Az olasz lelet

2006.09.01. 11:06

Mindennek hála, a Raptor marha kényelmes. Ez természetesen nagyban függ a motoros magassági viszonyaitól, de normál női méreteimhez tökéletesen passzolt, és a valamivel 170 fölé nőtt kolléga sem panaszkodott. A támadó jellegű üléspozícióban van valami supermotós, de annál kicsit sportosabb. A menetszél a kis bikini idomnak köszönhetően 160 km/h-ig teljesen elviselhető, innen már kapaszkodni kell. Óra szerint 207 km/h-s végsebességének kipróbálásához viszont már nagyon elszántnak kell lenni.

Motoros pradicsom 2.

A második szakasz rövidebb. Első részében a Mecsek Rali útvonalát követi, Orfű irányában indulunk el. A szerpentines utat sokan ismerik, ezen haladunk egészen a tetőig. Amikor az út lejteni kezd, lesz egy bekötőút jobbra, az útjelző táblán Komlót jelölik. Itt lekanyarodunk, majd 1-2 km múltán lesz egy balra egy lehetőség. Tábla nem jelöli, és látszólag elég rossz minőségű, így könnyű eltéveszteni, de ne hagyjuk ki. Szinte forgalommentes szakaszon kanyaroghatunk összeboruló fakoronák alagútjában az Árpád tetőig. A pécsi motorosok Mekkájában, a 66-os úton lyukadunk ki. Mánfáig húzhatjuk a gázt javarészt 1+2 sávos úton. Itt forduljunk Pécs felé, és próbáljuk meg még tökéletesebben venni az íveket visszafelé.

A kényelmet a kormány végén nagyon komoly kormányvégsúly fokozza, ez gondoskodik arról, hogy ne a motoros kezén csapódjék le a kéthengeres vibrációja. A fékkar állítható, de sajnos a kuplungkar nem, éppen csak ujjhegy végével sikerült megkapaszkodnom a karban. Behúzásához el kellett engednem a kormányt. Szarvacska formájú tükrei - hasonlóan a Hyosung GT250R-hez - nagyon nehezen állíthatóak be. Szép formás, de inkább valami használhatóbbra cserélném.

Menet közben kifejezetten kompakt, masszív érzetet kelt a Raptor, akár csak megjelenésében. Városban igazán élvezetes, nagyon fürge, a gyors irányváltásokkal nincs semmi baj, hála a feszes futóműnek. Ez persze néhol a komfortos utazás rovására megy, de útjaink épülnek és simulnak, így már a szentendrei utat sem lehet felhozni rossz példának. Persze azért mindenhol akad zötyögős szakasz.

A leglényegesebb stílusbeli váltás a műszerfalat borító kis fejidomot érintette. A formás műanyagelem csinos burkolattal szolgál a vízszintesen húzódó színezett plexi alatt lapuló műszerfalnak. A digitális multifunkciós sebességmérő a háromszög alakú Nippon Seiki fordulatszámmérő alá került, mely mindenképpen megkülönböztető jegye a Raptornak. A szögletes LCD-ről olvasható le a sebesség, ami még a legnagyobb napsütésben sem okoz problémát. A szokásos visszajelzők - tank, index, refi, üres - mellett az LCD-n találjuk a dupla napi számlálót, a kilométer-számlálót, illetve itt figyelmeztet a hűtőfolyadék túlmelegedése esetén is.

Nevéhez híven tervezői elrejtettek a Raptorban néhány őslényes utalást. A leglátványosabb ezek közül a hátsó lábtartókonzol karmai, de a lelkes szemlélő az ülés alatti deklibe, a hátsó lengőüvillát takaró műanyag elembe vagy a tankot tartó vázbakokba is beleképzelheti az ősi szörnyetek (na tessék, megint ez a Monster jön elő) maradványait.

A Cagiva Raptor 650 i.e. igazán karakteres naked bike, ráadásul nagyon könnyedén használható. Ha egyformán számít a dizájn, a megbízhatóság és a megfizethetőség, akkor a vásárlásnál mindenképpen érdemes számításba venni ezt a nálunk még kevéssé ismert modellt is. Bár manapság már a japánok is erősen belehúztak, de hát hol ér fel egy japán mérnök az olasz formatervezők elborult fantáziájával?

Műszaki adatok

Cagiva Raptor 650 i.e.

  • 979
    Kéne:
  • 81
    Nem kéne:
Motor: négyütemű, vízhűtéses, 90 fokos, V2
Lökettérfogat: 645 cm 3
Furat x löket: 81 x 62,6 mm
Kompresszióviszony: 11,5:1
Keverékképzés: elektronikus üzemanyag-befecskendező
Max. teljesítmény: 70 LE 9000 1/min-nél
Max. nyomaték: 63,5 Nm 7400 1/min-nél
Kuplung: olajfürdős, mechanikus működtetésű
Váltó: hatfokozatú
Váz: acélcső váz
Első futómű: 43 mm-es fordított hidraulikus teleszkópvilla, 120 mm-es rugóúttal
Hátsó futómű: progresszív, egy rugóstaggal, állítható rugó-előfeszítéssel, 120 mm-es rugóúttal
Kerekek: alumíniumöntvény, elöl 3,5, hátul 4,5 hüvelykes
Gumik: elöl 120/70-17, hátul 160/60-17
Első fék: 298 mm-es duplatárcsa, négydugattyús féknyergekkel
Hátsó fék: 220 mm-es szimpla tárcsa, kétdugattyús féknyereggel
Hosszúság: 2140 mm
Szélesség: 780 mm
Magasság: 1090 mm
Ülésmagasság: 775 mm
Tengelytáv: 1440 mm
Szabad magasság: 140 mm
Üzemanyagtank térfogata: 19,3 l
Száraz tömeg: 180 kg
Ára regadóval: 1 779 000 Ft

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.