A hátsó ülésen kényelmesen elfér az utas. Ha
hirtelen fel kell huppannia, a lábát gyorsan a trepni hátsó
dudorára tudja rakni, ami megfelelő, de nem a legkényelmesebb.
Két-három megállás után rájövünk, hogy
ezeket a dudorokat ki lehet fordítani, és máris van jó
lábtartója az utasnak! Nincs is panaszra oka annak, aki hátul ül,
még a csomagtartó doboz se szűkíti le a helyét, mert a Beverly
hátsó ülését elég hosszúra hagyták. Hiszen mégiscsak nagymotor.
Eleget kóricáltunk a városban, gyerünk ki az országútra! Lazán felgyorsulok száztízre, igaz, már egyedül ülök a Beverlyn. Nem akarom elhinni, hogy csak ennyit tud, hiszen eddig határozottan nagymotoros viselkedést mutatott ez a robogó. Koppanásig húzom a markolatot, a mutató szép lassan felmegy százhuszonötig, majd egy picit megérinti a százharmincas vonalat. Ráhasalok a műszerfalra, de hiába csökkentem a légellenállást, nem sokkal emelkedik a sebesség. Százharminc, ebbe bele kell nyugodni. Azért nem rossz egy robogótól.
Közben megelőzök egy autót, ami körülbelül
százhússzal akadályoz a végsebesség mérésben. A Piaggio Beverly nem
olyan feltűnő méretű a mai nagydarab ötvenesek között, ezért aztán
sokaknak lehet sokkoló látvány, amint királyként repesztenek
az úton és megelőzi őket egy robogó. Amikor megelégelem a
hajszolást, kicsit visszaveszem a gázt és próbálom megtalálni azt a
sebességet, ami a legkényelmesebb a Beverlynek. Szinte magától
beáll száztízre, amire olyan könnyen felgyorsult az előbb. Ezzel a
tempóval aztán le is mehetnék a térképről, annyira jól tűri.
Sötétedés után lehet szórakozni a Beverly fényjátékán. A műszerek jól láthatóak a sötétben is, de nagyon sokáig tartott, mire rájöttem, vajon mik azok az alakzatok az úton, amik mellettem a motorral együtt haladnak? Aztán beugrott. A lámpa áramvonalas burkolatának gyári jelzéseit világítja meg az izzó, és mint egy diavetítő, érdekes olvasmányt szolgáltat az aszfalton.
A fényerő majdnem olyan jó, mint egy
túramotoron, a sugár jól fókuszált mind a tompított, mind az
országúti üzemmódban.
Ismerve az olasz robogók legendásan vaksi világítását, a Beverly
éjszakai vezetése kellemes meglepetéssel szolgált. Ebbe
beletartozik a tankolás is, amit szintén az éjszakai vezetés során
iktattam be. Nem hittem a szememnek, amikor kiszámoltam az
állagfogyasztást. Három liter alatti érték jött ki, pedig a
városban verettem rendesen, az országúton pedig nem nagyon mentem
száznál lassabban.
Az olaszos lazaság csak egy helyen érhető tetten, de az épp elég kellemetlenséget okozott a legváratlanabb pillanatokban. A csomagterek rugója kicsit gyengébbre sikerült, és már a vadonatúj tesztmotoron is fáradt volt. Az csak a kisebbik gond, hogy az ülést nem lehetett egy kézzel nyitni emiatt. Normális esetben, ha felpakolva érkezem a parkolóba, az egyetlen szabad kezemmel elfordítom a kulcsot, az ülés felpattan, és máris beleönthetem a cuccot a másik kezemből. A tesztpéldány ülése sehogy sem akart kipattanni, bár a zár jól hallhatóan kattant. Kénytelen voltam a parkoló aszfaltjára ömleszteni a másik kezem tartalmát, hogy a kulcs elfordításával egy időben felhúzhassam az ülést.
A kesztyűtartót a kulcs benyomásával lehet nyitni, annak viszont nem kattan vissza a zárja, de az ajtó sem nyílik ki. Sajnos kívülről nincs rajta fogantyú, ezért csak körömmel lehet kipiszkálni az elgyengült rugó miatt. Nos, ha túl nagy lendülettel helyezzük be a kulcsot a gyújtáskapcsolóba, véletlenül kinyithatjuk a kesztyűtartó zárját, de az ajtó a helyén marad. Egészen az indulásig, amikor a gyorsulástól hátraesik, és kiszóródik a tartalma a lábam elé. Rosszabbik esetben pedig az útra. Emiatt majdnem elveszítettem a második digitális fényképezőgépet a totalbike.hu tesztjei során.
A Piaggio Beverly sokoldalúságában méltó utóda
a Vespának.
Mérete és hengerűrtartalma is az ötven éves őst idézi. Az,
hogy az olaszok szakítottak a kategóriára oly jellemző apró
kerékkel, csak javára vált a robogónak. Amit pedig a
csomagtartókkal műveltek, bámulatra méltó. Használat közben fel sem
tűnik, mennyire tökéletesen teszi a dolgát a Beverly. Erre mondják,
hogy egyszerűen: jó.
Technikai adatok
Motor: egyhengeres, négyütemű, vízhűtéses
Hengerűrtartalom: 198 cm
3
Teljesítmény: 21 LE
Fék: mindkét keréken 260 mm átmérőjű tárcsafék
Gumiméret elöl: 110/70-16
Gumiméret hátul: 140/70-16
Tank: 10 liter
Önsúly: 149 kg
A teszt alatt mért fogyasztás: 2,9 l/100 km
Legnagyobb sebesség: 130 km/h