Az új 996-os (113 lóerős) Superbike motor mellett a Monster S4R-en jó néhány ínyencség megtalálható. A legmeghatóbb jelenség az egykarú lengővilla, de a Monster-rajongók szívét megdobogtatja a magasra felhúzott 2-1-2 elrendezésű kipufogórendszer, az új Showa hátsó csillapító, az első teleszkópok, valamint az állítható alumínium kormány, és még nem is említettem a jó néhány alkatrészt, amit a pillekönnyű szénszálas anyagból készítettek.
Bár az S4-es külsőleg szinte megtévesztésig hasonlított a Monster-család többi tagjára, 916-os vízhűtéses superbike blokkjával a szörnycsalád kakukktojásának számított. Mi jöhet még? A 996-os superbike 113 lóerős blokkja adta az ötletet, hogy a szupersport gépek nómenklatúrájának mintájára készítsenek egy R verziót, ami a leghegyesebb, legextrásabb, legfincsibb darabját jelöli a szériának.
|
Március közepén minden előzetes kósza hír nélkül - ahogy a
Ducatinál ez lenni szokott - az olasz gyár bemutatta a 2003-ban
minden tagjában megújult Monster-család legütősebb tagját, a
Monster S4R-t. Az S4-eshez képest egy tucattal több lóerő és
tengernyi újítás jellemzi a szörnyek csúcsát.
Az első, amin megakad a szem, a hátsófertály.
A lenyűgöző egykarú lengővilla alumínium csövei között tréfásan
fűzték át a hajtóláncot. Ehhez mérhető műalkotással eddig a
Ducatiéknál csak a nagyon kis példányszámban kiadott MH900e Mike
Hailwood replika büszkélkedhetett. A popsiszépségversenyen további
előnyként jelentkezik a jobb oldalon magasan felhúzott két rövid
öblös kipufogódob, hiszen így teljes méretében látható az ötküllős
Marchesini hátsókerék.
|
Az eddigi legerősebb Monster lendületét a Superbike
Világbajnokság győztes 996-os, nyolcszelepes, vízhűtéses,
desmodromic vezérlésű motor adja. A befecskendezős motor
kifogásolhatatlan teljesítménygörbével rendelkezik nem csak a felső
versenytartományban, hanem kisebb fordulatszámokon is, így
egyszerre élmény vele a motorozás a pályán és a közutakon is. A
megfelelő üzemi hőmérséklet tartásába a vízhűtő mellett kiegészítő
olajhűtő is besegít.
Az S4R-hez csupa csúcsminőségű anyagokat használtak fel, jóval
többet, mint ahogy az egy naked bike-tól elvárható. Újak az
állítható fordított első teleszkópok.
A Showa termékei titán-nitrid bevonatot kaptak, hogy még
kisebb legyen a súrlódás. A hátsó csillapító egység szintén vadiúj
és állíthatósága egy sportmotor rugóstagjával vetekszik. A Brembo
fékek az S4-esről származnak, a változtatás mindössze annyi volt,
hogy a hátsó tárcsa vastagsága az eddigi 5mm-ről 6-ra hízott.
A Monsterek hagyományos kormánya helyett az S4-est telóhoz
rögzített szarvkormánnyal lehetett terelgetni. Itt is újdonsággal
rukkolt elő a Ducati,
az S4R-t a dirtbike-ok ihlette állítható alumínium kormánya
teszi alkalmassá igény szerint pályamotorozásra vagy
egykerekezésre, így üléspozíciója inkább az ST-re hasonlít, mint a
Monster-családnál megszokott ülős helyzetre. Dolgozgattak a
dizájnerek a vezető és az utas lábtartókon is. Ezek magasabbra
kerültek, ezzel a hasmagasság növekedett, és a motoros még
extrémebb szögben képes az S4R-t bepakolni a kanyarban.
A többfunkciós elektronikus műszerfal versenymotor hangulatát a
fekete fehér hátlapok adják. A digitális kijelzőről a
hűtőfolyadék hőmérséklete és az idő olvasható le, illetve a közelgő
szervizre is felhívja a tulaj figyelmét. Állítható a műszerfal
világítás intenzitása. Folyadékkristályos kijelző mutatja a napi és
az összes megtett kilométerek számát. A műszerfalon villog az
immobilizer visszajelzője, mert ahogy már minden Monstert, ezt is
indításgátló védi a nemkívánatos arcoktól.
Idén 10 éve, hogy a Ducati Monster a legimádottabb mezítelen
versenymotorok közé tartozik. Az évfordulóhoz méltó speciális
kiadás, a Ducati Monster S4R április végétől lesz kapható a Ducati
márkakereskedésekben.
Műszaki adatok:
Motor: 90 fokos, L-kettes, négyütemű, hengerenként négy szelepes,
vízhűtéses
Furat x löket: 96 x 68,8 mm
Lökettérfogat: 996 cm
3
Kompresszió viszony: 11,6:1
Maximális teljesítmény 113 LE 8750 1/min-nél
Maximális nyomaték: 95,5 Nm 7000 1/min-nél
Üzemanyag ellátás: Marelli elektronikus benzinbefecskendező, 50
mm átmérőjű gázadagoló
Váltó: 6 sebességes
Kuplung: többtárcsás szárazkuplung, hidraulikus működtetésű
Váz: térhálós acélcső váz
Első futómű: 43 mm-es Showa fordított teleszkópvillák
titán-nitrid bevonattal. Minden paramétere állítható.
Hátsó futómű: Alumínium egykarú lengővilla, Showa progresszív
központi rugóstag, minden paramétere állítható.
Első fék: két 320 mm-es féktárcsa, négydugattyús
fékmunkahengerekkel, fémsodronyos fékcsövek.
Hátsó fék: 245 mm-es féktárcsa, kétdugattyús féknyergekkel.
Kerekek: Ötküllős könnyűfémötvözet kerekek, elöl 3,5 x 17", hátul
5,5 x 17"
Gumik: elöl 120/70 ZR17, hátul 180/55 ZR 17
Tengelytáv: 1440 mm
Üzemanyag tank: 15 liter (3,5 l tartalék)
Félszáraz tömeg (feltöltve kenőanyaggal, akkumulátorral, stb.
kivéve benzin): 193 kg
Ülésmagasság: 803 mm Ára egyelőre még nemismeretes.