no

Túraenduró, vagy egy kicsit több

2007.03.07. 14:40

A hatsebességes váltó két tengelye egymás felett van, ennek és a félszáraz karternek köszönhetően nagyon kompakt a blokk. A vázba úgy építették, hogy a motor tömegközéppontja jó alacsonyan és épp a vezető alatt helyezkedjék el. A váltó egészben kiemelhető, ezáltal olcsó és egyszerű a karbantartása.

A motor többi eleme is tartogat csemegéket: az első villa keménysége és előfeszítése is állítható a jobb oldali száron lévő tekerőgombbal, ez ebben a kategóriában még ritka. A hátsó Showa rugós tagot ferdén, jobb oldalra tolva helyeztek el. A két, 300 mm átmérőjű első és a szimpla, 220 mm-es hátsó féktárcsa is hullámos kivitelű, bár a Versys esetében is ez csak a dizájnt szolgálja. Kis ABS-sel kombinált integrált fékrendszer feláras.

A térhálós váz nagyszilárdságú acélból készül, akárcsak a hátsó lengővilla. Ez utóbbi a jobb oldalon vaskos, bumeráng alakúra hajlított, a hegesztések gyönyörűek, a bal oldalon viszont egyszerű, és vékonyka. A robosztus hátsó rugós tagot a váz jobb oldalára építették be, így a motor bal oldala kicsit szellősebb, monhatni üresnek hat.

Ha a nyeregbe szálltunk, többé nem foglalkozunk ilyesmivel, minden gyönyörűen a helyén; a magasabbak jól el tudják helyezni a lábukat a benzintank mélyedéseiben, az apróbb termetű vezető pedig örül, hogy a motor alacsony sebességnél is könnyen manőverezhető. A lábtartó nincs túlságosan hátra tolva, a kormány – ülés – lábtartó háromszög 160 és 185 cm-es magasság közt kényelmes. A 84 cm-es ülésmagasság már inkább a magasabbaknak kedvez. Az utas helye kifejezetten kényelmes, az ülőfelület borítása, a lábtartó helye és a jól kialakított kapaszkodók nem kényszerítenek kucorgásra.

A felszereltség gavalléros: alapáras az állítható szélvédő, az állítható kuplung- és fékkar, feláras ellenben az ABS, és olyan hiányosságok is vannak, mint a középsztender vagy a hátsó csomagtartó nyúlvány.

Kawasaki Versys - 2007

A Kawa ára precízen a konkurrensekéhez szabott; a Versys regadóval 1840000 forintba kerül. Ez valamicskével drágább, mint az öregecske Honda Transalp, viszont 8000 Ft-tal olcsóbb, mint a rendkívül népszerű Suzuki DL 650 V-Strom .

Műszaki adatok

Motor: vízhűtéses, négyütemű, soros kéthengeres
Lökettérfogat: 649 cm 3
Furat x löket: 83 x 60 mm
Kompresszió viszony: 10,6:1
Max. teljesítmény: 64 LE 8000 1/min-nél
Max. nyomaték: 61 Nm 6800 1/min-nél
Keverékképzés: 2 db 38 mm-es Keihin üzemanyag-befecskendező
Kuplung: többtárcsás, olajfürdős
Váltó: hatfokozatú
Váz: térhálós acélcső
Első futómű: hidraulikus teleszkóppár, állítható rugó-előfeszítéssel és húzófokozati csillapítással
Hátsó futómű: központi rugós tag
Kerekek: 17 x 3,5 elöl, 17 x 4,5 hátul
Gumik: 120/70-ZR17 M/C elöl, 160/60-ZR17 M/C hátul
Első fék: két 300 mm-es hidraulikus féktárcsa (rendelhető ABS-szel)
Hátsó fék: 220 mm-es féktárcsa (rendelhető ABS-szel)
Méretek (H x Sz x M): 2125 x 840 x 1315 mm
Tengelytáv: 1415 mm
Villaszög: 25°
Utánfutás: 108 mm
Fordulókör sugara: 2,7 m
Szabad magasság: 180 mm
Üzemanyagtank térfogata: 19 liter
Száraz tömeg: 181 kg (ABS-szel 184 kg)
Ára: 1 840 000 Ft