no

Kérem csomagolja

2007.10.22. 13:17

Adatlap Husaberg Fs650e 2004 (644)

  • Hengerűrtartalom: 644 cm3

A műanyag tank mindkét oldalán akad benzincsap, így a furcsa tankforma ellenére az utolsó cseppig kimotorozhatjuk a benzint. A sárga tankos Husabergeknek optikai észlelésű az üzemanyagszint-mérője. Azaz ránézünk, és látjuk, mennyi van benne. Ennél a típusnál a fekete, illetve nagyon sötét kék tank miatt ez a rendszer nem működik. A tartalékállás révén viszont senki nem kerülhet kínos helyzetbe, utána még 60-80 km-re elég az anyag.

Az ülés alatti légszűrő is a versenyzői hagyományokat követi. Semmilyen szerszám nem kell a légszűrő cseréjéhez. Az ülést és a légszűrőt is egy-egy szárnyascsavar tartja, így körülbelül három perc alatt leszerelhető, tisztítható.

Mivel közúti forgalomra vizsgáztatják, ezért minden kötelező elem megtalálható az FS650e-n, de a hagyományos motorok komfortját mégse keressük. Van irányjelzője ugyan, de kapcsolni igen kényelmetlen, van lámpája, de megvakulni nem fogunk tőle, van műszerfala is, de - bár sok funkcióval bír - csak jelzés értékű.

Az utcai használatot a leginkább mégis a kulcstalanság nehezíti meg. Illetve a használatot megkönnyíti, a védelmet nehezíti. Mivel az utóbbi időben nagy lelkesedéssel lopják környezetemből a motorokat, egy kicsit nyugtalanított, hogy a Husabergnek semmiféle gyújtáskulcsa, kormányzára nincs. Persze ez is a versenymotor-hagyományok számlájára írható.

Olajcsere hetente

Nem mondok újat azzal, hogy minden belső égésű motornál az egyik legfontosabb dolog a rendszeres olajcsere. A Husabergnél - mivel versenymotorról beszélünk - ez még fokozottabban igaz. Csupán egy liter olaj kell a gépbe, ne sajnáljuk hát tőle, és szigorúan tartsuk be a periódusokat. Természetesen egy napi használatú gépnél ez a feladat nem könnyű. 10-15 üzemóra a csereperiódus. Vagyis, állandó használatnál, ha én Biatorbágyról Budapestre járnék naponta, minden hétvégén olajat kéne cserélnem. Ez elsősorban nem pénzben sok, hanem munkában.

Ha utcai versenyjárművet szeretnénk, legyen az autó vagy motor, akkor általában mélyebbre kell túrni a zsebbe, és sokszor a széria gépek többszörösét is a pénztárnál kell hagynunk. Valami ilyesmire számítottam a Husaberg esetében is. Kisszériás, versenytechnikával szerelt gép, utcai használatra. Hajjaj...

De nem. Jelenleg az FS 650e akciósan 1 650 000 Ft. Azt hiszem, ezzel egyedülálló a piacon. Nem is csoda, hogy a forgalmazó elmondása alapján nem győzik kielégíteni az igényeket. Ha körbenézünk a piacon, ennyi pénzért például egy Honda CRF250X-et (1 650 000 Ft) vagy egy Suzuki RM-Z450-et (1 598 000 Ft) kapunk. Ezek valójában krosszmotorok, és kell néhány forintot költeni rájuk, mire supermotósítjuk őket. A valódi versenytársak már jóval drágábbak, a Sherco 5.1 Supermotard most akciósan 1 950 000 Ft, a hasonlóan svéd múltú, de most éppen BMW tulajdonú Husqvarna supermotója, az SM610Ie 2 100 000 Ft, míg a Husaberg gazdája, a KTM 2 305 000 Ft-ért adja a 690 Supermoto Orange-ot.

Nem oly régen - a BMW Xmoto (2 468 000 Ft) kapcsán - arról értekeztem, hogy mennyire idegenkedem a supermotótól. Ez a gép viszont annyira lenyűgözött, hogy komolyan elgondolkodtam: talán nem bennem van a hiba, a megfelelő partner hiányzott. Legszívesebben már söprögetném a helyét a garázsban, de ha azonnal nem is veszünk egyet, az biztos, hogy sikerült megint létrehozni egy ikont. Harley, ha chopper, Vespa, ha robogó, Husaberg, ha supermoto.

Műszaki adatok:

Husaberg FS650e

Motor: vízhűtéses, egyhengeres, négyütemű
Hengerűrtartalom: 628,3 cm³
Furat x löket: 100 x 80 mm
Kompresszióviszony: 11,8 : 1
Vezérlés: 4 szelepes, OHC rendszer, himbás
Motor kenése: nyomásos cirkulálás, olajpumpával
Olajszűrő: mikroszűrő, mosható fém szűrő, mágneses csavar
Indítás: önindító / berúgó kar
Dekompresszor: tejesen automata / kézi
Gyújtás: Kokusan digitális
Akkumulátor: 12 V, 7 Ah
Karburátor: Keihin MX FCR 41 TPS
Kipufogórendszer: 2 az 1-ben, alumínium hangtompító
Benzin: ólommnetes benzin (ROZ 95)
Váltó: hatsebességes
Kuplung: olajos, többtárcsás, hidraulikus üzemeltetésű
Primer áttétel: 29:78
Szekunder áttétel: 16:38 (nyitott verzió 15:40)
Váz: 25CrMo4 ötvözet, hőkezelt
Kormány: Magura SX Alu, kúpos
Első teleszkóp: WP USD 4860MA HUSABERG SUPERMOTO
Hátsó teleszkóp: WP 5018 DCC PDS HUSABERG SUPERMOTO
Rugóutak elöl/hátul: 275 mm / 288 mm
Első fékmunkahenger: FTE 17,46 mm
Első fék: FTE négydugattyús, radiálisan rögzített, 310 mm úszó acéltárcsa
Hátsó fékmunkahenger: Brembo 13 mm
Hátsó fék: Brembo egydugattyús, 220 mm rozsdamentes acél
Első felni: Behr 3,5x17"
Hátsó felni: Behr 4,25x17"
Gumik: 120/70-17" / 150/60-17"
Tengelytáv: 1481 mm
Ülésmagasság: 870 mm
Hasmagasság: 320 mm
Tank: 10,5 liter
Száraz tömeg: 112 kg