Megbolondult a Piaggio

2006.06.08. 09:10

A 65 literes csomagteret nagyon praktikus módon kétfelől is meg tudjuk közelíteni. Hagyományos módon az ülés felhajtásával, illetve a hátsó csomagtartó felbillentésével érhetjük el csomagjainkat a méteres üregben, ahol akár két sisak, egy kisebb táska és egyéb kisebb tárgyak is elférnek. A csomagtartóban világítást és üléstakarót találunk az esős időszakokra tekintettel. A csomagtartót és az ülést természetesen távvezérlővel is nyithatjuk.

A pilóta és az utas kényelmére is rengeteg időt fordítottak. A már említett első pajzs kivételes védelmet nyújt ebben a jármű kategóriában. A jól párnázott ülésen bármely méretű pilóta komfortosan el tud helyezkedni, sőt az utasnak is ergonomikus ülésrész jut, kapaszkodóval. A 780 mm-es ülésmagasság magabiztos manőverezés érzetét adja a rövidebb lábakkal rendelkezőknek is.

A parkolás egészen egyszerű az MP3-assal. Egy elektro-hidraulikus rendszer lezárja az első kerekeket, és ezáltal egyenesben tartja a járművet mindenféle központi állvány nélkül. A pilóta csak megnyomja a gombot a kormányon és máris parkol az MP3. A szerkezet csak abban az esetben működtethető, ha a sebesség 10 és 23 km/h közt van. A pontos értéket számítógép értékeli, a lassulás figyelembevételével. Minél nagyobb a lassulás, annál előbb záródik az első kerék billenését záró mechanizmus.

A szerkezet addig nem nyit, amíg a pillangószelep zárva van, és a motor 3000 alatt forog. A záró mechanizmus a biztonság érdekében nem csak gombnyomásra aktiválódik, hanem 15 km/h alatt automatikusan bezár, ha a fordulatszám 3000 alá esik, vagy a pillangószelep teljesen zárva van, azaz a pilóta nem húzza a gázt. A pajzs belső oldalán található kar hozza működésbe a parkolóféket. Az első kerék billenését záró szerkezet és a parkolófék együttese teszi lehetővé, hogy az MP3 állvány nélkül, a saját lábain tudjon ácsorogni a parkolóban.

Az MP3 műszerfala igazán nevéhez méltó. Rengeteg információt közöl a pilótával. Van itt analóg sebességmérő és fordulatszámmérő, üzemanyag-szintjelző, hűtővíz hőmérsékletmérő, óra és dupla kilométer számláló. A kiegészítő információk visszajelző lámpáit szintén a műszerfalon helyezték el, a két óra között. A motorra elektronikus immobilizer vigyáz. A pilóta a gyújtáskulcs egyetlen mozdulatával tudja nyitni a műszerfalról a hátsó csomagtartót és a tanksapkát.

Egyelőre két motorral lesz kapható. A Piaggio legerősebb QUASAR 250ie, illetve a LEADER 125 köbcentis blokkját építik bele. A 250-es befecskendezős, négyszelepes, egyhengeres, vízhűtéses, négyütemű ultramodern blokk. Teljesíti az Euro3-as normákat és 22 lóerőt szabadít a hátsó kerékre. A 125-ös sem vall szégyent, hasonló műszaki paraméterekkel bír mint 250-es testvére, de ereje 15 lóerő mindössze. Fogyasztása viszont remek, mivel 4 literrel beéri 100 km-re, így a 12 literes tankkal 300 km hatótáv érhető el. A meghajtás természetesen a robogóktól jól ismert automata röpsúlyos kuplung és szíjhajtás együttese.

A kiegészítők választéka még a Piaggionál megszokott mércével is igen magas. A legérdekesebb a jármű többcélú felhasználását segítő téli csomag. Ebben extra nagy téli szélvédőt (kézvédővel, víztaszító bevonattal), téli gumikat, fűtött elektromos lábtakarót, fűtött elektromos mellényt találunk. Ezekkel az MP3 még bőven nulla fok alatt is használható marad.

További rendelhető extra a GPS készülék Bluetooth csatlakozóval és 3,5 colos LCD képernyővel. A rendszerhez jól passzol a Piaggio X-Jet Bluetooth beszélgető rendszerrel ellátott sisakja, amelyhez a Bluetooth-os mobil készülékeket is hozzá lehet állítani. Csak címszavakban az egyéb kiegészítők: szirénázós féktárcsazár, hátsó csomagtartó, 48 literes hátsódoboz, magasított szélvédő, elektronikus riasztó, no meg Piaggio sisakok minden területre. Az MP3 négy metál fényezéssel rendelhető: világos kék, vörös, közép szürke és fekete.

Piaggio MP3

Előreláthatólag szeptemberben érkezik Magyarországra. Pontos ára még nincsen, de a hazai képviselet azzal bíztatott minket, hogy a 250-es verzió ára is másfél millió alatt marad.

PIAGGIO MP3 125 technikai adatok

Furat: 57 mm
Löket: 48.6 mm
Sűrítési viszonyszám: 12.0:1
Max. teljesítmény: 15 LE (11 Kw) / 9,250 ford.
Max nyomatéktorque 12 Nm / 8,500 ford.
Váltó: automata, röpsúlyos kuplung
Gyújtás: elektronikus
Indítás: elektronikus automata dekompresszorral
Váz: dupla acél bölcsőváz
Első felfüggesztés: parallelogramma formában rendezett négy alumínium lengőkar, két kormányösszekötő rúddal, konzolos felfüggesztéssel, rugóút 85 mm
Hátsó felfüggesztés: két hidraulikus rugóstag, állítható rugó előfeszítéssel, rugóút 110 mm
Első fék: két darab 240 mm-es féktárcsa, egyenként két dugattyús féknyereggel
Hátsó fék: 240 mm-es féktárcsa, dupla dugattyús féknyereggel
Első kerék: 2 darab könnyűfém 12 x 3.00 - 120/70-12 51P abroncsokkal
Hátsó kerék: 1 darab könnyűfém 12 x 3.50 - 130/70-12 62P abronccsal
Szélesség: 745 mm
Hosszúság: 2130 mm
Tengelytáv: 1490 mm
Ülésmagasság: 780 mm
Száraz tömeg: 199 kg
Üzemanyagtank kapacitás: 12 liter (1.8 tartalék)
Max. sebesség: 103 km/h
Fogyasztás: 25km/liter
Emisszió: Euro3

PIAGGIO MP3 250 technikai adatok

Motor: egyhengeres, négyütemű, vízhűtéses négyszelepes Piaggio QUASAR benzinbefecskendezővel, katalizátorral
Lökettérfogat: 244,3 kcm
Furat: 72 mm
Löket: 60 mm
Sűrítési viszonyszám: 10.5:1
Max. teljesítmény: 22 LE (16.5 Kw) / 8,250 ford.
Max nyomatéktorque 21 Nm / 6,750 ford.
Váltó: automata, röpsúlyos kuplung
Gyújtás: elektronikus
Keverékképzés: Alfa/n típusú benzinbefecskendező rendszer, Lambda szondás 3 utas katalizátorral
Indítás: elektronikus automata dekompresszorral
Váz: dupla acél bölcsőváz
Első felfüggesztés: parallelogramma formában rendezett négy alumínium lengőkar, két kormányösszekötő rúddal, konzolos felfüggesztéssel, rugóút 85 mm
Hátsó felfüggesztés: két hidraulikus rugóstag, állítható rugó előfeszítéssel, rugóút 110 mm
Első fék: két darab 240 mm-es féktárcsa, egyenként két dugattyús féknyereggel
Hátsó fék: 240 mm-es féktárcsa, dupla dugattyús féknyereggel
Első kerék: 2 darab könnyűfém 12 x 3.00 - 120/70-12 51P abroncsokkal
Hátsó kerék: 1 darab könnyűfém 12 x 3.50 - 130/70-12 62P abronccsal
Szélesség: 745 mm
Hosszúság: 2130 mm
Tengelytáv: 1490 mm
Ülésmagasság: 780 mm
Száraz tömeg: 204 kg
Üzemanyagtank kapacitás: 12 liter (1.8 tartalék)
Max. sebesség: 125 km/h
Fogyasztás: 23km/liter
Emisszió: Euro3