no

Váratlan fordulat

2007.03.01. 00:18

Adatlap Piaggio Beverly 400 2006 (395)

  • Hengerűrtartalom: 395 cm3

Jól feladta nekem a leckét ez a négyszázas Beverly. Az ötszázas előd tespedt futóműve és robogóhoz képest ormótlan formája után - meg kell vallani - nem vártam tőle sokat. Látszik, hogy nem hiszek a sajtóanyagoknak, pedig ezúttal igazán hihettem volna.

A Piaggio 2001-ben mutatta be a Beverly sorozat első darabjait. A motor igen hamar népszerű lett, a világon több mint 180 ezer rója az utakat. Teljes a szamárlétra, 125, 200, 250, 400 és 500 köbcentiméteres változatok alkotják a kínálatot.

Furcsán jött ki a lépés a Piaggio gyárnak tavaly. Két húzó modelljét, a Beverly S 250ie-t és a Beverly 400ie-t nem a hivatalos őszi bemutatón, nem is Milánóban, de nem is Bolognában mutatta be. Megvárta szépen a tavaszt két újdonságával, hogy a robogók után ácsingózók orra alá dughassa őket azon frissen melegében, ahogy a tervezőasztalról legurultak.

A 400-as Beverlyt nem könnyű bekategórizálni még a robogók között sem, de épp ez benne a jó. Egyik pillanatban a városi kisrobogók könnyedségével bújik át a legelképesztőbb kicsi lyukon, máskor meg az autópálya bevezető szakaszának teljes jogú tagja, ahol csak a nagyon elszemtelenedett gyorshajó autósok érik utol. Jól meg is nézik maguknak, mi ez a picuri lélekvesztő, ami ilyen tempóban hasít?

Bár örök konfliktusban élek a robogókkal, már ami használhatóságukat, teljesítményüket és élvezeti értéküket illeti, de be kell látnom, hogy a Beverlyvel megtalálta a Piaggio az arany középutat. Hogy hányan járnak be Budapest környező településeiről minden nap járművel, nem tudom. De az Egér úti lehajtótól álló sor alapján becsülve nem lehetünk kevesen. A Beverlyvel nem kínos szüttyögés az autópálya, induljon az ember akár Bicskéről, vagy Tatáról, miközben ha beérünk a városba, nem akadályoz a nagy test a furakodásban, vagy éppen a parkolásban, mint teszem azt a 400-as Suzuki Burgman, vagy épp a 400-as SilverWing esetében tapasztalható.

A forma elárulja, hogy új fejlesztésről van szó, lendületes vonalait a nagyon ügyesen alkalmazott fekete és króm betétek teszik még mozgalmasabbá. Az első elemen és az ülésidomon található betét egy szerencsétlen boruláskor is védi a motor fényezését a sérüléstől. Nem hat zavaróan idétlenül a füst színű szélvédő sem, amire tényleg szükség is van, ha ha kimerészkedünk a városon kívülre.

A keskeny formához képest az ülés öblösen kényelmes, természetesen két személy számára is bőséges hellyel szolgál, de az utasnak a közös trepnin kialakított picinyke lábtartófelület egy idő után kényelmetlenné válik. Az ülésmagasságot nem nevezhetjük alacsonynak, de a könnyű kis test megtartása nem okoz gondot lábujjhegyen pipiskedve sem.

A világítótesteket is ügyesen - és valószínűleg elég olcsón oldotta meg a Piaggio, az ülés alá épített ovális hátsó lámpába egyben az indexeket is integrálták. Elöl a V alakú lámpatestben mint nyakláncra felfűzött gyöngyök következnek az izzók: irányjelző-helyzetjelző-fényszóró-fényszóró-helyzetjelző-irányjelző sorrendben.