel növelték. Ezzel kisebb intervallumban tartható a motor üzemi hőfoka, hatékonyabb égés, aminek a végeredménye többek között ismét a környezetkímélőbb üzemelés.

A futóműnek kijárt a változtatás, ahogy azt a megkérdezett Hornett-tulajdonosok java is szóvá tette. A gyorsabb kanyarodásnak, a hirtelen irányváltásoknak kedvez a keményebb rugó, az újratervezett csillapítás. A vázban változott a hátsó lengővilla tengely helye, és 7 fokozatban állítható a hátsó rugóstag előfeszítése. A futómű javításához hozzátartozik a megfelelő gumi is. A Hornetre a Metzeler és a Michelin frissen fejlesztett abroncsai kerültek.

 
   
   

A fékeknél is csillantott egy kis újdonságot a Honda. A régi alkatrész helyett könnyű, kétdugattyús féknyergek kerültek a 296 mm átmérőjű féktárcsákra elől, egydugattyús nyereg pedig hátra a 220 mm-es tárcsára, míg a fékcsövek fémsodronyos bevonatot kaptak.

A műszerek terén az elektronika kapta a fő hangsúlyt, igazából minden elektronikus lett. Két hagyományosnak látszó óra között a mára már elengedhetetlen LCD kijelzőről tájékozódhatunk megtett km-ek számáról, van itt napi számláló, mindjárt kettő, időmérő óra. A maradék visszajelző középen van összegyűjtve. A gyújtás ráadásakor végigsöpörnek a mutatók a számlapon, felvillan az összes visszajelző, ezzel biztosak lehetünk, hogy minden működik, és még el is mosolyodunk.

 
   
 

Főleg fiatalok választják a 600-as Hornetet, akik kismotorról, vagy robogóról akarnak nagymotorra váltani. Szeretnének egy vagány, izmos, szigorú motort, amit mellesleg uralni is tudnak, és relatíve nem drága. De sok öregmotoros is dönt a kisdarázs mellett, akik egy csupasz, könnyen vezethető, letisztult motorkerékpárt keresnek. Könnyű kezelhetőségének köszönhetően nem kell egy kis pálya örömmotorozástól sem távol maradnia a leendő Hornet tulajdonosnak: a Hornet Cup immár hagyományokkal rendelkező versenyszám Európában.

Műszaki adatok:

Motor: 4 ütemű, soros négyhengeres, vízhűtéses motor
Lökettérfogat: 599 cm 3
Furat x löket: 65 x 45,2 mm
Kompresszió viszony: 12:1
Maximális teljesítmény: 96 LE ( 71 kW) 12000 1/min
Maximális nyomaték: 63 Nm 9500 1/min
Üzemanyagellátás: 4 db 34-es CV karburátor
Tanktérfogat: 17 liter (ebből 3,3 liter tartalék)
Gyújtás: számítógép vezérelt digitális gyújtás
Kuplung: bowdenes irányítású, többtárcsás, olajos kuplung
Váltó: 6 sebességes
Váz: acél gerincváz
Futómű: 41 mm-es hagyományos teleszkóp elöl, 7 fokozatban állítható központi rugóstag
Kerekek: 17x3,5" elöl, 17x5,5" hátul
Fékek: elöl két 296 mm-es tárcsa, kétdugattyús féknyergekkel, hátul 220 mm-es tárcsa egydugattyús féknyereggel
Védelem: H.I.S.S. immobilizer
Hossz x szélesség x magasság: 2100 mm x 710 mm x 1070 mm
Tengelytáv: 1420 mm
Ülésmagasság: 790 mm
Száraz tömeg: 178 kg
Színek: fekete, kék, gyöngyház fehér, high-tech szürke