Negyven centi mínusz

2006.07.14. 17:10

A 2006-os FS650-ek jellegzetessége, hogy az eddigi kék helyett fekete a váz, ami néhány helyen erősítést is kapott. Az új formájú tank is fekete a supermotón, így könnyű megkülönböztetni az endurózásra szánt gépektől, azokon sárga. Az új tankformának köszönhetően jobb a hűtés, kicsit módosult az üléspozíció is, és a tank alá szükség esetén egy hűtőventillátort is be lehet építeni, felfokozott versenykörülmények között nem is árt. Megváltoztatták az első és a hátsó futómű beállításait, a hátsó lengéscsillapító egység ezen felül új dugattyútengelyt kapott. Javítottak a lengéscsillapító-olaj áramlásán is, ezáltal csökkentve az esetleges felütés kockázatát.

Nem kellett sok kör ahhoz, hogy kegyelemért könyörögjünk. A Husaberg kiveszi az ember erejét rendesen. Bedurrant alkar, sajgó bicepsz és fájdalmas lapockák. Ez az ára egy-két óra kondi nélküli élvezkedésnek.

Névjegy

Név: Joël Smets
Becenév: Flamand Oroszlán
Született: 1969. április 6.
Állampolgárság: Belga
Testmagasság: 181 cm
Családi állapot: nős, egy fia van
Kedvenc pályái: Hawkstone Park (Nagy-Brittania), Sverepec (Szlovákia)
Eredmények: ötszörös világbajnok, pályafutása során 57 GP-győzelmet ért el
Világbajnoki címek: 1995 - Husaberg, 1997 - Husaberg, 1998 - Husaberg, 2000 - KTM, 2003 - KTM


A végén kipróbáltunk még egy gépet, ami már-már legendaszámba megy, a Promoto Husaberg Team által épített Joël Smets-replikát. Az alap ugyanaz az FC400-as, mellyel a belga Smets 1997-ben világbajnokságot nyert. A próbának nem volt értelme egy szál sem, hacsak nem annyi, hogy utána azonnal visszakívánkoztam a 2006-os FS650c-re, mert Smets motorja után az egy utcai motor finomságú, jól kezelhető géppé szelídült.

Műszaki adatok:

Husaberg FS650C, 2006

Motor: vízhűtéses, egyhengeres, négyütemű
Hengerűrtartalom: 628 cm 3
Furat x löket: 100 x 80 mm
Kompresszióviszony: 11,8:1
Szelepvezérlés: négyszelepes, OHC, csapágyazott szelephimbák
Max. teljesítmény: 56 LE 7500 1/min-nél
Indítás: berúgókar és önindító
Dekompresszor: teljesen automatikus/manuális
Gyújtás: Kokusan Digital
Keverékképzés: 41 mm-es MXFCR
Kipufogó: 2 az 1-be elrendezésű, dupla leömlős, nikkelezett csövek, alumínium végdob
Váltó: hatfokoztatú
Kuplung: hidraulikus működtetésű, olajfürdős, többtárcsás
Primer áttétel: 29:78
Végáttétel: 15:40
Váz: króm-molibdén ötvözet
Kormány: alumínium Magura
Első futómű: WP MXMA 4860MA Husabeg supermoto, 275 mm-es rugóúttal
Hátsó futómű: WP PDS 5018 Husabeg supermoto, 288 mm-es rugóúttal
Első fék: FTE négydugattyús, radiálisan felszerelt úszó nyereg, 310 mm-es féktárcsával
Hátsó fék: egydugattyús Brembo féknyereg 220 mm-es féktárcsával
Kerekek: Behr fűzött felni, elöl 3,5x17-es, hátul 5x17-es
Gumik: elöl 120/70/17, hátul 160/60/17
Tengelytáv: 1481 mm
Ülésmagasság: 870 mm
Szabad magasság: 320 mm
Üzemanyagtank térfogata: 9 liter
Száraz tömeg: 110 kg